През карантинния период много автомобили остават паркирани за дълго време, което неминуемо се отразява на работоспособността им. Сезонът, в който минусовите нощни температури се редуват със слънчеви дни, също не влияе добре на редица системи в колата по време на принудителния престой. Руският в. "Аргументи и факти" съветва какво може да се предприеме, за да се избегнат неприятни последствия, когато изолацията приключи.
Най-уязвим при продължително обездвижване на автомобила е акумулаторът. През изминалата зима той рядко се е зареждал до пълния си капацитет заради кратките пътувания в града, а след месец-месец и половина престой в него със сигурност не е останал много ток. Решението е дълго пътуване, по време на което генераторът да зареди достатъчно батерията, или зареждане с помощта на зарядно устройство у дома. Колкото по-стар е акумулаторът, толкова по-голяма е вероятността двигателят да не стартира, когато карантината свърши.
Преди принудителното зазимяване е добре резервоарът на колата да се зареди догоре. Причината е проста - заради температурните разлики по стените му се образува кондензат, който капе в горивото и се утаява на дъното, тъй като е по-тежък. Около горивната помпа се образува воден филм и след продължителния престой двигателят може да се "нагълта" с вода. Това не е болка за умиране, но не е и никак полезно за мотора. Пълният резервоар предотвратява такъв проблем.
Превантивната смяна на маслото също е далновидна стъпка преди принудителното "зазимяване" за срока на карантината. Така се избягва утаяване на нагари и остатъци от износването на частите в двигателя в картера. Добре е да се сменят и въздушните филтри на мотора и купето.
Изборът на подходящо място, където автомобилът да прекара карантината, също не е маловажен. Колата не бива да бъде спирана под дървета, от които капят сокове по време на цъфтежа. В противен случай след месец-два собственикът ѝ може да не я познае. Същото важи и за жици, на които кацат птици. Покривалата вършат работа, стига да не са найлонови - те задържат влагата по каросерията, което може да доведе до възникване на ръжда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 айдеее
14:52 10.04.2020
2 Масладжия
Коментиран от #8
15:05 10.04.2020
3 Шекспир
15:05 10.04.2020
4 Ххх
15:06 10.04.2020
5 Сервиз климатици
15:07 10.04.2020
6 Филтраджия
15:09 10.04.2020
7 Алимулаторджия
15:12 10.04.2020
8 Ххх
До коментар #2 от "Масладжия":
Да имаш много здраве, да ми блокира двигателя. Ако си сипваш разни наливни бъркочи, ще ти блокира и да караш, и да не караш. На мен от предишната ми кола ми беше останало 10 w 60 на Шел, пълна синтетика, продаваха го по 42 лв. литъра. Старо е, може би над 10 годишно, имам в предвид преди да го сложа в колата че стоя доста в бутилките. Но никак не си представям да ми блокира двигателя с него.Коментиран от #19
15:14 10.04.2020
9 Гумаджия
15:15 10.04.2020
10 Бояджия
15:18 10.04.2020
11 94ГОДИШЕН КОМУНИСТ
15:27 10.04.2020
12 АВТО МИВКАДЖИЯ
15:30 10.04.2020
13 Един шофьор
Коментиран от #15
15:33 10.04.2020
14 Чочо
15:48 10.04.2020
15 Ххх
До коментар #13 от "Един шофьор":
Е, е, посмали Манго, както се казваше в приказката. И аз съм сменил различни акумулатори, в момента карам с Варта Силвер динамик, на 4 год. и 6 месеца в момента, но от около две години вече върти по - слабо от това, което беше в началото. Има акумулатори, включително Варта, по АГМ технология, те са около 60 процента по - скъпи от стандартните. За тях пишат, че са с по - дълъг живот, но се съмнявам твоя дали е от този тип.Коментиран от #20
15:55 10.04.2020
16 Коректен
Коментиран от #17
16:07 10.04.2020
17 зжцв
До коментар #16 от "Коректен":
аз съм със 7 годишен MONBAT около 4 години беше на дизелов автомобил сега същия е на бензиновКоментиран от #26
16:30 10.04.2020
18 пррррц
16:34 10.04.2020
19 Шекспир
До коментар #8 от "Ххх":
Не схвана ли иронията17:09 10.04.2020
20 един шофьор
До коментар #15 от "Ххх":
Сега ходих да видя гаранционната карта купил съм го на 01 12 2008 год и той е варта силвер динамик 100 Ah 12 V 830 стартов ток не се бъзикам върти още ама като не паля колата десетина дни се чуства че не е както беше.17:13 10.04.2020
21 един шофьор
17:16 10.04.2020
22 Язе
20:36 10.04.2020
23 PlimP
15:26 11.04.2020
24 Автоджамбазин
16:59 11.04.2020
25 Иванов
13:24 12.04.2020
26 Иванов
До коментар #17 от "зжцв":
Ти си единствения човек в България ,дето монбата му е изкарал 7 години. Такива боклуци няма- 3 съм имал общо през годините и не ги поглеждам вече.Коментиран от #27
13:26 12.04.2020
27 зжцв
До коментар #26 от "Иванов":
уж боклуци а си купил 3? ако си ги сменил и трите на една кола проблема не е в акумулаторите а в колата. аз имам и друга кола пак с такъв MONBAT на няколко години вече никакъв проблем.Коментиран от #28
13:23 13.04.2020
28 Иванов
До коментар #27 от "зжцв":
Казвам ти - боклуци са. Нема кво да обяснявам- така се случи ,че имах 3 бр. Наследени.20:55 14.04.2020