7 062 22

Защо билетите за Sukhoi Superjet 100 са по-скъпи?

Билетите за полетите, обслужвани от Sukhoi Superjet 100, струват с 20% повече, отколкото за чуждестранни самолети, съобщава РБК. Агенцията цитира писмо на Федералната антимонополна служба (ФАС) до правителството, в което по-високата цена се обяснява с високите разходи за поддръжката на SSJ100, дългите престои в очакване на резервни части и честите ремонти.

"Аэрофлот" си позволява да продава по-скъпи билети по маршрути, по които е основен превозвач и няма сериозна конкуренция. Така авиокомпанията компенсира разходите по обслужването на Superjet, гласи заключението на ФАС.

Антимонополната служба предлага на руското правителство този проблем да бъде решен със субсидиране на разходите на авиопревозвачите за лизинг на SSJ100 и минимизиране на загубите при невъзможност за осъществяване на полети заради ремонти. Размерът на евентуалната държавна помощ не се уточнява.

Средният нальот на SSJ100 през миналата година е бил 3.6 часа в денонощие, докато при Airbus 320 и Boeing 737-800 е достигал съответно 10 и 11 часа. Най-големият оператор на руския самолет е "Аэрофлот", който разполага с 49 "суперджета", а до 2025 г. планира да купи още 100. През май SSJ100 катастрофира на московското летище "Шереметиево", убивайки 41 души.

Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Чичо АДИ

    33 35 Отговор
    Къде сте бе Русофилчета да ви повозя на самолет !! А похвалете СССР технология от 1950 год ,икономия "йок " ,качество (виж икономия) Още ще падат (по добре не ) цялата "качествена работа" е като в Тамбокту !!

    Коментиран от #3, #7, #16

  • 2 Тръмп

    18 18 Отговор
    Защото осигуряват пряк път към Отвъдното!!!:):):)

    Коментиран от #19

  • 3 SS14

    18 23 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо АДИ":

    То даже и тоя Сухой Суперджет не е изцяло руски самолет.Руснаците са повикали специалистите от Бойнг ,за да им направят самолета и после да кажат ,че бил руски.

    Коментиран от #20

  • 4 Гербераси долни

    45 13 Отговор
    Не робувам на "марки " но добрата страна е че все пак им дават да летят ,за разлика от един друг тип самолети които убиха хора заради неотстраняване на дефекти с цел печалба.

    Коментиран от #17

  • 5 Истината

    13 10 Отговор
    Защото може да бъде последния ни полет.
  • 6 Гостилничаря

    9 10 Отговор
    Заради застраховките "Живот".....

  • 7 Бачо Киро

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо АДИ":

    Кажи сега и за Боинг.
  • 8 Jeep

    24 1 Отговор
    Според анализ на wizzair, за да бъде на печалба един самолет, той трябва да бъде по 12 до 14 часа във въздуха. Ако това е вярно, смятайте какво е при 3 часа нальт на ден.

    Коментиран от #22

  • 9 ПОЗНАВАЧ

    18 7 Отговор
    Трудно е да се асимилира подобен идиотизъм: „Антимонополната служба предлага на руското правителство този проблем да бъде решен със субсидиране на разходите”. Тоест антимонополната служба стимулира монопола по линиите. Раша.....
  • 10 Borislav Popov

    13 6 Отговор
    Трябва да компенсират по някакъв начин бракуваните бройки.
  • 11 летете

    8 7 Отговор
    само с руски самолети - те остават все по-малко

    Коментиран от #12

  • 12 СссереМ

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "летете":

    Както и пътниците,нали.
  • 13 Игор Додон

    11 2 Отговор
    За жалост получовеците, завършили техникуми, мислещи се за всестранни специалисти, имат достъп до интернет и им четем простотията в коментарите.
  • 14 хахаха

    5 2 Отговор
    На този самолет се слагат американски двигатели, затова чакат части....абе откъсана история , но като се има предвид че най богатите хора и в Америка и в Русия общо взето са едни и същи, всичко е в реда на нещата :) различна е само гледната точка

    Коментиран от #15

  • 15 я пак

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "хахаха":

    Как са едни и същи ? Нищо общо нямат.
  • 16 Льотчик Рътев

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо АДИ":

    Чичо АДИ , великите руски авиационни специалисти ,които по 3 пъти на ден в този сайт ни съобщават за най-новото ,най-супер , най-бързо ,най-голямо руско бойно самолетче се оказа ,че за този суперджет са купили едни стари чертежи от Боинг , който ги консултирал как да си сглобят този ретро самолет . Бих искал да разбера логическото мислене на русоробите ,които ни проглушиха ушите с върховите постижения на руската техника. Този самолет даже няма разрешение за определени международни полети , а курсира в Евразия.
  • 17 Ляв Прав

    14 7 Отговор

    До коментар #4 от "Гербераси долни":

    Дват им да летят само в Евразийската пустиня.

    Коментиран от #21

  • 18 Алфа Ромео

    3 3 Отговор
    Имат добри бойни самолети но пътническите им са смотани.
  • 19 Май ги

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Тръмп":

    бъркаш с "Боинг" на които масово им забраниха да летят и още по-масово анулират поръчките. А, Тролче?
  • 20 АК47

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "SS14":

    Там където има специалисти от Боинг нещата никога не са на ред
  • 21 Нафърфорий

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ляв Прав":

    Ти чедо си амбреаж - долен ляв знаеш какво...амин!
  • 22 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Jeep":

    То си пише кво е - държавна субсидия с неопределен размер :D. На тия всяко бизнес начинание им е на фалит!Ако спрат да произвеждат и ще са на печалба!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.