40 435 79

Защо монтирането на по-мощен акумулатор вреди на автомобила

Съвременните модели автомобили не са предназначени за такива модификации

Защо монтирането на по-мощен акумулатор вреди на автомобила

Собствениците на автомобили са сигурни, че през зимата акумулаторът на автомобила изпитва трудности, тъй като по време на студения сезон се изразходва повече енергия за стартиране на двигателя. Някои шофьори смятат, че инсталирането на нова батерия с повече капацитет от предишната може да реши проблема.

Съвременните модели автомобили обаче не са предназначени за такива модификации, което може да доведе до бързи повреди. Според портала AvtoVzglyad производителите са започнали да снабдяват генератора, който зарежда батерията, с отделен блок, който регулира зареждането на батерията не до 100%, а до 80%.

Това е така наречената BMS (система за наблюдение на батерията). Именно тя е причината за неизправности, защото оставя саморазредения голям акумулатор постоянно да се разрежда, което води до неговия бърз отказ.

Освен това си струва да припомним, че много съвременни високотехнологични автомобили няма да се съгласят просто да „приемат“ нова батерия без дълги и сложни съпътстващи машинации. В тази връзка инсталирането на по-мощна батерия в съвременната кола няма да бъде решението на проблемите.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 80 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 ДВГ

    131 12 Отговор
    Всичко,което е извън предписанията на производителя е нежелано, въпреки, че много често производителите прекаляват и дерат кожи.
  • 2 БАЙ Х@Й

    92 26 Отговор
    Един, който не знаеше за това, сложи мощен акумулатор и като превърна стартера в електромотор сега има електромобил!

    Коментиран от #66

  • 3 Criminal

    243 10 Отговор
    Който кара съвременен автомобил да му мисли.......ние с над 15г дараци не ни вълнува...............

    Коментиран от #51

  • 4 автовзгяд

    138 26 Отговор
    Глупости на търкалета!
  • 5 Чичо Тони

    235 11 Отговор
    Батериите не са "по-мощни" и "по-маломощни". Те имат капацитет - по-голям или по-малък. Зареждането е химически процес, който не се наблюдава директно. Това, което се наблюдава и контролира е достигнатото напрежение при заряд, а това напрежение е специфично за всеки тип акумулатор. Така, че ако акумулатора е с по-голям капацитет, той чисто и просто ще се зареди по-бавно до пълния капацитет (бидона ще се напълни по-бавно).

    Коментиран от #49

  • 6 Спец

    160 5 Отговор
    Ако няма BMS и е с обикновен оловен акумулатор - няма да имате никакъв проблем. Дори да сложите 200 Ah акумулатор на малка количка, която е оригинално с 40 Ah, като изключим по-голямото тегло - проблеми със зареждането и ел системата няма да имате. При това няма значение, дали е съвременен автомобил или запорожец, стига да е с класическа система за зареждане, подаваща 14.2 волта при работещ двигател и без никакъв мониторинг на заряда.

    Коментиран от #14, #19, #59, #76


  • 7 Колкото

    100 12 Отговор
    по ново, толкова по скапано.
  • 8 pbdan

    42 5 Отговор
    На електромобилите трябва да има стартер с ДВГ за придвижване до зарядна станция. Естествено стартът на ДВГ да е с въже или педал.

    Коментиран от #21

  • 9 прррц

    81 1 Отговор
    остана да си обърна клемите на акумулатора за да ми духа климатика топло и съм готов за зимата
  • 10 Шофьор

    51 7 Отговор
    Пълни глупости от нищо не разбиращ човек - акумулаторите освен напрежение (12V) имат и още два параметъра - капацитет и максимален ток. По-мощен акумулатор значи такъв с по-голям максимален ток и в статията се говори за по голям капацитет.
  • 11 pbdan

    49 34 Отговор
    Не е хубаво с акумулатор 200Ач при препоръчван 55Ач например. Големият иска ток на зареждане 1/10 от капацитета - 20А, което може да претовари и изгори алтенатора или токоизправителните диоди. Ако токът е ограничен до 6А - тогава големият акумулатор ще е вечно недозареден. Ако нормалният и в изправност акумулатор неще да запали - причината е в ДВГ или свещи, бобина, кабели...

    Коментиран от #12, #15, #30

  • 12 Чичо Тони

    69 7 Отговор

    До коментар #11 от "pbdan":

    Тока на заряд не се определя от акумулатора, а от зарядното. Като правило, по-малкия ток на заряд е по-добър за живота на акумулатора и не означава, че ще остане недозареден - просто времето за заряд ще е по-дълго. Широко възпритата норма от 1/10 ток за заряд е практичен компромис за време на заряд/живот на акумулатора (чети брой цикли заряд/разряд).
  • 13 на практика

    42 5 Отговор
    Мястото показва, какъв да е. Или е за 36-44, или за 55-60, или 80-90А. Така че няма да се измъчи системата толкова.
  • 14 Тъп та дрънка

    31 56 Отговор

    До коментар #6 от "Спец":

    Приятелю, толкова глупости си изписал, а толкова много плюсове си получил, че чак се чудя какви хора коментират и оценяват мненията тук. "Ако няма BMS и е с обикновен оловен акумулатор - няма да имате никакъв проблем." А да забеляза, че статията не се отнася за Запорожец, а САМО за съвременни автомобили с BMS? Освен това, генераторите са проектирани точно за определен капацитет плюс консуматори в автомобила. Ако генераторът ти подава 20 ампера за зареждане на акумулатора, а акумулаторът ти е паднал ще има нужда да работи 2 часа да зареди 40Ач акумулатор или 10 часа, за да зареди 200Ач. Хайде сега включи и фаровете защото е задължително, пусни парното защото ти се потят стъклата и е студено и се сети кога ще ти се зареди големият акумулатор? А колкото е по-ниско напрежението, толкова повече ще трябва да въртиш за да запали автомобила особено в минусови температури, което черпи допълнително ток. Малкия акумулатор се зарежда по-бързо и пали по-бързо.

    Коментиран от #22, #45, #67

  • 15 Пълни глупости

    38 7 Отговор

    До коментар #11 от "pbdan":

    Да не мислиш, че това зареждане с една десета от капацитета се спазва и в автомобила? То се отнася само за външни зарядни. Не си ли забелязал, че ако ти е паднал акумулатора напълно, при зареждане с една десета от капацитета след 20 минути зареждане на зарядно, стартера започва да върти едва-едва. Обаче ако нямаш зарядно и бутнеш автомобила да запали, само след минута, акумулаторът вече е зареден до степен в която може да запали самостоятелно и лампите вече не премигват, когато подадеш на контакт.

    Коментиран от #46

  • 16 Аоо

    14 27 Отговор
    Сложих си танков акомолатор на мерцедеса и се е по добре пали зимата а тия от френската и японска секта да му мислят

    Коментиран от #17

  • 17 Кристиян

    55 17 Отговор

    До коментар #16 от "Аоо":

    Ех, младеж, танковете се палят с обикновен акумулатор, само дето той пали стартовия двигател (5о-100 кубика), а той от своя страна завърта и пали основния.

    Коментиран от #26, #35, #73

  • 18 Един

    16 2 Отговор
    Стартовия/стартерния / ток за паленето на двигателя определя минималния капацитет на акумулатора! Максималният капацитет на акумулатора се определя от възможността да бъде зареден при един цикъл на ползване на автомобила! Другото са счетоводителски номера!
  • 19 Георги

    16 26 Отговор

    До коментар #6 от "Спец":

    На бус бях сложил 185 ампер часа,а трябва 100 Всеки месец сменях плочката с четките на динамото. А на автомобил с много илектроника все тещо ще изпуши. За това винаги трябва консултация със специалист

    Коментиран от #23

  • 20 На оловен

    32 2 Отговор
    Акумулатор не е нужен BMS. Той няма изводи от всяка клетка за да се изравнява заряда. Това важи за литивойонните акумулатори. Статията е за тях вероятно. "Спеца" е обяснил много точно за оловните.
  • 21 Всички наопаки,

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "pbdan":

    Те на терсене, по добре никой не може да го каже, скоро четох, за чисто Ел коли, носете си в багажника генератор и туба бензин, друго, пътна помощ за Ел коли, пикап на газ дърпа дизелов генератор за ток...
  • 22 Спец

    33 3 Отговор

    До коментар #14 от "Тъп та дрънка":

    Не е така, както си го написал. Няма да има проблем да се зареди 200 Ah акумулатор от съвременен градски автомобил без BMS. При 14.2 волта, заряден ток за празен 40 Ah акумулатор е 4-5 ампера и постепенно пада до под 1 A, но не и до 0. За 200 Ah акумулатор началният ток би бил около 15 A, но при малък генератор в началото няма да има 14.2 волта и токът ще е по-малък. Веднъж зареден, напрежението ще достигне 14.2 волта и токът ще падне до около 2-4 A. Фаровете влияят на този процес в забележима, но малка степен, като същината се запазва. Веднъж зареден, акумулаторът ще си стои пълен. Това е проверено и то не веднъж.
  • 23 Спец

    17 4 Отговор

    До коментар #19 от "Георги":

    Проблемът е бил някъде другаде при твоя бус. По-големият акумулатор изисква голям заряден ток само временно - ако е празен и докато се зареди. Когато е зареден също иска по-голям ток, но не е нещо особено дори за слаб генератор - примерно 4А вместо 2А за твоя бус, което не може да износи четките - за справка фаровете са ти над 10А, ако не са ксенон/лед.
  • 24 Румен русев

    26 1 Отговор
    Танкът пали с 4 акумулатора 140ач свързани успоредно и паралелно и с въздух 150 атм .Но зимата без подгряване не става.

    Коментиран от #53

  • 25 А ти , Кристианчо

    24 1 Отговор
    Танк виждал ли си поне на картинка?
  • 26 ЗКТЧ

    33 2 Отговор

    До коментар #17 от "Кристиян":

    Танка основно пали със сгъстен въздух или ако няма ткъв в бутилките пали на ток от акумулаторите кото са четири на брой със стартер - генератор.
  • 27 777777

    14 5 Отговор
    Пълни глупости. Като пишите статии се образовайте по електротехника и принципа на управление на заряда. Дори и да е по-голяма батерията пак заряда ще се управлява корректно.
  • 28 vasik atanasova

    13 20 Отговор
    ВИНАГИ СЪМ БИЛ С МАЛКО ПО МОЩЕН СЛЕД 5 ГОДИНИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯ И МАРКАТА VARTA тове е то истината
  • 29 Спас

    19 5 Отговор
    Напълно невярно, карам с почти двойно по-голям акумулатор от оригиналния бензинова кола 2013 година вече 4-та година без никакви проблеми.

    Коментиран от #33

  • 30 Бай Иван

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "pbdan":

    Не пиши глупости , когато всичко е наред не е проблем. Най-хубаво новите са друга работа. Те зареждат много влогове когато не е наред акумулатора. Зная от опит.
  • 31 пурко

    6 1 Отговор
    философи
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Пежо

    11 2 Отговор

    До коментар #29 от "Спас":

    Това е марката и за мен.Оригиналният е 74 А.Наскоро го смених,бях намислил да слагам 88-има място.Всички продавачи на акумулатори,с които се пазарих,казаха че няма да ми дадат гаранция,ако купя по-голям,а аз смятах,че не е проблем.Карам повече на дълго.Купих 74 амперов...
  • 34 Гост

    8 8 Отговор
    Олелелеле виждам, че тоя нашия продължава неизменно да пише по технически теми без дори грам да разбира какво е написал. Толкова много глупости на едно място и се чудя откъде да почна да го подигравам. Цял живот карам с малко по-голям акомулатор от даденото по книжка, който да се събере в мястото и досега нямам проблемите които това момче пише. Даже един акомулатор ме изкарва по две коли. А на една бензинка и бях купил дизелов акомулатор с по-голям стартерен ток и палеше на четвърт оборот дори в най-студените зими. Защо продължават излагациите в този раздел?

    Коментиран от #47

  • 35 Алфа Чакал

    2 18 Отговор

    До коментар #17 от "Кристиян":

    А сгъстения въздух за какво е,да правивятър на кемафа ли
  • 36 бай Ставри

    26 4 Отговор
    Веднъж зареден от зарядно устройство, мощния акумулатор бива само дозареждан от динамото. Консумацията винаги е еднаква, независимо от акумулатора. Така че "специалистите" пак се оакаха.
  • 37 Хора бдете

    10 0 Отговор
    някак си некоректно е, неграмотен да дава акъл...

    Коментиран от #42

  • 38 1965

    2 7 Отговор
    Всички коментари за такове явно са мои набори. Съвременните танкове и автомобили не са това което ние познаваме. Имат много компютри и електроника която от сгъстения въздух не се чувства комфортно.
  • 39 невежа

    5 2 Отговор
    пълни глупости, неграмотен е превел материалчето, ако разбираше - няма да напише подобно нещо.
  • 40 Някой си

    24 1 Отговор
    Не съм разбирач нито от електроника, нито от електротехника. Това, което знам за акумулаторите е, че трябва да отговарят на съответния волтаж и да не са с по-малък капацитет от този, който производителят е посочил. За моята кола дават 56 Ан, а аз съм със 77, вече година. Абсолютно никакви проблеми, даже напротив . Друго което знам и вече взимам предвид е, че акумулаторът трябва да се зарежда със зарядно периодично , а не само когато усетим, че вече няма сила. Ползването на автомобила на къси разстояния не дава възможност на алтернатора да възстанови изразходваната енергия. Затова ако е поставен по-издръжлив акумулатор, той ще осигури по-дълъг период на ползване в такива условия. Плюс е и тогава, когато температурите паднат по нулата. Тогава се губи и част от издръжливостта на батерията. Помнете , че не е важно дали алтернаора ще зареди акумулатора, а дали ще има време да възстанови изразходваната енергия.

    Коментиран от #50

  • 41 СПЕЦИАЛИСТА

    17 3 Отговор
    ГОЛЯМИ КАПАЦИТЕТ ИМА ТУК ИНАЧЕ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ПИТА СПЕЦИАЛИСТ, ЧЕ ТО ОТ ТУКАШНИТЕ СПЕЦОВЕ ПО РАЗБИРАЩИ ИМА ЛИ? И ДА ЗНАЕТЕ НА НОВИТЕ КОЛИ АЛТЕРНАТОРИТЕ СА НАД 120АМПЕРА, ТАКА ЧЕ ДРЕМЕ ИМ С КАККЪВ АКУМУЛАТОР СТЕ, ЗАРЕЖДА ГО ЗА НЯКОЛКО МИНУТКИ ОЩЕ ДОКАТО СЕ УСЕТИТЕ И ТИЯ СПЕЦИАЛИСТИ ДЕТО ПИШАТ ОТ НУЛА.. САМО ДА ВИ КАЖА ЧЕ ОТ НУЛА ОЛОВНИЯ АКУМУЛАТОР ЧЕ И ЛИТИЕВИЯ Е БЕЗМИСЛЕННО ДА ГО ЗАРЕЖДАТЕ, ПО-ДОБРЕ ГО ПРЕДАЙТЕ НА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ , ТОИ Е СТАНАЛ ЗА ТАМ!!!
  • 42 Пиф

    8 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хора бдете":

    Бдим колега, на поста сме за ловене на неграмотници!
  • 43 333

    7 3 Отговор
    Тоя, дето е писал тая статия няма никаква идея как работи BMS-a.
  • 44 Asan

    9 21 Отговор
    4 бр свещи за дизел черпят около 80 А ток Парно около 15А Фарове около 10А Чистачки и нагревател за задно стъкло около 30А Всичко е 135 А Динамото е 120А ????? Ако е по-мощен акумулатор когае го зареди? НИКОГА. ЗАВОД ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ Е ОПРЕДЕЛИЛ ТОЧНИЯТ АКУМУЛАТОР ЗА ДАДЕНА КОЛА. ПО ГОЛЕМИЯ АКУМУЛАТОР ПРЕЧИ НА ДИНАМОТО. ИМАМ АВТОСЕРВИЗ И САМО С ТОВА СЕ ЗАНИМАВАМ ОТ 30Г. ДО СЕГА ВИДЯХ МНОГО разбирачи от всичко.

    Коментиран от #48, #56, #57, #58, #61, #71

  • 45 Койнов

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Тъп та дрънка":

    Твоите глупости са по големи. Нещо си чул, но нищо не си разбрал за акумулаторите.
  • 46 мале мила

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "Пълни глупости":

    И ти не си наясно по въпроса. Ама хич. Как така като бутниш колата да запали , акумулатора се зарежда за нула време. Ти си за Нобелова награда.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 личи си

    11 2 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    Разбираш от Москвичи.
  • 49 глупости

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "Чичо Тони":

    Не е вярно, че напрежението на заряд зависи от капацитета.
  • 50 1234

    5 3 Отговор

    До коментар #40 от "Някой си":

    Голям миш-маш си забъркал. Каква кола имаш. 40 годишна или по нова. С багажник от арматурно желязо ли е.

    Коментиран от #77

  • 51 дърт шофьор

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Criminal":

    абс. вярно, някога който можеше крадеше от служебните 165 Ач и нямаше никакъв дерт. Сега нито има откъде да го открадне, нито виртуалният му автомобил ще го понесе.
  • 52 Интересно

    5 3 Отговор
    Колата ми е Пежо 307 SW, бензин-газ, 2000 куб. см., 136 к.с. произведена - 2005 г. От 2014 г. ползвам един акумулатор VARTA SILVER DYNAMIC 63AH 610A R+, както и едни свещи - БОШ, произведени в Русия. За 6 години съм изминал 73 000 км. На 18 март 2021 г. акумулатора ще навърши 7 години. Колата домува в топъл, тухплен гараж, ако това има значение за акумулатора.

    Коментиран от #54

  • 53 Нищо неразбиращ

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Румен русев":

    А пък баба ми пали печката само с една клечка кибрит
  • 54 Поназнайващ

    2 4 Отговор

    До коментар #52 от "Интересно":

    С тези свещи щом са произведени в завода на БОШ в Санкт Петербург можеш да караш до 100000 км. Но за да си спокоен тази зима бива да се купиш нов акумулатор - също Варта и да го носиш в колата си тази зима.
  • 55 дм 44ере ре

    24 2 Отговор
    Статията е АБСОЛЮТНА глупост, написана от човек с НУЛЕВИ, технически познания, типично за интернет-многознайковец. Системата за която става въпрос се занимава с това да следи степента на зареждане на клетките в батерията. В познатият на всички 12-волтов акумулатор, има 6 клетки. За да бъдат следени поотделно, трябва да има някаквъ достъп до всяка една ПООТДЕЛНО, а както знаем, тоя акумулатор има само два извода (плюс и минус). Тъй като оловно-киселинната батерия, не е силно чуствителна към степента на зареждане и разреждане, на нея такива системи НЕ СЕ слагат. Такива ситеми се слагат на електричките и хибридните автомобили, които са с ЛИТИЕВИ батерии. Те са много чувствителни към зареждане и разреждане. Представете си оловно-киселинният акумулатор като тоалетно казанче. При едно и също налягане на водата, по-голямото казанче се пълни по-бавно от по-малкото. В крайна сметка все някога ще се напълни и тогава клапанът(реле-регулатор на напрежението) ще затвори водата . В тоя ред на мисли, ако ще да сложите 500 А/ч акумулатор на малката си количка, то няма какво да и стане, освен да се смачка от тежестта му. Аторът в ие подвел още в заглавието. Той казва ,че по-голям акумулатор ще ви навреди на колата, а по-късно се разбира, че ще пострада акумулатора. Смело слажете акумулатор с по-голям капацитет, и няма да имате проблеми.
  • 56 Байрям

    20 1 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    Този "професионален"коментар който си написал незнам как изобщо имаш клиентела?Абе Асанчо кви са тия подгряващи свещи дето работят постоянно бе джанъм?
  • 57 Земеделец

    15 1 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    По-добре сей тютюн че като чета какво си написал ми идва да си продам трактора

    Коментиран от #65

  • 58 САП

    12 1 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    "Майсторе" кажи ми кой автосервиз имаш, че да не стъпя при теб. Човек става пишман от такива специлисти, като теб. Свещите на дизела са подгряващи и не работят постоянно , само преди запалването( при някой автомобили и малко след това, след което спират). Акумулатора е сложен не само за палене, но и за обиране на такива временни пикове в консумацията.
  • 59 Дълбоко виждащ

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Спец":

    14,2 при работещ двигател е ,панацея....Убеден съм,14,както и 13,8....13,9 ще има не по лош ефект!
  • 60 Язе инженера

    10 0 Отговор
    Тук може отговорът да не е еднозначен. Едва ли на всички автомобили BMS (battery management system) е еднаква, но ако зареждането се управлява по напрежение и сложим значително по-голям акумулатор токът ще е по-голям и някой елемент може да прегрее и да изгори. Логично е обаче да има ограничение по ток и тогава единственият проблем ще е че по-бавно ще зарежда.
  • 61 КонТрол

    9 0 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    Поне кажи къде ти е сервиза. Да знаят хората ... къде да не ходят.
  • 62 ivo

    4 1 Отговор
    статия за неграмотни от неграмотен.Безмислени са спирове с дървени философи. Оловния акумулатор си е един и същ от поне 100 години. Просто плочите са по качествени с добавки за ниско кипене и устойчиви на саморазрушаване. Чудно моето ауди а6 2,5 тди как изкара 10 зими с един полски 100ач Кагер като по каталог му давст 75ач.
  • 63 раТко суперкара

    1 1 Отговор
    Моите хиперкри рабтят само със руски хипер батерии!
  • 64 Е вие

    1 1 Отговор
    нищо не казахте!
  • 65 Пламен

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Земеделец":

    Браво! Това беше Яко. Добре му го каза.
  • 66 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":

    Превърнал електромотора в електромотор? Прочетохте ли какво сте написал, преди да публикувате?
  • 67 t90

    0 8 Отговор

    До коментар #14 от "Тъп та дрънка":

    Абсолютно вярно! ако сложите на кола с предвиден 50Ач акумулатор, както аз направих 74, зимата едвам върти стартера (говоря за 21годишен автомобил на безнин), с 50 - никакви грижи вече 5 години.
  • 68 onq s konq

    7 1 Отговор
    Къф и да сложим на беенвето зимъска не пали!!!Тва съм го установил вече и кога е под 10 градуса навънка изопщо го не пипам !
  • 69 Гъзьо

    3 0 Отговор
    Дрън, дрън та пляс!
  • 70 Чочо

    1 0 Отговор
    Моята щайга е на 18 години и не се влияе ни от акомулатор ни от качество на горивото
  • 71 Ха ха

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Asan":

    Хахасане, ти направо изби рибата с тия постоянно включени подгревни свещи, а представяш ли си кво става на бай Пешо с десет цилиндровия Туарег, къф акумулатор да му сложиме?

  • 72 яеяве

    0 1 Отговор
    тапотии , ако колата е з абатерия за 900 ампера стартов ток и 100 Ah какъв е прпоблема да сложа още една успоредно .. ще имам пак 900 стартов но 200 ah .. просто боус .. и колата ще си изхаби и дръпне в определен резжим на включени консуматори едно и също количество ток и ще го навакса за едно и също време без значение дали е с два три или 5 батерии .. просто с повече батерии ще издържи повече време в покой вместо месец 2 месеца примерно в покой при минимална консумация на алармата само . това че е с по вече акумолатори не ипроменя ниворто на консумация в режим на работа и времето за наваксване .ВСЕЕДНО ДА СПОРИМ дали ако сме с по голя или по малък резервоар или с два резервоара колата ще гори повече и ще трябва ли д аи доливаме повече бензин и дали ще и стане нещо хахаха
  • 73 Танкист

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Кристиян":

    Пълни глупости !!! Танка се пали със сгъстен въздух , а стартера е резервен вариант макар че има четири акумулатора . През зимата се пали първо печка която да затопли системата преди пуска на двигателя иначе белия пушек се вижда от километри .

    Коментиран от #75

  • 74 Dimo

    1 0 Отговор
    Това е свободно съчинение. Слага се акумолатор най големия който се побере на мястото.
  • 75 Димо

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Танкист":

    Карал си много стари танкове.
  • 76 Много благодаря

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "Спец":

    P=IxU; U=12V; При по-мощен акумулатор токът, който протича по проводниците е по-голям. Колкото е по-мощен акумулаторът, толкова по голям ток протича, което ако не стопи бушон, стопява кабел - запалва го. Пожар в ел инсталацията, от който може да изгори автомобилът. Много благодаря!

    Коментиран от #78

  • 77 Някой си

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "1234":

    Няколко пъти ти прочетох коментара и не можах да разбера какво си искал да кажеш с него, но определено си личи комплексарщина. Ако си голям разбирач по темата, напиши нещо, което да изглежда умно. Току виж се оказало полезно за някой читател. Ама едва ли.
  • 78 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #76 от "Много благодаря":

    Как ще протече по-голям ток, като консуматорите ти са все едни и същи и с все една и съща консумация?
  • 79 Инженер

    1 0 Отговор
    До автора- приятел,ти нямаш май представа от съвременно захранване на автомобил,щом пишеш такива ''статии''.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.