Един от недостатъците на автоматизираното боядисване, използвано в производството на автомобили, са съществените загуби на материал, които понякога достигат 30-40%. Това се дължи на метода на нанасяне с въздушна струя под налягане - инерцията, придавана на частиците боя, превишава адхезионната им способност и те се разпиляват.
В Toyota твърдят, че са открили решение на проблема. Японците вече използват нов способ за нанасяне на боята с електростатично, а не с въздушно разпрашаване на материала.
Вместо дюзи в накрайниците на боядисващите устройства има въртящи се разпрашители, които нанасят боята не с налягане, а с помощта на центробежните сили. Така частиците се подават по-равномерно. Накрайникът се движи на разстояние 10 см от боядисваната повърхност и боята се разпределя под въздействието на електрическо поле.
Резултатът е покритие с много по-високо качество, отколкото при нанасяне под въздушно налягане, загуби на материал в рамките на 5% и много по-компактно и ефективно бояджийско оборудване. Новият метод вече се използва в два от заводите на Toyota, а скоро ще бъде въведен и в останалите фабрики на японския производител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
Коментиран от #2, #4, #6
10:46 16.03.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 бравос
Коментиран от #10
11:07 16.03.2020
4 Japan РЪЖДА
До коментар #1 от "Анонимен":
Каква пета???? Правил съм гнилоч на 3.5 години от Германия.Тотални ръждивци са и корейските. Тези видят ли сол и химия и ги нЕма вече. 80 % от болтовете се късат.
Коментиран от #5
11:10 16.03.2020
5 Анонимен
До коментар #4 от "Japan РЪЖДА":
Много си прав subaru германка 2009 година производство беше изгнила отдолу цялата но най-смешно ми стана като видях че и тръбата за ауспуха и тя беше цялата за смяна. Незнам тези как ги изчисляват но до десетата година са за скраб.11:15 16.03.2020
6 Трезора
До коментар #1 от "Анонимен":
Хонда Сивик 2007г. сега май сме 2020г.Хонда дават 10г.за ръжда.Яла да гледаш където ти е кеф.Коментиран от #12
11:19 16.03.2020
7 гост
11:27 16.03.2020
8 Трезора
11:42 16.03.2020
9 Toyota
Аз карам Тойота 4Runner от 1996 година и няма едно петънце ръжда.
Живи и здрави, купувайте Opel!
Ха-ха-ха
Коментиран от #30
11:47 16.03.2020
10 гост
До коментар #3 от "бравос":
При праховото има изпичане в камера при висока температура защото боята е на прах , а не течна ! Ако не изпечеш за да се разтопи и втвърди , просто ще падне ! А тук поне според статията е с течна боя и без изпичане .12:01 16.03.2020
11 бояджията
12:29 16.03.2020
12 👑🦠🔱
До коментар #6 от "Трезора":
Дай ми я за 2-3 зими в австрия и ела то сам лично да си я видиш. Може и да ке я познаеш. Така че дърпайте с тея китайски комсервички. 😉Коментиран от #17
13:00 16.03.2020
13 pelister
Коментиран от #16
13:48 16.03.2020
14 Фуклйо
Коментиран от #19
14:50 16.03.2020
15 Сега
Коментиран от #18
14:58 16.03.2020
16 До пелтек
До коментар #13 от "pelister":
Ти нямаш пари за кола обяд ще платиш, който е по скъп от японската "цуцики" кола.Коментиран от #20
15:04 16.03.2020
17 авто фен
До коментар #12 от "👑🦠🔱":
Леле по-големи гнилочи от мерцедес и бмв няма. Гледам ги по улицата тия от 2000 -2005-та гнията като легени,а колко са стрували като нови тия германски тенекета. Японските отдавна не гният,освен мазда до 2010-та.Само те са гнилочи като мерцедес.Коментиран от #21, #25, #26, #29
18:37 16.03.2020
18 За германските еднодневки
До коментар #15 от "Сега":
Ама извинявай,но сервизите са пълни с германски трошки,японските са здрави коли. Така че за германските еднодневки ти си знаеш.18:38 16.03.2020
19 авто фен
До коментар #14 от "Фуклйо":
В случая ти си фулъото, и да изпишеш 10 мнения,няма да поумнееш. И няма да промениш света да купува японски коли. И няма да промениш това,че лексус продава по-скъпо от 3-те германски таратайки мерц бмв тире гнилочи и ауди,които са шкодк за повечко пари.18:41 16.03.2020
20 ширпотреба
До коментар #16 от "До пелтек":
Ами драги пак ще ти кажа Лексус са най-скъпите премиуми в Европа след Ролс Ройс,Бентли и Астън Мартин. За голфаджии има германска ширпотребаКоментиран от #22
18:42 16.03.2020
21 Anoni
До коментар #17 от "авто фен":
Koe ne gnie metala e metal i rano ili kusno shte izgnie... Puk normalno taq kitaiska kola da ne rajdqsva shtoto e plastmasova...Коментиран от #24
19:04 16.03.2020
22 Anoni
До коментар #20 от "ширпотреба":
Kakuv leksus be...tq daje ne figurira kato premium marka ... https://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/g6830/best-luxury-cars-brands/Коментиран от #23
19:11 16.03.2020
23 ала бала
До коментар #22 от "Anoni":
Какъв е тоя сайт бе, ти може да изкараш един сайт от няколко милиона и да определиш,че той е важния,само че го слагам знаеш къде и те връщам веднага незабавно в детската градина. Най-скъп е Лексус е Европа ,германските ширпотреби продават по-евтино за бедни голфаджии.19:27 16.03.2020
24 ала бала
До коментар #21 от "Anoni":
коя китайска кола бе, фолксвагена от завода Чанг ун ли аа, добре.Ако не им беше китайския пазар щеха да продават по-малко от дачия,поне са в един клас и със сходно качество.19:29 16.03.2020
25 ала бала
До коментар #17 от "авто фен":
Ами гният яко мерцедесите тия очиларките са надупчени с ръжда багажници,прагове,врати като след обстрел,а М класите си ръждясват за добър ден, всеки ги знае, C класите от 2000-та са направо като гевгири станали с дупки. Не е за приказка, той за японски пише. На бмв 3-ките направо им се откачаха задните мостове от ръжда,ама кой да знае,а калниците са им по-ръждясващи и от опел.19:33 16.03.2020
26 ала бала
До коментар #17 от "авто фен":
а даже не споменавам C класите от 97-ма дето ги карат с нещо като полуврати, половината ламарина така е ръждясала около лайстните, прагове , калници, като излезли от някое солено езеро и даже повечето не се занимават и да ги правят- карат ги като че ли се връщат от обстрел в Сирия, ама тая кола е струвала много пари,що за ниско качество за много пари. Бмв 3-ки, 5-ци от 97-ма,98-ма вече даже не ги карат щото изпаднаха от купетата от ръжда.Мале, а А класата да ая споменавам ли - тя нали стърчи като табуретка на 2,50 над асфалта та отдалече да видиш некачествената анти-корозионна обработка и ръждата, Голф 3-ките направо станаха като колата на Флинстоун,а Голф четворките 50% са с дупки по калниците,иначе не гният ОК.
Но най-вече Е-класите очиларки като ги видя и си казвам ей това е мерцедес - ръждиви петна откъдето и да го погледнеш, те ги изхвърлиха вече повечето в коша, язък за парите дето е плащал.
19:42 16.03.2020
27 незнайко
21:09 16.03.2020
28 Dfg
23:15 17.03.2020
29 бамбам
До коментар #17 от "авто фен":
абе м-а-л-о-у-м-н-и-к, къде си видял гниещ мерцедес извън периода 1995-2006 година? за целия свят е ясно защо гният колите от това време.14:36 18.03.2020
30 Opel Astra H 2007
До коментар #9 от "Toyota":
Не стояла в гараж.На 340 000 .Карана само в Чехия от закупуването.Тук се соли като за световно.Ако искаш мога да ти пратя снимки!!!.После друго ще говориш :D.02:30 19.03.2020