Според историците добре познатата туба за горива съществува в съвременния си вид благодарение на Вермахта. Дизайнът е предложен през 1937 г. и представлява метален контейнер с две дръжки. Защо обаче днешните туби имат по три?
В началото на 30-те години на миналия век немската армия отчита загуби на горива до 40% заради некачествен амбалаж. По онова време бензинът се съхранява в големи варели, от които се разлива по 20-литрови бидони.
Заради остарелите контейнери нерядко избухват пожари. Бидоните са крайно неудобни за превоз и използване и през 1936 г. Вермахтът обявява конкурс за създаването на нов съд за автомобилно гориво. Печели проектът на В. Грюнфогел.
Новият тип контейнер влиза в серийно производство през 1939 г. и бързо се налага дори в битовата сфера. След края на Втората световна война 20-литровата туба става популярна по цял свят. Появяват се и модификации с вместимост 5 и 10 литра.
Немските производители добавят и трета дръжка, която прави преноса още по-удобен. Средната е подходяща ако човек трябва да носи тубата сам, а страничните позволяват да я хванат двама души.
Трите дръжки имат и друго предимство. Двамата души могат да носят три пълни туби, а сам човек - по две празни във всяка ръка. Самата форма на контейнерите пък опростява неимоверно транспорта и подреждането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния софиянец
Коментиран от #9, #43
11:35 26.10.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 1944
Коментиран от #5, #37, #103
11:39 26.10.2019
4 Патето яки
Автора нещо се бърка, тубата е измислена от бай Ганю да носи бензин за каруцата четирикракова с една конска сила.
Може да е измислена от държавните шофьори с нея да крадат гориво.
Коментиран от #7, #10, #73
11:46 26.10.2019
5 Никой
До коментар #3 от "1944":
В Китай не са с ушанки, бе!Коментиран от #92
11:46 26.10.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Pompev
До коментар #2 от "Грауч.":
Значи кой за кот си мисли,щом гейове са ти в главата и ги свързваш със туби,няма проблеми.Все пак в Европа жовеемКоментиран от #11, #98
12:03 26.10.2019
9 Жйнмм
До коментар #1 от "Последния софиянец":
Не фашистите...а национал социалистите...не бъркай....фашизма е в Италия..в Германия са били социалисти по времето на ХитлерКоментиран от #14, #19
12:06 26.10.2019
10 Pompev
До коментар #4 от "Патето яки":
Едно време са крадеше много бензин,на държавна работа човек си взема,не крадеКоментиран от #12
12:06 26.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Страхил от Баталова воденица
До коментар #10 от "Pompev":
А бе Pompev,при тези цени на горивото кога си виждал ти
подобна туба /българска, китайска или немска/.
Защото ако речеш да ползваш такава /с тази мижава заплатка
която получаваш/, явно ще останеш без платен ток или парно
в къщи !?
Коментиран от #15, #16
12:29 26.10.2019
13 Pompev
До коментар #11 от "Грауч.":
Ами аз ходя и живея по Европа,ама гейове не съм видял,има със сигурност,ама чак да ги свързвам със туби ...малко неудачно,меко казаноКоментиран от #93
12:31 26.10.2019
14 Хлъц
До коментар #9 от "Жйнмм":
А когато национал-социализмът в Германия станал първа дружка с фашизма в Италия се получило едно такова нещо,дето все едно да събереш огъня с бензина.Коментиран от #63
12:34 26.10.2019
15 Pompev
До коментар #12 от "Страхил от Баталова воденица":
Бях откраднал опа взел де,от казармата ч-5 зелени,от ЗИЛ-а,ама ги затрих някъде.И сега ги има,намират сеКоментиран от #21
12:34 26.10.2019
16 Бъфало Пич
До коментар #12 от "Страхил от Баталова воденица":
Статията е достоверна. А причината, за поръчката е, че на Източния фронт е било много напечено за Вермахта. И дойчовците не са можели да бягат с варел бензин в ръце, като засвирят Катюшите и Моллотов. И за да тичат по-бър,зо, като гърмят Панцирите, командуването е тъфсело начин. Тубата с тфи тръжки решава проблема. След нововъведението, войските на Вермахта вече могат по-бързо да бягат към... Берлин.Коментиран от #18, #20
12:41 26.10.2019
17 Бачо от Бабачково
13:22 26.10.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 шумкар1
До коментар #9 от "Жйнмм":
В Германия може и да са били социалисти, но са се борили срещу юдеоболшевизма! Не специално срещу евреите, а срещу комунистите евреи.Коментиран от #50, #94
13:25 26.10.2019
20 цървули
До коментар #16 от "Бъфало Пич":
На Източния фронд германците вече не са имали гориво и затова са претърпели загуби. Иначе докато са разпогали с горивото са правели блиц-криг и са е*авали мамата на всичко живо - първо минават изтребителите да разчистят вражеските самолети, после леките бомбандировачи (щуки) да разчистат всичко, което мърда по земята и след това мотори, пехотинци и тн. Никакъв шанс не е имал СССР срещу Германия, ако Хитлер е разполагал с достатъчно гориво, но не е имал, най-вече благодарение на Америка и Англия, които бомбандират нон-стоп петролните рафинерии на Германия и благодарение на снабдяването на СССР с гориво от Америка. Научете си историята, шумари, ушанки, каскети, болшевишка измет.Коментиран от #24, #82, #95, #97, #101
13:29 26.10.2019
21 Borislav Popov
До коментар #15 от "Pompev":
Вярно, в казармата всички камиони си имаха по 1-2 такива туби, нашия ротен, влачеше бензин за Москвича си, на поразия, 2 туби в резервоара, три в багажника. Имахме 3 бензинови Урала в ротата + плюс някакъв автокран (не помня точно модела) но пак беше бензинов, от тях и точехме бензин за москвето на ротния.Коментиран от #28
13:33 26.10.2019
22 Дебил
14:07 26.10.2019
23 Ник
Коментиран от #104
14:32 26.10.2019
24 мандрахулник
До коментар #20 от "цървули":
Г-н Цървул! Те и французите начело с Наполеон по същата причина не можаха да стигнат до Рашата, просто не им стигна горивото.Коментиран от #78
14:32 26.10.2019
25 Ивайло
15:08 26.10.2019
26 Бай Генчо р
15:12 26.10.2019
27 konservator
До коментар #2 от "Грауч.":
Много тъп коментар!15:19 26.10.2019
28 Иван
До коментар #21 от "Borislav Popov":
Абе, колко такива истории съм слушал, та само ми е чудно, дали наистина искат да възродят наборната армия... Колко мои бивши съученици "приватизираха" гуми, масла, бензин, дизел от казармата, при това под отговорното съдействие и насърчаване от преките им командири. После ги продават и пак приватизират... Във времето, когато заплатите бяха по 150 лв. приватизаторите сред моите съученици си докарваха по над 400 месечно... Ко толкова, армията плаща... Единият уж го съдиха, ама дойде уволнението и вече не го хващаше военен съд, а тези сред офицерите и старшините, които крадяха най-много, пуснаха връзки, излязоха в пенсия и си получиха 20-те заплати накуп, а после се хванаха другаде на работа... Резултатът - някой наказан?! Едва ли, кражбите бяха масови, всичките крадяха...Коментиран от #29
15:42 26.10.2019
29 Borislav Popov
До коментар #28 от "Иван":
Така беше, уж имаше контролиращи органи и сред военните, но се влачеше яко, кой каквото хване !Коментиран от #31
16:11 26.10.2019
30 onq s konq
16:40 26.10.2019
31 Pompev
До коментар #29 от "Borislav Popov":
Ти къде си служил Борислав ПоповКоментиран от #32
16:49 26.10.2019
32 Borislav Popov
До коментар #31 от "Pompev":
Сотиря - Сливенско, под. 24860, първи Сапьорно-Мостови батальон, втора мостова рота, първа рота бяха сапьорите, бях шофьор на един от уралите.Коментиран от #38, #40
17:02 26.10.2019
33 Боко
17:52 26.10.2019
34 Презвитер Козма
До коментар #11 от "Грауч.":
Младеж, колегата е прав, щом от абсолютно различна тема, правиш асоциация с гейове, може би дълбоко в себе си имаш някакви хомосексуални наклонности и мечтаеш за мъжки ласки. Макар на повърхността да го отричаш и да се съпротивляваш.18:18 26.10.2019
35 Чата
18:24 26.10.2019
36 Дон Франко Де Ла Бранко Барезе
18:34 26.10.2019
37 соросоидизъм
До коментар #3 от "1944":
И господарите - американци не са плащали за лиценз! А и те ги използват!18:37 26.10.2019
38 Pompev
До коментар #32 от "Borislav Popov":
Ок,много си изчерпателен,аз служих в село Свобoда,Чирпанско в тръбопроводния батальон,шофиор, над нас имаше секрртно поделениеКоментиран от #39, #42, #45, #106
18:40 26.10.2019
39 Pompev
До коментар #38 от "Pompev":
Бяхме ние тръбопроводния,имаше още авторота,химици и свурзпчници,сега май сички са закритиКоментиран от #96
18:46 26.10.2019
40 Презвитер Козма
До коментар #32 от "Borislav Popov":
Колега и аз бях там новобранец, после ме пратиха в Абланово, химическия батальон.Коментиран от #47
18:54 26.10.2019
41 Алфа Вълкът
19:13 26.10.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 criminal
До коментар #1 от "Последния софиянец":
Tуй за джендъри....като не могат с една ползват две ръце......19:21 26.10.2019
44 Pompev
До коментар #42 от "Ага Манаф":
Самняям са че е затва,по скоро главата ти е била проблем,затова не вземаха в казармата19:51 26.10.2019
45 Borislav Popov
До коментар #38 от "Pompev":
Като каза за секретно, се сетих, че и над нашето поделение също имаше още едно пак секретно поделение, там служеха само офицери и старшини, войници нямаше. Имаха си отделен портал, винаги с въоръжена охрана. Ходеха слухове, че там под балкана имало секретен тунел, който излизал, чааак оттатък Петолъчката, но незнам дали е вярно.Коментиран от #46, #48, #52
19:57 26.10.2019
46 Pompev
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Може и да е вярно,аз съм чувал че имало ракети над нашето,войници имаше няколко само за наряд,и платформа за кацане на вертолети.Коментиран от #88
20:10 26.10.2019
47 Borislav Popov
До коментар #40 от "Презвитер Козма":
Да, колега, приятно ми е добре помня, че в поделението имаше и химическа рота, но те май бяха от втори батальон, който се състоеше от химици и електричари, до колкото си спомням. Освен това там имаше и някаква школа за новобранци, но въобще не помня за какви ги обучаваха там...)Коментиран от #72
20:14 26.10.2019
48 Pompev
До коментар #45 от "Borislav Popov":
За тунел се съмнявам толкова дълъг,по скоро убежища,те една магистрала до Чирпан не можаха да изкопаят,ти под БалканаКоментиран от #53
20:15 26.10.2019
49 Pompev
20:16 26.10.2019
50 Кнкююммм
До коментар #19 от "шумкар1":
Как точно са се борили като има документи и филми документални на които се вижда че са били съюзници..дори са правели общи военни паради...били са висшите им военни на коктейли заедно...когато евреи са бягали от Германия да не ги убиват в Русия...руснаците ги хващали и ги връщали на немските социалисти да си ги убият те...що за лицемерие...и руските и немските социалисти заедно и координирано са избивали хора20:31 26.10.2019
51 геро
Коментиран от #55
20:40 26.10.2019
52 Алфа Вълкът
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Чувал съм от един по-възрастен колега, че имало 2км² база от няколко етажа под един връх в района. Няма да казвам кой е върха, но ако е вярно тунела няма да е само до Петолъчката.Коментиран от #57
20:41 26.10.2019
53 Borislav Popov
До коментар #48 от "Pompev":
Не зннам и аз, но се носеха легенди, че веднъж уж Добри Джуров, пресякъл портала на нашето поделение с Волгата, после влиза в секретното през тяхния портал и по вече не се върнал, значи е излязъл от някъде другаде....)Коментиран от #56
20:47 26.10.2019
54 Митака
21:09 26.10.2019
55 ИСТОРИК
До коментар #51 от "геро":
Аз съм продавал бензин от въглища. От коксохима на Кремиковци. Бензина от въглища при минус 3-4 градуса става като боза. Огромен проблем за вермахта. Бомбардират рафинерии те в Румъния. Група "Рай" на военно разузнаване на СССР взривява 2 пещери с цистерни за над 500 000 тона в Сърбия и Румъния с прилепи 🦇 с експлозиви към тях.Коментиран от #62
21:14 26.10.2019
56 Pompev
До коментар #53 от "Borislav Popov":
Интересно,и за нашето се чуваше че Добри Джуров кацал с хеликоптерКоментиран от #89
21:15 26.10.2019
57 Pompev
До коментар #52 от "Алфа Вълкът":
Що кажи къде е,военна тайна ли е кво.Тайна която не съществува...мoo ти кажа азКоментиран от #59
21:18 26.10.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Алфа Вълкът
До коментар #57 от "Pompev":
Естествено, че е военна тайна.Коментиран от #65
21:29 26.10.2019
60 criminal
Коментиран от #64
21:38 26.10.2019
61 7664
21:56 26.10.2019
62 3478
До коментар #55 от "ИСТОРИК":
"Бомбардират рафинерии те"?Те бомбардират рафинериите? Или?
Рубладжийската неграмотност е пословична. И руската също.
Признай си, ще ти олекне...
22:00 26.10.2019
63 Огнян Тр
До коментар #14 от "Хлъц":
Забравяш и третата друшка - комунизма. И трите заедно доведоха до толкова жертви.22:09 26.10.2019
64 Pompev
До коментар #60 от "criminal":
Що,ви мерихте ли си ги на пост?22:15 26.10.2019
65 Pompev
До коментар #59 от "Алфа Вълкът":
Вече няма военни тайни,понеже няма и ...войска22:16 26.10.2019
66 Биофизик
22:31 26.10.2019
67 МАГАРЕ
22:51 26.10.2019
68 Адолф
Коментиран от #69
23:24 26.10.2019
69 Pompev
До коментар #68 от "Адолф":
Как да не се намесват,като Англия прави войната.По точно избягалите от Хитлер евреu отиват в Англия и спонсорират руснаците23:40 26.10.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Ввв
01:09 27.10.2019
72 Tozi
До коментар #47 от "Borislav Popov":
За сапьори02:28 27.10.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Шаран БГ
04:11 27.10.2019
75 Изумен
05:36 27.10.2019
76 Сталински чеп
Що си не ходиш на рогачево бе фашист? Нямали били гориво пръдливите фашисти, ми да са имали бе киртак. Такива като тебе са измет американска подлоги.
Коментиран от #91
06:26 27.10.2019
77 Николай
аз пък мога да нося две пълни каси с бира.
07:14 27.10.2019
78 Николай
До коментар #24 от "мандрахулник":
На Наполеон не му стигнаха французите. Направо свършиха.07:16 27.10.2019
79 Георги
07:30 27.10.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Путарина
До коментар #20 от "цървули":
и това че русия е много изостанала и няма достатъчно пътища за да се движат немските танкове, даже и сега ония двамата с моторите като бяха в русия ,гледат картата и уж са на 3-то класен път а през това време снимат една пътечка която изчезна в тревата09:49 27.10.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 12348357
10:15 27.10.2019
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Kiko
10:59 27.10.2019
88 Батко
До коментар #46 от "Pompev":
Свищовлии имаше ли по твоето време? Така им казвахме на секретните.13:39 27.10.2019
89 Батко
До коментар #56 от "Pompev":
Вярно е, по моето време се случи.13:43 27.10.2019
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 карай бе
До коментар #5 от "Никой":
важното е да има ушанки,руснаци и т.н.-не е важно за какво пише в статията15:25 27.10.2019
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 и аз да ти кажа
До коментар #19 от "шумкар1":
а млъкни бе-прочети някаква книжка,каквато и да е15:31 27.10.2019
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 да попитам
До коментар #39 от "Pompev":
и какви тръби отваряхте?15:38 27.10.2019
97 Руснака
До коментар #20 от "цървули":
Да ти направя дете да му се радваш15:49 27.10.2019
98 Мугли
До коментар #8 от "Pompev":
Хохохохохохохохо17:36 27.10.2019
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Ботуш
До коментар #20 от "цървули":
Те хангличаните са карали с печки на въглища !19:23 27.10.2019
102 Вуте
22:36 27.10.2019
103 Не,
До коментар #3 от "1944":
Цял свят копира тази конструкция. Даже скоро по "Как се прави", показаха завод в Канада за такива туби. Но явно при теб е въпрос на определена фобия.06:56 28.10.2019
104 Пламен
До коментар #23 от "Ник":
А случайно знаеш ли, че сме били съюзници с немците07:47 28.10.2019
105 Всезнайкото
21:42 28.10.2019
106 кръстев
До коментар #38 от "Pompev":
аз също служих в с.свобода в инженерно техническата рота в далечната 1984-8507:44 27.07.2020