Учени от Държавния университет в Санкт Петербуг (СПбГУ) откриха в Камчатка нов вид минерали, от които могат да се произвеждат батерии за електромобили. Структурата на петровита, както е кръстен минералът, го прави подходящ за използване в йон-натриеви акумулатори - евтина алтернатива на масово разпространените йон-литиеви аналози.
Йон-натриевите акумулатори имат по-големи размери и не са особено привлекателни за производителите на мобилни устройства. За сметка на това стават за захранване на едрогабаритни консуматори като електромобили и за стационарни хранилища на електроенергия.
Петровитът се състои от атоми кислород, сяра и мед и има пореста структура. Кухините в него са съединени от каналчета, по които могат да се движат относително малките атоми на натрия. Това прави минерала йонно проводим и подходящ за използване в качеството на катод за батерии.
Петровитът е кръстен на кристалографа от СПбГУ проф. Томас Георгиевич Петров. Той и учениците му Аркадий Глинкин и Сергей Мошинкин създават първата в света технология за изкуствено култивиране на ювелирен малахит.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Избиха рибата ПАК
Коментиран от #5
16:27 05.11.2020
2 Мюмюн
Коментиран от #3, #4
16:49 05.11.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 987
До коментар #1 от "Избиха рибата ПАК":
Кой ще умре от яд ,че не мога да се сетя ? Толкова са примитвни тея руски бушмени,че дори не могат да се възползват от даденостите на природата.Русия е толкова назад откъм развитие ,ча там ел автомобилите сигурно ще се появят чак след няколко десетилетия.Коментиран от #6
10:51 06.11.2020
6 Коментар
До коментар #5 от "987":
И за какво са им тостери, като Лада Нива преминава на втора наклон от 60 градуса все едно кара по ул. Апостол Карамитев в Бояна12:19 06.11.2020
7 Jack Bauer
И как тогава ще станат за електромобили, в тях батериите трябва да са минимални тегло и размери и щом сега литиево-йонните са почти 40% от теглото на електромобила то тези ще са още по-тежки.
Коментиран от #8, #9
12:23 06.11.2020
8 Обяснявам
До коментар #7 от "Jack Bauer":
Капацитета и пускови им ток е в пьти по голям. Или с две думи не са льжица за всяка уста. Японския император още миналата година се изтърва че бомбоубежището му е под сигурно Точно с такива източници на резервно захранване.17:39 06.11.2020
9 TRoskOt
До коментар #7 от "Jack Bauer":
'' 40% от теглото на електромобила то тези ще са още по-тежки''В статията се казва обема е по-голям а не тежеста.
17:43 07.11.2020