Last news in Fakti

10 Септември, 2020 13:22 12 732 120

Графенов акумулатор зарежда за 15 секунди

  • skeleton technologies-
  • графен-
  • батерия-
  • акумулатор

Германско-естонската компания Skeleton Technologies и специалисти от Технологичния институт в Карлсруе разработиха графенова батерия, която се зарежда за едва 15 секунди. За разлика от други подобни акумулатори тя има и доста дълъг жизнен цикъл.

Графенов акумулатор зарежда за 15 секунди

Фантастичните характеристики на новата батерия, наречена SuperBattery, не биха били възможни без нанотехнологичния материал Curved Graphene (извит/огънат графен), патентован от Skeleton Technologies. Самият акумулатор е изграден от уникално съчетание между суперкондензатори и традиционни литиеви клетки.

Графенов акумулатор зарежда за 15 секунди

SuperBattery ще се произвежда в Гросрьорсдорф, Германия. Градът се намира в район, известен с напредничавите разработки в областта на микроелектрониката. Там извършват развойната си дейност над 300 компании от отрасъла.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    66 33 Отговор
    Дано е истина, че има дълъг цикъл на експлоатация, и да може да се рециклира. Това би променило нещата. Иначе за такива батерии се говори още откакто руснаците получиха графен. Тааа литиево- йонната батерия - японска, графеновата - немска, графена- руски....а краварите сглобяват Бош и Панасоник по най калпавия начин и изстрелват в космоса. Страшен кеф за тия прочели Винету за целия си живот 😂
  • 2 Driving pleasure

    32 12 Отговор
    Браво, и днес спасихме бъдещето на електричките... утре ще имаме нов пробив и ще го спасим пак
  • 3 Прост

    49 16 Отговор
    Пълни глупости! Има закони на физиката, енергията за да се вкара за кратко време иска висок ток. Айде сметнете 10kWh 400V за 15 сек какъв ток трябва?

    Коментиран от #4, #10, #48, #59, #70

  • 4 Госあ

    24 6 Отговор

    До коментар #3 от "Прост":

    Предполагам тук не става дума за 100kWh батерия
  • 5 Госあ

    58 16 Отговор
    Естония....малка страна с наука и технологии...България- не толкова малка,но само простолюдие

    Коментиран от #49, #61

  • 6 чудесно

    25 5 Отговор
    Направо уау. Но - как ще вкараш толкова Енергия (за 15 сек.) в къщи и на улицата. Няма как засега. А Бъдещето е някъде пред нас.

    П.П. Не се дават параметрите на тези акумулаторни батерии.
    За GSM-и ли са? За автомобили ли са?

    Коментиран от #8

  • 7 Грую

    56 6 Отговор
    Тъй въглерод съдържащите анждаклами как горят само!!!!!!!!! А пък и друго 72,5 Kw/h! Толкоз е капацитета на батерията на Тесла Модел 3. Хайде сега да вземете да ми сметнете с каква мощност бива да бъде източника за да се зареди тази мити батерия за 15 минути! Сметнахте ли бре? 290 Kw нали. При 220 волта в мрежата да вземете сега да ми сметнете пък колко ток ще тече за тези 15 минути! Сметнахте ли бре? 1318,18 Ампера. Ами Господ да му е на помощ на трансформатора, към който е вързан целия квартал, а и вероятно на подстанцията, към която е вързано населеното място. Пък ел. инсталацията на гаража ви трябва да е с дебелината на корабни въжета !!!!!!!!!!!

    Коментиран от #9

  • 8 Driving pleasure

    16 5 Отговор

    До коментар #6 от "чудесно":

    За усвояване на едни субсидии са ;)
  • 9 Абе Гр уйо

    41 9 Отговор

    До коментар #7 от "Грую":

    Кой ти каза че ще ги зареждаш от контакта? Ще ги заредиш от друг такъв кондензатор, който е бил зареждан за много по-дълго време с малък ток, а ти като отидеш на зарядната станция на магистралата, зареждаш за минутка и продължаваш с пълна батерия.

    Коментиран от #13, #15, #103

  • 10 Епа

    38 12 Отговор

    До коментар #3 от "Прост":

    германците сигурно не знаят законите на физиката, кажи им.....
  • 11 Behemoth

    46 6 Отговор
    Добре,че в България имаме разбирачи от всичко....нищо не сме измислили само щот не ни се занимава.... ХАХАХА...
  • 12 Андрей

    16 7 Отговор
    Сигурно тази батерия е за рчен часовник, през 90 те години бяха много на мода даже си имаха калкулатор

    Коментиран от #65

  • 13 Ееееее

    27 7 Отговор

    До коментар #9 от "Абе Гр уйо":

    Недей ся! Човека тъкмо се помисли за инженер и ти му развали рахатлъка!
  • 14 Така така

    21 9 Отговор
    Казвах му едно време на Антиелектрика мисли бе човек, мисли! Най-добрата батерия все още не е измислена! А той като този отгоре DP продължава да се пени и да убеждава, че електричките били лоши! Светът минава на ток! Това ще е новото злато!

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Грую

    20 16 Отговор

    До коментар #9 от "Абе Гр уйо":

    Ааааа бре пич, колко фарада трябва да е подобен кондензатор бре и от какво ще се направи за подобен капацитет? Скаран си с електротениката ама дибидюс! Енергията на кондензатора във волтампери е равна на капацитета във фаради, умножен по напрежението във волт на квадрат, разделено на 2. Номиналното напрежение на батерията на Тесла Модел 3 е 345 волта. Сметни ми сега колко фарада бива да е кондензатор, който трябва да зареди 75 KW/h батерия, която да дава 345 Волта номинално напрежение? 75000 вата разделено на 59512,5 = 1,26 фарада. За кондензатор с капацитет 1 фарад електродът трябва да е с площ 100 квадратни километра или за да заредиш една батерия на Тесла Модел3 ти трябва кондензатор с площ на електрода 126 квадратни километра. Ако не си наясно това повече от 1% от територията на страната и трябва да ти стана

    Коментиран от #19, #21

  • 16 Грую

    6 4 Отговор
    ясно колко си несъстоятелен!!!

    Коментиран от #72

  • 17 То хубави батерии бол

    14 3 Отговор

    До коментар #14 от "Така така":

    Лошото е, че добрите батерии са скъпи за производство. И тук нищо не са казали за цената. Засега най-добрата батерия е тази на Тесла, която ще представи след 12 дни, според спекулациите. 5000 цикъла живот, по-бързо зареждане, по-добра енергийна плътност и черешката на тортата - всичко това идва на по-ниска цена - под 100$/kWh.

    Прекалено хубаво е за да е истина всичко, но не остана. Съвсем скоро ще разберем дали са само спекулации за вдигане на акциите.
  • 18 Госあ

    10 10 Отговор

    До коментар #14 от "Така така":

    Не мисля. Просто перални за пари от балъците. Батериите са за фенерчета и уокмени . И за телефон стават,като ги зареждаш всеки ден и ги сменяш всяка година. Водорода е бъдещето. Нека видим най накрая тази графенова батерия, за която се говори от години.

    Коментиран от #20

  • 19 Абе Гр Уйо

    17 7 Отговор

    До коментар #15 от "Грую":

    Толкова си скаран с електротехниката и физиката, че няма накъде. Не прочете ли, че това не е точно кондензатор а хибрид между батерия и кондензатор? И не прочете ли, че се използва графен. Знаеш ли какво е графен и колко е дебел? Дебелината на графена е един атом. В една батерия ААА сигурно ще навият площ, колкото футболно игрище от материал с такава дебелина.

    Ако се впечатляваш от кондензатор 1 фарад, какво ли ще е ако разбереш, че от години има кондензатори с десетки фаради? Всеки тийнейджър с мощна уредба в багажника на колата има поне един фарад кондензатор свързан точно преди усилвателя.

    Коментиран от #73

  • 20 А бе лъжец

    15 6 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Я кажи как ще направиш 5000 цикъла зареждане за една година за да изхвърлиш батерията? Кой минава по два милиона километра годишно? Ти минал ли си ги през целия си живот? Новите батерии вече изкарват няколко пъти повече от живота на останалото от автомобила.

    Коментиран от #22

  • 21 гост

    13 7 Отговор

    До коментар #15 от "Грую":

    Никой в нищо няма да убеждавам , щото е безсмислено ! Само все пак да уважим фактите !!! Съвременните батерии , дори на любимите ви Порше и Ауди са на 900 Волта !!!!! Всички нови модели от следващата година също !!! Новия стандарт , който се работи е за 2,5 пъти увеличение , тоест над 2000 Волта !!!! Зарядните станции , които вече са монтирани и работят са на 350 КИЛОВАТА ПРАВ ток !!! В Китай и Япония монтират вече на 550 квт !!!! Зав бъдеще се предвиждат зарядни до 5 МЕГАВАТА и се работи по стандарт за такива !!! В същото време разхода на електромобилите пада непрекъснато и вече има куп случаи под 10 квт / 100 км !! Тоест масова батерия от 60 квт при зареждане до 80% ще трябва да зареди за 15 секунди 48 квт !!! Айде сега смятай пак с 2000 волта какъв ще е тока !! Ако те е срам можеш да си замълчиш !!

    Коментиран от #23

  • 22 Госあ

    4 10 Отговор

    До коментар #20 от "А бе лъжец":

    Абе умник, батерията на телефона и вече целия телефон заминава на първата година. Представям си каква мъка ви е да стигнете 5г шофиране 😂

    Коментиран от #24

  • 23 Радев

    11 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    10kw на 100 км ако караш с 60км/ ч.При 120 км/ч. разхода става 30-40 kw/100км.

    Коментиран от #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Купуваш си ментета

    8 5 Отговор
    Сменям си телефона на всеки две години като преподпиша договор. Засега нямам проблеми с батериите на нито един телефон. И къде въобще тръгна да сравняваш телефон, който си прегрява батерията, когато го ползваш защото дисплея и процесора греят с батерия на електромобил, която има активно течно охлаждане. Къде тръгна да сравняваш батерия на телефон която често пада до 0, а всяка вечер я презареждаш до 100%. Зареждането над 80% драстично скъсява живота и. Въпреки това за две години се правят 700 -800 заряда. Ако беше електромобил, това са ти около 300-400 хиляди километра. Въртиш ли по толкова на всеки 5 години да се правиш на интересен? Средностатистическият шофьор върти по 15 хиляди на година, което са 20 години шофиране със 700-800 пълни зареждания. Знаеш ли още колко цикъла има до 5000, колкото е живота на последното поколение батерии?
  • 27 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #23 от "Радев":

    30-40 ама в несбъднатите ти мечти !!! Дори шампиона по НЕИКОНОМИЧНОСТ Ауди Е-трон дава 25 на сто при 160-170 , за Тесла при тия скорости е под 20 , а има много по икономични !! 10 кв дава Хюндай при 100-110 км/ч и далеч не е единствен !! 30-40 горят бусове над 4 тона общо тегло по 2,5 м високи с аеродинамика на тухла и пак над 100 км/ч !!

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Радев

    4 7 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Прочети малко информация преди да спориш защото пак ще се изложиш!

    Коментиран от #29, #31

  • 29 Колко?

    7 4 Отговор

    До коментар #28 от "Радев":

    При нормално каране, няма такъв разход! Такъв разход имаш, ако караш на писта! При нормално каране даже и със 150 имаш 20-25 кВ! Прочети малко! При скорости 60-70, разхода пада на 10-12 кВ!
  • 30 Гост 1

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Това са средни стойности на разхода в kw/100 км.При висока скорост захода скача два три пъти.
  • 31 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #28 от "Радев":

    От коя информация да прочета , тая дето ти изнася или тая дето не ти изнася , хахахха ??? Щото втората е мноооого повече и мноооого по-достоверна , за твое съжаление !!

    Коментиран от #33

  • 32 ABCD

    8 3 Отговор
    Най-интересното е колко силно гърми или гори. Неудобен въпрос.
  • 33 Радев

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    От тази която намериш в интернет.Тези данни които си дал са за среден разход на 100км.При висока скорост разхода е 2-3 пъти по висок.Май на теб така ти изнася норвежецо за да величаеш Тесла! Карай си Реното и внимавай да уцелиш вратата на замъка в Норвегия.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Така е

    6 5 Отговор

    До коментар #33 от "Радев":

    Той и на ДВГ разхода при висока скорост е 3 пъти по-висок! Един дизел който гори 4 на 100, при 200 км/ч разхода му е 12 на 100!

    Коментиран от #36

  • 35 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "Радев":

    Искаш ли да ти пусна видеа или ми вярваш?
  • 36 Радев

    5 4 Отговор

    До коментар #34 от "Така е":

    Карам дизел повече от 20 г.Най икономичен е около 100 км/ч.- 4.5 л./100км.Максимална скорост 140 км/ч.- 5 л/100км.

    Коментиран от #37, #39

  • 37 Не е така

    3 5 Отговор

    До коментар #36 от "Радев":

    Не думай! 150 с разход 5? Излагаш се! Това ти е средния разход, незнам само защо си карал 20 години! Сега ще ти пусна видеа с моментния разход (това което гори в момента,а не разхода от старта на мотора), но ще трябва да ги гледаш бързо да не ги изтрият!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Ех радев

    8 4 Отговор

    До коментар #36 от "Радев":

    Видя ли как скочи разхода 4 пъти на любимия ти дизел? От 3 на 12 литра! Ти как караш със 150 с 5 литра? Да не му помагаш с крака под колата? Примери имам много, но какво да си губя времето!

    Коментиран от #40

  • 40 Радев

    3 5 Отговор

    До коментар #39 от "Ех радев":

    Това са данни от моята кола.Повече от 140 не вдига.Износен двигател може да гори и повече.Рекорда ми за икономичност е 4л/100км.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Не не е

    5 3 Отговор

    До коментар #40 от "Радев":

    Това което гледаш е средния разход, от старта! Това не е разхода при 150 км/ч! Видеото което ти пуснах е на Пасат нов със 6 скорости! Твоята предполагам е с 5! И както виждаш, той не гори 5 на 100 при 150! А тук едно видео, за разхода на Тесла Модел С при 200 км/ч! На 5.15 минута ти показва моментния разход който е 413 Вч на километър което е 41 кВч на 100 при скорост от 200 км/ч. Това е разход на Модел С! При Модел 3 е по-нисък! Разбра ли сега разхода? https://youtu.be/3aIcuH_XWLM

    Коментиран от #43

  • 42 Ех радев

    7 2 Отговор

    До коментар #40 от "Радев":

    С това ти обяснявам, че както се покачва при дизелите, така се покачва и при електричките!

    Коментиран от #44

  • 43 Радев

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "Не не е":

    Имам кола с 6 скорости и компютъра показва среден разход моментен разход средна скорост пробег до момента оставащ пробег температура навън и т.н.Различавам ги подценяваш ме.
  • 44 Радев

    7 6 Отговор

    До коментар #42 от "Ех радев":

    Завършил съм ДВГ не ми обяснявай неща които не разбираш! Дизела не е за високи скорости! Кой ще кара дизел с 200! Моята кола повече от 140 не може.Аз това карам дизели.Градско извънградско с висока скорост разликата е малка.

    Коментиран от #45, #46

  • 45 😂😂😂😂

    6 3 Отговор

    До коментар #44 от "Радев":

    😂😂😂😂😂Добре! Дизела не е за високи скорости! 😂😂Искаш ли да видиш на бензинова кола разхода при 200? Като дизела не е за високи скорости, защо пишеш за електричките за високи скорости? А за бензиновите, ще ти кажа че разхода при някой е около 17-18 при 200!

    Коментиран от #50

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 И още нещо

    4 3 Отговор
    На Минито резервоара е 50 литра! При 100 км/ч ще мине 1000 километра с един резервоар! Колко километра ще мине при скорост от 200 км/ч и разход 16 на 100? Май излиза 300 км.! Не е ли така?
  • 48 незнайко

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Прост":

    Значи за 10kW при 400 волта тока е 25 А . Ако тока е 250 А ще са необходими 6 МИНУТИ . Така, че всичко си е в реда на нещата. Не съм видял никой да зареди примерно 50 литра бензин за 15 секунди, но за 2-3 минути да .
  • 49 Това е така

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Защото си нямат хората академия на науките!
  • 50 Радев

    6 3 Отговор

    До коментар #45 от "😂😂😂😂":

    Ферари харчи даже 30 л/100км.Сравнявам дизела и електромобил при еднакви скорости.При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично.

    Коментиран от #52, #56

  • 51 УЧЕН

    2 1 Отговор
    10 кв-400в-15сек равно на 100А- Така че не толкова много
  • 52 Не е така

    1 2 Отговор

    До коментар #50 от "Радев":

    Горе ти пуснах видео! 40 кВ е при 200 км/ч, не при 120 км/ч! Няма такова нещо! При 120 е 20-25 кВ!
  • 53 Гост

    6 2 Отговор
    Това е невъзможно! Никой няма право да прави батерия с дълъг живот, освен гуруто Мъск. И никой няма право да зарежда по-бързо от Тесла. Отидоха им и последните две жалки опорки на ордата жичкаджий.

    Коментиран от #54

  • 54 Така е

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Отидоха им опорките на петрофилите за икономичните коли при високи скорости!

    Коментиран от #55

  • 55 Гост 1

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Така е":

    Нищо не отишло от опорите.Електромобила е икономичен при 60 км/ч.Нормалния автомобил при 90-100 км/ч.Щом искаш да се влачиш по пътя норвежецо- моля няма да ти преча!

    Коментиран от #57, #58, #60

  • 56 Всичко ти е грешно

    3 6 Отговор

    До коментар #50 от "Радев":

    Необходимата мощност за движение с определена скорост по никакъв начин не зависи от типа на двигателя. И си написал огромна глупост. Ако за поддържане на 60 км/час е необходима мощност от 15 киловата, то разхода ще ти е 25 киловатчаса на 100 км. Ако при 120 км в час мощността е 30 киловата, разходът ти отново ще е 25 квч/100км. Няма такъв автомобил на планетата Земя, защото при удвояване на скоростта, необходимата мощност за преодоляване на челното съпротивление се увеличава четири пъти.

    Правилният въпрос е, защо като намалиш двойно скоростта на бензиновия автомобил, разходът почти не ти пада. Колко ти гори при 60 километра в час и при 120 километра в час?

    Коментиран от #64

  • 57 Е колко да е икономичен

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост 1":

    За поддържане на 90 100 км в час, електромобилът се нуждае от 15-18 киловатчаса в зависимост от марката и модела. Знаеш ли за бензинов или дизелов автомобил, който да е поне два пъти по неикономичен и да гори 30-36 киловатчаса на 100 километра? Еквивалента към гориво е 3 - 3,6 литра на 100. В реалността са поне три-четири пъти по неикономични.
  • 58 Не е така

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "Гост 1":

    Кое гори много при 80-90? Нормален ли си? При 60 Тесла ще мине 800 километра! Рекорда е 1078 км с 40 км/ч средна скорост. Модел 3 изминава 500 километра с 90 км/ч! Не ви ли омръзна да пишете едни и същи тъпотии?
  • 59 Знаещ

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Прост":

    При нанотехнологиите нещата се различават коренно от познатите ни закони на физиката.
  • 60 Не е така

    5 2 Отговор

    До коментар #55 от "Гост 1":

    И се бъркаш доста за скоростите! Не е най-икономичен при 90-100 ДВГ! Включи на 5-та и карай със 70 да видиш че гориш дооооста по-малко от 90-100! Не ги разбирате тези неща!
  • 61 Нормален

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Естония и другите около нея го осочиха на Русия, а България все се бута да влезе обратно в кочината.Връзката е много голяма !
  • 62 ГРЕШКА

    1 2 Отговор
    БРАВО НА РУСНАЦИТЕ БЕЕЕЕ . . . КАКЪВ АКУМУЛЯТОР СА ИЗМИСЛИЛИ ! ВИНАГИ И САМО ТЕ ИЗМИСЛЯТ ТЕХНИЧЕСКИЯ ПРОГРЕС , ДА ЗДРАСТВУЕЕЕЕЕЕТ !
  • 63 Сатаната

    0 0 Отговор
    А, бе хора, защо ви носят газовата бутилка заредена, на акум. машинка да не чакате да се зарежда, или сменяте с заредена батерия, и т.н. Който иска намира начин, останалите си търсим причина.
  • 64 Радев

    6 0 Отговор

    До коментар #56 от "Всичко ти е грешно":

    Точно инженер завършил двг не ги разбира тия неща! хахахахах!На 5 скорост най икономично е 90-100 на 6 скорост 110 при 2000 оборота.Ако искаш да пълзиш с 60 ваш проблем.Характеристиките на двг и електромотора са много различни ама вие откъде ще знаете.

    Коментиран от #66

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Ех радев

    0 3 Отговор

    До коментар #64 от "Радев":

    Бъркаш се! Не само предавките и оборотите са важни! ГАРАНТИРАМ ТИ че не на 90 и 100, а на 70 на 5-та гориш по-малко от колкото с 90 или със 110 на 6-та! Знаеш ли защо? Защото уяеличаваш скоростта и от там челното съпротивление! Скоростта над 70, започва да ти гори повече, без значение на коя предавка си (естествено, ще гори повече на 5-та със 100 от колкото на 6-та със 100). Имам предвид, че ще ти гори по-малко на 5-та със 70 от колкото на 6-та със 110! Та имаш задача! Сядай в колата, РАВЕН ПЪТ, включваш на моментен разход 70 на 5-та и 110 на 6-та! И чакаме резултати!

    Коментиран от #67

  • 67 Ех радев

    0 3 Отговор

    До коментар #66 от "Ех радев":

    Мога да се поправя, с 90 на 6-та може и да е по-малко, но със 110 на 6-та гори повече от колкото със 70 на 5-та! Гледай оборотите, на дизел може да се влачи и с 1200-1300 оборота на равен път на 5-та! Тогава е икономичен!

    Коментиран от #71, #74

  • 68 sotir

    3 0 Отговор
    Фарадът е твърде голяма измервателна единица: капацитет 1 F би имало уединено метално кълбо, радиусът на което е равен на 13 радиуса на Слънцето (а капацитетът на кълбо с размера на Земята, разглеждано като изолиран проводник, би възлязло на около 710 μF). Затова в електротехническата практика се използват по-малки единици, кратни на фарада. ТОВА Е ЗА ТЕЗИ КОИТО ПИШАТ ГЛУПОСТИ.

    Коментиран от #69

  • 69 Китайски ментета?

    1 3 Отговор

    До коментар #68 от "sotir":

    А кондензаторите по един фарад, които се продават за усилвателите в автомобилите научна фантастика ли са или ментета? Хайде първо погледни какво се продава на пазара, преди да го обявяваш за невъзможно.
  • 70 Умен

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Прост":

    Предпочитам ти да го сметнеш, а аз ще ти намеря грешките.
  • 71 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "Ех радев":

    Какво ли разбирам аз инженер завършил двг и 30 години опит спрямо форумните драскачи ерудити!
    Ти откри топлата вода! Браво!
    Двг е най ефективен между максимума на въртящия момент и максимума на мощността.Това е някъде 1900-2500 оборота.Челното съпрптивление се увеличава при високи скорости.А за електромоторити си намери сам информация и ще разбереш защо на високи обороти харчат повече.Мързи ме да пиша пък и съм на работа!

    Коментиран от #75

  • 72 123

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Грую":

    Зарежи го този папагал. Някой беше казал: "няма как да обясниш нещо на човек с когото те делят два вагона книги"
  • 73 Грую

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Абе Гр Уйо":

    Явно нито в електротехниката те има нито в математиката. Дано да си добър в литературата, защото с тези идеи можеш да започнеш да пишеш научна фантастика. Не ти гарантирам, че нещо ще излезе, но поне звучиш добре, оптимистично. Това за кондензаторите, които се ползват за филтри в звуковите уредби на автомобилите си се объркал нещо. Първо виж буквичката пред F -а. Капацитетът им се измерва p , n , m, M - пико, нано, микро, мили. После погледни и на какво напрежение и температура работят. Ако за електролитни, а те са най-яките това е много важно. Най-големите кондензатори, които се произвеждат имат стойности от порядъка на 10 000 микрофарада или 10 милифарада. Наскоро ми попадна подобен, а това е огромен кондензатор. Освен това сметката, която ти направих за нужния капацитет за подобно зареждане ако имаше поне малко понятие "що е туй кондензатор и има ли той почва у нас" , щеше да разбреш, че е крайно неточна неточна. Кондензаторите имате един куп други характеристки и да наистина има технологии за използване в батерии, но това се прави не толкова за да събират заряд , а за подобряване на характеристиките при употребата на батерията. о иначе ако коднензаторът беше такъв пенкилер от какъв зор ще трябват да се правят литиеви и графенови и не знам още какви си батерии. Турни му кондензатор и пей сърце!
  • 74 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Ех радев":

    Говоря ти за икономично каране със скорост разрешена от закона(90 км/ч).Ако искаш да си суперикономичен може и на 1200 оборота но ще се движиш бавно.По добре изгаси двигателя и тикай колата ще ти бъде без пари.На 1200 оборота при първия баир ще смениш на по ниска предавка.Със 2000 оборота карам и по равното и наклоните с 90-100км/ч.На магистрала на 6 предавка над 120 км/ч. разхода се качва.На по ниска предавка карам по големи наклони като на Шипка.
  • 75 Ех радев

    0 3 Отговор

    До коментар #71 от "Радев":

    Аз ти написах ти опитай и пак пиши! В тези обороти може да е най-ефективен, но не най-икономичен! Пусни си видеата от вчера и ще видиш на какви обороти е на 80 км/ч, а е най-икономичен там, нали?

    Коментиран от #77

  • 76 Абе Гр Уйо

    5 2 Отговор
    Хайде още един дето вика такова животно нема. Напиши в google "Кондензатор 4.0F" и воала. Спокойно можеш да си купиш за стотина лева не един, четири Фарада кондензатор. Поне да беше видял как се изписват, защото ако беше видял поне един електролитен кондензатор на живо, щеше да питаш че микрофарадите се изписват μF , mF не е микрофарад, а милифарад. Чак ме връщаш в ученическите години, когато сглобявах първото си джобно радио с феритна антена, купено насипно от Млад техник, ако въобще разбираш за кои времена ти говоря. Наистина доста вагони книги има да изчетеш, но и само с книги не става. Трябва и практика.

    Тогава щеше да знаеш, че има литиево-йонни батерии, колкото кутия цигари, които могат да отдадат 200-300 ампера ток. Характеристиките им доста се доближават до суперкондензаторите, но нямат техните недостатъци и имат доста по-голяма енергийна плътност. Единственото предимство на кондензаторите е огромният брой цикли живот. В статията се говори за хибрид между литиево-йонна батерия и суперкондензатор. Само че трябва да разбираш написаното, а на тебе не ти се отдава, поради огромна липса на знания.
  • 77 Радев

    6 2 Отговор

    До коментар #75 от "Ех радев":

    Шофьор съм от 35 г.Търся баланс между икономичност и скорост.Ти си карай икономично и се влачи по пътищата.Всеки автомобил има различни характеристики.
    Електромобила е най икономичен при ниска скорост.При висока е ламя гълта здраво.

    Коментиран от #78

  • 78 Ех радев

    0 4 Отговор

    До коментар #77 от "Радев":

    Така е, ел. колата е най-икономична на ниска скорост! А ДВГ харчи доста и на ниска скорост!

    Коментиран от #79

  • 79 Радев

    4 0 Отговор

    До коментар #78 от "Ех радев":

    От каталога на Пежо
    извънградско - 4.5л/100
    градско - 5л/100
    Разлика 11%
    Електромобил
    Градско - 15 kw
    извънградско - 30 kw и нагоре
    разлика 100%

    Коментиран от #83, #84

  • 80 Ех радев

    0 4 Отговор
    Радев, ти кога си карал ел. автомобил та знаеш разхода му! Бъди умен и не пиши за неща от които е разбираш!

    Коментиран от #81

  • 81 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Ех радев":

    Возил съм се и съм пробвал миксера на приятел.Не останах впечатлен!Аз и Ферари нямам но не означава че не съм сядал ? Не позна!

    Коментиран от #82

  • 82 Ех радев

    0 3 Отговор

    До коментар #81 от "Радев":

    Разхода на електричка НЕ Е 30 кВ!
  • 83 Осмисли написаното, г-н Инженере

    0 4 Отговор

    До коментар #79 от "Радев":

    Необходимата мощност за движение с определена скорост по никакъв начин НЕ ЗАВИСИ ОТ ТИПА НА ДВИГАТЕЛЯ. И си написал огромна глупост. Ако за поддържане на 60 км/час е необходима мощност от 15 киловата, то разхода ще ти е 25 киловатчаса на 100 км. Ако при 120 км в час мощността е 30 киловата, разходът ти отново ще е 25 квч/100км. Няма такъв автомобил на планетата Земя, защото при удвояване на скоростта, необходимата мощност за преодоляване на челното съпротивление се увеличава четири пъти. Правилният въпрос е, защо като намалиш двойно скоростта на бензиновия автомобил, разходът почти не ти пада. Колко ти гори при 60 километра в час и при 120 километра в час?
  • 84 Еднакъв разход на енергия

    1 3 Отговор

    До коментар #79 от "Радев":

    Пак ли твърдиш, че при 60км/ч и при 120км/ч електромобила харчи все 25квч/100км. и пробегът с едно зареждане е еднакъв? Скъсай си дипломата!

    Коментиран от #86, #87

  • 85 ИКО НО

    1 0 Отговор
    1000 оборота с мощност 50 к.ват, на втора скорост и при 5 скорост харчи еднакво, и при електромотор и при двг. ИНЕРЦИЯ! Но при 5 скорост ще измине повече километри. ИНЕРЦИЯ! МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРИ С МАХОВИК.

    Коментиран от #88

  • 86 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Еднакъв разход на енергия":

    Абе ти започна да спориш сам със себе си?Добре ли си ? Пиеш ли си хапчетата?
  • 87 Радев

    4 0 Отговор

    До коментар #84 от "Еднакъв разход на енергия":

    Къде съм твърдял това? При 120 разхода е по голям.Дипломата съм я получил след много труд не ми давай акъл! Пробвай се първо да учиш после късай дипломи.Коментарни драскачи ерудити бол.
  • 88 Ех радев

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "ИКО НО":

    Не си Радев, но и ти се бъркаш! Не е така! Или поне до някъде! При 1000 оборота на ДВГ разхода не е същ на различни скорости, даже и оборотите да са същите! На 5-та ще имаш по-голямо натоварване от челното съпротивление и разхода ще е по-висок ЗА ВРЕМЕ! Но е по-нисък на 100 км защото ще измине по-голямо разстояние! Но за време, да кажем 10 минути ще изгори повече гориво на 5-та от колкото на 2-ра! Предполагам съм ясен!
  • 89 Фурнаджийска лопата?

    2 3 Отговор
    Пак ли се отмяташ от думите си в мнение 50 :

    "При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично"

    Един истински инженер, никога няма да напише, че разхода на енергия за километър е един и същ при удвояване на скоростта.

    Коментиран от #90

  • 90 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #89 от "Фурнаджийска лопата?":

    Нещо не си разбрал.Разбира се че ще се вдигне разхода.При 90 км/ч е 4.5 на магистрала отива на 5-5.5л/100км.Разхода се увеличава с 1 литър.При електромобила се вдига двойно.

    Коментиран от #92

  • 91 Задача за пети клас

    2 2 Отговор
    Ако един автомобил се движи със 60 километра в час черпейки 15 киловата мощност от батерията, за колко време ще измине 600 километра и колко киловатчаса електроенергия ще е употребил за да ги измине?

    Ако друг автомобил се движи със 120 километра в час, но мощността е 30 киловата, за колко време ще измине 600 километра и колко киловатчаса ще е употребил?

    Според мен първи автомобил ще стигне за 10 часа със 150 киловатчаса, втория за пет часа и пак със 150 киловатчаса. Кой е този електромобил и откъде ги измисли тези цифри, господин "инженер" Дори диплома за ОСНОВНО образование не трябва да ти дават с твоите сметки.
  • 92 Ех радев

    2 1 Отговор

    До коментар #90 от "Радев":

    Радев, ти никакви ДВГ не си завършил! В града било толкова на магистрала толкова! Как е възможно такива понятия? Разхода в града е различен и незнам защо го дават, може би за такива като теб! Разхода на 20 километра в град Ямбол в сравнение с град София може да е с 5 литра на 100 разлика! Разликата в разхода в град София може да е с 5 литра на 100 по един и същ маршрут ако караш в 5 сутринта или в 8 сутринта! И т. н.! Разхода по магистрала! Коя? Една има ограничение 120 друга има 140, в Германия някои нямат! При всяка скорост разхода е различен! При 140 гори 1.5 литра повече над 120!

    Коментиран от #94

  • 93 Вероид

    2 0 Отговор
    За 15 секунди ...при " идеални" условия с златни проводници с достатъчно сечение и " извънбордни" точки на контакт и тн и тн в стерилната лаборатория.....може и да стане.Когато дойде време за вграждане в механизъм ще позанижат параметрите...доста.

    Коментиран от #95

  • 94 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "Ех радев":

    Сори сбъркал съм! 15kw да се че чете 15 kw/ч.В бързината на писането съм сбъркал.
    Данните за разхода са от моята кола.Друга кола - друг разход.Дипломата мога да ти я покажа не е проблем.

    Коментиран от #96

  • 95 Така си мислиш

    0 1 Отговор

    До коментар #93 от "Вероид":

    Виждал ли си джобен бустер за палене на автомобили и камиони? Обърна ли внимание колко са им дебели кабелите за свързване към клемите на акумулаторите? Обърнали внимание колко са им смешни щипките? По тези кабели и щипки протича 200-300 ампера ток за масовите автомобили, а понякога и повече.

    Да не говорим за батериите, които се ползват за квадрокоптерите. Там говорим за батерии с размери 13х3х4 см, с капацитет 6,6Ah, които могат да отдават до 1000 ампера ток. Кабелите им са с максимум 10мм² сечение, ако не и по-малко с едни смешни конекторчета който просто се щракат едно в друго. Май преекспонираш с проблема.
  • 96 Не я показвай късай я направо!

    0 2 Отговор

    До коментар #94 от "Радев":

    Така и не можеш да оправиш мощност и енергия, а сега забърка и нарастването на мощността за час. Това е все едно да си извикаш електротехник който се пише голям специалист, а той да те пита колко километра е мощността на печката ти? Като му направиш забележка, че мощност не се мери в километри, той сконфузно обяснява, че се е объркал и те пита колко килограма е мощността. Как ще реагираш? Ще му позволиш ли да ти направи инсталацията?

    Един специалист никога, ама никога няма да прави една и съща грешка всеки път, а след това няма да изрази някоя друга фундаментална глупост за да поправи първата си грешка. Това са фундаментални знания, който също се учат в началното училище, а след това се повтарят и в гимназията, да не говорим за техникум. Представяш ли си дългогодишен магазинер да те пита колко киловата сирене искаш? Има ли въобще такава вероятност?

    С каква диплома за инженер се периш тогава? Късай я да не се излагаш и поне казвай, че си завършил основно образование, за да не ти се смеят хората. Показателно е, че дори след като ти посочих грешката два пъти, не можа да я забележиш, та се наложи да ти давам конкретен пример, за да я разбереш.

    Коментиран от #97

  • 97 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #96 от "Не я показвай късай я направо!":

    Все пак си признах грешката.Можеше да почна да те обиждам както правят повечето тука писачи.Аз не го правя.
    Нараства разхода на енергия от 15 kw/ч до 30KW/ч.

    Коментиран от #104

  • 98 фактии

    0 1 Отговор
    Разходът се увеличава от това, че доста по-често се кара на по-ниска предавка в градът или на ниска скорост извън градът, и съответно на по-високи обороти.
  • 99 Инерция

    0 1 Отговор
    Защо при ниски обороти на двг и висока скорост на автомобилът, да няма икономия, спрямо високи обороти и ниска скорост. Тоест ако скоростта е висока на мощност 30 киловата, е икономично, спрямо ниска скорост при 30 киловата. Тук никой не говори за инерция? Инерцията надвишава въздушното съпротивление. БЪЛГАРИТЕ СА НА 40-ТО МЯСТО ПО ИНТЕЛЕКТ, И НА 150-ТО ПО ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА. Всеки е с фалшива - нереална диплома.

    Коментиран от #100

  • 100 Ех радев

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "Инерция":

    Виж, коментар 98 е верен! Винаги трябва да се кара на подходяща предавка! Ако тръгнеш на баир, включил си на 5-та със 60 и си на 1000 оборота и дааааваш газ, да върви а тя не иска, разхода се увеличава мноооого! Или на равен път, без натоварване на мотора, даваш газ на 4000 оборота, а не превключваш на 5-та! Доста от това вече отминава, защото хората минават на автоматик!

    Коментиран от #101

  • 101 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #100 от "Ех радев":

    Това не е мой коментар!Аз ползвам само Радев това ми е фамилията.Виждам някой да ми ползва ника и да пише от мое име.

    Коментиран от #102

  • 102 Ех радев

    1 0 Отговор

    До коментар #101 от "Радев":

    Не, не беше до теб адресиран! Всичко е точно! 👍
  • 103 Язе

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Абе Гр уйо":

    Ще заредиш ако седмица преди теб не е зареждал никой.Ако нямаш късмет,ще поседиш 3-4дни.

    Коментиран от #106

  • 104 Пак не разбра инженере

    0 2 Отговор

    До коментар #97 от "Радев":

    Продължаваш да питаш колко килограма е мощността на печката, след като съм те поправил, че не са километри! Давам ти още един шанс да се поправиш!

    Коментиран от #107

  • 105 багабок

    0 0 Отговор
    тoя бeзoтгoвoрeн бaщa дeтo щeшe дa прeплувa aтлaнтикa c 18г. cи cин caмo c грeбaнe,някoй дa хoди дa гo прибирa дo брeгoвeтe нa южнa aмeрикa щoтo трaгeдиятa щe e пo гoлямa.aкo нe e къcнo вeчe.
  • 106 Пак се изхвърли

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "Язе":

    Пак демонстрираш некадърността на антиелектриците. Ако зарядната станция е с 200 зарядни, колко автомобила могат да спрат на час? Рекордния трафик на магистрала Тракия е около 50 000 дневно. Значи средно минават по 1000 автомобила на час във всяка една посока. Ако зареждат по 50 kWh, това са 50 MWh енергия за всеки час. Тази енергия може да се осигури с равномерна 50 мегавата мощност, която да зарежда батериите на зарядните. Каква обаче е общата мощност на зарядните? За да заредиш 50 kWh за една минута, мощността на всяка зарядна трябва да е 3 мегавата, а общата им мощност 600 мегавата. Сложи още една такава зарядна станция от другата страна на магистралата и станаха 1,2 гигавата - повече от единия блок на АЕЦ Козлодуй. По магистралата ще има поне 5 такива зарядни станции и отидоха 6 гигавата разбираш ли сега защо са необходими батериите? Защото от 100 мегавата постоянна мощност, получаваш 6 гигавата и 1000 зарядни колонки, на които да зареждаш по 1 минута дори в най-натоварения трафик.
  • 107 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #104 от "Пак не разбра инженере":

    Някой пак е писал вместо мен.Колата ми е с 5 скорости а не с 6.Май трябва да пиша без ник като теб.Задай ми въпрос за да ти отговоря.

    Коментиран от #109

  • 108 Това ли ще е оправданието

    0 1 Отговор
    Искаш да кажеш че въобще не си писал в тази тема и дори мнение 50 не е твое и всички след него? Направо ще си цитирам едно от мнениятаПак ли се отмяташ от думите си в мнение 50 : "При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично" Един истински инженер, никога няма да напише, че разхода на енергия за километър е един и същ при удвояване на скоростта.
    Коментиран от #90 край на цитата.

    Коментиран от #110, #112

  • 109 Нека все пак чуем и твоето мнение

    0 1 Отговор

    До коментар #107 от "Радев":

    Какво мислиш по същия казус? Нека чуем инженерното ти мнение?
  • 110 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "Това ли ще е оправданието":

    Зает съм монтирам си скоростната кутия шестстепенна.Щом така съм казал !Пежото ми е с 5 скорости.
  • 111 аврамъ бакалинъ

    1 0 Отговор
    И пак горките, лоши Германци ...!
  • 112 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "Това ли ще е оправданието":

    Мощността е в киловати. Енергията е киловатчаса.Ток не плащаш ли?
    Само един Радев ли има в България?С президента ставаме двама.

    Коментиран от #113

  • 113 Нещо за цифрите няма ли да кажеш

    0 1 Отговор

    До коментар #112 от "Радев":

    Или пък ще подкрепяш агитката, като премълчаваш за техните грешки, но внимаваш за запетайките на фактите? Колко според тебе е разхода при 120 км/ч?

    Коментиран от #114

  • 114 Радев

    1 1 Отговор

    До коментар #113 от "Нещо за цифрите няма ли да кажеш":

    Колко е разхода на кое?
  • 115 Четеш ли въобще или само пишеш

    0 1 Отговор
    01ОТГОВОР
    Искаш да кажеш че въобще не си писал в тази тема и дори мнение 50 не е твое и всички след него? Направо ще си цитирам едно от мнениятаПак ли се отмяташ от думите си в мнение 50 : "При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично" Един истински инженер, никога няма да напише, че разхода на енергия за километър е един и същ при удвояване на скоростта. Коментиран от #90 край на цитата.

    Коментиран от #116

  • 116 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #115 от "Четеш ли въобще или само пишеш":

    Тук има един дето пише без ник.Постоянно плюе двг като пише неверни факти.Постоянно го хващам и го оборвам.Той има навика да пише с моя ник.Провери на колко места съм отбелязал това не е мой коментар.

    Коментиран от #117

  • 117 Е хубаво де, разбрахме се

    0 1 Отговор

    До коментар #116 от "Радев":

    Сега питам тебе, истинския инженер? Какъв е разхода при магистрална скорост?

    Коментиран от #118

  • 118 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #117 от "Е хубаво де, разбрахме се":

    Прочетох коментарите за да разбера какво ме питаш.Разхода на всеки автомобил или елетромобил е различен.Електромобил на магистрала не съм карал не знам.Тук пишат за 2-3 пъти увеличение на разхода.

    Коментиран от #119

  • 119 Кажи му в прав текст

    0 1 Отговор

    До коментар #118 от "Радев":

    Има ли някаква вероятност за 30-40 киловатчаса разход при скорост 120 км/ч. Който и да е електромобил? Ако не кажеш някаква цифра означава, че си съгласен с неговите и мненията са твои. Поне някакъв реален диапазон, а не точна цифра? Точна цифра и да искаш няма как да дадеш, защото дори един и същ автомобил ще даде различен разход при различни маршрути, но никога 40 киловатчаса, освен ако не тегли каравана.
  • 120 Радев

    0 0 Отговор
    Погледнах в нета.Дават от 13 до 20 квтч/100км за различни марки. Предполагам това е среден разход защото не дават при каква скорост е този разход.Предполагам при 120 км в час разхода ще се повиши от 13 на 20 квтч/100км и от 20 на 30 квтч/100км.Ще потърся информация.Машинен инженер съм не електро.