23 751 114

VW: Батериите ни ще издържат колкото колите

Акумулаторите, с които ще се оборудва бъдещата електрическа гама на Volkswagen, ще запазват минимум 70% от началния си капацитет в продължение на поне 8 години или 160 000 км, обяви шефът на Центъра за усъвършенстване на батериите на компанията Франк Бломе.

За да се удължи животът на захранващите елементи, VW ще препоръчва на собствениците да ограничат използването на бързи зарядни и да не зареждат акумулаторите на повече от 80%. Според Бломе това ще бъде "предостатъчно", тъй като повечето пътувания са кратки и обикновено са свързани с ходене на работа или на пазар.

Мениджърът твърди още, че електрическите "фолксвагени" от семейството ID ще могат да изминават до 550 км с едно зареждане, а цените им ще бъдат "достъпни". През октомври миналата година членът на борда на директорите с ресор електрическа мобилност Томас Улбрих обяви, че VW-тата на ток ще струват колкото сравними дизелови автомобили.


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гощо
    Отговор
    1 10:39  19.04.19
    Ам,чИ убууууу бе!
  • anti vag
    Отговор
    2 10:41  19.04.19
    Сега двигателите на VW рядко издържат до първата смяна на ангренажен ремък.

    Коментиран от #13, #64

  • фалирал
    Отговор
    3 10:42  19.04.19
    Надявам се да правят колите с батериите в бъдещия завод до София и столицата ни да се напълни със споделени електрички :)

    Коментиран от #16, #66, #110


  • България ЕС НАТО
    Отговор
    4 10:42  19.04.19
    Дано да построят завод в България което е малко вероятно като гледат как Комунистите клатят държавата по всякъкав мръснишки начин Не случайно е и заявката за вдигане на тока точно на финалната права за избора им на държава Познато нали

    Коментиран от #72, #97

  • фалирал
    Отговор
    5 10:44  19.04.19
    Ако не ползваме бързи зарядни това означава ли, че колите ще са само градски? Много тъпо, електричките май никога нямат да изместят двг :(

    Коментиран от #7

  • Нафталин
    Отговор
    6 10:50  19.04.19
    Моят кошник надхвърли 2х160 хил. км. Сменил съм 4-5 акумулатора вече.

    Коментиран от #102

  • Шейх
    Отговор
    7 10:52  19.04.19

    До коментар #5 от "фалирал":

    Петрол за продаване има за поне още 70-80 години и едва ли някой има интерес да не го реализира.Дори енергията за електромобилите често е произведена от него.

    Коментиран от #58

  • Boxer
    Отговор
    8 10:53  19.04.19
    Това заплаха ли е?
  • А ЗИМАТА БЕ
    Отговор
    9 10:58  19.04.19
    С УШАНКИ И БОТУШИ КАТО ЕСКИМОС

    Коментиран от #31

  • mediator37
    Отговор
    10 11:06  19.04.19
    То като съвременните керемиди дето ги продават на строителните хипермаркети- измислени преди 3 години, а пише гаранция 50 години?! Как разбраха, че издържат 50 години, кога почнаха да ги тестват, при десетки вида климатични условия влага, вятър, температури, че за 3 години разбраха, че ще издържат 50 години. Както и да е- бедният българин, живеещ в панелка никога няма да си купи електрическа кола, защото няма толкова дълъг кабел от осмия етаж до паркинга пред блока, че да зарежда нощем и няма толкова пасивни роми, ромеи и римляни, които да не окрадат жицата.

    Коментиран от #11

  • Гост
    Отговор
    11 11:08  19.04.19

    До коментар #10 от "mediator37":

    по същият начин по който пиеш 10 годишно уиски от миналогодишната реколта :D
  • некойси
    Отговор
    12 11:13  19.04.19
    "Ще" е доста спрягана дума от всички автопроизводители за намеренията им. В крайна сметка това дето е "ще" е сега при Тесла така или иначе. Щото когато правеха "модерни дизели" смятаха че са на прав път.

    Коментиран от #68

  • Практика
    Отговор
    13 11:23  19.04.19

    До коментар #2 от "anti vag":

    Явно си страшен шофьор хахахах!

    Коментиран от #19

  • Тони
    Отговор
    14 11:27  19.04.19
    160 000 км са нищо!
  • jdm
    Отговор
    15 11:28  19.04.19
    Супер... Караш 2/3 години и с батерията направо цялата кола в кофата.
  • гост
    Отговор
    16 11:29  19.04.19

    До коментар #3 от "фалирал":

    А къде ще изхвърлят токсините от производството? И дали ще ти я продадат на половин цена като си българин? Ти работи в друга фирма за 2х.лв заплата, пък нека завода на ФВ да е в Турция, какво ти пука като може да си я позволиш? Сегашните заводи на чужди производители плащат под 800лв, колко мислиш, че ще плаща ФВ? И знаеш ли защо търси място за нов завод? Защото най-евтината им база, тази в Словакия, си извоюва увеличение на заплатите, което у нас няма кой да го направи, сещаш се каква е причината.
  • по заповед на фюрера
    Отговор
    17 11:32  19.04.19
    Фолксвагена е създаден по нареждане на Хитлер Той е наредил да го създадът като евтина достъпна и модерна кола каквато си остава и до днес Световна марка

    Коментиран от #63

  • гост
    Отговор
    18 11:33  19.04.19
    Ами това е по-зле от 10г. електрички, които са на пазара, а ФВ освен един е-голф с 160км пробег друго на пазара няма. Някак си гръмките думи за много модели, ниски и достъпни цени, висок пробег, са меко казано смешни на фона на продукцията им. Пък и всичкото отгоре това е насила, а не морална и далновидна политика на компанията. През 2020 колко стотин хиляди модел 3, модел У и една шепа азиатски китайски коли ще бълват продукция? Та сега Хюндай Кона се продава от година и е по-добра в реални условия от концепта на ФВ.
  • anti vag
    Отговор
    19 11:36  19.04.19

    До коментар #13 от "Практика":

    Не съм.Но имах Ауди А6 3.0TDI и преживях страшни неща.

    Коментиран от #37

  • Driving pleasure
    Отговор
    20 11:48  19.04.19
    Чудно! Значи Гоуфу бил лош щото изкарва по 20 години, а новите електрички ще изкарват по 8 години и то ако не ги караш ;) 60 кВч батерия за колко време се зарежда на домашно зарядно от 2-3 кВ? А 80% заряд колко пробег ти дава?! Аре да си карам аз "пушлив" ДВГ и да си хвърлям парите за смяна на масло, а вие си карайте трамваите и се кефете колко сте спестили, не ми пречи така да се"прецаквам" ;)
  • Бай Георги
    Отговор
    21 11:53  19.04.19
    Има вече дизелови двигатели като на АУДИ и др.които горят по 3'5 л.на дълъг път и 5 л.на гратско,което означава че са по за предпочитане от електрическите,защото замяната на акомулаторите ще е прекалено скъпо! Биха си купили много хора и от едните или другите ако заплатите и пенсиите не са като в Бангладеж.Няма как в една пропаднала държава, управлявана от криминални,някой който работи за 500 лв.да си купи кола за 50 - 100 000 лв.

    Коментиран от #23, #112

  • 1234578
    Отговор
    22 12:18  19.04.19
    Много ще са издържливи новите коли на Фолсваген: Цели 8 години или 160 000 км! Новите им коли ще са пълен боклук. След 8 годи я изхвърляш и купуваш нова. Това ли ви е грижата за околната среда бе господа еколози и евродепутати? При производството на един автомобил се изхвърля много повече СО2 отколкото при карането на една вече произведена и в движение 20 годишна кола в продължение на 160 000 км. Сегашните коли на фолксваген издържат над 300 - 400 хил. ком и над 20 години. почти без ремонти. Може да ги видите на уличите в България. Дори все още има Голф2 по улиците ни. Последните от него са произведени през далечната 1991 г.
  • Чета заглавието
    Отговор
    23 12:20  19.04.19

    До коментар #21 от "Бай Георги":

    Чета заглавието и разбирам че от Volkswagen вече ще правят автомобили, които трябва да се изхвърлят след осем години, защото по толкова издържат.
  • Малко сметки
    Отговор
    24 12:24  19.04.19
    "ще запазват минимум 70% от началния си капацитет в продължение на поне 8 години или 160 000 км" "Мениджърът твърди още, че електрическите "фолксвагени" от семейството ID ще могат да изминават до 550 км с едно зареждане" Ако сметнем, това са 290 пълни зареждания, преди капацитета да падне на 70% от първоначалния. Още старото поколение на батериите на Тесла, са проектирани за 1500 зареждания преди капацитет отивам да падне на 80%. Страшно автомобили и батерии ще правят от Фолксваген. Смяна на всеки осем години. Явно това е новият им начин за печалба на гърба на клиентите.

    Коментиран от #25

  • Driving pleasure
    Отговор
    25 12:28  19.04.19

    До коментар #24 от "Малко сметки":

    Я да идеш да разгледаш кво точно ти предлага Т'слата! Абсолютно същите гаранционни условия включая запазване на капацитета ДО 70% за времето на гаранцията - т.е за 8те години гаранция може да падне капацитета и те не носят отговорност а след 8те гдини срива вече ти е гарантиран

    Коментиран от #29

  • гост
    Отговор
    26 12:31  19.04.19
    Смешковци. Хюндай пуснаха тихомълком Кона, страхотна кола с 400км реален пробег, Нисан 10г. произвеждаха Лийф и сега го има с 64кв батерия пак към 400км, Тесла няма да я коментираме, Рено, БМВ, китайски марки, има коли за 30х.евро и пробег от 300км. Какво има ФВ или Ауди? Един е-трон, който го разработват от 12г. и все не го пускат и един е-голф с малка батерия и пробег от 180км. Тряс-бум-гръм и ще предлагат убиец на тесли с характеристки на колата конкурент, която е налична от почти 10г. Хайде пренесете го в сегашно време и нека да пуснат кола с техника от 2008г. и да кажат, че е резултат от милиарди инвестиции и технологичен напредък. Ами глупаво е. Вчера повдигнаха обвинение на бившият им шеф понеже е знаел за дизеловите им лъжи почти 2 години преди да гръмне скандала, но са го покривали. И хоп сега да се хванем за ръце и да вярваме в екологичните подвизи на ФВ? Да бе, да.

    Коментиран от #27

  • Driving pleasure
    Отговор
    27 12:37  19.04.19

    До коментар #26 от "гост":

    няма да е лошо да попрочетеш малко за Фолксфаген - те никога не бързат да се включват в някоя надпревара, но включат ли се винаги взимат лъвския пай от продажбите... ей тъй както обясняваш колко са смешни ей тъй ще гледаш как тесляците умират излезе ли Фау Ве с новите си модели

    Коментиран от #38

  • Сатаната
    Отговор
    28 12:38  19.04.19
    300 зареждания е една година и 160 000 км.
  • Има "малка" разлика
    Отговор
    29 12:45  19.04.19

    До коментар #25 от "Driving pleasure":

    Хайде прочети отново статията и открий десетте разлики. "Акумулаторите, с които ще се оборудва бъдещата електрическа гама на Volkswagen, ще запазват минимум 70% от началния си капацитет в продължение на поне 8 години или 160 000 км, обяви шефът на Центъра за усъвършенстване на батериите на компанията Франк Бломе." Генералният директор на Tesla каза, че задвижването и купето са проектирани и се произвеждат с резерв от гледна точка на здравината, който е от нивото на тежкотоварен камион. Тоест, електромобилите Tesla Model 3 могат да изминат милиони мили без съществени повреди. Що се отнася до батериите, в електромобила Tesla Model 3 се използват акумулаторни блокове, които издържат 1500 цикъла на зареждане и разреждане, което в зависимост от пътищата и шофирането означава максимален пробег от 480 000 до 800 000 километра, което е впечатляващ показател.

    Коментиран от #30

  • Driving pleasure
    Отговор
    30 12:58  19.04.19

    До коментар #29 от "Има "малка" разлика":

    Не ми се търси линка, беше качван в една от предните статии - Тесла при покупка на автомобил предлага абсолютно същите гаранции - до 70% заряд за 8 години за батерията и до 80 000 км гаранция за автомобила! А какво казало някое плямпало малко ме интересува щом в договора ти за полупка пише друго!

    Коментиран от #32

  • Трабанта
    Отговор
    31 13:00  19.04.19

    До коментар #9 от "А ЗИМАТА БЕ":

    Ти мен не си ли ме виждал?
  • Точно в десетката
    Отговор
    32 13:12  19.04.19

    До коментар #30 от "Driving pleasure":

    Изключително точен коментар "А какво казало някое плямпало малко ме интересува" Точно затова приемам с насмешка всяка новина от Volkswagen. Излизат разни плямпала да ни показват картинки и да дават кухи обещания за в бъдещето. Автомобилите на Тесла от 10 години са в движение и са навъртяли десетки милиарди километри и не е нужно да се предполага как ще се държат след осем години, защото вече има хиляди такива. това колко издържат батериите им след 80 години не са някакви предположения на някое плямпало, а реални 10-годишни батерии, които се зареждани изключително на бързо зареждане, защото зарядните на Тесла не предлагат бавно. Именно затова, отново намалиха производствената цел на Audi итрон. Никой не смее да рискува и предпочита производител с 10-годишен опит в електромобилите, когато ще дават стотици хиляди евро.
  • Грешка при писане
    Отговор
    33 13:14  19.04.19
    "това колко издържат батериите им след 8 години не са някакви предположения на някое плямпало"
  • Driving pleasure
    Отговор
    34 13:19  19.04.19
    И за да не съм голословен, отивате на сайта на тесла намирате секцията за гаранция на автомобилла и там си пише Модел 3, най-новият - 8 години 100 хиляди мили и гарантирани минимум 70%. линка ако пусна ще го изтрият, така че търсете си сами! Това е което покрива и Тесла

    Коментиран от #36, #40

  • инж Илич
    Отговор
    35 13:25  19.04.19
    А Електрически Масквич Кагда ?
  • Именно де
    Отговор
    36 13:26  19.04.19

    До коментар #34 от "Driving pleasure":

    Нали това е новината. От Volkswagen са проектирали автомобилите и батериите да изкарат гаранцията. При Tesla гаранцията е същата, но автомобилите и задвижването са проектирани за милиони километри, а батериите за половин милион, като след това може да сменяш само отделни повредени блокове от батерията, а не цялата. Това е заложено още при проектирането. От Volkswagen обясняват че всичко ще изкара едно и също време, разбирай "капсуловали сме го", колкото изкара - толкова, купуваш следващата еднодневка.

    Коментиран от #39

  • AUDI
    Отговор
    37 13:26  19.04.19

    До коментар #19 от "anti vag":

    А6 3.0 TDI на 15 години с реални 120 000км нали? хахахахаха

    Коментиран от #47

  • anti vag
    Отговор
    38 13:36  19.04.19

    До коментар #27 от "Driving pleasure":

    VW от години лежат на стари лаври и проспиват развитието на много съвременни тенденции.Спомни си как Нокия преди години продаваха телефони но проспаха смартфон вълната и никога повече не изплуваха.С VW в момента се случва нещо такова.
  • ьяа
    Отговор
    39 13:42  19.04.19

    До коментар #36 от "Именно де":

    Не е точно и както ти го описваш. Гаранцията на Модел 3 е, както я казва Driving Pleasure - 8г и 200хил. км. за батерия на 70% и ел.мотора (Drive Unit). За колата като цяло е 80 хил. км. или 4 години. Ти пък си прав, че при това положение самохвалебствията на ФВ могат да будят само смях след като явно не са нещо кой знае какво. Изобщо и едните и другите пъхат ужасно много пара в свирките за колите, които предлагат. При количеството новини, статии, Туитове и незнам си какво още за тия електрички човек остава с впечатлението, че са някакви невероятни автомобили откъм качество и параметри, и че се продават в нечувани бройки, пък то напънала се планината и родила мишка (и Тесла и ФВ, и Хюндай, и Нисан).
  • гост
    Отговор
    40 13:52  19.04.19

    До коментар #34 от "Driving pleasure":

    192 к.км. при Тесла и 8 години 70 процента.Но това са гарантирани,не значи че на другия ден ще се развали. При Модел S се смениха доста батерии,може би при Модел3 ще са по-добри,те са друг тип. Фолксваген са интересни,ще правят кола след 2 години на която не препоръчват да зарежда на бързи зарядни, с кой ще се конкурират тогава.Но все пак,те са производител на бензинови коли,не на ел.коли. Те не печелят,ако ел.колите навлезат,даже се опитват да забавят процеса.Пускат лоши ел.коли и казват,гледате ли бензиновите са по-добри. За да минат на ел.коли,трябва да сменят всичко,от сервизи,обучение на техници,нови заводи.Всъщост трябва да започнат на ново.
  • Driving pleasure
    Отговор
    41 13:55  19.04.19
    Ставате смешни с тва идилопоклоничество към Мъск и Тесла. Мерцедес и БМВ като дават по 2 години гаранция за автомобилите си те да не би да са проектирани да карат едни 100 хил км и да ги хвърляш? Ако си доплатиш ще ти дадат и 4 години, а ако си доплатиш още много в някои държави доколкото знам могат и доживотна да ти дадат... Батериите на Фау Ве неса с нищо по-лоши от тези на Тесла и едните и другите ще карат 10тина години ако не ги зареждаш на бързи зарядни и после адио амиго нови батерии за маса пари - е не мерси!

    Коментиран от #42, #73, #76

  • гост
    Отговор
    42 14:06  19.04.19

    До коментар #41 от "Driving pleasure":

    На една ел.кола основните компоненти са ел.мотор и батерия.Като ги смениш и караш още толкова.На ДВГ,на 200 к.км.трябва да му направиш сигурно основен ремонт,заради повишения разход на масло,например.Хвърляш маса пари,оправяш двигателя със сумати заплати,караш 10к.км. и гръмва скоростната кутия,пак започваш да опоравяш и след това гърнето се пробива и така се изкарват 20 години.Към това и сервизите на по 15к.км.

    Коментиран от #43

  • Driving pleasure
    Отговор
    43 14:16  19.04.19

    До коментар #42 от "гост":

    до сега 3 от колите ми са били на над 400 хил км (по показание иначе божа работа) и съм ги продавал работещи без да правя нищо съществено по тях! Бензинов мотор с лекота издържа 400-500 хил км а дизела доста повече, дори тия новите модерните и сложните - самата механика е супер издръжлива избушват електронните компоненти - а в Тесла има безброй такива електронни компоненти и за това ти дават 80 000 км гаранция или 4 год защото всички знаем, че елетрониката е ненадеждна и тия интеграли и чипове ще почнат да дават фира. На бензинова кола още не ми се е налагао да сменям съединител камо ли пък да правя скорости. А ти когато идеш за нова батерия ще плачеш и ще ти се иска да си сменял като мене редовно масло ;)

    Коментиран от #46

  • Driving pleasure
    Отговор
    44 14:19  19.04.19
    а и П.С. масло сменям на 8 до 10 хил км, не на 15. набутвам се един вид нали така ;) явно обичам да ми е гадно ;)

    Коментиран от #48

  • Xaxa 42
    Отговор
    45 14:22  19.04.19
    То и телефона за някои е само дисплей и батерия, ама не е точно така.
  • гост
    Отговор
    46 14:27  19.04.19

    До коментар #43 от "Driving pleasure":

    Да,разбрах,караш стара кола.DSG касите,забрави да издържат тези км,често след 100к.км. заминават,заедно със съединителите,TSI двигателите им дават живот по 250 к.км. Издържаха старите атмосферни двигатели. За една западно Европеиска държава е важен срокът на гаранцията.При Тесла всичко е опростено,за да няма много неща да се развалят.Единствено Тесла,в момента предлага упдатиране на колата през интернет,при всички останали,трябва да посетиш сервиз.При упдатирането се изчистват грешки които може да са излезли,без да има механичен проблем.Така както е например при телефоните.
  • anti vag
    Отговор
    47 14:30  19.04.19

    До коментар #37 от "AUDI":

    Когато се избавих от него купих Хонда Сивик и забравих за онзи кошмар.

    Коментиран от #65

  • гост
    Отговор
    48 14:33  19.04.19

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Срвняваме нови коли.Естествено една стара кола,ще излиза по-евтино,правиш си сам сервизите,сменяш масла,ремонтираш сам,да.Но,ако трябва да посещаваш сервиза,всеки път на 8к.км. е друго. Знаеш,че на запад е важно сервизната книжка,да ти е попълнена,иначе иди обяснявай че ти си и сменил маслото.

    Коментиран от #49

  • Driving pleasure
    Отговор
    49 14:47  19.04.19

    До коментар #48 от "гост":

    да де сравняваме нови коли и ти казвам, че спокойно достигат стотици хиляди км. На 250 000 км тси мотор няма да ти задере цилиндър, най-много турбото да даде фира. А когато чипа се изпече ъпдейт не върши работа. Тва ви е проблема - мислите си, че колата е телефон - е не е!

    Коментиран от #50, #52

  • гост
    Отговор
    50 14:51  19.04.19

    До коментар #49 от "Driving pleasure":

    Разхода на масло се увеличава много,което те принуждава да отваряш двигателя.Често се налага и смяна на ДСГ.
  • Москвич 2141
    Отговор
    51 14:58  19.04.19
    Кибрит! Врътнеш - пали!
  • гост
    Отговор
    52 15:02  19.04.19

    До коментар #49 от "Driving pleasure":

    ДВГ-тата,също имат доста недостатъци. При студен старт зимно време,двигателя почти винаги се кара студен,например караш до работа на 5 км.,което води до ускорение на износване при бензиновте,както на двигателя така и на турбото,защото маслото е гъсто,така е и при дизелите.Там се задръства и ДПФ филтъра,защото не достига работна температура и време за пречистване.При ел.колите тези проблеми ги няма.Недостатък е единствено,зареждане и батерия.

    Коментиран от #54

  • Гостилничаря
    Отговор
    53 15:11  19.04.19
    "VW: Батериите ни ще издържат колкото колите" Значи 2-3 години. Поне си признават..........
  • Driving pleasure
    Отговор
    54 15:13  19.04.19

    До коментар #52 от "гост":

    Аз не казвам, че ДВГ няма проблеми и недостатъци - но точно тия два компонента - зареждане и батерия обезсмислят електричките. Ако си вързан с кабел както е тролея или влака ОК, има ли батерия съществуването на подобно возило се обезсмисля тотално - една система е толкова продуктивна, колкото е най-малко продуктивния и компонент.

    Коментиран от #55

  • гост
    Отговор
    55 15:23  19.04.19

    До коментар #54 от "Driving pleasure":

    Зарежданията стават по-бързи и батериите по-големи.За това започва да се губят недостатъците.България по диагонал е 650 км.а вие казвате,че са ви малко 500 км. Проблем е за хората,които са по блоковете и нямат възможност за връзка със зарядно.Но самия пробег е напълно достатъчен при наличието на бързи зарядни по пътя.По блоковете може би,всеки ще си има паркомясто,ще се пуска кабел под земята с изведено зарядно.
  • гост
    Отговор
    56 15:30  19.04.19
    Подобни хвалби от ФВ звучат все едно се Опел да каже: двигателят ни ще издържи колкото колата, или резерварът ни ще издържи колкото колата. Що за глупост е това? Обратнопропорционално ще значи, че при евентуален дефект на батерията ФВ трябва да са готови да възстановят парите на клиентите. Както стана с дизелите, твърдят, че били чисти, а те не са и хоп заваляха искове на хора, които са ги предпочели на база подобно твърдение и показани листовки и затова ФВ плаща милиарди, а тепърва повдигат още обвинения. Ако не бе Дизелгейт нямаше да имат и една електричка. Ето ФВ имаха страхотна кола с разход от 1.5л, двуместна, но отказаха да я пруснат в производство, понеже не била рентабилна. Ако Мъск мислеше по същият начин нямаше да има и нито една електричка от тази компания, нямаше да има други марки, които да правят електрички с над 60кв батерии годни за употреба от много хора. Сега можеше да караме 10-12г. ФВ с разход 1.5л за двуместната и 2л. за 4 местната версия, но ФВ не искат.

    Коментиран от #57

  • Бепе
    Отговор
    57 15:33  19.04.19

    До коментар #56 от "гост":

    И аз се бях впечатлил силно от L1 и XL1, ама идиотията и петролните глави почти ги затриха...
  • хич
    Отговор
    58 15:39  19.04.19

    До коментар #7 от "Шейх":

    Наопаки е, петролът е рафиниран с ток.

    Коментиран от #59

  • гост
    Отговор
    59 15:45  19.04.19

    До коментар #58 от "хич":

    Да,така е.За рафинирането на бензина са изразходва много ток,който по принцип може направо да се зарежда в ел.кола.Не е нужно и разнасяне из бензиностанциите с цистерни,пренасянето с танкери и т.н.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    60 16:10  19.04.19
    До 550 км в условия които няма да намериш нито в една реалност, даже в паралелна, реален гаранция ша е 300-350 км., знаете че ФВ никога не лъжат...
  • asd
    Отговор
    61 16:11  19.04.19
    Дано построят завода до София. И без това правим електродвигатели за такива коли в Балканкар.
  • Ха ха
    Отговор
    62 16:18  19.04.19
    Елате хиляди балъци на световната мафия надежда
  • mediator37
    Отговор
    63 16:23  19.04.19

    До коментар #17 от "по заповед на фюрера":

    Утре 20 април се навършват 130 години от Рождеството Му. Но "народната кола" е създадена по идея на Райхсфюрера на труда Роберт Лай. С малки отчисления от заплатата на работника след 5-6 години всяко работническо семейство в Третия Райх е щяло да има собствена лека кола. Но... натрапената война обърква тези планове.
  • 64 16:35  19.04.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 123
    Отговор
    65 16:36  19.04.19

    До коментар #47 от "anti vag":

    Дано да е без шибедах, че става като аквариум. А пластмасата вътре заприличва на изкуствени рифове. Ти от опит си разбрал, че като си купиш премиум милионник нов внос, положението става тежко. Като си купиш нов среден клас автомобил от групата - пак пиши.

    Коментиран от #69

  • 123
    Отговор
    66 16:50  19.04.19

    До коментар #3 от "фалирал":

    Не се надявай, в новия завод ще се произвеждат СУВчетата на групата като Шкода Карок. Електромобилите ще са в три завода в Германия.
  • Фен
    Отговор
    67 16:57  19.04.19
    Имам една Дачия на 700 000 километра , още върви , кара се като такси
  • 123
    Отговор
    68 16:57  19.04.19

    До коментар #12 от "некойси":

    Пич, ти колко тесли видя да се карат в София? А колко фолксвагена? Мисля, че съотношението е 1 към 50. И ще се влошава в бъдеще за тесла. Всеки китайски автомобилен завод - над 200 са, може да прави и прави електрически колички. В Китай се продават 5 пъти повече електрически коли - родно производство, отколкото тесла продава в цял свят. Стига си навирал този маркетингов трик, чийто край се вижда от следващата година, когато семеен ел. автомобил на групата ще е на пазара за 40 000 лева, при средна цена на смешния модел 3 от 110 000 лева.

    Коментиран от #74

  • anti vag
    Отговор
    69 17:01  19.04.19

    До коментар #65 от "123":

    Дефектите на Аудито бяха предимно по електронните модули и нямаха общо с пробега.В различни сервизи казваха едно и също,че дефектите нямат общо с пробега и се срещали дори при екземпляри на малко километри.
  • Задмина всички зомбита на Тесла
    Отговор
    70 17:42  19.04.19
    Моля те кажи, че се шегуваш с това: "Стига си навирал този маркетингов трик, чийто край се вижда от следващата година, когато семеен ел. автомобил на групата ще е на пазара за 40 000 лева, при средна цена на смешния модел 3 от 110 000 лева." От Volkswagen не могат да намерят откъде да си купят евтини батерии за Audi e-tron, който струва над 150 хиляди лв и ще намалят производството с няколко десетки хиляди броя вместо предварително планираните 58000 броя, а ти вярваш в дядо Коледа?
  • Витоша
    Отговор
    71 18:07  19.04.19
    А в щатите от 2 години работят батерии Inolith в една електроцентрала, да и стабилизират натоварването с ЧЕТИРИ ПЪТИ по голям капацитет от този на батериите на Тесла. Страшен капиталистически напредък въобще !!!

    Коментиран от #75

  • Куукурукуу
    Отговор
    72 18:12  19.04.19

    До коментар #4 от "България ЕС НАТО":

    По скоро като ви гледат гербери крадливи как крадете няма да дойдат
  • Ей тук ти е грешката
    Отговор
    73 18:20  19.04.19

    До коментар #41 от "Driving pleasure":

    "Батериите на Фау Ве неса с нищо по-лоши от тези на Тесла и едните и другите ще карат 10тина години ако не ги зареждаш на бързи зарядни и после адио амиго нови батерии за маса пари - е не мерси!" Батериите на Volkswagen са призматични и с лошо или никакво охлаждане. Батериите се скапват не от високият ток, а от загряването което той причинява на батериите.При бързо зареждане забрави да изкарат повече от две-три години. Бързо зареждане за Volkswagen означава 50 kW. Батериите на Тесла модел 3 са няколко хиляди броя цилиндрични, за което всички им се смееха преди години. Това обаче позволява, покрай всяка от тях минава водно охлаждане. Проектирани са за зареждане с 250 kW, без да им се повишава температурата. Имат една много хитра екстра, която охлажда чрез климатика батериите до ниска температура, точно преди зареждане. Вече охладената батерия докато започне да се загрява след 15 минути, вече е заредена. Батериите които ползва Volkswagen, дори теоретично нямат тази възможност, а вече са вложили милиарди и е късно да сменят технологията. Подписали се и договори за доставка на точно такива батерии за десетина години напред. Инвестирали са милиарди и за разработване на нови мини за кобалт, от който Тесла се отказва през следващите две-три години. А ти говориш, че батериите били едни и същи.
  • гост
    Отговор
    74 18:23  19.04.19

    До коментар #68 от "123":

    Модел 3 с малката батерия в Испания е 85 к.лв.Тесла също прави завод в Китай.

    Коментиран от #80

  • Я да уточним
    Отговор
    75 18:23  19.04.19

    До коментар #71 от "Витоша":

    В тази електроцентрала имало четири пъти по-голям капацитет от този на Тесла, но за коя батерия говориш? Тази на Тесла 100D, тоест 400 киловатчаса?
  • 1234
    Отговор
    76 19:56  19.04.19

    До коментар #41 от "Driving pleasure":

    След 10г батериите ще са много по евтини и модерни ама ние ще ходим с бастуни и 4диоптъра цаиси и все ще ти е тая ще мислиш за друго тогава приятелю
  • Да да
    Отговор
    77 20:30  19.04.19
    С тока ВАГ са толкова зле, че чак са трагични!

    Коментиран от #96

  • Hilux
    Отговор
    78 22:12  19.04.19
    Ваг е номер едно без коментар със доказана история в годините

    Коментиран от #79

  • Никой не отрича историята на ваг
    Отговор
    79 22:44  19.04.19

    До коментар #78 от "Hilux":

    Ваг има ясна история и неясното бъдеще! Нокиа също има доказана история в годините.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    80 23:06  19.04.19

    До коментар #74 от "гост":

    Би ли ми обяснил кво значи 85 к лв., за К-то питам, сигурно съм тъп но не ми е ясно що се пише К вместо хил. лв.?

    Коментиран от #81

  • гост
    Отговор
    81 23:48  19.04.19

    До коментар #80 от "Алфа Ромео":

    Прав си,да се чете хил.Извинявам се.В държавата където живея,се използва,мисля че прочетох и в БГ форум че пишат,но може и да се бъркам.Произлиза от кило,кило-грам--1000,километър-1000 метра.Но хил.е вярно. За цената,също видях че е във Франция,а не в Испания,както съм написал.

    Коментиран от #100

  • БАРС
    Отговор
    82 01:05  20.04.19
    Почнат ли да се копуват такива коли щте скочи и цената на тока няма значение каква марка важното е да е на ток гаранция ще скочи.Вярно не сега и тогава жална ни майка

    Коментиран от #84

  • РАДОСТЕН ДИЗЕЛИСТ
    Отговор
    83 01:11  20.04.19
    НАЙ ПОСЛЕ И НА МОЯТА УЛИЦА Е ПРАЗНИК ЧАКАМ ДОКАТО ЗАВОДСКИ НОВ ДИЗЕЛОВ МЕРЦЕДЕС ЩЕ СЕ ПРОДАВА ЗА 100 ЛЕВА И НЯМА ДА ИМА ЖЕЛАЕЩИ ТА ЩЕ СИ ВЗЕМА 2 БРОЯ С РАЗЛИЧНИ ЦВЕЕТОВЕ-1 БР.ЗА ДЕЛНИК И 1 БР.ЗА ПРАЗНИИК МЕЧТИ-"Б.Г."МЕЧТИ
  • Барса
    Отговор
    84 07:34  20.04.19

    До коментар #82 от "БАРС":

    Ами супер! Значи купуваш няколко фотоволтаици и ставаш милионер още първата година, а след няколко години милиардер! Има само един проблем. В пазарната икономика няма празни ниши и ти няма да си единственият, който ще се сети да произвежда ток, защото цената му се е вдигнала, а когато има излишък, цената пада. Понеже фотоволтаиците са технологията за производство на ток, която се нуждае най-малко инвестиции, когато говорим за семейно производство, се предполага, че когато пече слънце цените на тока ще са най-ниски, а когато не пече ще, се вдигат много. Ето ти пазарна ниша, за съхранение на енергия когато е евтина и продажбата ѝ когато поскъпне. Това обаче не върши работа за зимно време. Хоп, още една пазарна ниша, срещу високите цени на ТЕЦ-овете. С други думи, всяко вдигане на цената на тока, ще предложи нов бизнес модел и мрежата и услугите ще еволюират по естествен път без нужда от регулация.

    Коментиран от #85

  • хпрвс
    Отговор
    85 07:49  20.04.19

    До коментар #84 от "Барса":

    На теория. На практика обаче нищо не е, както на теория.

    Коментиран от #93

  • Истината
    Отговор
    86 08:04  20.04.19
    Хайде, нека сложат батерии и да ги видим през зимата как ще действат! И какви 8 години? Ако е служебна, 30 000 км на година минимум не и мърдат!
  • Ужас
    Отговор
    87 08:18  20.04.19
    Демек 1 година
  • Само 1 друго мнение
    Отговор
    88 08:22  20.04.19
    Нещем завод да ни осерат меъсния въздух инда ни използват защото хандверка в германия се заплаща мин 16 евро на час бруто а тука 2 евро с пъти по малка диференция в брърната и неттната стойност. Огромни печалби ще текат към германия с минимални ползи за българия.
  • Манолчев
    Отговор
    89 08:36  20.04.19
    Всъщност, изминават по 270 - 300 км. А Теслата, почти двойно. В Германия за сега зреждането на станциите е безплатно. Но това е временно. После, дали пътуването с тези коли няма да е по-скъпо от пътуване е дизел или бензин, не е ясно.

    Коментиран от #90

  • Цените
    Отговор
    90 08:59  20.04.19

    До коментар #89 от "Манолчев":

    Да говориш за една единствена цена за зареждане с ток, по навик от бензина е глупаво. Със сигурност ще има разлика в цената на зареждане на бързите зарядни станции, защото те използват буферни батерии, които също имат определени цикли живот, които трябва да бъдат включени в цената. Такива зарядни така или иначе ще се ползват предимно по магистралата. На всеки един паркинг, ще има зарядно почти на всяко паркоместо, на които цената ще е на цената на тока у вас и вероятно ще се сменя през различните часове на денонощието точно както у вас. Точно цените ще регулират потреблението за да се балансира спрямо производството.
  • световна марка
    Отговор
    91 09:21  20.04.19
    Колата на Хитлер създадена по негова заповед за народна здрава и достъпна кола
  • незнайко
    Отговор
    92 09:30  20.04.19
    ПО ЗАОБИКОЛЕН НАЧИН ИСКАТ ДА НИ КАЖАТ, ЧЕ КОЛИТЕ ЩЕ СТАНАТ КАТО ТЕЛЕФОНИТЕ !!! КАТО СЕ СКАПЕ БАТЕРИЯТА СИ КУПУВАШ НОВ !!!
  • Енергийна мафия
    Отговор
    93 09:36  20.04.19

    До коментар #85 от "хпрвс":

    Прав си от днешната гледна точка. Енергийната мафия с нейните пипала е монополизирала пазара в момента. Но либерализацията е в ход и всеки ще може да си купува ток от когото иска и да произвежда ток и да го продава на когото иска, само след няколко години.
  • неизбежно
    Отговор
    94 10:06  20.04.19
    Искаш не искаш новите технологии настъпват със страшна скорост
  • 007
    Отговор
    95 10:11  20.04.19
    Сoри бpaтлета, ама аз кaрам колeло :i
  • 10 000 000 въшки
    Отговор
    96 16:50  20.04.19

    До коментар #77 от "Да да":

    ВАГ е империя , която не може да побере, нормалните човешки мечти и фантазии , камо ли слаботоков мозък , като твоя, над чиито тъмни дебри , се разхождат само въшки.

    Коментиран от #98

  • Костадин
    Отговор
    97 18:40  20.04.19

    До коментар #4 от "България ЕС НАТО":

    Аха. Комунистите са виновни и за правописа ти. И за съдържанието на черепната ти кухина.
  • Я да видим
    Отговор
    98 21:16  20.04.19

    До коментар #96 от "10 000 000 въшки":

    Империя, каквато беше nokia преди 10 години ли?
  • 99 21:30  20.04.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Алфа Ромео
    Отговор
    100 21:56  20.04.19

    До коментар #81 от "гост":

    И други коментиращи са го писали, просто се чудих какво значи, сега ми стана ясно, вносно е явно.
  • ТАЙНАМАЙНА
    Отговор
    101 08:19  21.04.19
    Hyundai (хуй ни дай) вече предлагат сувче (kona) 450км пробег с 8 години или 200 000 км гаранция на цялата кола и батерията за 80 000лв в мобилето има за 72 000лв което си е добре за сув 200 коня. Така че волксвагината имат да ядат доста хляб :) Иначе по темата глобално затопляне - комунистите са виновни

    Коментиран от #104

  • Жоро
    Отговор
    102 12:35  21.04.19

    До коментар #6 от "Нафталин":

    Литиевойонни акумулатори ли си сменил? :D
  • 1234
    Отговор
    103 16:09  21.04.19
    ще затлачим природата със батерий, екология баце
  • чичака
    Отговор
    104 16:12  21.04.19

    До коментар #101 от "ТАЙНАМАЙНА":

    а пък аз 80 тона газ няма как да ги изгоря 400г,така че радвам се че батерия за 80к ти е евтинка евалла

    Коментиран от #107

  • Blackthorn
    Отговор
    105 17:03  21.04.19
    По-скоро колите ще издържат колкото батериите :D
  • 106 19:17  21.04.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Абе чичка
    Отговор
    107 21:32  21.04.19

    До коментар #104 от "чичака":

    Твоята кола без пари ли ти я дават, като чисто нова? Цените на батериите са вече малко над 100 долара за киловатчас, а за 2025 година се очаква цената да е около 65 долара за киловатчас. След осем години, когато си изминал 400 годишният си пробег от 800 хиляди километра, ще можеш да си купиш нова батерия за 5000 долара. С други думи, или въобще няма да ти се наложи да сменяш батерия през живота си, или ако изминеш 800 хил. километра, ще можеш да си купиш новата на цената на 8хил. ЛИТРА, а не килограма газ, с която можеш да изминеш едва 80 хиляди километра. Само след пет години цената на нов електромобил, ще е по-ниска от цената на нов дизелов или бензинов автомобил. Ключовата дума тук е НОВ, че като гледам се опитваш да сравняваш цената на 20-годишен кошник с газова уредба спрямо цената на чисто нов електромобил.

    Коментиран от #114

  • гордоста на народа
    Отговор
    108 07:23  22.04.19
    Автомобилът на Фюрера
  • 123
    Отговор
    109 08:41  22.04.19
    тия станаха смешни от години само показват концепции на ел.коли и само лъжат как 2020 всичко ще е на ток, като стане 2019 и очевидно няма да е така, казват абе 2025, 2025 ще го преместят пак смешници нямат волята и уменията да направят това което тесла може уж велики европейци хаха

  • 123
    Отговор
    110 08:43  22.04.19

    До коментар #3 от "фалирал":

    в щатите като си купиш електричка ти връщат 9000$ от държавата, без никакви условия в бг ще имаме допълнителен данък над тях като я купувме, вместо отстъпка, щото вече няма да пълниш гушите на петролните гиганти, зимата 2лв бенз лятото 2.4 щото големите пътувания са лятото, иначе цената на барел петрол - в бг не играе за ценообразуването, само търсенето. такаче евтини електрички в бг не очаквайте следващите 20 години
  • истинко
    Отговор
    111 08:45  22.04.19
    "...Публикувано във факти.бг: VW-тата на ток ще струват колкото сравними дизелови автомобили." Това ли им е достъпността?! Та там има само два електромотора и един акумулатор!
  • лаборант
    Отговор
    112 09:17  22.04.19

    До коментар #21 от "Бай Георги":

    Купуват си апартаменти за по 1-1.5 млн., не можели да си купят кола за 50 х.
  • jforfk
    Отговор
    113 12:08  22.04.19
    Само не разбрах колите ще са с живота на акумулаторите или ... акумулаторите ще имат живот колкото автомобилите? Щото като чета колко думички има в условно наклонение май е ... второто. То видите ли "ако правите така и така може евентуално живота на колата да е колкото на акумулатора". Само дето потребителя може и да не прави правилното - да разчита само на т.н. бавен заряд и да отиде на морето за няколко часа вместо за ... няколко дни.
  • уеишж
    Отговор
    114 16:16  22.04.19

    До коментар #107 от "Абе чичка":

    Аре тогава се върни да ги разправяш тези работи след 5 години. Към днешна дата електрическата Кона е два пъти по-скъпа от бензиновата, или около 30-35 хил. лв в абсолютна стойност. Кога и какви щели да бъдат цените на батериите и тока на борсата през 2025 година в Тамбукту слабо може да развълнува някого извън въпросното Тамбукту преди 2025 година.

Напиши коментар:


Публикувай