54 365 67

Топ 5 на най-надеждните двигатели, които все още се продават (ЧАСТ II)

Toyota 1VD-FTV


С този осемцилиндров дизел с обем 4.5 литра се оборудват големите всъдеходи на компанията. В зависимост от изпълнението мощността варира между 202 и 286 к.с. Версиите с два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d, а с един - на Land Cruiser 70.

Блокът на цилиндрите е от чугун, газоразпределителният механизъм се задвижва от почти "вечна" верига, а четирите клапана на цилиндър имат хидравлични компенсатори. Горивната система Common Rail изисква по-високо качество на горивото.

Моторите от ранните партиди се отличават с повишен разход на масло, но не от цилиндрово-буталната група, а заради неудачна конструкция на вакуумната помпа, която японците не след дълго усъвършенстват. Ако не се пести от хубаво масло и качествена нафта, ресурсът на 1VD-FTV лесно прехвърля 400 000 км.

Honda R20A


Японската компания има богат опит с мотоциклетните двигатели и често използва нестандартни решения. Достатъчно е да се споменат 1.6-литровите атмосферни мотори от 90-те, които развиваха по 160 и повече коня.

Двулитровият бензинов R20A е доста по-земен. Произвежда се от 2006 г. и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Независимо че е изцяло алуминиев и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му нахвърля 300 000 км.

Единственият разпределителен вал се задвижва от верига, а за регулирането на фазите на газоразпределението се грижи система i-VTEC. Тя осигурява оптимално пълнене на цилиндрите в широк оборотен диапазон и степени на натоварване, но няма хидравлични компенсатори и клапаните се нуждаят от регулиране на около 80 000 км.

Hyundai/Kia G4FC

С този двигател от семейството Gamma на корейския производител се оборудват Hyundai Accent и Kia Rio. Произвежда се във версии с работен обем 1.4 и 1.6 литра, има алуминиев блок и ангренажна верига, която издържа не по-малко от 150 000 км. Гору-долу след такъв пробег се налага и регулиране на клапаните.

Ако се ползва качествено масло, цилиндрово-буталната група издържа по 300 000 и повече км. Некачественото гориво обаче вади от строя катализатора.

За жалост, макар и много по-високопроизводителни, съвременните двигатели са далеч от някогашните "милионери". Днес пробег от 300-400 хил. км се смята за постижение. Причината е проста - днешните мотори не се създават от инженери, а от счетоводители и маркетолози, за които най-важен е програмираният ресурс и покупката на нов автомобил.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 88 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Amix

    74 24 Отговор
    Бенвето дей? 🧔🏿

    Коментиран от #7, #11

  • 2 майстора

    72 23 Отговор
    Тези приказки за това колко по-здрави са старите сравнено с новите циркулира през годините но житейския опит ми е показал че е вярно в повечето случай !! Помня приказки от сорта "тия нищо няма да изкарат" за първите ДВГ с горен разпределителен вал ...помня приказки че" най-добре " е 2.0 кубика 100 коня ако е повече значило е много форсиран и съответно му е скъсен животът същото беше и за първите турбинирани дизели!!! Помня като се появиха първите 16 клапанови че реакцията беше "егати простотията " и "нарочно ги правят излишно сложни" ...така се реагира и на първите с директно впръскване !!! Само ще ви кажа че за днешните агрегати ако се сменят всички консумативи когато е посочено в експлоатационната книжка пробег от 400хиляди км нищо не е !!! Напротив даже всяко следващо автомобилно поколение навива средно статистически повече километри за по-малък период от време !!!

    Коментиран от #3, #21, #40, #50

  • 3 gvdff

    50 18 Отговор

    До коментар #2 от "майстора":

    Кажи ми колко ще изкара 1000кубика турбо 160 коня, на който му се сменява маслото на 30 000км по книжка. дали ще има 100 000км. Вероятно да. А ако на тоя мотор се сменява на 10 000км май ще изкара повече. Говорим за масла по книжка.

    Коментиран от #59

  • 4 майстора

    19 5 Отговор
    Понеже са ни много хубави маслата на нашия пазар предлагам ти да си го сменяш по-честичко !! Я че ми стана интересно за каква кола говорим ...да проверя вярно ли това дето си написал
  • 5 Random

    9 38 Отговор
    Единствния нормален двигател на рено е F серията - F4R и F7R, другото е леш

    Коментиран от #18

  • 6 Миризлив пор

    25 4 Отговор
    В предната статия е упомента К7М на рено - тук франсетата са се поизложили, гарнитурата на главата има "слабо място" един "о" пръстен и започва да пуска масло, ако ремонта го прави някой дето не знае какво прави и пренатегне болтовете и се пука блока и смесва маслото с антифриза. Ако не се срещне с такъв майстор този двигател започва да хари масло след 350 000 а спокойно изкарва и над 500 000. Колкото до клапаните поне при мен последните 300 000 не са пипани.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 Запознат

    41 28 Отговор
    Единственият нечуплив двигател е МВ 290 ТД (602.617) редови петак! Всички други са за пълнеж на статията 😉
  • 9 Анонимен

    37 49 Отговор
    VW 1.8 преди 2000 година са си най здравите двигатели
  • 10 Синдикат на Ало Измамниците

    20 7 Отговор
    Най ми хареса последното изречение.
  • 11 Господин Нинов

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Amix":

    При Мерджо и ВАГините
  • 12 тото

    12 4 Отговор
    Ега те у специалиста ,баш ! Как сътвори тези глупости в статия и ги навърза,само не разбирам ?
  • 13 пропов

    11 11 Отговор
    Аз пък не мога да разбера как ги вадите тия статистики. В цивилизования свят, над 200 хил. км. колите вече са извън всякакви статистики. Тръгват на юг към топлите страни. Там вече статистиката им се рестартира, облагородява... Да има олд- и йонг-таймери дето стареят под добри грижи, но те не стават за статистика. Не се карат ежедневно, и са единици, на фона на милиони продадени и вече умрели.
  • 14 Джак

    4 8 Отговор
    А двигател YD22DDTi добър ли е ?

    Коментиран от #29

  • 15 безпартиен

    31 7 Отговор
    БМВ произведено през 1992 г. с бензинов мотор 1.8 е вече на 920 хол. км.!!!Карано е от закупуването до сега от един човек и само на бензин!!!
  • 16 Peujeot

    18 4 Отговор
    Пежо 308 дизел купена нова 2008 вече е на 370 хиляди , последните 50 х калана от дъщеря ми, която бе млад шофьор като взе колата. Сменяни са само консумативи, съгласно предписанията , единствено изключение е един ниворегулатор. Със сигурност ще изкара над сакралните в статията 400 х.
  • 17 Ники

    49 52 Отговор
    Мерило за добър автомобил и двигател е България!Лоши пътища,лоши горива,лоши масла и менте части!Кои автомобили са най карани?Разбира се Немските и най вече VW (SEAT,AUDI,SKODA).Именно TDI,SDI,TD и D са най коравите мотори,няма със кого и как да споря !Идват над 200000 и дори 500000 и си ги карат хората със години,слагат каквото имат и се движат...и харчат малко и добре вървят!Също от бензиновите 1.8m.i.(75/90кс.),2.0i (115/130 КС.) -те са вечни и със евтино масло и дори газ!Също OPEL-ският велик мотор 1.6 mi (75/85кс) .Също така BMW със старите мотори на е36(1.6,1.8,2.0,2.3,2.5 )бензин!Мерцедес 2.0,2.5,2.9 дизели и турбо дизели са просто-яки кучета които издържат по 1000000 км спокойно ,също и бензиновите от старите поколения са яки но малко жадни!И Форд са тук със унуй куче 1.8 дизел и турбодизел,1.6 бензин !Всички останали японски,италиански и френски сопи са до 200000-300000км.Корейските мотори са правени по поръчка от някого или от Япония или Франция и не ги слагайте във класацията!

    Коментиран от #20, #44, #56, #66

  • 18 бръснаря

    22 11 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    2004г си купих рено-19 112коня F3PM 7001000 номер,на газ ,навих му 200 000км смяна на масло на 20 000км,картер винаги мазен ,никога не се е налагало да доливам,разход 10на 100км,газ,,,сега карам канго 2002г,нагаз,10на 100км К4МА700 уникален мотор 95коня масло пак на20 000км,РЕНО БЕНЗИН ли е МАСЛО НЕ ГОРИ!!!
  • 19 дрън

    35 5 Отговор
    До преди десетина години се правиха здрави двигатели.В момента всичко е имитация на ДВГ.Производителите намаляват кубатурата поради суровите евро-изисквания за CO2 в отработилите газове.А високата мощност и малка кубатура води до бързо износване!Разпоредби-това е положението!
  • 20 Ники 2

    35 23 Отговор

    До коментар #17 от "Ники":

    Ники ти на коя планета живееш,двигател отварял ли си някога ремонтирал ли си ,че да даваш такива твърдения,точно всичките двигатели където изброи ,е пълно по моргите и сервизите с тех.Срам и позор дори грях да ги сравняваш с Японското инженерно изобретение

    Коментиран от #62

  • 21 Гошо

    26 4 Отговор

    До коментар #2 от "майстора":

    Голф 7 1.4TSI в тест на немска медия изкара точно 278000км, обслужван по предписание... какви 400000+ говориш...

    Коментиран от #54

  • 22 Метгонтан

    15 7 Отговор
    Уааааау каква ценна информация ....... неслучайно може би сички гробища и автокъщи са пълни с тези автомобили и двигатели .... Юруууш народе на нИверУятните двигатели , купувай и не мисли . Ако нещо после нали , да знаеш че са та изФАКАЛИ от ФАКти.
  • 23 xaxa

    6 2 Отговор
    Аве няма ли ограничение за рекламите в Факти БГ???? :)))))
  • 24 Перпетомобиле

    18 5 Отговор
    Много трудно е да издъхне бензинов двигател, трябва да му е спряна всяка поддръжка - ремъци, масло, гарнитура ако се наложи и т.н. Всичко друго ще се разпадне преди двигателя.

    Коментиран от #31

  • 25 АВЕ ЛАДАТА СИ Е

    7 8 Отговор
    ЛАДА...
  • 26 Ivo

    9 9 Отговор
    Golf 3 1.9 sdi na 850000 km
  • 27 Мони

    42 12 Отговор
    Най надеждния и здрав двигател е немски дизел 1.9 TDI до 2000 год.Аз лично на голф четворката навъртях 720 000 км.а я взех на 210 000 кой знае дали бяха реални като я взех но и навъртях аз лично 720 000 само съм сменял ролки и ремъци който не вярва да дойде да види километража и ще му я дам да я покара здрава и права.

    Коментиран от #28

  • 28 Seat

    14 1 Отговор

    До коментар #27 от "Мони":

    Има само един сравним и дори по жилав , бъзикат колите с sdi ( карам сеат 2001 г ) , че са куци коне , но тия двигатели са икономични и много здрави... Вярно , малко коне , няма турбо но е железен...
  • 29 боо

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Джак":

    Само прочети и за великата ГНП VP-44, с която се оборудва и не питай повече.
  • 30 Ищва

    2 4 Отговор
    Имаме Форд на 470хил
  • 31 Даньо

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Перпетомобиле":

    Съгласен съм
  • 32 Ино и Девет

    15 10 Отговор
    Най-добрият е 1.9TDI 😄
  • 33 Едно и Девет ТЕ ДЕ И

    13 7 Отговор
    Тъй като не видях 1.9ТДИ се отказах да чета ....
  • 34 Va60

    10 8 Отговор
    По-здрав от 190-ката дизел няма и няма и да има.Те тва е.
  • 35 Джак до 29

    5 0 Отговор
    Комънрейл е YD22DDTi - няма такава помпа . Обаче от лошата нафта дюзите заминават . Пък са скъпи - Denso. Ама корави машини са, щом не си знаят километрите и още дърпат.
  • 36 ГОСТЕВ

    32 6 Отговор
    КАТО ЧЕТА КОМЕНТАРИТЕ ,ВЕРНО БЪЛГАРИЯ Е НОМЕР 1 ПО ИЗОБИЛИЕ НА ПРОФЕСОРИ И ,,РАЗБИРАЧИ,, ПО ,, ВСИЧКОЛОГИЯ ,, НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО...........
  • 37 Рангел

    30 1 Отговор
    Всеки баце хфали неговата си кочина,и няма да признае на другия кочината.това е баи ганя.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор

  • 39 До майстора

    0 1 Отговор
    Не давай акъли тук, че някой ще си направи основен ремонт на махистралата и ще го опукат с яки глоби според новия заКОН ахахахх
  • 40 Pepi Okoto

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "майстора":

    Извинявай, под "консумативи" имаш предвид клапани, бутала и колянов вал? Иначе си някак не много убедителен!
  • 41 Гавраил

    3 8 Отговор
    Ауди А6 1.8т - 460 000км. САМО смяна ангренажни комплекти, масла и филтри колата е на 19години
  • 42 некойси

    5 0 Отговор
    Не разбирам защо в статията е упоменат R20 мотора на Хонда, след като се знае, че R серията са поевтинени модели за шир потреба с пластмасови колектори и преобладаващ алуминий в повечето части. Беше редно по-скоро да се напише някой ред за K серия - K20/K24.
  • 43 Skk

    11 0 Отговор
    Двигателите са най-малките проблеми преди 200К км. ще умрат, хидравликата, esp, abs,команреал и всички знайни и незнайни свръх модерни системи. Затова старите коли карат по 1 мил. щото няма какво друго да им се скапе.
  • 44 Моля?

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ники":

    Ники отиди да се прегледаш
  • 45 Бай Колю

    5 0 Отговор
    Как разбирате на колко километра е колата? 89% са "нов внос" и с върнати километражи,за статистика и дума не може да става. Пък и при добра поддръжка 400000 км са нищо за които и да е мотор, говоря от собствен опит.
  • 46 Просто фен

    6 0 Отговор
    За хората които не са дочели статията , тук става на въпрос за стари двигатели , които се монтират и до днес , уви видях много познати и наистина уникално здрави двигатели в коментарите особенно за Мерцедес примерно 2.9 ТД , но този вече не се монтира никъде
  • 47 Миро

    5 3 Отговор
    Къде е доказания 1.9 TDI на Vowkswagen бе тупани
  • 48 Язе

    2 0 Отговор
    C20NE-перпетуум мобиле!
  • 49 Боб чорба

    4 1 Отговор
    Добре че е България за да разберат хората колко км могат да им издържат двг
  • 50 монтьор новобранка

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "майстора":

    приятелю, абсолютно на същото мнение съм, е не изцяло, но всяко ново нещо си чака момента в който да се докаже, винаги е посрещано със скептицизъм, а обществото лишено от възможност за самостоятелно мислене е нещо, което не трябва да се поглежда даже и с гъзъъъъ, ,,..., случаЙ - един случай, случаи - много случаи, важно е да можеш да пишеш правилно
  • 51 Смукача

    6 1 Отговор
    Колите на нашия пазар,че са боклуци, боклуци са,но и нашите майстори са едни педали,това са лекарите и майсторите на коли са най-големите мушенници в държавата...моя Опел 3 месеца не могат да го оправят,бутнат нещо друго развалят,пълни боклуци..за това " Има кола,има проблем,няма кола няма проблем"

    Коментиран от #55

  • 52 Фен

    1 2 Отговор
    Имам ауди 80 1.8 на 920 хиляди. Само масла и ролки сьм сменял
  • 53 Ммм

    1 1 Отговор
    Голяма тъпотия ! Ако говорим за до 400 хлд. км повечето съвременни автомобили си ги изкарват без проблем ..,някои дори без смян на веригата и без рецеклирни на турбини . Стига да са подържани ! Виждал съм кола под 300 хлд. ноФнос пълен кошник със счупен мотор, виждал съм и кола от Германия на 430хкд в перфектно състояние.. така че ..Моята я продадох на 298 хлд . Веднъж смениха уплътнения на турбото , мяркуч на турбото и релерегулатор на динамото това е пипано по-мотора, а и термостат веднъж !
  • 54 майстора

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гошо":

    Значи голф седмиците с тоя мотор дето са на по половин милион километра са някакъв мираж така ли ....а тази въпросна медия не мислиш ли че им е платено да направят реклама на Мерцедес а класа с който се съревноваваше въпросния голф в така наречения дългосрочен тест ???
  • 55 майстора

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Смукача":

    Какво и е на колата ??
  • 56 Веско

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ники":

    Това е истината
  • 57 Citroen

    0 1 Отговор
    Saxo 1.5 d 400 000
  • 58 Георги

    6 2 Отговор
    Има хора, които продължават да си хвалят старите немски бензинови и дизелови двигатели - да едно време бяха добри, така е, но тук вече говорим за нови двигатели от ново поколение, все пак заглавието на темата е: най-надеждните двигатели, които все още се продават. Обяснимо е, че немеца последните години отстъпи много, особено от японеца, като говорим за надежност и сигурност.
  • 59 Zzr

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "gvdff":

    Пише се сменя, а не сменява. Както и примерно ходим, а не ходиме, лижеме, като тиквата говоримЕ...

  • 60 Дзвер

    0 0 Отговор
    Хубава статия. Повечето хора коментирате двигатели, които вече не се продават, а това е условието на класацията. Просто в модерните коли живота на двигателя явно не е приоритет., Няма и как да е при малко кубици, яко турбини и изстискани коне.
  • 61 mercedesa

    1 0 Отговор
    Е 290 ТД вечния, милионер
  • 62 Да да

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Ники 2":

    Ами явно не е ремонтирал, щото не му се е налагало! Аз се сещам за 1,9 TDI. Отвори немското мобиле и виж как се продават Шкоди на 700-800 хил. км. с точно такъв двигател! И се продават за каране, не за скраб!
  • 63 Budinov

    1 0 Отговор
    До онзи разбирач дето само немските барутници били с топ мотори а ''Разни''японски,френски,италиански били до 200хкм.На пъпчив пубер е трудно да му набиеш знание в кратуната , все тая.Всеки мотор потдържан като хората ще изкара много повече от тези 400хкм,без значение нов или стар.само за инфо на разбирача(ники май беше)фиат брава 1.9жтд 105кс е в момента на 576хкм и пали по добре зимата от доста по успешни немски автомобили.Сменяни само консумативи+един регулатор за налягането на помпата.
  • 64 Това е то братоци

    1 2 Отговор
    Топ 2 на най-надеждните двигатели,които вече не се продават: 1-VW Golf2 ''1.6 EZ''!!!!!!! 2-AUDI B4 ''2.0 ABT'' и двата на пропанбутанец!!!!!!! Ясно?!!!
  • 65 Mexanika

    1 0 Отговор
    A Fiata kade go zabravixte multidjet nai dobriq dvigatel
  • 66 Чарлз

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ники":

    Евала, байно, един го каза - за бмв, мерцедес, опел и форда каквото си изброил от личен опит мога да го потвърдя. Голямо търкаляне по българските пътища и нещата, които се чупят не са по блока и по самия мотор. Всичко е пластмаси, гуми, клеми, глупости изобщо неща, които на автомобил 10а ръка няма как да не издишат. При Форда обаче е яка фантастика, щото там трябва да разглобиш половината чаркалаци под капака за да стигнеш до детайла, ама това си е политика на концерна да смуче от клиентите за час труд като идат на сервиз. В това отношение Форд са световноизвестни педерасти дори и при най-новите си модели. Но тия стари мотори просто работят и теглят. И в Балкана и къде ли не на дълъг път пак не те оставя. Е36цата е признат за легенда в историята на БМВ, няма по-успешна платформа, докарала такова световно признание на концерна. Но за ФВагините съм с особени резерви, защото пак влачат, но с цената на ремонти, пак от личен опит.
  • 67 Бързия джо

    1 0 Отговор
    Мерцедеса на един приятел е на милион и двеста хиляди км... Мн рядко ремонти, няма проблеми. Повечето мерцедеси са по милион километри. Изобщо не могат да се мерят останалите коли

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.