Last news in Fakti

16 Март, 2020 10:32 11 299 30

Toyota измисли нов метод за безупречно боядисване на коли

  • toyota-
  • боя-
  • боядисване

Един от недостатъците на автоматизираното боядисване, използвано в производството на автомобили, са съществените загуби на материал, които понякога достигат 30-40%. Това се дължи на метода на нанасяне с въздушна струя под налягане - инерцията, придавана на частиците боя, превишава адхезионната им способност и те се разпиляват.

Toyota измисли нов метод за безупречно боядисване на коли

В Toyota твърдят, че са открили решение на проблема. Японците вече използват нов способ за нанасяне на боята с електростатично, а не с въздушно разпрашаване на материала.

Toyota измисли нов метод за безупречно боядисване на коли

Вместо дюзи в накрайниците на боядисващите устройства има въртящи се разпрашители, които нанасят боята не с налягане, а с помощта на центробежните сили. Така частиците се подават по-равномерно. Накрайникът се движи на разстояние 10 см от боядисваната повърхност и боята се разпределя под въздействието на електрическо поле.

Toyota измисли нов метод за безупречно боядисване на коли

Резултатът е покритие с много по-високо качество, отколкото при нанасяне под въздушно налягане, загуби на материал в рамките на 5% и много по-компактно и ефективно бояджийско оборудване. Новият метод вече се използва в два от заводите на Toyota, а скоро ще бъде въведен и в останалите фабрики на японския производител.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    44 111 Отговор
    При японците всичко е с високо качество затова кочините им започват да гният още от петата година. Качеството е колкото на лада нива.

    Коментиран от #2, #4, #6

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 бравос

    33 13 Отговор
    ....добре де..това де са го "измислили" не е добре познатото прахово боядисване....,какво толкоз са открили...

    Коментиран от #10

  • 4 Japan РЪЖДА

    24 19 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Каква пета???? Правил съм гнилоч на 3.5 години от Германия.
    Тотални ръждивци са и корейските. Тези видят ли сол и химия и ги нЕма вече. 80 % от болтовете се късат.

    Коментиран от #5

  • 5 Анонимен

    17 13 Отговор

    До коментар #4 от "Japan РЪЖДА":

    Много си прав subaru германка 2009 година производство беше изгнила отдолу цялата но най-смешно ми стана като видях че и тръбата за ауспуха и тя беше цялата за смяна. Незнам тези как ги изчисляват но до десетата година са за скраб.
  • 6 Трезора

    23 6 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Хонда Сивик 2007г. сега май сме 2020г.Хонда дават 10г.за ръжда.Яла да гледаш където ти е кеф.

    Коментиран от #12

  • 7 гост

    11 8 Отговор
    Най добре се вижда чия боя е най добра в Норвегия. Тук има 40-50 годишни Тесли на по 5-6 милиона километра с оригиналната боя, като нови са, хахахаха
  • 8 Трезора

    15 5 Отговор
    Тойота Селика 95 набор италянка не знам кой собственик съм бил по ред.Също нямаше и точка гнило по купето.Продадох е 2018г.на 365000хил.км.със 3 умрели фабрични амортисьора,една лагер главина за смяна и един вътрешен накрайник.Пича на който е продадох ми е градски и си джътка още с кола.?
  • 9 Toyota

    30 10 Отговор
    Велики коментари.!
    Аз карам Тойота 4Runner от 1996 година и няма едно петънце ръжда.
    Живи и здрави, купувайте Opel!
    Ха-ха-ха

    Коментиран от #30

  • 10 гост

    22 2 Отговор

    До коментар #3 от "бравос":

    При праховото има изпичане в камера при висока температура защото боята е на прах , а не течна ! Ако не изпечеш за да се разтопи и втвърди , просто ще падне ! А тук поне според статията е с течна боя и без изпичане .
  • 11 бояджията

    3 5 Отговор
    имам спомен ,че още 98 година познат ми разправя за този метод,че го е гледал на някаква практика в завод.пускат ток по купето и боята се разпределя равномерно
  • 12 👑🦠🔱

    5 11 Отговор

    До коментар #6 от "Трезора":

    Дай ми я за 2-3 зими в австрия и ела то сам лично да си я видиш. Може и да ке я познаеш. Така че дърпайте с тея китайски комсервички. 😉

    Коментиран от #17

  • 13 pelister

    7 6 Отговор
    Suzuki 2001,който намери ръжда получава обяд от мене.

    Коментиран от #16

  • 14 Фуклйо

    7 16 Отговор
    Фуклйовци с японски таратайки.Ползвайте ги,като нямате пари и те са хубави ръждясали коли.Айде сега по Бг калните пътища и многобройните дупки, защото само философствате !

    Коментиран от #19

  • 15 Сега

    7 12 Отговор
    Да не забравите смирено за японските трошки да платите двойния данък и винетки ,тол такси,паркинкинги още и още за вашите таралясници по хубавите пътеки- пътна лента!

    Коментиран от #18

  • 16 До пелтек

    5 6 Отговор

    До коментар #13 от "pelister":

    Ти нямаш пари за кола обяд ще платиш, който е по скъп от японската "цуцики" кола.

    Коментиран от #20

  • 17 авто фен

    10 7 Отговор

    До коментар #12 от "👑🦠🔱":

    Леле по-големи гнилочи от мерцедес и бмв няма. Гледам ги по улицата тия от 2000 -2005-та гнията като легени,а колко са стрували като нови тия германски тенекета. Японските отдавна не гният,освен мазда до 2010-та.Само те са гнилочи като мерцедес.

    Коментиран от #21, #25, #26, #29

  • 18 За германските еднодневки

    13 6 Отговор

    До коментар #15 от "Сега":

    Ама извинявай,но сервизите са пълни с германски трошки,японските са здрави коли. Така че за германските еднодневки ти си знаеш.
  • 19 авто фен

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Фуклйо":

    В случая ти си фулъото, и да изпишеш 10 мнения,няма да поумнееш. И няма да промениш света да купува японски коли. И няма да промениш това,че лексус продава по-скъпо от 3-те германски таратайки мерц бмв тире гнилочи и ауди,които са шкодк за повечко пари.
  • 20 ширпотреба

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "До пелтек":

    Ами драги пак ще ти кажа Лексус са най-скъпите премиуми в Европа след Ролс Ройс,Бентли и Астън Мартин. За голфаджии има германска ширпотреба

    Коментиран от #22

  • 21 Anoni

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    Koe ne gnie metala e metal i rano ili kusno shte izgnie... Puk normalno taq kitaiska kola da ne rajdqsva shtoto e plastmasova...

    Коментиран от #24

  • 22 Anoni

    0 6 Отговор

    До коментар #20 от "ширпотреба":

    Kakuv leksus be...tq daje ne figurira kato premium marka ... https://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/g6830/best-luxury-cars-brands/

    Коментиран от #23

  • 23 ала бала

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Anoni":

    Какъв е тоя сайт бе, ти може да изкараш един сайт от няколко милиона и да определиш,че той е важния,само че го слагам знаеш къде и те връщам веднага незабавно в детската градина. Най-скъп е Лексус е Европа ,германските ширпотреби продават по-евтино за бедни голфаджии.
  • 24 ала бала

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Anoni":

    коя китайска кола бе, фолксвагена от завода Чанг ун ли аа, добре.Ако не им беше китайския пазар щеха да продават по-малко от дачия,поне са в един клас и със сходно качество.
  • 25 ала бала

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    Ами гният яко мерцедесите тия очиларките са надупчени с ръжда багажници,прагове,врати като след обстрел,а М класите си ръждясват за добър ден, всеки ги знае, C класите от 2000-та са направо като гевгири станали с дупки. Не е за приказка, той за японски пише. На бмв 3-ките направо им се откачаха задните мостове от ръжда,ама кой да знае,а калниците са им по-ръждясващи и от опел.
  • 26 ала бала

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    а даже не споменавам C класите от 97-ма дето ги карат с нещо като полуврати, половината ламарина така е ръждясала около лайстните, прагове , калници, като излезли от някое солено езеро и даже повечето не се занимават и да ги правят- карат ги като че ли се връщат от обстрел в Сирия, ама тая кола е струвала много пари,що за ниско качество за много пари. Бмв 3-ки, 5-ци от 97-ма,98-ма вече даже не ги карат щото изпаднаха от купетата от ръжда.

    Мале, а А класата да ая споменавам ли - тя нали стърчи като табуретка на 2,50 над асфалта та отдалече да видиш некачествената анти-корозионна обработка и ръждата, Голф 3-ките направо станаха като колата на Флинстоун,а Голф четворките 50% са с дупки по калниците,иначе не гният ОК.
    Но най-вече Е-класите очиларки като ги видя и си казвам ей това е мерцедес - ръждиви петна откъдето и да го погледнеш, те ги изхвърлиха вече повечето в коша, язък за парите дето е плащал.
  • 27 незнайко

    1 0 Отговор
    Да, този народ има голям потенциал, те никога не стоят на едно место ! Може с "насмешка" да кажем, че атомните бомби са им помогнали в тяхното развитие .
  • 28 Dfg

    0 0 Отговор
    Карам Кия на 3г със седем години гаранция на около 3000км задното гърне беше в странно състояние разбирайте оцветено. Жена ми ме пита защо колата се дере толкова лесно буквално от нищо то. Обърнах се към познат бояджия казва всички Корейски и Японски коли са с много мек лак. Можеби е така гледам другата ни кола мерцедес 2012..не остават лесно следи върху колата...
  • 29 бамбам

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    абе м-а-л-о-у-м-н-и-к, къде си видял гниещ мерцедес извън периода 1995-2006 година? за целия свят е ясно защо гният колите от това време.
  • 30 Opel Astra H 2007

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Toyota":

    Не стояла в гараж.На 340 000 .Карана само в Чехия от закупуването.Тук се соли като за световно.Ако искаш мога да ти пратя снимки!!!.После друго ще говориш :D.