Акумулаторите, с които ще се оборудва бъдещата електрическа гама на Volkswagen, ще запазват минимум 70% от началния си капацитет в продължение на поне 8 години или 160 000 км, обяви шефът на Центъра за усъвършенстване на батериите на компанията Франк Бломе.
За да се удължи животът на захранващите елементи, VW ще препоръчва на собствениците да ограничат използването на бързи зарядни и да не зареждат акумулаторите на повече от 80%. Според Бломе това ще бъде "предостатъчно", тъй като повечето пътувания са кратки и обикновено са свързани с ходене на работа или на пазар.
Мениджърът твърди още, че електрическите "фолксвагени" от семейството ID ще могат да изминават до 550 км с едно зареждане, а цените им ще бъдат "достъпни". През октомври миналата година членът на борда на директорите с ресор електрическа мобилност Томас Улбрих обяви, че VW-тата на ток ще струват колкото сравними дизелови автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гощо
10:39 19.04.2019
2 anti vag
Коментиран от #13, #64
10:41 19.04.2019
3 фалирал
Коментиран от #16, #66, #110
10:42 19.04.2019
4 България ЕС НАТО
Коментиран от #72, #97
10:42 19.04.2019
5 фалирал
Коментиран от #7
10:44 19.04.2019
6 Нафталин
Коментиран от #102
10:50 19.04.2019
7 Шейх
До коментар #5 от "фалирал":
Петрол за продаване има за поне още 70-80 години и едва ли някой има интерес да не го реализира.Дори енергията за електромобилите често е произведена от него.Коментиран от #58
10:52 19.04.2019
8 Boxer
10:53 19.04.2019
9 А ЗИМАТА БЕ
Коментиран от #31
10:58 19.04.2019
10 mediator37
Коментиран от #11
11:06 19.04.2019
11 Гост
До коментар #10 от "mediator37":
по същият начин по който пиеш 10 годишно уиски от миналогодишната реколта :D11:08 19.04.2019
12 некойси
Щото когато правеха "модерни дизели" смятаха че са на прав път.
Коментиран от #68
11:13 19.04.2019
13 Практика
До коментар #2 от "anti vag":
Явно си страшен шофьор хахахах!Коментиран от #19
11:23 19.04.2019
14 Тони
11:27 19.04.2019
15 jdm
11:28 19.04.2019
16 гост
До коментар #3 от "фалирал":
А къде ще изхвърлят токсините от производството? И дали ще ти я продадат на половин цена като си българин? Ти работи в друга фирма за 2х.лв заплата, пък нека завода на ФВ да е в Турция, какво ти пука като може да си я позволиш? Сегашните заводи на чужди производители плащат под 800лв, колко мислиш, че ще плаща ФВ? И знаеш ли защо търси място за нов завод? Защото най-евтината им база, тази в Словакия, си извоюва увеличение на заплатите, което у нас няма кой да го направи, сещаш се каква е причината.11:29 19.04.2019
17 по заповед на фюрера
Коментиран от #63
11:32 19.04.2019
18 гост
11:33 19.04.2019
19 anti vag
До коментар #13 от "Практика":
Не съм.Но имах Ауди А6 3.0TDI и преживях страшни неща.Коментиран от #37
11:36 19.04.2019
20 Driving pleasure
11:48 19.04.2019
21 Бай Георги
Коментиран от #23, #112
11:53 19.04.2019
22 1234578
Новите им коли ще са пълен боклук. След 8 годи я изхвърляш и купуваш нова. Това ли ви е грижата за околната среда бе господа еколози и евродепутати? При производството на един автомобил се изхвърля много повече СО2 отколкото при карането на една вече произведена и в движение 20 годишна кола в продължение на 160 000 км.
Сегашните коли на фолксваген издържат над 300 - 400 хил. ком и над 20 години. почти без ремонти. Може да ги видите на уличите в България. Дори все още има Голф2 по улиците ни. Последните от него са произведени през далечната 1991 г.
12:18 19.04.2019
23 Чета заглавието
До коментар #21 от "Бай Георги":
Чета заглавието и разбирам че от Volkswagen вече ще правят автомобили, които трябва да се изхвърлят след осем години, защото по толкова издържат.12:20 19.04.2019
24 Малко сметки
"Мениджърът твърди още, че електрическите "фолксвагени" от семейството ID ще могат да изминават до 550 км с едно зареждане"
Ако сметнем, това са 290 пълни зареждания, преди капацитета да падне на 70% от първоначалния. Още старото поколение на батериите на Тесла, са проектирани за 1500 зареждания преди капацитет отивам да падне на 80%. Страшно автомобили и батерии ще правят от Фолксваген. Смяна на всеки осем години. Явно това е новият им начин за печалба на гърба на клиентите.
Коментиран от #25
12:24 19.04.2019
25 Driving pleasure
До коментар #24 от "Малко сметки":
Я да идеш да разгледаш кво точно ти предлага Т'слата! Абсолютно същите гаранционни условия включая запазване на капацитета ДО 70% за времето на гаранцията - т.е за 8те години гаранция може да падне капацитета и те не носят отговорност а след 8те гдини срива вече ти е гарантиранКоментиран от #29
12:28 19.04.2019
26 гост
Коментиран от #27
12:31 19.04.2019
27 Driving pleasure
До коментар #26 от "гост":
няма да е лошо да попрочетеш малко за Фолксфаген - те никога не бързат да се включват в някоя надпревара, но включат ли се винаги взимат лъвския пай от продажбите... ей тъй както обясняваш колко са смешни ей тъй ще гледаш как тесляците умират излезе ли Фау Ве с новите си моделиКоментиран от #38
12:37 19.04.2019
28 Сатаната
12:38 19.04.2019
29 Има "малка" разлика
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Хайде прочети отново статията и открий десетте разлики. "Акумулаторите, с които ще се оборудва бъдещата електрическа гама на Volkswagen, ще запазват минимум 70% от началния си капацитет в продължение на поне 8 години или 160 000 км, обяви шефът на Центъра за усъвършенстване на батериите на компанията Франк Бломе."Генералният директор на Tesla каза, че задвижването и купето са проектирани и се произвеждат с резерв от гледна точка на здравината, който е от нивото на тежкотоварен камион. Тоест, електромобилите Tesla Model 3 могат да изминат милиони мили без съществени повреди.
Що се отнася до батериите, в електромобила Tesla Model 3 се използват акумулаторни блокове, които издържат 1500 цикъла на зареждане и разреждане, което в зависимост от пътищата и шофирането означава максимален пробег от 480 000 до 800 000 километра, което е впечатляващ показател.
Коментиран от #30
12:45 19.04.2019
30 Driving pleasure
До коментар #29 от "Има "малка" разлика":
Не ми се търси линка, беше качван в една от предните статии - Тесла при покупка на автомобил предлага абсолютно същите гаранции - до 70% заряд за 8 години за батерията и до 80 000 км гаранция за автомобила! А какво казало някое плямпало малко ме интересува щом в договора ти за полупка пише друго!Коментиран от #32
12:58 19.04.2019
31 Трабанта
До коментар #9 от "А ЗИМАТА БЕ":
Ти мен не си ли ме виждал?13:00 19.04.2019
32 Точно в десетката
До коментар #30 от "Driving pleasure":
Изключително точен коментар "А какво казало някое плямпало малко ме интересува" Точно затова приемам с насмешка всяка новина от Volkswagen. Излизат разни плямпала да ни показват картинки и да дават кухи обещания за в бъдещето. Автомобилите на Тесла от 10 години са в движение и са навъртяли десетки милиарди километри и не е нужно да се предполага как ще се държат след осем години, защото вече има хиляди такива. това колко издържат батериите им след 80 години не са някакви предположения на някое плямпало, а реални 10-годишни батерии, които се зареждани изключително на бързо зареждане, защото зарядните на Тесла не предлагат бавно. Именно затова, отново намалиха производствената цел на Audi итрон. Никой не смее да рискува и предпочита производител с 10-годишен опит в електромобилите, когато ще дават стотици хиляди евро.13:12 19.04.2019
33 Грешка при писане
13:14 19.04.2019
34 Driving pleasure
Коментиран от #36, #40
13:19 19.04.2019
35 инж Илич
13:25 19.04.2019
36 Именно де
До коментар #34 от "Driving pleasure":
Нали това е новината. От Volkswagen са проектирали автомобилите и батериите да изкарат гаранцията. При Tesla гаранцията е същата, но автомобилите и задвижването са проектирани за милиони километри, а батериите за половин милион, като след това може да сменяш само отделни повредени блокове от батерията, а не цялата. Това е заложено още при проектирането. От Volkswagen обясняват че всичко ще изкара едно и също време, разбирай "капсуловали сме го", колкото изкара - толкова, купуваш следващата еднодневка.Коментиран от #39
13:26 19.04.2019
37 AUDI
До коментар #19 от "anti vag":
А6 3.0 TDI на 15 години с реални 120 000км нали? хахахахахаКоментиран от #47
13:26 19.04.2019
38 anti vag
До коментар #27 от "Driving pleasure":
VW от години лежат на стари лаври и проспиват развитието на много съвременни тенденции.Спомни си как Нокия преди години продаваха телефони но проспаха смартфон вълната и никога повече не изплуваха.С VW в момента се случва нещо такова.13:36 19.04.2019
39 ьяа
До коментар #36 от "Именно де":
Не е точно и както ти го описваш. Гаранцията на Модел 3 е, както я казва Driving Pleasure - 8г и 200хил. км. за батерия на 70% и ел.мотора (Drive Unit). За колата като цяло е 80 хил. км. или 4 години. Ти пък си прав, че при това положение самохвалебствията на ФВ могат да будят само смях след като явно не са нещо кой знае какво. Изобщо и едните и другите пъхат ужасно много пара в свирките за колите, които предлагат. При количеството новини, статии, Туитове и незнам си какво още за тия електрички човек остава с впечатлението, че са някакви невероятни автомобили откъм качество и параметри, и че се продават в нечувани бройки, пък то напънала се планината и родила мишка (и Тесла и ФВ, и Хюндай, и Нисан).13:42 19.04.2019
40 гост
До коментар #34 от "Driving pleasure":
192 к.км. при Тесла и 8 години 70 процента.Но това са гарантирани,не значи че на другия ден ще се развали. При Модел S се смениха доста батерии,може би при Модел3 ще са по-добри,те са друг тип. Фолксваген са интересни,ще правят кола след 2 години на която не препоръчват да зарежда на бързи зарядни, с кой ще се конкурират тогава.Но все пак,те са производител на бензинови коли,не на ел.коли. Те не печелят,ако ел.колите навлезат,даже се опитват да забавят процеса.Пускат лоши ел.коли и казват,гледате ли бензиновите са по-добри. За да минат на ел.коли,трябва да сменят всичко,от сервизи,обучение на техници,нови заводи.Всъщост трябва да започнат на ново.13:52 19.04.2019
41 Driving pleasure
Коментиран от #42, #73, #76
13:55 19.04.2019
42 гост
До коментар #41 от "Driving pleasure":
На една ел.кола основните компоненти са ел.мотор и батерия.Като ги смениш и караш още толкова.На ДВГ,на 200 к.км.трябва да му направиш сигурно основен ремонт,заради повишения разход на масло,например.Хвърляш маса пари,оправяш двигателя със сумати заплати,караш 10к.км. и гръмва скоростната кутия,пак започваш да опоравяш и след това гърнето се пробива и така се изкарват 20 години.Към това и сервизите на по 15к.км.Коментиран от #43
14:06 19.04.2019
43 Driving pleasure
До коментар #42 от "гост":
до сега 3 от колите ми са били на над 400 хил км (по показание иначе божа работа) и съм ги продавал работещи без да правя нищо съществено по тях! Бензинов мотор с лекота издържа 400-500 хил км а дизела доста повече, дори тия новите модерните и сложните - самата механика е супер издръжлива избушват електронните компоненти - а в Тесла има безброй такива електронни компоненти и за това ти дават 80 000 км гаранция или 4 год защото всички знаем, че елетрониката е ненадеждна и тия интеграли и чипове ще почнат да дават фира.На бензинова кола още не ми се е налагао да сменям съединител камо ли пък да правя скорости. А ти когато идеш за нова батерия ще плачеш и ще ти се иска да си сменял като мене редовно масло ;)
Коментиран от #46
14:16 19.04.2019
44 Driving pleasure
Коментиран от #48
14:19 19.04.2019
45 Xaxa 42
14:22 19.04.2019
46 гост
До коментар #43 от "Driving pleasure":
Да,разбрах,караш стара кола.DSG касите,забрави да издържат тези км,често след 100к.км. заминават,заедно със съединителите,TSI двигателите им дават живот по 250 к.км. Издържаха старите атмосферни двигатели. За една западно Европеиска държава е важен срокът на гаранцията.При Тесла всичко е опростено,за да няма много неща да се развалят.Единствено Тесла,в момента предлага упдатиране на колата през интернет,при всички останали,трябва да посетиш сервиз.При упдатирането се изчистват грешки които може да са излезли,без да има механичен проблем.Така както е например при телефоните.14:27 19.04.2019
47 anti vag
До коментар #37 от "AUDI":
Когато се избавих от него купих Хонда Сивик и забравих за онзи кошмар.Коментиран от #65
14:30 19.04.2019
48 гост
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Срвняваме нови коли.Естествено една стара кола,ще излиза по-евтино,правиш си сам сервизите,сменяш масла,ремонтираш сам,да.Но,ако трябва да посещаваш сервиза,всеки път на 8к.км. е друго. Знаеш,че на запад е важно сервизната книжка,да ти е попълнена,иначе иди обяснявай че ти си и сменил маслото.Коментиран от #49
14:33 19.04.2019
49 Driving pleasure
До коментар #48 от "гост":
да де сравняваме нови коли и ти казвам, че спокойно достигат стотици хиляди км. На 250 000 км тси мотор няма да ти задере цилиндър, най-много турбото да даде фира. А когато чипа се изпече ъпдейт не върши работа. Тва ви е проблема - мислите си, че колата е телефон - е не е!Коментиран от #50, #52
14:47 19.04.2019
50 гост
До коментар #49 от "Driving pleasure":
Разхода на масло се увеличава много,което те принуждава да отваряш двигателя.Често се налага и смяна на ДСГ.14:51 19.04.2019
51 Москвич 2141
14:58 19.04.2019
52 гост
До коментар #49 от "Driving pleasure":
ДВГ-тата,също имат доста недостатъци. При студен старт зимно време,двигателя почти винаги се кара студен,например караш до работа на 5 км.,което води до ускорение на износване при бензиновте,както на двигателя така и на турбото,защото маслото е гъсто,така е и при дизелите.Там се задръства и ДПФ филтъра,защото не достига работна температура и време за пречистване.При ел.колите тези проблеми ги няма.Недостатък е единствено,зареждане и батерия.Коментиран от #54
15:02 19.04.2019
53 Гостилничаря
Значи 2-3 години. Поне си признават..........
15:11 19.04.2019
54 Driving pleasure
До коментар #52 от "гост":
Аз не казвам, че ДВГ няма проблеми и недостатъци - но точно тия два компонента - зареждане и батерия обезсмислят електричките. Ако си вързан с кабел както е тролея или влака ОК, има ли батерия съществуването на подобно возило се обезсмисля тотално - една система е толкова продуктивна, колкото е най-малко продуктивния и компонент.Коментиран от #55
15:13 19.04.2019
55 гост
До коментар #54 от "Driving pleasure":
Зарежданията стават по-бързи и батериите по-големи.За това започва да се губят недостатъците.България по диагонал е 650 км.а вие казвате,че са ви малко 500 км. Проблем е за хората,които са по блоковете и нямат възможност за връзка със зарядно.Но самия пробег е напълно достатъчен при наличието на бързи зарядни по пътя.По блоковете може би,всеки ще си има паркомясто,ще се пуска кабел под земята с изведено зарядно.15:23 19.04.2019
56 гост
Коментиран от #57
15:30 19.04.2019
57 Бепе
До коментар #56 от "гост":
И аз се бях впечатлил силно от L1 и XL1, ама идиотията и петролните глави почти ги затриха...15:33 19.04.2019
58 хич
До коментар #7 от "Шейх":
Наопаки е, петролът е рафиниран с ток.Коментиран от #59
15:39 19.04.2019
59 гост
До коментар #58 от "хич":
Да,така е.За рафинирането на бензина са изразходва много ток,който по принцип може направо да се зарежда в ел.кола.Не е нужно и разнасяне из бензиностанциите с цистерни,пренасянето с танкери и т.н.15:45 19.04.2019
60 Алфа Ромео
16:10 19.04.2019
61 asd
16:11 19.04.2019
62 Ха ха
16:18 19.04.2019
63 mediator37
До коментар #17 от "по заповед на фюрера":
Утре 20 април се навършват 130 години от Рождеството Му.Но "народната кола" е създадена по идея на Райхсфюрера на труда Роберт Лай. С малки отчисления от заплатата на работника след 5-6 години всяко работническо семейство в Третия Райх е щяло да има собствена лека кола. Но... натрапената война обърква тези планове.
16:23 19.04.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 123
До коментар #47 от "anti vag":
Дано да е без шибедах, че става като аквариум. А пластмасата вътре заприличва на изкуствени рифове. Ти от опит си разбрал, че като си купиш премиум милионник нов внос, положението става тежко. Като си купиш нов среден клас автомобил от групата - пак пиши.Коментиран от #69
16:36 19.04.2019
66 123
До коментар #3 от "фалирал":
Не се надявай, в новия завод ще се произвеждат СУВчетата на групата като Шкода Карок.Електромобилите ще са в три завода в Германия.
16:50 19.04.2019
67 Фен
16:57 19.04.2019
68 123
До коментар #12 от "некойси":
Пич, ти колко тесли видя да се карат в София? А колко фолксвагена? Мисля, че съотношението е 1 към 50. И ще се влошава в бъдеще за тесла. Всеки китайски автомобилен завод - над 200 са, може да прави и прави електрически колички. В Китай се продават 5 пъти повече електрически коли - родно производство, отколкото тесла продава в цял свят. Стига си навирал този маркетингов трик, чийто край се вижда от следващата година, когато семеен ел. автомобил на групата ще е на пазара за 40 000 лева, при средна цена на смешния модел 3 от 110 000 лева.Коментиран от #74
16:57 19.04.2019
69 anti vag
До коментар #65 от "123":
Дефектите на Аудито бяха предимно по електронните модули и нямаха общо с пробега.В различни сервизи казваха едно и също,че дефектите нямат общо с пробега и се срещали дори при екземпляри на малко километри.17:01 19.04.2019
70 Задмина всички зомбита на Тесла
От Volkswagen не могат да намерят откъде да си купят евтини батерии за Audi e-tron, който струва над 150 хиляди лв и ще намалят производството с няколко десетки хиляди броя вместо предварително планираните 58000 броя, а ти вярваш в дядо Коледа?
17:42 19.04.2019
71 Витоша
Коментиран от #75
18:07 19.04.2019
72 Куукурукуу
До коментар #4 от "България ЕС НАТО":
По скоро като ви гледат гербери крадливи как крадете няма да дойдат18:12 19.04.2019
73 Ей тук ти е грешката
До коментар #41 от "Driving pleasure":
"Батериите на Фау Ве неса с нищо по-лоши от тези на Тесла и едните и другите ще карат 10тина години ако не ги зареждаш на бързи зарядни и после адио амиго нови батерии за маса пари - е не мерси!"Батериите на Volkswagen са призматични и с лошо или никакво охлаждане. Батериите се скапват не от високият ток, а от загряването което той причинява на батериите.При бързо зареждане забрави да изкарат повече от две-три години. Бързо зареждане за Volkswagen означава 50 kW. Батериите на Тесла модел 3 са няколко хиляди броя цилиндрични, за което всички им се смееха преди години. Това обаче позволява, покрай всяка от тях минава водно охлаждане. Проектирани са за зареждане с 250 kW, без да им се повишава температурата. Имат една много хитра екстра, която охлажда чрез климатика батериите до ниска температура, точно преди зареждане. Вече охладената батерия докато започне да се загрява след 15 минути, вече е заредена. Батериите които ползва Volkswagen, дори теоретично нямат тази възможност, а вече са вложили милиарди и е късно да сменят технологията. Подписали се и договори за доставка на точно такива батерии за десетина години напред. Инвестирали са милиарди и за разработване на нови мини за кобалт, от който Тесла се отказва през следващите две-три години. А ти говориш, че батериите били едни и същи.
18:20 19.04.2019
74 гост
До коментар #68 от "123":
Модел 3 с малката батерия в Испания е 85 к.лв.Тесла също прави завод в Китай.Коментиран от #80
18:23 19.04.2019
75 Я да уточним
До коментар #71 от "Витоша":
В тази електроцентрала имало четири пъти по-голям капацитет от този на Тесла, но за коя батерия говориш? Тази на Тесла 100D, тоест 400 киловатчаса?18:23 19.04.2019
76 1234
До коментар #41 от "Driving pleasure":
След 10г батериите ще са много по евтини и модерни ама ние ще ходим с бастуни и 4диоптъра цаиси и все ще ти е тая ще мислиш за друго тогава приятелю19:56 19.04.2019
77 Да да
Коментиран от #96
20:30 19.04.2019
78 Hilux
Коментиран от #79
22:12 19.04.2019
79 Никой не отрича историята на ваг
До коментар #78 от "Hilux":
Ваг има ясна история и неясното бъдеще! Нокиа също има доказана история в годините.22:44 19.04.2019
80 Алфа Ромео
До коментар #74 от "гост":
Би ли ми обяснил кво значи 85 к лв., за К-то питам, сигурно съм тъп но не ми е ясно що се пише К вместо хил. лв.?Коментиран от #81
23:06 19.04.2019
81 гост
До коментар #80 от "Алфа Ромео":
Прав си,да се чете хил.Извинявам се.В държавата където живея,се използва,мисля че прочетох и в БГ форум че пишат,но може и да се бъркам.Произлиза от кило,кило-грам--1000,километър-1000 метра.Но хил.е вярно. За цената,също видях че е във Франция,а не в Испания,както съм написал.Коментиран от #100
23:48 19.04.2019
82 БАРС
Коментиран от #84
01:05 20.04.2019
83 РАДОСТЕН ДИЗЕЛИСТ
ЧАКАМ ДОКАТО ЗАВОДСКИ НОВ ДИЗЕЛОВ МЕРЦЕДЕС ЩЕ СЕ ПРОДАВА ЗА 100 ЛЕВА И НЯМА ДА ИМА ЖЕЛАЕЩИ
ТА ЩЕ СИ ВЗЕМА 2 БРОЯ С РАЗЛИЧНИ ЦВЕЕТОВЕ-1 БР.ЗА ДЕЛНИК И 1 БР.ЗА ПРАЗНИИК
МЕЧТИ-"Б.Г."МЕЧТИ
01:11 20.04.2019
84 Барса
До коментар #82 от "БАРС":
Ами супер! Значи купуваш няколко фотоволтаици и ставаш милионер още първата година, а след няколко години милиардер! Има само един проблем. В пазарната икономика няма празни ниши и ти няма да си единственият, който ще се сети да произвежда ток, защото цената му се е вдигнала, а когато има излишък, цената пада. Понеже фотоволтаиците са технологията за производство на ток, която се нуждае най-малко инвестиции, когато говорим за семейно производство, се предполага, че когато пече слънце цените на тока ще са най-ниски, а когато не пече ще, се вдигат много. Ето ти пазарна ниша, за съхранение на енергия когато е евтина и продажбата ѝ когато поскъпне. Това обаче не върши работа за зимно време. Хоп, още една пазарна ниша, срещу високите цени на ТЕЦ-овете. С други думи, всяко вдигане на цената на тока, ще предложи нов бизнес модел и мрежата и услугите ще еволюират по естествен път без нужда от регулация.Коментиран от #85
07:34 20.04.2019
85 хпрвс
До коментар #84 от "Барса":
На теория. На практика обаче нищо не е, както на теория.Коментиран от #93
07:49 20.04.2019
86 Истината
08:04 20.04.2019
87 Ужас
08:18 20.04.2019
88 Само 1 друго мнение
08:22 20.04.2019
89 Манолчев
Коментиран от #90
08:36 20.04.2019
90 Цените
До коментар #89 от "Манолчев":
Да говориш за една единствена цена за зареждане с ток, по навик от бензина е глупаво. Със сигурност ще има разлика в цената на зареждане на бързите зарядни станции, защото те използват буферни батерии, които също имат определени цикли живот, които трябва да бъдат включени в цената. Такива зарядни така или иначе ще се ползват предимно по магистралата. На всеки един паркинг, ще има зарядно почти на всяко паркоместо, на които цената ще е на цената на тока у вас и вероятно ще се сменя през различните часове на денонощието точно както у вас. Точно цените ще регулират потреблението за да се балансира спрямо производството.08:59 20.04.2019
91 световна марка
09:21 20.04.2019
92 незнайко
09:30 20.04.2019
93 Енергийна мафия
До коментар #85 от "хпрвс":
Прав си от днешната гледна точка. Енергийната мафия с нейните пипала е монополизирала пазара в момента. Но либерализацията е в ход и всеки ще може да си купува ток от когото иска и да произвежда ток и да го продава на когото иска, само след няколко години.09:36 20.04.2019
94 неизбежно
10:06 20.04.2019
95 007
10:11 20.04.2019
96 10 000 000 въшки
До коментар #77 от "Да да":
ВАГ е империя , която не може да побере, нормалните човешки мечти и фантазии , камо ли слаботоков мозък , като твоя, над чиито тъмни дебри , се разхождат само въшки.Коментиран от #98
16:50 20.04.2019
97 Костадин
До коментар #4 от "България ЕС НАТО":
Аха. Комунистите са виновни и за правописа ти. И за съдържанието на черепната ти кухина.18:40 20.04.2019
98 Я да видим
До коментар #96 от "10 000 000 въшки":
Империя, каквато беше nokia преди 10 години ли?21:16 20.04.2019
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Алфа Ромео
До коментар #81 от "гост":
И други коментиращи са го писали, просто се чудих какво значи, сега ми стана ясно, вносно е явно.21:56 20.04.2019
101 ТАЙНАМАЙНА
Коментиран от #104
08:19 21.04.2019
102 Жоро
До коментар #6 от "Нафталин":
Литиевойонни акумулатори ли си сменил? :D12:35 21.04.2019
103 1234
16:09 21.04.2019
104 чичака
До коментар #101 от "ТАЙНАМАЙНА":
а пък аз 80 тона газ няма как да ги изгоря 400г,така че радвам се че батерия за 80к ти е евтинка еваллаКоментиран от #107
16:12 21.04.2019
105 Blackthorn
17:03 21.04.2019
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Абе чичка
До коментар #104 от "чичака":
Твоята кола без пари ли ти я дават, като чисто нова? Цените на батериите са вече малко над 100 долара за киловатчас, а за 2025 година се очаква цената да е около 65 долара за киловатчас. След осем години, когато си изминал 400 годишният си пробег от 800 хиляди километра, ще можеш да си купиш нова батерия за 5000 долара. С други думи, или въобще няма да ти се наложи да сменяш батерия през живота си, или ако изминеш 800 хил. километра, ще можеш да си купиш новата на цената на 8хил. ЛИТРА, а не килограма газ, с която можеш да изминеш едва 80 хиляди километра. Само след пет години цената на нов електромобил, ще е по-ниска от цената на нов дизелов или бензинов автомобил. Ключовата дума тук е НОВ, че като гледам се опитваш да сравняваш цената на 20-годишен кошник с газова уредба спрямо цената на чисто нов електромобил.Коментиран от #114
21:32 21.04.2019
108 гордоста на народа
07:23 22.04.2019
109 123
смешници
нямат волята и уменията да направят това което тесла може
уж велики европейци
хаха
08:41 22.04.2019
110 123
До коментар #3 от "фалирал":
в щатите като си купиш електричка ти връщат 9000$ от държавата, без никакви условияв бг ще имаме допълнителен данък над тях като я купувме, вместо отстъпка, щото вече няма да пълниш гушите на петролните гиганти, зимата 2лв бенз лятото 2.4 щото големите пътувания са лятото, иначе цената на барел петрол - в бг не играе за ценообразуването, само търсенето. такаче евтини електрички в бг не очаквайте следващите 20 години
08:43 22.04.2019
111 истинко
08:45 22.04.2019
112 лаборант
До коментар #21 от "Бай Георги":
Купуват си апартаменти за по 1-1.5 млн., не можели да си купят кола за 50 х.09:17 22.04.2019
113 jforfk
12:08 22.04.2019
114 уеишж
До коментар #107 от "Абе чичка":
Аре тогава се върни да ги разправяш тези работи след 5 години. Към днешна дата електрическата Кона е два пъти по-скъпа от бензиновата, или около 30-35 хил. лв в абсолютна стойност. Кога и какви щели да бъдат цените на батериите и тока на борсата през 2025 година в Тамбукту слабо може да развълнува някого извън въпросното Тамбукту преди 2025 година.16:16 22.04.2019