2 330 7

Течно подгряване и охлаждане за автомобилни седалки

Автопроизводителите предлагат седалки с подгряване и вентилация отдавна, като двете функции работят на добре познати принципи. Затоплянето става чрез верига от резистори, които се нагряват при преминаването на електричество. Тази система е пределно проста и затова опцията се среща дори при бюджетни модели.

Вентилираните седалки са по-скоро запазена територия на автомобилите от висок клас. За ефективно охлаждане са необходими перфорирана тапицерия и вентилатори, които да изтеглят топлината.

Както обикновено обаче в Tesla са намерили собствено решение, съобщава Car and Driver. Компанията на Илон Мъск патентова нова технология за подгряване и охлаждане на автомобилни седалки с течност, която циркулира в затворен кръг от тръби/маркучи непосредствено под тапицерията с помощта на помпи.

Патентът описва не само устройството на системата, а и метод за предотвратяване на течове. Работната течност в инсталацията най-вероятно ще бъде гел на водна основа със специални термични свойства.

От Tesla не споменават никакви срокове за евентуалната поява на новия тип седалки с подгряване и охлаждане в електромобилите им. Ако се съди по скоростта, с която Илон Мъск обича да осъществява проектите си обаче, новата система може да се очаква съвсем скоро.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Morgoth

    4 3 Отговор
    На най-високия клас просто има изкарана тръба от климатика и имат реално охлаждане.
  • 2 ТеслА

    5 1 Отговор
    Тъкмо като се спукат тръбите и да ти намокрят задника на третата година.
  • 3 Borislav Popov

    2 1 Отговор
    Ако е много нагрят антифриза, може и да ти се сварят яйцата !
  • 4 type-R

    0 5 Отговор
    На затоплено легло не се ли заспива най-лесно? И защо ми е да загрявам седалка след като климатика пуска топлина веднага дори на студен мотор? Имам подгряване на седалките, никога не съм го ползвал.....
  • 5 Потребител

    2 1 Отговор
    По-добре е да се постараят да почнат да правят седалките по-удобни. Напоследък всички производители бълват малки, тясни и твърди "ергономични" седалки. Казвам ви го от опит - седалката на Пежо 406 е по-комфортна на дълъг път от Пежо 308 2015. Колите са от един и същи клас за годините си...
  • 6 хммм

    0 2 Отговор
    Като номер от сам вкъщи ,само си представете . Тръбата в седалката се пука , това стига до батерията , прави късо съединение и ти се изпържваш XD
  • 7 незнайко

    0 1 Отговор
    Щом го е патентовал вече е направено и се чака въвеждането му в експлоатация.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.