Полицейското управление в гр. Баргърсвил в щата Индиана публикува отчет със сравнение на експлоатационните разходи на Tesla Model 3 и един от основните патрулни седани в САЩ Dodge Charger. За една година за електромобила изхарчени $6 755 (€5 757) по-малко.
"Тѐслата" била купена миналия август за $41 945 (€35 746), а "чарджърът" струвал $33 612 (€28 644). Така според началника на полицейското управление Тод Бъртрам разликата от $8 333 (€7 101) ще се изплати още преди патрулният Model 3 да навърши година и половина.
Actual numbers for 1 year of Tesla model 3 police car pic.twitter.com/lGESk0LgIR
— Todd Bertram (@ToddBertram1) September 29, 2020
В отчета са приведени три вида разходи. В зависимост от месеца Charger харчи бензин за $450-$700 (€383-€596), а на всеки два месеца се харчат по $37-$38 (около €32) за смяна на масло. Заедно с техническото обслужване и ремонтите, един от които струвал на управлението $1 933 (€1 647), за изминалата 1 година за "доджа" са изхарчени $7 580 (€6 459).
Tesla Model 3 не използва бензин и масло, повреди и техническо обслужване също не са се налагали. Разходите са само за електроенергия, която е струвала на управлението $825 (€703). Тод Бъртрам отбелязва, че икономиите щели да бъдат още по-големи, но спадът в цените на горивата стопили разликата.
"Тѐслата" на полицейското управление в Баргърсвил е от модификацията Standart Range Plus с автономен пробег 376 км. Според Бъртрам обсегът на електромобила е напълно достатъчен, той като патрулките в града рядко навъртат повече от 200 км на ден. Икономисаните средства ще бъдат използвани за наемане на нови полицаи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пурко
Коментиран от #36
10:14 02.10.2020
2 К бнн
Коментиран от #7
10:21 02.10.2020
3 ядосан
10:37 02.10.2020
4 123
Коментиран от #12
10:39 02.10.2020
5 Шопо
11:00 02.10.2020
6 РЗС
Коментиран от #9
11:10 02.10.2020
7 нтг
До коментар #2 от "К бнн":
Така е. И освен това разликата в разходите между двете е само 1000 долара на година .Аз със сигурност бих карал Чарджър.
Коментиран от #26
11:12 02.10.2020
8 1234
Коментиран от #14
11:41 02.10.2020
9 Амммм
До коментар #6 от "РЗС":
Как знаеш? Да не си слязал сега от нея? Като е с Додж и го настъпи, колко километра минава? 200? Специалисти!12:14 02.10.2020
10 Така така
12:16 02.10.2020
11 Аврам
Коментиран от #13
12:40 02.10.2020
12 гост
До коментар #4 от "123":
Първо , "специалисте" на..кан , този Додж не е този дето си мислиш !! Щото това е базовия модел с 3,6 литра мотор със 300 коня !! Тоест Модел 3 ще го издуха като спрял и на светофара и на магистралата ! Второ 100 км на магистралата със 130 мили в час , тоест с 200 кмго има само във филмчетата , които явно много гледаш !! В реалния живот още на 20-30 тия км ще има блокада , която не можеш да минеш и с танк , да не говорим с някаква умряла кола , ако ще и джип , щото просто ще те направят на решето и то без тежки оръжия !! И трето кои са тия бе , та на тебе ще ти дават акъл , те не знаят ли , че петролките трябва да се защитават до последна капка кръв !! За родину , за Сталину , хахах !!
13:21 02.10.2020
13 гост
До коментар #11 от "Аврам":
Тоя Додж гори средно 600 долара на месец !! При цените в Щатите това значи около 1000 литра ( ЕДИН ТОН ) !!! Тоест за година изгаря 12 тона или за 10 години , 120 (СТО И ДВАДЕСЕТ ТОНА) гориво !!!! Без да смятам това за производството му !!При положение , че за производството на цялата Тесла не е употребен и един киловат друг ток , освен от фотоволтаици , както и за зареждането и !!! Я пак кое било "по-вредно " , хахахахах !!!!Коментиран от #24
13:27 02.10.2020
14 Научи се да смяташ накрая
До коментар #8 от "1234":
В статията пише, че на ден минават по 200 км.Първо, дори да карат с 20 км в час, ще шофират по 10 часа на денонощие, а останалите 14 колата стои паркирана и може да се зарежда.
Второ, ееднъж заредена може да се кара две денонощия без зареждане.
Като ги събереш двете, автомобила по всяко време е зареден за две денонощия работа без зареждане. Ползвай си ума по предназначение.
Коментиран от #15
14:37 02.10.2020
15 Този
До коментар #14 от "Научи се да смяташ накрая":
И втората смяна дреме и хапва понички.Коментиран от #16
15:16 02.10.2020
16 гост
До коментар #15 от "Този":
Втората смяна си има друга кола !!! Това да не ти е България да карат по десет човека с една патрулка ?? Там всяка двойка патрулиращи има собствена зачислена патрулка , в по-малките градчета дори всеки полицай е с лична кола !!Коментиран от #17, #19, #37
15:22 02.10.2020
17 Дори в България
До коментар #16 от "гост":
Ако карат по 200 километра на ден, дежурството е 24-часово, така че сметката е вярна. Втората смяна е за друго денонощие което отново има 24 часа, от които повече от 14 часа патрулката стои паркирана някъде и чака сигнал.Спокойно може да се зарежда през това време без да нарушава графика на дежурството.По-вероятно е другата патрулка да остане без бензин, отколкото тази без ток.
Коментиран от #18
15:27 02.10.2020
18 гост
До коментар #17 от "Дори в България":
И все пак по-добрия вариант е всяка смяна да си има собствен автомобил !! Хем ще се амортизират по-малко , хем ще ги пазят повече , щото знаем приказката за собствената жена и общата ! А и винаги ще има резервни коли , ако се наложи някакъв случай за мобилизация на повече коли и хора ! Само от икономиите спрямо петролките могат да избият за двойно повече коли !! А и те ще издържат поне два пъти повече като ресурс от тях , така че пак ще е по-евтино !16:16 02.10.2020
19 Талибан
До коментар #16 от "гост":
Кога беше САЩ ,норвежецо?16:19 02.10.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Тук далаверата ще е по-голяма
20:13 02.10.2020
22 Уфффф
21:17 02.10.2020
23 Да бе да
21:48 02.10.2020
24 Радев
До коментар #13 от "гост":
Фотоволтаика работи според теб денонощно.Фабрика на три смени ще използва фотоволтаик само през деня.За зареждане на батерията на електромобила също.Коментиран от #27
09:38 03.10.2020
25 Мислещ
10:33 03.10.2020
26 Einstein
До коментар #7 от "нтг":
Как го сметна това бе Айнщайн?Пък и не те забелязвам да караш Чарджър. Що така?
10:38 03.10.2020
27 Не всички караме перпетуум мобиле
До коментар #24 от "Радев":
Спри да пишеш за неща които не разбираш. Пиши там за ДВГ за които имаш инженерна специалност и проектираш перпетомобилета с 200% КПД.Хората са си направили сметката и към момента производството на ток от вятър в световен мащаб е повече отколкото от фотоволтаици, а вятърът духа предимно нощем и зимно време.
Коментиран от #28, #32
11:04 03.10.2020
28 ХХХХ
До коментар #27 от "Не всички караме перпетуум мобиле":
То вятъра духа най-силно при ураган, ама тогава перки не се въртя.Ама от деда ги знаеш тия работи, като сисе скрил в укритието от урагана.
12:40 03.10.2020
29 макробиолог
Коментиран от #33
13:28 03.10.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Румбо
17:56 03.10.2020
32 Радев
До коментар #27 от "Не всички караме перпетуум мобиле":
Ако няма вятър ти ще дуаш!18:36 03.10.2020
33 гост
До коментар #29 от "макробиолог":
От миналата година в Щатите - 0 (НУЛА) долара !!! И тая опорка умря , хахахха !!!Коментиран от #34
19:40 03.10.2020
34 Да бе да
До коментар #33 от "гост":
И на кое място е Тесла по продажби в щатите тази година?Коментиран от #35
21:18 03.10.2020
35 Виж сам
До коментар #34 от "Да бе да":
Заповядай22:10 03.10.2020
36 незнайко
До коментар #1 от "Пурко":
Прав сте . Даже на картата го няма този град.23:42 03.10.2020
37 qwerty
До коментар #16 от "гост":
в кристал сити/пентагон сити, арлингтън, вирджиния е: полицай патрулка, вечер чат-пат са по двама22:24 04.10.2020