Миналият петък от конвейера на завода в Хирошима слезе и последната Mazda RX-8. Този автомобил беше краят на финалната серия Spirit R, която първоначално беше планувана в тираж от 1 000 бройки, но заради повишено търсене той беще удвоена.
Краят на производството на RX-8 означава и край на производството на роторните двигатели. Ще припомни, че ванкеловият двигател е бутален ротационен двигател с вътрешно горене изобретен от германския инженер Феликс Ванкел през 1957 година.
През последните 45 години този вид агрегати се правеше от Mazda, но така или иначе "Самураите" не успяха да го наложат. Инженерите на компанията обаче не се отказват от ванкеловия мотор и продължават с разработката му.
Сега те му гласят нова роля, като интересното е, че той няма да е свързан механично с колелата на автомобила. Роторният агрегат ще бъде използван за бъдещи разработки на компанията в сферата на набиращите скорост напоследък хибридни автомобили.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аз
14:46 28.06.2012
3 Alexander
15:01 28.06.2012
4 Цитат за Alexander
15:08 28.06.2012
5 Ето и от мен инфо за лаика Alexander
15:10 28.06.2012
6 blabla
16:34 28.06.2012
7 Alexander
18:12 28.06.2012
8 ПАБЛО
20:45 28.06.2012
9 йоци
Коментиран от #10
22:18 28.06.2012
10 Ducati
До коментар #9 от "йоци":
Коментар до #9Много яка кола , специално РХ-7, супер форма и интериор, в Англия доста ги караха, за карането незнам, знам че са 1300сс и над 200+ коня, има и с турбо до колкото знам.Може би си има недостатъци роторния двигател щом не се е наложил масово...незнам
00:18 29.06.2012
11 Ротор
17:01 29.06.2012
12 Jack Bauer
19:56 29.06.2012
13 blabla
15:32 03.07.2012