4 685 30

Honda представи нов тип батерии

Георги Касабов

Изследователският институт на Honda, учени от Калифорнийския технологичен институт и Лабораторията за реактивно движение на NASA разработиха нов тип електролит, който позволява създаването на батерии и висока енергийна плътност и ниска работна температура, съобщава сп. Science.

Йон-флуоридните акумулатори (FIB) имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиевите батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.

Батерии с твърд електролит, който провежда йоните на флуорид, съществуват отдавна. Те обаче работят само при високи температури и се смятат за междинен етап от развитието на технологията. Течният електролит, разработен от Honda, позволява производството на по-безопасни и екологични акумулатори.

Японско-американският екип е успял да открие метод за получаване на йон-флуоридна електрохимическа клетка, която работи при стайна температура. Това става възможно благодарение на композитен катод със сърцевина от наноструктура от мед, лантан и флуорид. От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Зорлем
    Отговор
    1 18:12  07.12.18
    Всичко звучи хубаво, само това "електрохимична" разваля идилията, но каквото - такова.

    Коментиран от #4

  • ванката
    Отговор
    2 18:15  07.12.18
    произведено от хонда в америка как звучи само...
  • jorj
    Отговор
    3 18:38  07.12.18
    Хибрида! Хората на Путьо от Ломоносов са ги направили преди 20 години, и отдавна военните ги ползват. А пък за хиперите да не говорим, скоро някой заблуден може да влезне на Пути в Путито.!!!!!
  • Антиелектрика
    Отговор
    4 18:42  07.12.18

    До коментар #1 от "Зорлем":

    Чакай сега да те оплюят "госта - хахаха" и многониковото тролче как няма нищо по-чисто, по-полезно, по-здравословно и по-хубаво на света от една електрохимична реакцийка.

    Коментиран от #8


  • Димов
    Отговор
    5 18:43  07.12.18
    А дано! Белким вдигнат обсега на електрокарите и действително подобрят еко добивът на суровините за тия батерии.

    Коментиран от #11

  • скапани дизели
    Отговор
    6 18:43  07.12.18
    Края на ДВГ мога да го видя- на хоризонта е.
  • Driving pleasure
    Отговор
    7 18:44  07.12.18
    Aaaa разгеле! 2 седмици не беше излизала новина за "пробив" при батериите и се бях спекъл, че прецакваме електрификацията :D
  • Димов
    Отговор
    8 18:48  07.12.18

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    И по-екологично, не забравяй! Уф, то пък верно, че електрокарите никой не ги рекламирал като еко. Хората ги купували заради другите им предимства...... те си знаели какви.

    Коментиран от #10

  • Хонда
    Отговор
    9 18:56  07.12.18
    Течният електролит, разработен от Honda... Имат и в твърдо агрегатно състояние?
  • Антиелектрика
    Отговор
    10 18:56  07.12.18

    До коментар #8 от "Димов":

    Хайде сега и ти - как какви други предимства? Даваш 300 000 лева за модел Х, за да минаваш 100 км за 5 лева.

    Коментиран от #12

  • Driving pleasure
    Отговор
    11 19:00  07.12.18

    До коментар #5 от "Димов":

    2050та може би... тамън преди да построят поредния въглищен ТЕЦ за зареждане с "еко" ток :D

    Коментиран от #15

  • Driving pleasure
    Отговор
    12 19:03  07.12.18

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Е не бъди толкова ограничен де кви са тия 5 лева сега?! Даваш 300 000 лева... ама после вадиш и още 50 000, за да си направиш соларен парк в двора, че да ти е съвсем безплатно :D

    Коментиран от #13

  • Антиелектрика
    Отговор
    13 19:12  07.12.18

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    И после наемаш един имам да прави ежедневно молитви за слънце ;)

    Коментиран от #14

  • Driving pleasure
    Отговор
    14 19:24  07.12.18

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    За ко ти е? Свети Илон кат иде на Марс ше праща радиация в туби - пущаш кат пръскачка да облива солара :D
  • стоян
    Отговор
    15 19:52  07.12.18

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    А защо не си помисли че може и от слънчева ами направо се сети за въглища

    Коментиран от #17, #20

  • Зорлем
    Отговор
    16 19:59  07.12.18
    Пак нищо не сте разбрали, бе хейтъри-русофили! Токът ще го товарят на блокчейн вериги в Сахара и Гоби, защото китай произвеждат много фотоволтаици, и с умни мрежи ще ви го носят нощем докато спите.

    Коментиран от #18, #19

  • Зорлем
    Отговор
    17 20:01  07.12.18

    До коментар #15 от "стоян":

    Познай от три пъти защо всички първо се сещаме за ТЕЦ-ове! Подсказка - не е като да не сме виждали и пипали ВЕИ-та.
  • Антиелектрика
    Отговор
    18 20:18  07.12.18

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Тъкмо дядо Коледа ще доставя по домовете точец опакован с панделка. Но стига сме отваряли работа на многониковия, че ще се чуди на кой да отговаря по-напред
  • Driving pleasure
    Отговор
    19 22:07  07.12.18

    До коментар #16 от "Зорлем":

    В кви разфасовки ше доставят, по кило и 5 или ще има и мегапак - държа моите да са в луксозна опаковка :) Чудно ми е като колко ли ток ша дойде от Гоби до София и колко от него ша са затрие на идване ма карай щом си рекъл...
  • Driving pleasure
    Отговор
    20 22:15  07.12.18

    До коментар #15 от "стоян":

    Щот дет се вика ти за дет си тръгнал Китайците от там се връщат - и не е много убаво! При 1 Терават електроенергия от въглища те строят още 250 Мегавата нови въглищни мощности - щото няма как да стане това с панелите и ако вдигаш потреблението щеш нещеш ще вдигаш и нови конвенционални централи. В САЩ дето толкова хвалите гринго какъв еколог е да ползва тесляците само 17% от енергията е от ВЕИ и едва 1.3% от солар - Солар сити не случайно трябваше да бъде придобита от Тесла, за да я спасят и сега е на хуманно дишане! Нещата не са толкова розови, колкото разни ватмани разправят че са!
  • Усмивката
    Отговор
    21 23:42  07.12.18
    Е.Поне ще купуваме ефтини, втора ,дизели от Хамерика кът земат да ги исфърлят
  • 12345
    Отговор
    22 08:54  08.12.18
    През месец - два четем за поредния "революционен" пробив при батерийте. Само, че после не се случва нищо. Що така? Феновете на ел.тостерите тъкмо се зарадват, че ще станат по-достъпни и хоп. Пак нищо. Стига сте ги залъгвали тези хора. И те си имат праг на глупост. След всяка залъгваща статия, разочарованието им се увеличава и скоро съвсем ще "обърнат" предпочитанията си.
  • гост
    Отговор
    23 21:15  08.12.18
    Докато не ги вградят в колите си и не ги пуснат на пазара, нищо не е за вярване. Засега само батерията на Тесла е най-доброто на пазара и то не защото Панасоник правят страхотни клетки, а защото отличен мениджмънт на батерията се комбинира с висока енергийна плътност. Все още останалите марки не могат да догонят първите Тесли, а какво остава да ги задминат. Ако Хонда имат 3 пъти по-висока енергийна плътност, то няма да е проблем с малка по размер и тегло батерия да изминават 800-1000км. Вярвам, че може, въпросът е да се пусне на пазара, а евтино ще стане когато минат 10г. след пускането му, вероятно след лицензи към Китай.
  • Future
    Отговор
    24 12:55  09.12.18
    Браво на Хонда,както винаги в авангарда на технологиите.Горивните клетки и тези батерии ще са достатъчни за да сложат край веднъж за воинаги на пушещите ДВГ с КПД под 40%.

    Коментиран от #25

  • Язе
    Отговор
    25 00:33  10.12.18

    До коментар #24 от "Future":

    И ще имаме нови пушещи Електроцентрали.Такива които ще изплащаме до гроб и ежегодно яки суми за вредни емисии.А тези пари отде?Данъци,акцизи,нови цени на тока и още,още,още.Безплатен обяд няма.
  • battery love
    Отговор
    26 01:45  10.12.18
    А, Тесла е задвижил Ford без FIB батерии на едно автомобилно изложение!

  • battery love
    Отговор
    27 02:07  10.12.18
    Никола Тесла 1931 година с някаква батерия на етерична електроенергия е задвижил автомобил Pierce-Arrow изминал 8 дневен тест без презареждане, като се е движил със 140 километра в час на моменти!

    Коментиран от #28

  • Антиелектрика
    Отговор
    28 07:07  10.12.18

    До коментар #27 от "battery love":

    Предполагам се е сдобил с етер от Йети, Лох Нес или извънземните. То бива конспиративни тъпотии, но вашето си е чиста патология и свръх невежество!
  • някой
    Отговор
    29 08:36  10.12.18
    "която работи при стайна температура." А като стане отрицателна температурата, кво праиме? Някои ще предложат може би да кладем огън, за да ги стоплим батериите, за да не стачкуват...

    Коментиран от #30

  • ДВГ
    Отговор
    30 09:52  11.12.18

    До коментар #29 от "някой":

    Ще хабиш ток за отопление то и сега е така. Когато колата не работи всъщност не е съвсем да не работи като ДВГто. Като се събудиш сутринта в студен зимен ден ако не си вързан за щепселът ще се учудиш че зарядът може да падне до 10%.

Напиши коментар:


Публикувай