2 618 19

Mercedes тества електрически камиони в студа

Ще се справят ли камионите на сняг и лед?

Mercedes тества електрически камиони в студа

Mercedes разширява гамата си от електрически превозни средства, а освен при автомобилите, това се случва и при камионите. Последни тестове за серийните еActros и еЕconic ще бъдат проведени в германските планини.

Mercedes тества електрически камиони в студа

Целта на тестовете е да се пробват възможностите на електрическите камиони на сняг и лед през студения февруари. Главното за което ще се следи е как се справят батериите в студа, как това се отразява на пробега на големите превозни средства, а също така как се отразява това на зареждането.

Mercedes тества електрически камиони в студа

Официалното представяне на двата модела ще се случи по-късно тази година, а за сега знаем, че те ще разполагат с 240 кВч батерия, която трябва да осигурява до около 200 км пробег с едно зареждане. Бързо зареждане ще предлага пълен заряд за около 3 часа, а 12-тонова и 25-тонова версия ще бъдат налични за различните нужди на купувачите.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Румен

    7 13 Отговор
    Неми е ясно възглавниците шовьора ли ще ги надува, а спирачките сигурно кат във флиинсоун

    Коментиран от #5, #14

  • 2 1234

    24 7 Отговор
    200 км за камион !?! Я не ни занимавайте с глупости. Все едно батерията на часовника да издържа до обяд.....не измислят ли поне 1000 км твърдо.... камионите ще са на водород а колит е на заряд така ги виждам нешата

    Коментиран от #6

  • 3 тарикату

    14 8 Отговор
    Тия няма да проумеят,че бъдещето НЕ е в батериите.

    Коментиран от #4, #8, #16

  • 4 Дооооооо

    14 6 Отговор

    До коментар #3 от "тарикату":

    Много си прав колега. За производството на акумулаторите само на Тесла за 2021 година необходимото количество никел е 150% от световния добив. Останалите ще пращат някой до Луната или Марс с кофи да им носи никел. Та електричките са обречени предварително.

    Коментиран от #7

  • 5 Компресор на ток

    11 7 Отговор

    До коментар #1 от "Румен":

    Не си ли виждал? Да не би да ти се струва паленето на 500 коня камион и чакането на десетина минути само за да вдигне въздуха за нормално? На електрическия камион се качваш и тръгваш!
  • 6 Май пропусна дискусията

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Професионалните шофьори могат да карат максимум 4,5 часа като минималната почивка е поне 45 минути. С други думи, ако 45-минутно зареждане може да ти осигури поне пет-шест часа шофиране, и напълно достатъчно. При максимална скорост 90 км в час, това означава поне 400 км пробег с едно зареждане плюс малко резерв тоест 500 километра. Mercedes като гледам не могат да осигурят дори половината от това.

    Коментиран от #9


  • 7 Не електричките, а стогодишните

    10 8 Отговор

    До коментар #4 от "Дооооооо":

    Са обречени. Tesla вече закупи мина за добив на никел в Индонезия и ще строи завод за преработката му там в комплект със завод за батериини клетки. Освен това са договорили изкупуване на всичката произведена продукция на голямата част от съществуващите мини и преработвателни предприятия за материали за батерии за следващите 10 години плюс инвестиции в разширяването на производството им. Да му мислят останалите!
  • 8 Абсолютно си прав колега

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "тарикату":

    Батериите не са бъдещето. То винаги е принадлежало на водорода и винаги така ще бъде оттук нататък. Винаги ще е бъдещето. Батериите са настоящето и винаги така ще бъде оттук нататък.
  • 9 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Май пропусна дискусията":

    И защо , ако за 45 минути зареждаш за 400 км , значи за 200 ще заредиш за 25 !! Което обикновено даже не стига за товарене и разтоварване ! Тоест тоя камион примерно може за ден да направи три курса София -Пловдив , София -Благоевград и София- Плевен или София-Монтана и да зарежда докато товари и разтоварва !! Или София-Пловдив-Стара Загора-Бургас , като пак дозарежда по спирките докато товари , което си е абсолютно типично за вътрешен транспорт !! А другия , който явно е за комунални услуги и доставки вътре в града и да иска не може да навърти повече от 200 км на ден !!

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Дай сценарий

    6 7 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Времена за пътуване до Пловдив, разтоварване, зареждане и връщане в София на един от тези камиони Mercedes и общо време на курса. Май не можеш да смяташ! Точно тези камиони стават само за градско и за нищо друго. Засега само камионът на Тесла може да направи курсовете които си описал и пълноценно да замени дизелов камион.
  • 11 Амммм

    5 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Не забрявай, че за това зареждане ти трябва доста мощна станция, за да зареди 250 кВч за 20 минути! Това го няма на всяко разтоварване и товарене!

    Коментиран от #12

  • 12 А ма

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Амммм":

    За да заредиш 250 киловатчаса батерия за 20 минути, ще ти трябва 750кв станция.
  • 13 Алфа Чакал

    6 0 Отговор
    Абе ще ги разработят и ще пердашат по 800-1000 км.Те и телефоните преди 15 години други бяха и паметта им нямаше 1 МВ, а сега гледайте какво става.Друг е въпроса колко ще са екологични,от къде ще дойде тока.И най-важното при такова огромно търсене на ток колко ще е цената му.

    Коментиран от #15

  • 14 Луд

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Румен":

    Преди такива философи като теб са казвали ,че по-добре влаковете да са парни ,а не дизелови,защото свирката им е по-добра.
  • 15 Не се притеснявай

    2 6 Отговор

    До коментар #13 от "Алфа Чакал":

    Тесла още на първия модел камион докара 1000 километра пробег. Следващите поколения батерии ще докарват по повече и няма да зареждат само 640км за 30 минути, а поне 800км за 15-20 минути.

    Коментиран от #17

  • 16 Минчо

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "тарикату":

    Не е бъдещето. Настоящето е. Дано го проумееш
  • 17 Алфа Чакал

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Не се притеснявай":

    Не съм се притеснил.Те лесно ще наблъскани половината ремарке с батерии ,но колко ще е рентабилно.

    Коментиран от #18

  • 18 Пак не разбрал?

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Алфа Чакал":

    Какво ремарке бе пич. Говорим за влекач. Ремаркето е само за товар и е стандартно. Влекачите също имат максимално допустимо тегло и дизеловите влекачи го достигат. Един влекач на батерии не е по-тежък от дизелов или поне тежи колкото него. Но пък да караш на ток е много по-евтино, и много по-рентабилно. Точно затова камионите много много по-бързо ще станат електрически отколкото леките автомобили. Идеята на целия бизнес ецена на километър, която могат да предложат за да дадат товара на тях. тоест електрическите камиони ще взимат най-добрите товари, защото винаги ще предлагат по-добри цени. За дизеловите ще остават само кофти курсовете, който всеки избягва.

    Коментиран от #19

  • 19 I see dead people

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Пак не разбрал?":

    Пълни глупости на четериос дизелов самосвал чистата тара е точно 15 тона,та нз каква батерия ще му е нужна,между другото успех!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.