Столицата на Норвегия ще стане първият град в света с безжична система за зареждане на електрически таксита. Технологията ще работи на принципа на индукцията чрез плочи, вградени в пътната настилка под стоянките, и приемници в автомобилите.
От 2023 г. всички таксита в Осло трябва да станат електрически. Две години по-късно пък всички нови коли, продавани на територията на Норвегия, ще трябва да имат нулеви вредни емисии.
Системата за индукционно зареждане на таксита ще бъде изградена от финландската компания Fortum и американската Momentum Dynamics. Целта е да се преодолее основната трудност пред електрификацията на автопарка - липсващата инфраструктура, която принуждава таксиметровите шофьори да губят време в зареждане на батериите.
С население от едва 5 млн. души Норвегия е най-големият пазар на електромобили в Европа. По данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа миналата година в страната са продадени 46 143 коли на ток. На второ място е Германия (36 216), а на трето - Франция (31 095).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Boxer
Коментиран от #2, #6
11:50 23.03.2019
2 Антиелектрика
До коментар #1 от "Boxer":
И друго е интересно - ще спрат ли да добиват нефт? Няма по-двулични и ненормални от тези скандинавци - срам и позор са за викингите. Плужеците искат на тях да им е чистичко, докато си продават нефта.Коментиран от #3, #14
14:45 23.03.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 нервен
До коментар #3 от "нервен":
Що не идете да им обясните на тия в Осло че нафтата е по-добре ??Коментиран от #5
15:50 23.03.2019
5 нервен
До коментар #4 от "нервен":
Абе бай Ганьо си е бай Ганьо и това си е !! Хората прогресират и се развиват а нашенеца си иска мизерията ..иска си руско-турско робство..да си изхвърля боклука от осмия етаж на панелката и той да виси по клоните на дърветата...да си кара бълващо сажди дизелче и това еКоментиран от #20
15:55 23.03.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Фъстък
16:26 23.03.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Пещерен човек
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Ами да, кой ли в бита използва електродвигатели, трансформатори, релета, дросели, бобини, магнетрони? Никой не ги използва. Всички са болни от радиофобия и не припарват на 100 метра покрай нищо, което използва ток.Коментиран от #11
17:27 23.03.2019
11 Антиелектрика
До коментар #10 от "Пещерен човек":
Въх, не думай. И кои са тези трансформатори, релета, дросели, бобини и магнетрони с по 5 Тесли ЕМП, разположени на няколко милиметра от празната ти глава, след като по закон не трябва да са повече от 60 nT? Давай, пиши с различни ИМЕНА - то си има точна диагноза и се нарича шизофрения!Коментиран от #12, #13
17:39 23.03.2019
12 Крадецът вика дръжте крадеца
До коментар #11 от "Антиелектрика":
Ти ли ще ми говориш за шизофрения? В другите теми с никнейм Антиелектрика ли пишеш? По паспорт така ли се казваш? Хайде малко по-сериозно по темата. От факти държат да пишем с различни "имена". В по-сериозните медии и сайтове, не е възможно да пишеш без да си регистриран, което е задължително дори по закон. Тук са над закона и държат да пишем с различни имена.17:52 23.03.2019
13 Май намери ключа за бараката
До коментар #11 от "Антиелектрика":
Именно това е въпросът. След като 500 навивки с мижавия ток 4 ампера, образуват магнитно поле 5 Тесла, защо ти не можеш да ги премериш от няколко сантиметра? Токът тече по кабели, дали пък магнитните полета не предпочитат да минат по магнитопровода, вместо да ти пържат мозъка, как мислиш? Дори при отворен магнитопровод, какъвто е болтът, смяташ ли че ще има последствията които описа в предишната тема с изпепеляване и разтапяне всичко наоколо с помощта на 20 ватов електромагнит с 5 Тесла? Май е достатъчно да отговориш само на последния въпрос, за да осъзнаеш че представите ти за електромагнетизма преминават дори границите на абсурда.18:02 23.03.2019
14 гост
До коментар #2 от "Антиелектрика":
В Норвегия добиването на нефт е чисто в сравнение с останалите държави,защото използват технологии за по-малко замърсяване.Ако не се добива там,ще се добива другаде,кадето замърсяването ще е по-високо.Докато се търси нефта,ще се добива,защо не? Да,и всички минават на електрички,защото е по-евтино.Коментиран от #21, #22
18:14 23.03.2019
15 Boxer
До коментар #6 от "Радиофобия":
От статията разбирам че такситата ще се зареждат безконтактно. Какво ще става с другите джаджи от ежедневието ни, които са в обхвата му? Включително и пейсмейкъри? Така и никой не ми отговори приблизително какви са загубите спрямо зареждане с кабел? И още нещо : време на зареждане?Коментиран от #16, #17, #25, #26
18:51 23.03.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Язе
А пък Госта отново се опитва да ни обясни нещо още неизмислено Маркировки имало,уреди.Ми ходи го направи на Норвежците като знаеш как.Ох забравих,че ти работиш в Тесла и всичко знаеш.Мижи да те лъжем с тия миксери,пък били евтини.Хухухаха
20:38 23.03.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Двуличие
До коментар #5 от "нервен":
Развиват се ама как типично за империализма на чужд гръб. Правят милиарди от петрол и после претендират че го мразят. Ама ако го нямаше петролът дали щяха да налеят толкова милиарди в субсидии и скъпоструващи проекти. Това се нарича двуличие, да са живи и здрави обаче България не е Норвегия а и други държави започват да се задъхват от субсидиите, последният пример е Холандия.Коментиран от #24
22:11 23.03.2019
21 Зомби с квадратно чело
До коментар #14 от "гост":
ХаХа може ли да си толкова заблудено зомби, технологията е същата както навсякъде по света платформа, сонди, помпи и после вкарват химикали. Норвежците сами не могат нищо да направят без технологията на Американци и Англичани толкова си заблуден че чак започвам да те съжалявам.22:19 23.03.2019
22 Зомби с квадратно чело
До коментар #14 от "гост":
Кое е по евтино, я да видим???1.Колата ли :))
2. Цената на бензина ама в катар или ОАЕ където е символична или може би при 40 долара за барел ли колко?? Ама с акциз ли или с хиляда данъци отгоре???
3.Цената на тока ама къде в Германия ли или Англия??? Ама я му сложи и акциз и махни субсидиите и после пак смятай.
И последно в България дизелът беше доста по-евтин от бензина сега е 20ст по скъп а държавните Марици фалират това говрои ли ти нещо каква стакмистика са тези цени?????
22:27 23.03.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Не двуличие, а здрав разум
До коментар #20 от "Двуличие":
Петролът се използва и е незаменим в много индустрии, които не са свързани с изгарянето му. Например производството на торове и пластмаси. Дори от утре да забранят рафинирането на нефта за производство на течни горива, все още ще са необходими поне 30% от добивите на петрол за останалите му приложения.09:00 24.03.2019
25 Радиофобия
До коментар #15 от "Boxer":
Времето за зареждане зависи от мощността на зарядното и капацитета на батерията. От друга страна, това не е параметър, който интересува таксиджиите. Те трябва да ДОзареждат батериите, а не да ги зареждат напълно. Най-мощната Тесла модел S със 700 конски сили, харчи около 5квч енергия на час за градско шофиране с постоянно включен климатик. При 20 киловатова безжична зарядна станция, ще е необходимо 15-минутно зареждане на всеки час движение, а с напълно заредена батерия, ще може без зареждане да изкара две 8 часови смени без да спира за почивка дори.09:12 24.03.2019
26 Радиофобия
До коментар #15 от "Boxer":
В предишният пост ти сметнах времето за зареждане за 20 киловата зарядна станция, защото беше един от първите резултати при търсенето на мощност и ефективност на безжични зарядни. https://youtu.be/NP-SACM3jtQ както виждаш, ефективността е 90%, което се доближава до зареждането с кабел. Ако се загледаш в анимацията, магнитното поле си стои между автомобила и зарядната станция, защото по същество това е един трансформатор, разделен на 2. Едната половина на магнитопровода заедно с вторичната намотка, се намира в автомобила, а другата половина на магнитопровода заедно с първичната намотка е в зарядната станция, която се задейства, само ако другата половина от трансформатора е позиционирана срещу нея. Понеже за разлика от Антиелектрика инженерите поназнайват физичните закони, както виждаш са направили зарядното с голяма площ, за да могат да ползват по-малка напрегнатост на магнитното поле за една и съща мощност, въпреки че много по-евтино и лесно, да направят по-малка зарядна станция с по-голяма напрегнатост на полето в Тесли. Това е направено именно с цел безопасност.Коментиран от #32
09:26 24.03.2019
27 Емил
12:42 24.03.2019
28 Емил
Коментиран от #33
12:43 24.03.2019
29 гост
Πoдoбнo paзвитиe oпpeдeлeнo e в пpoтивopeчиe c тoвa, ĸoeтo мнoгo инвecтитopи oчaĸвaxa. Πpoдaжбитe нa eлeĸтpoмoбили ce yвeличaвaт пo цeлия cвят, ĸaтo ocoбeнo cилeн pъcт ce нaблюдaвa в Kитaй и CAЩ. Зaтoвa пpoгнoзитe бяxa, чe литият и ĸoбaлтът caмo щe пocĸъпвaт.
B oпит дa ĸoмпeнcиpaт пo-ниcĸитe oбeми нa дoбив нa литий oт ДP Koнгo, oпepaтopитe нa pyдници в cвeтoвeн мaщaб yвeличиxa пpoдyĸциятa cи. Taĸa ce cтигнa дo пoлoжeниeтo, пpи ĸoeтo cвeтoвнитe цeни нaмaлявaт, a "нopмaлизиpaнe" нa пaзapa нe ce oчepтaвa в cĸopo вpeмe.
12:55 24.03.2019
30 гост
Cпopeд Beнтypини, cлyчвaщoтo ce e пoдoбнo нa тoвa, ĸoeтo фoтoвoлтaичнaтa индycтpия пpeживя oĸoлo 2010 гoдинa. Oттoгaвa нacaм цeнитe нa фoтoвoлтaичнитe cиcтeми ca cпaднaли c 84%, ĸaзвa тoй. Цeнитe нa пoлиĸpиcтaлния cилиций pязĸo cпaднaxa oт 450 дoлapa зa ĸилoгpaм пpeз 2008 г. дo 70 дoлapa зa ĸилoгpaм пpeз 2009 г. Cĸopo cлeд тoвa фoтoвoлтaицитe нaпpaвиxa cъщинcĸo нaшecтвиe в глoбaлнaтa индycтpия.
"Знaчитeлнoтo нaмaлeниe нa цeнитe нa лития и ĸoбaлтa пpeз пocлeднитe мeceци ce дължи нa пopeдицa oт cъбития: пъpвo, пepcпeĸтивa зa липca нa пpeдлaгaнe, втopo, пoĸaчвaнe нa цeнитe, cлeд тoвa yвeличaвaнe нa пpoизвoдcтвoтo нa минитe и cвpъxпpeдлaгaнe. Ceгa вeчe нямa oпaceния зa нeдocтиг. Oчaĸвa ce cпaдът нa цeнитe нa литий и ĸoбaлт дa пpoдължи и пpeз 2019 г.," пpoгнoзиpa cпeциaлиcтът.
12:56 24.03.2019
31 гост
12:57 24.03.2019
32 Boxer
До коментар #26 от "Радиофобия":
Благодаря за смисленият отговор !Коментиран от #34
13:26 24.03.2019
33 Антиелектрика
До коментар #28 от "Емил":
Няма по-долен боклук от чуждопоклонник плюещ по собствения си народ!!! Превъзнасяй сган като норвежците, която отнема децата от родителите им заради кариес и дава 12 години затвор на убиеца Брайвик, застрелял почти 100 души! Ходи живей в Норвегия и повече никога не се връщай в земите на предците си, защото си долен безродник!!!13:30 24.03.2019
34 Антиелектрика
До коментар #32 от "Boxer":
И понеже ни в клин, ни в ръкав онова същество отново ме намесва в поста си и се опитва отново да ми приписва неща, които не съм казвал, трябва да ти кажа, че тук проблем едва ли ще има за околните. А и кой ще стой 30 минути в колата, докато се зарежда. Въпросът е как ще го осъществят технически, за да е винаги чисто, сухо и обезопасено.Коментиран от #35, #38, #39
13:48 24.03.2019
35 Boxer
До коментар #34 от "Антиелектрика":
Според.мен, ще намерят решенията . В случая, ние , като по-изостанала държава, ще избегнем периода на първоначалните издънки , което е плюс...14:19 24.03.2019
36 гост
Корабоплаването е възлов сектор за скандинавската страна, но това очевидно не е оправдание индустрията да защитава употребата на изкопаеми горива. Напротив – самата индустрия настоява за прехода. Имайки правилните стимули, корабоплавателната индустрия може радикално да подобри ефективността си и да премине към нисковъглеродни биогорива или електроенергия, заявиха лидерите на бранша в статия във финансовия вестник Dagens Industri.
Национална цел за намаляване на емисиите от вътрешния морски транспорт със 70% до 2030 г., като част от пътя към нулеви нетни емисии през 2045 г., е “предизвикателна, но не и невъзможна“, пишат Рикард Енгстрьом и Сванте Акселсон.
14:44 24.03.2019
37 гост
Това означава и, че страната ще трябва да увеличи програмата си за постепенно премахване на въглищата с около 10%, за да постигне новата си цел. Може да изглежда, че натискът е огромен, но редица страни успешно надскочиха своите екологични срокове, доказвайки, че е възможно. Норвегия намали емисиите си на въглероден диоксид три години преди заложеното в графика. Швеция премина към възобновяеми енергийни източници около 12 години преди първоначалната си цел. Индия и Китай изпълниха своите екологични цели преди крайните си срокове. Да се надяваме, че и други страни ще последват финландския пример, особено България – и ще задействат свои собствени програми за бъдеще без въглища в най-скоро време.
14:49 24.03.2019
38 Функционално неграмотен си. Доказано!
До коментар #34 от "Антиелектрика":
Всъщност точно по темата те включвам, но ти ОТНОВО не можеш да разбереш за какво говоря. Мощността, която може да отдаде зарядната станция пряко зависи от ПЛЪТНОСТТА на магнитното поле, умножено по пощата на плочата на зарядната станция. Ако плочата, е с размери 10х10 см, с напрегнатост на магнитното поле 1Тесла, то ако площта е 1х1 метър, напрегнатостта също ще една Тесла, но отдаваната мощност ще е 100 пъти повече. Същите неща за които говорим от десетина теми, но ще схванеш след 11 месеца, доказано в практиката.15:10 24.03.2019
39 Онова същество
До коментар #34 от "Антиелектрика":
"И понеже ни в клин, ни в ръкав онова същество отново ме намесва в поста си и се опитва отново да ми ПРИПИСВА НЕЩА, КОИТО НЕ СЪМ КАЗВАЛ, трябва да ти кажа, че тук проблем едва ли ще има за околните."ТОВА КАЗАЛ ЛИ СИ ГО?
Продължаваш да се излагаш ли? Ти имаш ли представа какво е 1Т? Това са 8 000 АМПЕРА НА САНТИМЕТЪР - http://www.bussi-demagnetizers.com/en/electronic-impulse-demagnetizers/magnetic-units-converter. Не само ще ти изпече малкото мозъче, но и ще разтопи в миг и слушалки и телефон.
А ТОВА КАЗАЛ ЛИ СИ ГО?
Имаме 1 Тесла при 1 КИЛОГРАМ НЕОДИМОВ МАГНИТ или повече от 10 000 АМПЕРА НА МЕТЪР. Честито - вече показа на всички колко си нагъл, неук и неграмотен! 1 Тесла имало в слушалките - бухахахахахахаххаха.
МАЙ МНОГО БЪРЗО ЗАПОЧНА ДА СЕ ОТРЕЧЕШ ОТ ДУМИТЕ СИ? Последно, 20 хиляди ампера на метър, от 10-сантиметров болт с 500 навивки, захранен от батерия, ще разтопи ли мозъкът ти, слушалките и телефона? Всичко това няма и половин килограм тегло заедно с батерията.
Коментиран от #40
15:20 24.03.2019
40 Антиелектрика
До коментар #39 от "Онова същество":
Игнор - каквото съм имал да кажа, съм го казал с примери. Като започнеш да пишеш само с един ник, може и да ти обърна внимание. До тогава си вярвай, че си по-умен от учените от Единбург, хората пишещи в уикипедия, пък аз съм модератор.Коментиран от #41
17:45 24.03.2019
41 Фурнаджийска лопата ли пак го играеш?
До коментар #40 от "Антиелектрика":
До вчера, докато си мислеше, че аз говоря глупости, не можеше да ти се затвори устата. Сега като разбра какви глупости си говорил до вчера, ще ме игнорираш, като ти ги цитирам и ще отричаш да си ги казвал, нали? Нищо ново под слънцето. Нито ти е за първи път, нито ще ти е последният. Такъв ти е характера. Поне разбра ли, че трансформатори, релета, дросели, електродвигатели и дори говорители имат намотки от меден проводник, точно като болта за който ти дадох пример? Магнитното поле на всяко едно от тях се смята по същия начин и плътността също е от порядъка на Тесли, десетки хиляди ампери на метър, но са безопасни за употреба.Коментиран от #42
17:58 24.03.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Функционално неграмотен си. Доказано!
До коментар #42 от "Антиелектрика":
Никога не съм казвал такова нещо! Ти какво си разбрал винаги е различно от каквото съм казал, заради функционалната ти неграмотност. Винаги съм твърдял, че ПЛЪТНОСТТА на магнитното поле което може да създаде един магнит НЕ зависи от формата и размерите му и НЕ зависи от теглото му, а само от МАТЕРИАЛА му. Следователно никога не бих се свързал ТЕГЛОТО на един магнит С ПЛЪТНОСТТА на полето, което създава. Това всеки път го правиш тии постоянно ти обяснявам че се опитваш да премериш температурата с кантар и ме караш да ти дам пример как се мери температура с кантар или ролетка. дадох ли ти Линк в Уикипедия че всеки един неодимов магнит има плътност на магнитното поле над една Тесла? Попитах ли те в кой език на Уикипедия освен в българския, са споменали тегло и плътност в едно изречение? Така и не получих отговор. Както не получих отговор дали болтът ще ти разтопи мозъка и всичко наоколо със своите 5 Тесла и 20000 ампера на метър? Отговори поне веднъж на този въпрос който ти задавам десети път? Пак ще го игнорираш нали? Това поне е много лесно проверимо от всеки първокласник. Самият аз съм си играл с такива електромагнити в първи клас с плоска 4,5 волта батерия Никопол и още съм жив да разказвам.19:00 24.03.2019
44 Онзий
19:48 25.03.2019