Walmart Canada ще закупи 130 електрически влекача Semi, съобщава Chicago24online. Това е най-голямата поръчка за камиона на Tesla, чието серийно производство започва догодина. Сред първите купувачи на Semi са гиганти като Pepsi, DHL и UPS.
Първоначално за поръчка на електрическия влекач от Tesla искаха предплата от $5 000 (€4 267), но след това увеличиха капарото на $20 000 (€17 068). Цената на камиона достига $200 000, така че Walmart Canada ще плати за електрическата си флотилия около $26 000 000.
Канадското подразделение на най-голямата корпорация в света планира да обнови 20% от автопарка си с влекачи Semi. Крайната цел е до 2028 г. търговската верига да се зарежда изцяло от електрически камиони.
От Walmart Canada обосновават избора на Semi най-вече с автономния пробег на влекача от 500 мили (805 км) при пълно тегло от 36 тона. Освен това електрическият камион на Tesla харчи по-малко от 2 кВт на миля (1.6 км), ускорява от 0 до 97 км/ч за 20 секунди и може да преодолява наклони от 5% с 32 км/ч по-бързо от дизелов аналог.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пълни догоре
Коментиран от #24
11:25 02.10.2020
2 Чичо Сам
Коментиран от #4
11:31 02.10.2020
3 Дивия Бил
Но ще изпитат на собствен гръб "детските" болести и проблеми на това чудо. На не фалират накрая заради тия камиони.
Коментиран от #6, #8, #22
11:33 02.10.2020
4 Хайди де
До коментар #2 от "Чичо Сам":
Смях се със сълзи,на коментара ти.Пробвай стенд ъп.11:34 02.10.2020
5 1234
Коментиран от #15, #21
11:37 02.10.2020
6 Ех мъка мъка
До коментар #3 от "Дивия Бил":
Ще фалират кога пресъхне,Ниагарския водопад.Коментиран от #10
11:44 02.10.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
До коментар #3 от "Дивия Бил":
То че си див ясно , ама в смисъл на диване , ххаха ! От догодина почва МАСОВОТО производство , а иначе са произведени над 50 броя още преди две години и повечето работят между фабриките на Тесла и няколко приближени клиента !! Навъртели са вече над 5 милиона мили по пътищата и никакви изненади не се очакват !! И отдавна са потвърдили данните за пробег и разход , което и е записано и предоставено на клиентите , откъдето и Уолмарт си правят сметките !! Ма те са прости нали , що не питат Ганьо Балканси да им обясни , хахахах !!11:47 02.10.2020
9 onq s konq
12:54 02.10.2020
10 DrivingPleasure
До коментар #6 от "Ех мъка мъка":
Не че нещо... ама се е случвало макар и като човешко дело ;)13:03 02.10.2020
11 DrivingPleasure
Коментиран от #13, #14, #23
13:05 02.10.2020
12 Милко
13:36 02.10.2020
13 гост
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
Дори да беше така , макар че не е , 100 хиляди долара са само обслужването на тоя "конвенционалния" за не повече от 5 години , след което ще е за основен ремонт !! Да не говорим , че при разход 30-35 /100 км , дори при цени в щатите са около 25 долара , тоест тия 100 000 ще ги изгори за нафта за 400 000 км , което е максимум 2 години , даже по-скоро 1 (една) !!!13:49 02.10.2020
14 Така е!
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
Камиона на Тесла наистина е по-скъп от дизелов такъв. Обаче препускаш факта, че ако една полицейска кола която върти 200 км на ден и не гори кой знае колко, пести около 10 хиляди долара за година и половина, представи си камион който шофира по 500-600 км на ден и гори четири пъти повече от полицейски автомобил, колко ще пести на година?Да не мислиш че walmart са простаци и не могат да си направят сметката, щом вместо един-два за проба, са поръчали цели 130 броя за 26 милиона долара.
13:52 02.10.2020
15 Видяхме че не можеш да смяташ
До коментар #5 от "1234":
Така че не се напъвай да се перчиш с математическите си неумения. Къде видя че камионите ще се движат с 200 километра в час, за да изминат 800 км за 4 часа за да е необходимо зареждане на всеки четири часа?Само за информация, този камион за 40 минути зарежда в батерията 600 км пробег. При ограничение от 90 км в час, на всеки 7 часа ще трябва да спираш за 40 минути зареждане. В Европа по закон нямаш право да караш толкова време без почивка.
13:58 02.10.2020
16 Да си купят
Коментиран от #17
15:30 02.10.2020
17 Тираджия
До коментар #16 от "Да си купят":
Интересно къде ще спят колегите?? Аз не бих заспал в тая подвижна батерия...Коментиран от #18
15:40 02.10.2020
18 гост
До коментар #17 от "Тираджия":
Ами скоро не само няма да спят , ами няма и да карат , щото камиона ще се кара сам !! Най-много последните 15-20 км от магистралата до крайната точка , но и там ще може да се управлява дистанционно от оператор !! За успокоение на такива като тебе де , не че не може и без оператор !!16:27 02.10.2020
19 Тошо
17:19 02.10.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Стар русчуклия
До коментар #5 от "1234":
Споко е. Тия ще ги купят нови за по 200 бона. Ще ги потъркалят година, две, три, докато видят, че са много проблемни не си струват парите, а после ще ги продадат на Боко за по 300 бона на старо, че да се хвали с добрата сделка и гост да се подмокря от серийни екстази.21:53 02.10.2020
22 All
До коментар #3 от "Дивия Бил":
26 милиона, бълха го ухапала! 278817:04 03.10.2020
23 Drising пръц
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
А, бе ти май се правиш на разбирач пред бабите от блока и те ти се кефят.Ето ти малко прясни новини от Щатите юли месец ТИР със стока се разваля ремонт 18 000$ виж нулите.Малко бг.цени ремонт на скор.кутия 5-7-9бона.Ако имаш логистична фирма примерно със 100 тира все някой ще е в бокса един път ти стопява джоба този къдилник за ремонт и втори път губиш доста кешовица, че не работи.Всичко в тези машини е БИГ и се ремонтират трудно и с грубиянска сила кранове мотокари и това струва доста пари.Щом тази фирма ще брои 26 000 000$ си е направила сметка, че ще ги избие за 1-2г. 130 тира на месец да правят по 20 000$ на парче к'во прави бре мен 31 000 000$.За една година са ги избили от воле и после ще сучат мляко без да спират. 5г. да ги търкалят и после да ги подарят пак ще са напред с матеряла,а ти ще си кърпиш чорапите и ще чакаш Мъск да фалира.
Коментиран от #25
00:21 04.10.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Даскала
До коментар #23 от "Drising пръц":
направили са си сметка че ще спечелят от субсидии от моите и твоите данъци. Ще спестят от данък за камиона докато ние с тебе им го плащаме с дръгелите си. Ще спестят от "зелена енергия" която се прави от въглища но аз и ти я плащаме по 23 ст докато те я плащат по 5 ст но и ние и те я взимаме от един и същ кабел. Направили са си сметка че от глупаците се печели добре, докато има лобисти да прокарват кухи закони обслужващи паразитни фирми и организации.09:25 04.10.2020