Две години бяха необходими на китайците за създаването на принципно нов градски транспорт, който е способен да замени традиционните трамваи. Първият такъв безрелсов трамвай качи пътници и ги превози по тестови участък с дължина 17.7 километра.
Основното преимущество на този трамвай е в липсата на релси, което го прави безшумен и автономен. Новото превозно средство се движи с помощта на лидар и GPS, като маршрутът се определя основно от маркировка на пътя, която лесно може да се променя при нужда.
Безрелсовият и безжичен трамвай се нарича Yibin ART T1 и може да развива скорост до 112 км/ч. Капацитетът му е 300 пътници. Системата пък е наречена АРТ(автономен железопътен транспорт) и е разработена от китайската компания CRRC Corporation Limited.
Ширината на виртуалното трасе е 3.75 метра и е обозначена с пунктирана маркировка на пътя, а движението може да се осъществява и без наличието на водач. Сега такъв има, но целта му е само да извършва контрол над автономната система за управление.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 макарона
Коментиран от #3, #4, #5
14:56 16.12.2019
2 гуньо простия
Коментиран от #7
14:58 16.12.2019
3 гост
До коментар #1 от "макарона":
А те кога са били владетели на света? Отиди в индустриалната им зона, не се диша, реките червени, риба няма, ако има ти я карат в наш супермаркет на промоция. Стандартът на живот им се повишава в резултат от производството и отворената търговия със света, но това всичко е за сметка на околната им среда.Коментиран от #17
15:01 16.12.2019
4 Гост
До коментар #1 от "макарона":
"пак ще владеят света". Това "пак" кога точно са го владели, че нещо нямам споменио за това в аналите на историята.?Коментиран от #19
15:01 16.12.2019
5 До тогава
До коментар #1 от "макарона":
ромите в БГ ще са станали 500 000 000 и китайците ще трябва да построят нова стена, която този път да ги предпазва от черните хуни.15:02 16.12.2019
6 омг
Коментиран от #8
15:06 16.12.2019
7 гост
До коментар #2 от "гуньо простия":
Ако не забелязваш на снимките , това са си точно преработени трамваи , даже пантографите си стоят на покрива , най-вероятно с тях презреждат на началната и крайната спирка !! Освен това не се виждат колелата , щото просто са сменили железните на талигите с гумени , най-вероятно дори с плътна гума , щото окачването и без това е предвидено за твърди колела и завиването става като на влак ! И се движат само по предварително маркиран път ! Това стига ли ти за разлики с автобус , ако ще и електрически такъв ?Коментиран от #13
15:10 16.12.2019
8 щадлер
До коментар #6 от "омг":
Има вече такива, викат им шинобуси, като някои от тях са си просто автобуси с ЖП талиги.15:11 16.12.2019
9 Гост
15:14 16.12.2019
10 Ивайло
16:24 16.12.2019
11 Да добавя
18:51 16.12.2019
12 БОКО
11:57 17.12.2019
13 Boxer 3.0
До коментар #7 от "гост":
Икономичността на релсовият път е в малките загуби при металните колела.Когато се заменят от гуми върху асфалт - ефективността е същата като при автобусите и тролейбусите.
Иновативност - да.
Ефективност - не.
12:02 17.12.2019
14 nedovolen
Коментиран от #15
14:09 17.12.2019
15 Гой
До коментар #14 от "nedovolen":
В метрото в Дубай няма нищо иновативно - нищо.21:14 17.12.2019
16 кючук чобан Калитко
00:37 18.12.2019
17 Ами
До коментар #3 от "гост":
Китай предлага свръх продукция сетих се защото 1ни американци търсят жилище и жената не разбра нито колибата нито мезонет с комп тоалетната кухнята роботи иска големи квадрати и всичко на ръка да прави. Намериха и в предградията.21:40 18.12.2019
18 Германия
21:42 23.12.2019
19 Ха ха
До коментар #4 от "Гост":
Когато издигнаха Китайската стена за да не дойдат българите да ги окупират.22:57 04.02.2021