Въздействието върху околната среда от производството на електрически автомобили се отчита редовно от Toyota, която активно популяризира хибридните си превозни средства. В същото време обаче независимите експерти имат своя гледна точка за "безопасността" на такива машини за околната среда. Експертите успяха да установят, че въглеродният отпечатък на електрическия автомобил Tesla Model 3 за първи път е по-висок от този на японския SUV Toyota RAV4 с традиционен двигател под капака.
Wall Street Journal се обедини с учени от университета в Торонто и проведе собствено изследване. Според техните наблюдения с пускането на масовия седан Model 3 се отчитат емисии на парникови газове от 12.2 тона. По този важен показател електрическата кола изпреварва RAV4 - около 7.4 тона. Това е така, защото за електрическите автомобили са необходими батерии и тяхното производство не е възможно без специални метали. Тяхното извличане от своя страна вреди на околната среда.
По време на работа електрическата кола се оказва по-екологична: емисиите на вредни вещества са с 34% по-ниски от тези на кросоувър с двигател с вътрешно горене. Когато пробегът на двата автомобила е около 33 хиляди километра, въглеродният им отпечатък е почти еднакъв. След това обаче Tesla ще започне да замърсява околната среда по-малко. И при пробег от 320 хиляди километра отрицателното въздействие на RAV4 върху околната среда ще бъде два пъти по-голямо от това на американския електрически седан. Оказва се, че електрическите автомобили стават по-екологични само при продължителна употреба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 DrivingPleasure
Освен това са сметнати само емисиите за проиводство на батериите, а за рециклирането се мълчи деликатно. При 320 хил км вероятно модел 3 вече ще е по-"чист" но не и два пъти, а при нужда от смяна на батерията и след 500 хил пак няма да е по-чистия вариант!
Коментиран от #10, #16, #43
13:02 06.04.2021
2 Стрина Пена
Еко били. Алоууу, ами тоз ток за батерията да не идва свише, или самата батерия?
Голем фарс са Ел колите.
Коментиран от #3
13:10 06.04.2021
3 Милен
До коментар #2 от "Стрина Пена":
А петрола добиван в рафинериите, после преработен в гориво и доставен до местната бензиностанция посредством танкери и тирове с цистерни е по екологичният вариант от ток добит посредством соларен парк или дори и атомна електроцентрала например. То по твоята логика да заместим ел. уредите със дизелови такива, че е по екологично.Коментиран от #8, #9
13:50 06.04.2021
4 Пешо
Коментиран от #6, #7, #17
13:58 06.04.2021
5 пешо
320 000!
това трябва да се навира в очите на всички "зелени". или зеленясали вчера, все едно.
да не говорим, че СО2 е парников газ, а не вредно вещество, че "деликатно" от сметките е изпуснато рециклирането, което е кошмарен за околната среда процес и пр.
Коментиран от #12
14:05 06.04.2021
6 Случаен
До коментар #4 от "Пешо":
Ми ходи на село на чист въздух като ти е толкова важноКоментиран от #26
14:06 06.04.2021
7 пешо
До коментар #4 от "Пешо":
ако кажа, че имаш мислене като някой от доисторическа пещера, нищо няма да кажа. усещай се бре, човек! за такива номера са измислили термин - durty shifting, когато на богатите "им е чист въздуха в града", а някъде от природата правят токсичната повръхност на венера.14:09 06.04.2021
8 пешо
До коментар #3 от "Милен":
логиката на стрина е правилната, не вашата. просто към екологичния отпечатък на дизеловата кола се добавя този на добива и рафинирането на горивото, а на електрическата - от производството на перките и соларките (който не е толкова малък, между другото).но трябва да се прави честно, не както го правят "зелените".
14:17 06.04.2021
9 ДВГ
До коментар #3 от "Милен":
Преди около 20г. започнахме да сменяме часовото време за да пестим енергия, сега започнаха да ни убеждават да караме електрокари!!!Коментиран от #18, #42
14:25 06.04.2021
10 Дългия
До коментар #1 от "DrivingPleasure":
Ти за по умен от цял изследоватерски екип и университет ли се имаш? И я кажи колко автовабила тества? Големи професори бе.....Коментиран от #11, #19
14:37 06.04.2021
11 DrivingPleasure
До коментар #10 от "Дългия":
Не - за по-малко платен! То сметката всеки може да я направи - въпроса е на кой за каква сметка са му платили!Елементарни широко налични данни ще ти покажат, че тва са пълни глупости! Както казах още самото съпоставяне на модели, които не са от един и същ клас е тенденциозно!
14:40 06.04.2021
12 Кое кое
До коментар #5 от "пешо":
Кое да се навира? Че Рав 4 замърсява двойно при 320 хиляди километра ли? И какво за рециклирането? Че пак могат да направят нова батерия със същите от старата? Технологията вече я има, само такива заблудени все още л..т!Коментиран от #14, #15, #20
14:49 06.04.2021
13 един от многото
15:19 06.04.2021
14 ценности
До коментар #12 от "Кое кое":
Само Прасчо яде шоколада по три пъти! От старата батерия ще направиш нова когато направиш дядовия , войнишки!15:23 06.04.2021
15 DrivingPleasure
До коментар #12 от "Кое кое":
Пич, кефиш ма, както си го казал излиза едва ли не, че старата батерия я фаташ и само я преместваш в новата кола :Dда ще рецикллираш - ама това е енергоемък процес, като според някои е по-лесно и по-евтино да не се занимаваш с рециклирането. да отделиш всички тия токсични съставки в старата и после да ги събереш наново - хич не се отделя СО2 да знаеш - само бял прашец за друсане :D
15:32 06.04.2021
16 Амммм
До коментар #1 от "DrivingPleasure":
Вярно не са в един клас! Трябваше да сравняват с много по-мощна кола, която гори повече гориво!16:22 06.04.2021
17 Гост
До коментар #4 от "Пешо":
По същият начин мислят и европейците. Затова ни пращат тук опасни отпадъци за горене, а при тях ще е чисто. Схвана ли, че ти ще си азиатецът, който ще работи в завода за батерии и ще се трови, докато европееца кара електрическа кола?Коментиран от #39
17:37 06.04.2021
18 Гост
До коментар #9 от "ДВГ":
В България смяната на часовото време е въвеждана и отменяна няколко пъти, и по различни начини, като първият път е бил през далечната 1894г.17:41 06.04.2021
19 Гост
До коментар #10 от "Дългия":
Вместо да се доверяваш на платени "изследвания", започни да мислиш със собственият си ум, ако имаш такъв.17:42 06.04.2021
20 Гост
До коментар #12 от "Кое кое":
Нито технологията я има, нито им излиза сметката с рециклирането. Още няма модели с рециклирани батерии. Защо ли?Коментиран от #21
17:49 06.04.2021
21 Има има
До коментар #20 от "Гост":
Можеш да прочетеш - Ултразвук за рециклиране на литиево-йонни батерии! Има и други технологии! Батериите и сега не се хвърлят, а се рециклират!Коментиран от #22
18:14 06.04.2021
22 Гост
До коментар #21 от "Има има":
Вече ви обясниха хората че не се рециклират а се разделят на компоненти които се ползват в други отрасли. Това не е рециклиране а е преработване. Има разлика. И пак да те питам коя марка предлага модели с рециклирани батерии?Коментиран от #23, #24
18:16 06.04.2021
23 Има има
До коментар #22 от "Гост":
Когато станат масови, за рециклиране, ще има! За сега няма и незнам защо няма толкова, като според вас батерията държи 3 години, а първите Лийфове излязоха преди 10 години! Явно повечето си карат все още с оригиналните батерии! А ти можеш да прочетеш, за ултразвуковотп рециклиране, колко се рециклира и дали не може да се използва за нова батерия! Приятно четене! Има ли технологии? Има!Коментиран от #28
18:24 06.04.2021
24 Има има
До коментар #22 от "Гост":
И като тези други отрасли, ползват същите материали, проблем ли е, когато тези материали първо са били батерии? След като, след това този материал го ползваш за нещо, той не е изхвърлен! Ти как го разбираш? Значи викаш, ако се добива и се ползва, за някъде другаде е по-добре, от колкото първо да се ползва като батерия и след това да се ползва пак за това същото?18:29 06.04.2021
25 Някой от вас МОЖЕ ЛИ ДА ЧЕТЕ
Тоест, на 34 хиляди километра Тесла ВЕЧЕ Е С ПО-МАЛЪК въглероден отпечатък, тоест вече е ПО-ЧИСТА.
34 хиляди километра! Дизела ги минава за 4 месеца. Всяка година върти 3 пъти по 33 хил.км. и при 140 гр/км автомобила му отделя 14 тона СО2. За последните 5 години откакто го кара е отделил 70 тона - колкото за производство на 6 тесли!
Коментиран от #27
18:58 06.04.2021
26 Дфен
До коментар #6 от "Случаен":
Ти ходи че от там си дошъл19:41 06.04.2021
27 Дизела
До коментар #25 от "Някой от вас МОЖЕ ЛИ ДА ЧЕТЕ":
Браво,почна да ме цитираш,но само когато ти изнася.За 100 000 км годишно горивото ми излиза около 10 000 лв.От тези пари малко повече от половината са данъци ддс + акциз.С тези пари държавата може да залесява и въглеродния отпечатък да е 0.Цапам и си плащам.Докато батериите са отровни и не се рециклират.
Коментиран от #29, #32, #33
19:47 06.04.2021
28 дада
До коментар #23 от "Има има":
карат ли я прочети в нета, преди да пишеш.19:59 06.04.2021
29 Аха
До коментар #27 от "Дизела":
Дай доказателства, че не се рециклират!Коментиран от #31
20:12 06.04.2021
30 Аха
20:14 06.04.2021
31 Дизела
До коментар #29 от "Аха":
Чети бе тесльо!Има няколко статии за намеренията на няколко фирми да строят заводи за рециклиране на батерии в близкото бъдеще незнайно кога.Има и статия за австриец,който търсил къде да предаде батерията на бракуваната си Тесла и не намерил къде.Коментиран от #36
21:25 06.04.2021
32 Дрън-дрън
До коментар #27 от "Дизела":
То така става. Плащаш си и ти е чиста съвестта така ли? Малко сметки защо не взе да направиш? Едно възрастно дърво поема 20 кг въглероден диоксид на година. В декар гора има приблизително около 40 дървета. Тоест 800 кг на декар. За твоите 14 тона само от ауспуха, са необходими 17 декара гора. Мислиш ли че някой е засял специално заради тебе 17 декара гора? Ако добавиш и производството и транспорта на горивото, отиваме на 25 декара.Защо винаги ги пропускате в сметките и смятате само какво излиза от ауспуха?
Колко струва 25 000м² гора?
Коментиран от #35
21:48 06.04.2021
33 Другата сметка
До коментар #27 от "Дизела":
Хайде да видим от какво се нуждае един електромобил със същия пробег за да изчисти въглеродния си отпечатък?За 100 хиляди километра годишно ще изхарчи 20 000 киловатчаса енергия, ако се движи доста по-бързо и с по-голям товар от тебе, иначе 15 000 със средна скорост 60 километра в час като тебе.
За 20 мегаватчаса ще са ти е необходима 15 киловата фотоволтаична централа, която заема 75 квадратни метра, тоест ще се събере на покрива на средна по размер къща и дори няма да заема плодородна земя.
По сегашни цени ще струва 15 000 лв и е много по-логично и евтино тези 5000 които ти взимат всяка година, да ги раздават на хората да си монтират фотоволтаици по покривите, отколкото да залесяват плодородни земи с тях. Фотоволтаиците изчистват въглеродния си отпечатък за по-малко от две години и след това над 25 години осигуряват енергия без грам въглероден отпечатък.
Дърветата отделят обратно всичкия си въглероден диоксид при горене или метан при гниене, а метанът е много по-лош парников газ.
Коментиран от #34, #41, #79
21:59 06.04.2021
34 Дизела
До коментар #33 от "Другата сметка":
Електромобилите зареждат само от фотоволтаици хахахахаха батериите не се рециклират и са канцерогенни.Провери колко декара гори има в България и колко още декара могат да се залесят.Те горите си ги има тесльо глупав хахахахаКоментиран от #37
22:05 06.04.2021
35 Дизела
До коментар #32 от "Дрън-дрън":
Само дърветата ли фотосинтезират тесльо?Всяко зелено растение фотосинтезира.Най големия замърсител с въглероден двуокис е планктона в океаните,а не автомобилите и човешката дейност, тесльо глупав.Коментиран от #38
22:26 06.04.2021
36 Ехх кухльо
До коментар #31 от "Дизела":
Някакъв австриец търсил и не намерил! Кухльо, само една батерия мислиш, че е сменяна! Знаеш ли колко катастрофирали електрически коли вече са претопени и батериите им рециклирани? Той тръгнал със статии от преди 10 години да се обяснява! Знаеш ли защо не му взеха батерията? Защото беше ударена и можеше да се запали, а не че никъде не ги взимат! Я си карай дизела и не се обяснявай за неща които нито разбираш, нито са ти интересни.22:34 06.04.2021
37 Ти да видиш!
До коментар #34 от "Дизела":
Защо електромобила трябва да зарежда от фотоволтаика? Ти да не зареждаш от 25 декара(2,5ха) гора? Фотоволтаиците чистят въглеродния отпечатък дори да зареждаш от въглища.И колко гори мислиш, че има в България? Ако за всеки от регистрираните 4 милиона автомобила отделят по 2,5 хектара ще са необходими 100 000 квадратни километра при площ на България 111 000. Ти вярваш ли си? 90% от площта на България за да се изчисти въглеродния отпечатък за движение на автомобилите?
За фотоволтаици ще са необходими само 300 кв.км. - около 0,3%
22:40 06.04.2021
38 Кух та дрънка
До коментар #35 от "Дизела":
Кръгла била земята, ДВГ имало 180% КПД, а планктона отделял СО2 и океана поглъща кислород. Обърнахте я тая наука надолу с главата и пренаписахте всички физични и химични закони!Сега остана да изръсиш и лъжливата теза, че горите са белите дробове на Земята, на които превръщат най-голямата част СО2 в кислород и направо те пишем първенец по лъженаука!
22:55 06.04.2021
39 Пешо
До коментар #17 от "Гост":
Maняк я си живея на чисто у белгийско а ти си бачкай в завода08:36 07.04.2021
40 123
Сравняват най-добрият хибрид на пазара с електрическа кола.
Пробег от 33000км годишно е грубо 90км на ден
Като 55 от тях са на електричество при хибрида.
Така че сравнението е колко повече замърсяват 45 км на ден на бензин спрямо производството на 4 пъти по-голяма батерия в теслата.
При по-висок пробег сметката значително се променя.
И това е ако не вярваме на данните за производство на батерии на тесла, които са доста по-ниски.
И електрическите коли в крайна сметка е по-чиста с тенденция да става все по-чиста.
09:27 07.04.2021
41 Turbo
До коментар #33 от "Другата сметка":
Когато говорим за екология, веднага пращаш електромобилите да зареждат от фотоволтаични панели.Ако трябва да е евтино добавяш и зареждане на нощна енергия в къщи.Ако трябва да заредиш бързо за минути, електромобилите според теб зареждат на мегаватови зарядни станции,дето ги няма.Всеки път ползваш опорка според случая.Енегията не може да е евтина и едновременно с това да зареждаш бързо.А въглеродният двуокис се абсорбира от всяко едно зелено растение иначе кислорода досега да е свършил.Ами не е свършил и големите замърсители не са колите.Като се натрупат канцерогенни батерии и започнат да ни тровят,пак ще си говорим!Коментиран от #44, #54
09:28 07.04.2021
42 Мурджо
До коментар #9 от "ДВГ":
Преди 42 години почнахме смяната на часовото време. Беше 1979 г. :) Времето си течееее...Коментиран от #98
09:53 07.04.2021
43 гост
До коментар #1 от "DrivingPleasure":
Прав си само в това, че Рав4 и Модел3 не са в един клас и по тази логика, за да е коректно сравнението тогава трябва да се вземе едно бмв 3 гт с над 300кс, което не харчи 7л, а 12л. и тогава Тесла ще е много по-напред. Батериите стават все по-добри, изминават все повече километри без подмяна или сериозен спад, идват и нови разработки с ниски емисии и висок потенциал. При двг единственното, което се случва е, че производителите лъжат все повече, пускат скъпи хибриди, които харчат колкото кола само с двг, реално се увеличават лъжите, нищо ново. Освен това всеки се захваща с Тесла, а никой не гледа другите производители какви ги вършат и какви батерии ползват.10:56 07.04.2021
44 Така е! Има различни цени и еко
До коментар #41 от "Turbo":
За разлика от бензина и дизела, който винаги има приблизително еднаква цена по всяко време на денонощието и на всяка бензиностанция и отделя едно и също количество въглероден диоксид и други гадости за всеки изгорен литър, токът можеш да го заредиш от 0 до 1 лв за киловатчас в зависимост от нуждите ти, както и от нула до един тон въглероден диоксид за мегаватчас. Дето се казва за всекиго по нещо. Каквито и данни да ти кажа измежду комбинациите от тези стойности няма да те излъжа.11:21 07.04.2021
45 Всяко зелено растение
Това го обясни на ония умник Дизела, дето разправя че планктона в океаните отделя въглероден диоксид, а не го поглъща!
А това за свършването на кислорода беше поредния Бисер който ще си запиша. Кислородът е 20% от състава на въздуха по спомен, а въглеродният диоксид 0,04% и при покачване до 0,05 вероятно животът който познаваме на земята ще е приключил. С колко мислиш че ще намалее кислорода в атмосферата за да се случи това?
Все едно слушам как едно дете предлагана друго да изгребат с кофичката си морето, за да си намерят играчката изтървана на дъното! Дотолкова ви се простират знанията и опита! Затова имате толкова изкривена представа за света!
Едно-единствено 30 40-годишно дърво извлича повече въглероден диоксид от атмосферата, отколкото 50 декара трева може да извлече. И после при гниенето или след като тревата бъде изядена от тревопасни животни, част от уловения въглероден диоксид се връща в атмосферата във вид на метан. Естествен кръговрат. Природата не си е изградила механизъм за автомобилите обаче!
Коментиран от #47
11:38 07.04.2021
46 Дрън дрън Ярина
Оказва се, че електрическите автомобили стават по-екологични само при продължителна употреба.
33 000 км не е продължителна употреба. Това е нормалната употреба за 1 - 2 години. Това си е на практика това кола все още .
15:01 07.04.2021
47 Turbo
До коментар #45 от "Всяко зелено растение":
Не знаех,че зоопланктона фотосинтезира умнико хахахахахахаКоментиран от #48
18:41 07.04.2021
48 Няма да се измъкнеш дизеле
До коментар #47 от "Turbo":
Като цяло планктона в океаните е отговорен за поглъщането на 50% от въглеродния диоксид на земята и превръщането му в кислород. Много повече от дърветата. На практика океаните са белите дробове на планетата, а ти се опитваш да ни убедиш, че : "Най големия ЗАМЪРСИТЕЛ с въглероден двуокис е ПЛАНКТОНА В ОКЕАНИТЕ,а не автомобилите и човешката дейност"Коментиран от #51
22:03 07.04.2021
49 kjl
Коментиран от #50
22:38 07.04.2021
50 Дрън-дрън
До коментар #49 от "kjl":
Твоя автомобил за 33 000км колко емисии ще отдели? Ако е произведен миналата година ще е генерирал 4,5 тона емисии само от ауспуха.В България тока от въглищни централи е най-много в цяла европа, като единствено поляците ни бият. Въпреки това е само 40%, тоест около 2 тона за 33 хиляди километра.
Ако вземем да добавим и емисиите за производството на горивото и маслата, сметката ще стане още по-грозна.
С всяка изминала година с остаряването на автомобила с ДВГ, той ще отделя все повече и повече вредни емисии. При електромобилите е точно обратното. Колкото повече остаряват, толкова по-малко вредни емисии ще отделят, докато накрая съвсем спрат да отделят.
Коментиран от #52
08:14 08.04.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Забравих рециклирането
До коментар #41 от "Turbo":
Ама и вие забравяте, че този клип го пускам вече за десети път. Както виждате още сега батериите се рециклират и същите материали се ползват за производството на нови батерии. Пусни си клипа от 10:50 и намери някой който знае английски да ти го преведе. После кажи колко процента още днес се използват повторно за батерии и колко процента ще се използват, когато започнат да рециклират и графита от тях, за да сме сигурни че си изгледам клипа и няма да задаваш този глупав въпрос отново и отново и отново и отново?08:25 08.04.2021
55 Упс
Коментиран от #56
08:26 08.04.2021
56 Turbo
До коментар #55 от "Упс":
Клип от реклама на Тесла ТВ.Не намирам в нета факти за съществуването на завод за рециклиране.Само добри намерения, тесльо ще ще ще.Като се натрупат планини от батерии и се натровят хората,ще бягат като натровени плъхове на светло.Зоопланктон и фитопланктон,кое от двете фотосинтезира?Коментиран от #57
08:38 08.04.2021
57 Не намира само този който не търси
До коментар #56 от "Turbo":
Но пък иначе намирате информация че Земята е плоска което е в изобилие в нета, нали? Какво беше - кръгла във форма на пица, но в никакъв случай сферична като топка? Просто сте ми забавни такива!Как ще коментираш снимките от вътрешността на фабриката за рециклиране след третата минута. Компютърна анимация? Ако знаеш английски, можеше и да разбереш С какво тази фабрика се различава от всички други останали и защо за в бъдеще това ще са фабриките за рециклиране. Но дори и на български да ти го напиша, няма да го разбереш, защото ти липсват базови знания.
Коментиран от #58
08:46 08.04.2021
58 Turbo
До коментар #57 от "Не намира само този който не търси":
Правиш ли разлика между разглобяване и рециклиране тесльо? Батерията се разглобява,но канцерогенни отрови НЕ се преработват и НЕ се използват повторно.Май на теб ти липсват базови знания.Коментиран от #59
09:00 08.04.2021
59 Намери някой който знае английски
До коментар #58 от "Turbo":
Чак като изгледаш клипа с него, тогава приказвай глупости. Помолих те да кажеш колко процента се използват отново. За това става въпрос около 11-та минута. Хайде кажи де, какво казва тогава? Какво правят с електролита? По какъв метод го отделят и какво правят с него? Въобще някаква информация от клипа можеш ли да ми дадеш или думичка не разбра? Както виждаш, има и заводи и методи за рециклиране и информация, а проблемът е само в твоя телевизор!Сега заводите са малко защото няма какво да рециклират, но с течение на времето с увеличаване на бракуваните батерии ще се увеличава и броя на заводите. Тогава и цените на суровините ще паднат и въглеродния отпечатък на батериите също, защото ще се използва все по-чиста енергия.
Коментиран от #60
09:16 08.04.2021
60 Turbo
До коментар #59 от "Намери някой който знае английски":
Какво да коментирам, клип на Тесла ТВ.Някой си казал нещо си.Напиши в Гугъл "завод за рециклиране на батерии за електромобили" и чети.Ще ще ще ще някоя си година в далечното бъдеще.Като се натрупат планини от батерии ,дано ги извозят далече от България.Иначе ще има бум от болести и ракови заболявания.Коментиран от #61
09:39 08.04.2021
61 Учете английски, хора
До коментар #60 от "Turbo":
Как ще ми кажеш нещо, като бъкел не разбра от клипа. Каналът в ютуб няма нищо общо с Тесла, завода който посетиха също няма нищо общо с Tesla.Когато напишеш фразата за търсене която си дал на английски, излизат доста резултати. Аз обаче съм ти подбрал най-добрия, при който още днес използват над 70% от материалите в батериите за повторно производство на нови батерии, като ще повишат този процент на 91%, когато заработи цеха им за рециклиране на графит. Засега единственото което остава на рециклирано са силиконите с които уплътняват батериите. Тях надали някой ще ги рециклира някога за повторно използване в батерии.
Ето че аз ти говоря с цифри за работещ завод. Кажи някой факт и ти от резултатите които си намерил? Поне кажи къде се намира този завод от клипа? Него потърси ли го дали съществува?
Коментиран от #62
10:03 08.04.2021
62 Turbo
До коментар #61 от "Учете английски, хора":
Като ти се появят онко болни в семейството друга песен ще запееш.Баща ми работи през целия си трудов стаж в химически завод и сега рака бавно го убива.Операциите, химиотерапията и лъчетерапията не помагат.Тези батерии са канцерогенни и много опасни.На клипчето казват ли нещо по този въпрос?След време истината ще излезе наяве и замърсяването от "пушилниците" ще ти се струва смешно спрямо замърсяването от батериите.Коментиран от #63
14:15 08.04.2021
63 Разбира се че казват
До коментар #62 от "Turbo":
Ама ти думичка не разбра от това в клипа! Ако беше разбрал как отделят електролита от металите, нямаше да ми задаваш този глупав въпрос. Раздробяването става във вакуум и много ниска температура, което елиминира възможността за запалване, а след това електролита се изпарява и в течнява, в същия този вакуум. Всичко е изолирано от външната среда и става напълно автоматично. Накрая на линията излизат материалите, готови за производство на нови батерии при това с по-голяма чистота, отколкото когато са произведени от руди.Тоест рециклирането е много по-ефективно и чисто, отколкото първоначалното добиване на материалите. И това е линия, която обработва всякакви батерии. представи си колко по-ефективно и чисто ще е, когато има достатъчно количество едни и същи батерии и рециклирането е оптимизирано специално за тях. Тогава и голяма част от човешкия труд ще бъде заменен от машини.
Съжалявам за баща ти. Аз също изгубих баща си преди няколко месеца точно от същата болест и искрено ти съчувствам. Миньорите и техните семейства имат абсолютно същите проблеми със здравето, но политиците им обещават, че ще се тровят още десетки години. Лично аз смятам това за геноцид и не е радостна новина. Колкото по-бързо закрият въглищната промишленост толкова по-добре, а това няма как да стане без батерии. Много батерии.н
Коментиран от #64
14:36 08.04.2021
64 Turbo
До коментар #63 от "Разбира се че казват":
Съболезнования за баща ти.Сега разбираш защо не им вярвам за рециклирането на батериите.Излиза по евтино да изработиш нова батерия от суровини вместо да рециклираш стара батерия.Тия ще ни изтровят.Коментиран от #65
19:55 08.04.2021
65 Точно обратното е
До коментар #64 от "Turbo":
По този метод е по-евтино от рециклираните материали, отколкото да ги копаят наново. Ако знаеше английски, щеше да разбереш, че преди да рециклират батериите ги разреждат и използват техния ток за машините за рециклиране. Рециклирането е толкова ефективно, че половината от енергията се е осигурявала от самите батерии които рециклират.Казват, че ако
Коментиран от #66
21:49 08.04.2021
66 Turbo
До коментар #65 от "Точно обратното е":
На баща ми също му обещаваха безопасна работа в химическия завод,даваха им кисело мляко,правеха им профилактични прегледи,високи заплати.И сега бавно гасне.Дядо ми през април навърши 101 години,но е дишал цял живот чист въздух на село.Родителят ще надживее детето си.Разбирам и говоря английски език,но не вярвам и на една дума казана в клипа.Капиталистите избират винаги най евтиното решение. Рециклирането на батериите е по скъпо от производството на нови.Потърси информация в нета има достатъчно статии.
08:17 09.04.2021
67 Ако разбираш английски
Във фабриката в клипа изпаряват електролита при отрицателна температура, за да не реагира с останалите вещества при кипенето и да не се възпламени, а след това го втечняват отново и го рециклират за повторно използване. Самото естество на процеса не оставя дори теоретична възможност за човешка намеса, за да има вредни последствия за работниците.
Баща ми никога не е работил в какъвто и да е завод, да не говорим химичен, но въпреки това ракът премина през дебелото му черво, черния дроб и белия дроб. Съжалявам за баща ти, но вероятно основната причина не е професията му, въпреки че със сигурност и тя е помогнала, най-малкото заради стреса, който обикновено е основният фактор за повечето болести! Майка ми и баба от друга страна са работили в завод с вредни вещества, заради което им плащаха вредни и също им даваха кисело мляко. Майка ми да чукна на дърво, почти не е пила лекарства през целия си живот, но е здрава. Баба ми почина на 87 години от инсулт заради тромб след счупване на крака. До последно и тя беше по-здрава от сина си (баща ми), който тогава дори не беше болен от рак все още.
Коментиран от #68, #87
10:23 09.04.2021
68 Turbo
До коментар #67 от "Ако разбираш английски":
Защо тогава бившите колеги на баща ми изпомряха от същото?Живи са само няколко човека и всичките са с рак.Химията е отрова,мисли с главата си не им вярвай.Изпарение при отрицателна температура?Как става това?Електролита е под формата на гел и не се изпарява.Рециклирането на батериите е над пет пъти по скъпо от добива на материалите за производство.Съмнявам се тези алчни капиталисти да изхарчат 5 пъти повече.По скоро ще загробят батериите някъде.Ковачки продължава да гори отпадъци и да ни трови въпреки,че е забранено.Не им вярвам на тези от клипа.Мисли!Не вярвай на абсолютно всичко което прочетеш и видиш.
14:52 09.04.2021
69 Значи познах
Коментиран от #71, #73, #74
17:24 09.04.2021
70 Turbo
19:45 09.04.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 много си глупав да го разбереш
До коментар #69 от "Значи познах":
РециклиранетоКоментиран от #76
20:20 09.04.2021
75 Ще видиш ама друг път!
По принцип водата кипи на 100 градуса, но загряването до тази температура е изключително енергоемко. По метода в клипа водата кипи при 20-30 градуса, а разтворителите при още по-ниска температура. Те не са открили топлата вода, защото дори в България има такива машини. Например дървесината която ползвах за къщата беше сушена в подобна машина. Тогава ми обясниха, че все пак загрявали камерата с тръби по които минава пара, защото при процеса на кипене температурата в камерата падала много и дървесината замръзвала.
Тоест не е толкова невъзможно колкото ти се струва, защото процеса протича само при абсолютна херметизация!
Коментиран от #77
20:22 09.04.2021
76 Ти понеже си умен
До коментар #74 от "много си глупав да го разбереш":
Я поне повтори какво казаха в клипа без да го разбираш? Сигурен съм че дори не можеш да го повториш със свои думи, защото дори на български да ти го кажа повечето от понятията не са ти познати.Хайде спри се поне на основните 5-6 точки от процесите без да изпадаш в подробности? Не можеш нали, но иначе си много умен и много ги разбираш, а всички останали са глупави. Както виждаш аз обяснявам физическите процеси с подробности и давам практически примери които могат да бъдат проверени, а вие не успяхте да разберете дори Как се казва фабриката за да проверите в google дали съществува и я обявихте за измислена и невъзможна.
20:30 09.04.2021
77 4Х4
До коментар #75 от "Ще видиш ама друг път!":
Къде е тази фабрика?Нещо не мога да я намеря.Коментиран от #78
20:41 09.04.2021
78 Още един умник
До коментар #77 от "4Х4":
И ти ли мислиш, че всичко е компютърна анимация и клипа е направен като виртуална реалност на зелен екран? Ето, че ви показват работеща фабрика и вие пак не може да е откриете, камо ли сами да си я намерите! А после нямало фабрики за рециклиране на батерии и рециклирането било невъзможно.Ако ти е толкова трудно на английски, влез в сайта на BMW и виж коя фирма им рециклира батериите. Сайта име на български. Фирмата е същата. Моля те цитирай от сайта на BMW колко процента от материалите в батериите се рециклират за повторно ползване? Поне български знаеш, нали? Можеш ли да намериш сайта на BMW съм или да ти давам линкове и за това?
Коментиран от #82
20:53 09.04.2021
79 някой
До коментар #33 от "Другата сметка":
20 мегавата изкара от 75 квадрата ли бе ...наркоманКоментиран от #80
06:44 10.04.2021
80 Аз не съм наркоман, но ти си неграмотен
До коментар #79 от "някой":
Правиш ли разлика между мощност и енергия. Ето какво съм написал:"За 20 мегаватчаса ще са ти е необходима 15 киловата фотоволтаична централа, която заема 75 квадратни метра"
Не са 20 мегавата, а са 15 киловата. Май има "малка" разлика, а?
07:52 10.04.2021
81 Търсачи в мрежата
Поне един от цялата ваша антиелектрическа компания не откри ли как се казва този завод за рециклиране? Като гледам една дузина анти електрици писахте тук, че не съществува. Поне един от вас да се отсрами и да ви го покаже, да спрете да се излагате групово.
Коментиран от #83
09:20 10.04.2021
82 Дизела
До коментар #78 от "Още един умник":
Защо им е на БМВ да рециклират батерии като първите електромобили на БМВ излязоха след 2015 година.Дали за 4 , 5 години успяха да навъртят 1 млн. км пробег и 5 хиляди цикъла на зареждане както твърдите тесларите, че да имат бракувани батерии за рециклиране.Използвате си опорките както на вас тесларите ви е изгодно.Коментиран от #84
18:21 10.04.2021
83 4Х4
До коментар #81 от "Търсачи в мрежата":
Как да намеря нещо,което не съществува19:30 10.04.2021
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ама разбира се че няма такава фабрика
Рециклиране на нашите акумулаторни клетки.
За акумулаторите, които не могат да бъдат използвани повторно дори и като стационарен акумулатор, ние постигаме постоянно увеличаващ се коефициент на рециклиране на ценните ресурси. Благодарение на този процес се създават особено висококачествени рециклати за новото производство на нашите литиево-йонни акумулатори. Заедно с германския специалист по рециклиране Duesenfeld разработихме процес, с който може да се постигне степен на рециклиране до 96% от материалите - включително графит и електролити. След този процес остават само термопласти, напоени с електролити.
Търсим Duesenfeld в google и намираме фабриката
Rothbergstraße 8, 38176 Wendeburg, Германия
Карта на duesenfeld gmbh - lithium-ionen-batterien recycling
+49 5303 508280
Може да им звъннеш или да идеш на място да провериш.
21:17 10.04.2021
86 Лyд умора нeма, само се пoти
21:18 10.04.2021
87 много си тъп Саше
До коментар #67 от "Ако разбираш английски":
Водата при отрицателна температура замръзва ,не се изпарява.Дървения материал се суши най добре под навеса.Ако го сушиш принудително се измята.Очаквай изнедади скоро по къщата си.Коментиран от #88
08:19 11.04.2021
88 Тъп,та дрънка
До коментар #87 от "много си тъп Саше":
За да разбереш въобще принципите, трябва да си запознат с доста физични процеси, а като знам на вас основата на физиката ви липсва и затова не можете да разберете принципите за които говоря.Например трябва да правиш разлика между изпарение и кипене. Ако просто загрееш дървесината и или добавиш вентилатори, ще получиш интензивно изпарение само от повърхността на дървесината, като тя ще се свие, а вътрешността ще остане мокра и няма да се свие, което ще образува измятания и напуквания.
Ако не си подредил правилно дървесината и не си оставил достатъчно разстояние между дъските и гърдите под навеса и не си осигурил достатъчно вентилация, пак ще се получи измятане и напукване. Доколкото си спомням беше необходима година на сантиметър от повърхността за съхнене.
Точно затова се използва кипене. Разликата е като да чакаш една 10-литрова тенджера да се изпари или да изври. Сещаш ли се за разликата във времето?
Затова карат водата да ври на 25 и 30 градуса, като тя завира равномерно в цялата дълбочина на дървесината, а не само по повърхността . Но понеже изпарението при завиране отнема топлина, повърхността на дървесината замръзва и се налага добавяне на топлина в камерата, за да не блокира пътя на парите. Изсъхването става много по-равномерно отколкото под навеса.
В случая обаче не говорим за вода в дървесина, а за разтворител в батерии. Ацетонът например замръзва при около минус 100 градуса. Тоест хем не е нужно да добавят топлина за да не зам
Коментиран от #90, #91
09:58 11.04.2021
89 Тъп,та дрънка
10:00 11.04.2021
90 Редактора пак пише каквото си иска
До коментар #88 от "Тъп,та дрънка":
Гърдите да се чете гредите.10:01 11.04.2021
91 много си тъп Саше
До коментар #88 от "Тъп,та дрънка":
Най добрия дървен материал е естествено изсушения.Колкото и да се мъчиш да сушиш принудително в сърцевината на дебелите греди остава влага.Измъдри нова технология с б о л н и я си мозък.Ацетона и другите разтворители са вредни.Затова съвременните бои са на водна основа.Не им завиждам на работниците работещи с ацетон.Коментиран от #92, #93
10:22 11.04.2021
92 Затова ли се палят батериите
До коментар #91 от "много си тъп Саше":
Защото са с разтворители на водна основа? Вие наистина пренаписах те и физиката и химията! Точно защото са вредни и изключително запалими разтворителите, шредера ги раздробява във вакуум или е пълен с инертен газ като са напълно херметизирани и работниците не ги дишат. Точно затова този метод е безвреден за природата и за работниците, в съчетание със събиране на 100% от електролита и разтворителите в него за повторно използване с много малко използвана енергия, половината от която идва от заряда на самите батерии, които са пристигнали за рециклиране.10:43 11.04.2021
93 Дървен материал
До коментар #91 от "много си тъп Саше":
Ако не беше толкова скаран с физиката, можеше и да ме разбереш. За да изсушиш сърцевината на 12 сантиметрова греда, дори по бабешките сметки с година на сантиметър ще са ти необходими шест години и пак гредата няма да е изсушена напълно.Обаче ако накараш водата да кипне при 25-30 градуса, тя ще изкипи равномерно отвсякъде включително и от сърцевината на гредата. Понеже кипи равномерно, не се създават напрежения между сухо и мокро дърво. Ако въобще успееш да си обясниш кипенето при 25 градуса, ще сваляш целия процес. Как карат водата да кипи при толкова ниска температура?
Коментиран от #95, #96
10:50 11.04.2021
94 Пак редактора
10:52 11.04.2021
95 бай Друми дърводелеца
До коментар #93 от "Дървен материал":
Големи глупости си натряскал.Най дебелата греда и трябва около година за да изсъхне естествено в сушилня.В цеха ползваме само естествено изсушена дървесина,като купуваме и допълваме запасите непрекъснато.Новата дървесина се използва след година.Дървесина не се суши по този начин както си го описал.Това са измислиците на пълен лаик,който никога не се е занимавал с дървообработване.Опитай да патентоваш метода.12:05 11.04.2021
96 много си тъп Саше
До коментар #93 от "Дървен материал":
Водата кипи при по ниска температура при по ниско налягане от атмосферното.Коментиран от #97
12:14 11.04.2021
97 Ай Добютро
До коментар #96 от "много си тъп Саше":
Точно по същия начин се слушат и вече раздробените батерии, като от тях се отделя електролита, който докато кипи заради вакуума, сваля температурата под нулата. Вече изпарения разтворител се втечнява при нормално налягане и може да се използва отново, а вече сухите раздробени материали стават пожаробезопасни и може да се пристъпи към механичното им разделяне по видове.Ето ти едно видео което е публикувано от СNBC няколко часа СЛЕД като съм написал мнение 81 в което обяснявам алгоритъмът за предлагане на Нова информация. Ето че същия този алгоритъм ми предложи клипа по-долу днес. Който търси намира и още едно предприятие за рециклиране. Знаеш ли кой е този Джей би Стробъл?
13:31 11.04.2021
98 Този коментар е премахнат от модератор.