Last news in Fakti

10 Април, 2020 14:37 6 473 28

Как да подготвим колата за дълъг престой през карантината

  • поддръжка-
  • карантина-
  • изолация

През карантинния период много автомобили остават паркирани за дълго време, което неминуемо се отразява на работоспособността им. Сезонът, в който минусовите нощни температури се редуват със слънчеви дни, също не влияе добре на редица системи в колата по време на принудителния престой. Руският в. "Аргументи и факти" съветва какво може да се предприеме, за да се избегнат неприятни последствия, когато изолацията приключи.

Как да подготвим колата за дълъг престой през карантината

Най-уязвим при продължително обездвижване на автомобила е акумулаторът. През изминалата зима той рядко се е зареждал до пълния си капацитет заради кратките пътувания в града, а след месец-месец и половина престой в него със сигурност не е останал много ток. Решението е дълго пътуване, по време на което генераторът да зареди достатъчно батерията, или зареждане с помощта на зарядно устройство у дома. Колкото по-стар е акумулаторът, толкова по-голяма е вероятността двигателят да не стартира, когато карантината свърши.

Как да подготвим колата за дълъг престой през карантината

Преди принудителното зазимяване е добре резервоарът на колата да се зареди догоре. Причината е проста - заради температурните разлики по стените му се образува кондензат, който капе в горивото и се утаява на дъното, тъй като е по-тежък. Около горивната помпа се образува воден филм и след продължителния престой двигателят може да се "нагълта" с вода. Това не е болка за умиране, но не е и никак полезно за мотора. Пълният резервоар предотвратява такъв проблем.

Как да подготвим колата за дълъг престой през карантината

Превантивната смяна на маслото също е далновидна стъпка преди принудителното "зазимяване" за срока на карантината. Така се избягва утаяване на нагари и остатъци от износването на частите в двигателя в картера. Добре е да се сменят и въздушните филтри на мотора и купето.

Как да подготвим колата за дълъг престой през карантината

Изборът на подходящо място, където автомобилът да прекара карантината, също не е маловажен. Колата не бива да бъде спирана под дървета, от които капят сокове по време на цъфтежа. В противен случай след месец-два собственикът ѝ може да не я познае. Същото важи и за жици, на които кацат птици. Покривалата вършат работа, стига да не са найлонови - те задържат влагата по каросерията, което може да доведе до възникване на ръжда.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 айдеее

    37 1 Отговор
    Еваларка! Зареждаме акумулатора, сменяме филтрите, пълним резервоара. Може и ново "борче" да и закачим. Спираме я по-далечко от дома и чакаме някой да я открадне. Ще разберем когато свърши карантината.
  • 2 Масладжия

    10 12 Отговор
    И пичове, казвам ви, задължително смяна на масло! Да знаете! А запалихте след един месец, а блокира двигатела. Ясно?

    Коментиран от #8

  • 3 Шекспир

    30 3 Отговор
    Вместо да правим всички тези щуротии не е ли по лесно да я препалим веднъж седмично и не разбрах защо трябва да сменям филтрите
  • 4 Ххх

    7 2 Отговор
    Карантина, карантина, ама някой пък да не си кара колата цял месец, или месец и половина. А нещата специално за акумулатора зависят от немалко фактори. Най - вече от това каква е консумацията на уредите на колата. Някои са с по - голяма, други с по - малка. Ако консумацията е по - голяма, не е желателно да оставяте колата си повече от седмица без да се кара. Просто колите са различни, и възможностите на алтернатора са различни. И не е лошо човек да има мултицет, и да замерва нещата. Примерно аз карам стара кола - 1994 г., Ситроен ЗХ. Но мисля, че е с доста ниска консумация на уредите в покой. А когато работи на празен ход, при включени всички консуматори, включително климатик, фарове и радио поддържа напрежение околкло 14 волта. А преди имах и Ауди А 6, 1996 г. 2000 куб. бензин. То беше с с по-голяма консумация на уредите в покой. Примерно, ако една седмица не го карах, акумулатора падаше от 12,50 на 12,30. И ако го оставех по - дълго време, примерно над 20 дена без каране, акумулаторът щеше да падне до ниво, опасно за суфатизация на плочите. Алтернатор му беше сравнително слаб. Поддържаше на празен ход примерно 13,60 волта. А ако включех климатик и фарове, алтернатора не можеше да захранва уредите, напрежението падаше и почваше да черпи от акумулатора. При него поне имаше уред на таблото, който показваше напрежението в системата и човек може да го следи, ако падне. Така че, за всяка кола нещата са индивидуални, и не е лошо човек да си ги следи и да взима
  • 5 Сервиз климатици

    16 4 Отговор
    Хей, веднага идвайте на инспекция на климатика! А пипнахте копчето да го включите, преди да сме го погледнали за 30 лева, а е изгърмял целия климатик. Тотал щета. Така че, веднага при нас!
  • 6 Филтраджия

    12 3 Отговор
    Продавам филтри. Задължително всичко да се сменя. В тоя за купето има бактерии и а не го смени, а се гътна при пускане на парното. Веднага при мене, чухте ли? Доброто ви мисля да знаете.
  • 7 Алимулаторджия

    12 1 Отговор
    Въобще и не пробвайте да палите. Първо при мен за нов акумулатор и тогава. Стария не го мислете. Просто го изхвърляте и идвате за нов.
  • 8 Ххх

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Масладжия":

    Да имаш много здраве, да ми блокира двигателя. Ако си сипваш разни наливни бъркочи, ще ти блокира и да караш, и да не караш. На мен от предишната ми кола ми беше останало 10 w 60 на Шел, пълна синтетика, продаваха го по 42 лв. литъра. Старо е, може би над 10 годишно, имам в предвид преди да го сложа в колата че стоя доста в бутилките. Но никак не си представям да ми блокира двигателя с него.

    Коментиран от #19

  • 9 Гумаджия

    14 1 Отговор
    Ей, да не тръгнете със старите гуми! Ще се пръснат, ако не сте ги карали 1-2 седмици. Най-много до моя сервиз ще издържат. Идвате, носите 500 лева и си тръгвате с 4 чистак нови летни. Това е най-важното. Филтри-милтри не ги мислете, но нови гуми задължително!!!
  • 10 Бояджия

    11 1 Отговор
    Оставете тия глупости с двигателя. Боята е важна. Веднага идвате на пребоядисване! Може някой вирус да се лепнал на колата също. Не я ли пребоядисаш, нищо не става.
  • 11 94ГОДИШЕН КОМУНИСТ

    12 0 Отговор
    А отрова за мишки къде се слага че за не прегризят инсталацията?
  • 12 АВТО МИВКАДЖИЯ

    10 0 Отговор
    Ей не ги слушайте тия горните! Мине ли карантината първо при мен елате за 50-70 лв. да ви почистя и дезинфекцирам колите, че от толкова седене вътре е пълно с вируси и бактерии, чухте ли ме?!? Първо при мен всички вкупом и чак след това при масларя, климатикаджията, филтърджията и т.н. вътре-вънка + дезинфекция = 70 лв., за джип/СУВ- двойно!!! Айде наздраве, умната и ви чакам ей!!
  • 13 Един шофьор

    13 0 Отговор
    Моя акумулатор е 11 годишен варта и като врътна ще счупи електромотора.

    Коментиран от #15

  • 14 Чочо

    9 1 Отговор
    Пълни щуротии при тази карантина колата не трябва да се спира ако трябва и до тоалетната ще ходя с нея.
  • 15 Ххх

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "Един шофьор":

    Е, е, посмали Манго, както се казваше в приказката. И аз съм сменил различни акумулатори, в момента карам с Варта Силвер динамик, на 4 год. и 6 месеца в момента, но от около две години вече върти по - слабо от това, което беше в началото. Има акумулатори, включително Варта, по АГМ технология, те са около 60 процента по - скъпи от стандартните. За тях пишат, че са с по - дълъг живот, но се съмнявам твоя дали е от този тип.

    Коментиран от #20

  • 16 Коректен

    4 1 Отговор
    Имах варта и замина 6 месеца след края на двугодишната гаранция. Никога повече.

    Коментиран от #17

  • 17 зжцв

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Коректен":

    аз съм със 7 годишен MONBAT около 4 години беше на дизелов автомобил сега същия е на бензинов

    Коментиран от #26

  • 18 пррррц

    7 2 Отговор
    дали ще се вдигне цената на бензина, като падне карантината?
  • 19 Шекспир

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ххх":

    Не схвана ли иронията
  • 20 един шофьор

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ххх":

    Сега ходих да видя гаранционната карта купил съм го на 01 12 2008 год и той е варта силвер динамик 100 Ah 12 V 830 стартов ток не се бъзикам върти още ама като не паля колата десетина дни се чуства че не е както беше.
  • 21 един шофьор

    6 1 Отговор
    Да уточня колата ми е мерцедес C 220 чист дизел 95 год.
  • 22 Язе

    2 4 Отговор
    Колата на жената се кара веднъж седмично но моята всеки ден.Кви филтри,кви батерии?Аку Бош на 6 години и си пали,масло вече трета или четвърта година не съм сменявал.
  • 23 PlimP

    2 0 Отговор
    колко много глюпости, особено тази с конденза
  • 24 Автоджамбазин

    14 0 Отговор
    Не ги слушайте тия -джии дето ви лъжат да сменявате всичко, направо ги изхвърляйте тия стари кочини и като свърши карантината елате при мен, ноФ Фнос като нови, били са собственост на бабички умрели от коронавируса щот са ходили без маски в планината, напълно дезинфекцирани и обслужени, почти без пари. Насам народе!
  • 25 Иванов

    4 0 Отговор
    Дреме ми, имам гараж и зарядно за акумулатори.Нема да векувам с тая кола. Важното е коняк и кока кола да има :)
  • 26 Иванов

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "зжцв":

    Ти си единствения човек в България ,дето монбата му е изкарал 7 години. Такива боклуци няма- 3 съм имал общо през годините и не ги поглеждам вече.

    Коментиран от #27

  • 27 зжцв

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Иванов":

    уж боклуци а си купил 3? ако си ги сменил и трите на една кола проблема не е в акумулаторите а в колата. аз имам и друга кола пак с такъв MONBAT на няколко години вече никакъв проблем.

    Коментиран от #28

  • 28 Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "зжцв":

    Казвам ти - боклуци са. Нема кво да обяснявам- така се случи ,че имах 3 бр. Наследени.