Last news in Fakti

5 Януари, 2023 10:15 3 718 16

Как предпазните колани могат да увеличат пробега на електромобили с до 15%?

  • подгряващи колани-
  • подгрев на седалките-
  • подгрев на колани-
  • zf

ZF представи специална технология

Как предпазните колани могат да увеличат пробега на електромобили с до 15%? - 1

ZF представи иновативна технология, която индиректно има за цел да подобри пробега на електромобили в студеното време. Както неведнъж сме ви разказвали, включването на климатичната инсталация при колите на ток влияе негативно на пробега им, особено в по-студеното време. Именно за това експерти препоръчват използването на функцията за подгряване на седалките и подгряване на волана.

Сега от ZF показаха нова технология, която работи на подобен принцип и на теория трябва да подпомогне електромобилите и техния пробег. Новата технология позволява на ZF да вгради малки нагреватели в коланите, които да бъдат пускани при определена температура или с отделен бутон.

Според изселвания на ZF, тази технология може да спомогне и да подобри пробега с до 15% при ниски температури. Използвайки около 70W, коланите могат да достигнат температура от 40 градуса по Целзий. От ZF казват, че поставените нагреватели не пречат с нищо на нормалната работа на колана и почти не увеличават дебелината им.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    20 1 Отговор
    Хаха, карайте електричките с ушанка и ръкавици да сте екологични, също така една бърсалка да забърсвате предния джам като се запоти.

    Коментиран от #4

  • 2 Механик

    15 0 Отговор
    "Според изселвания на ZF.." Кво са направили тия от ЗетЕф, та ще ги изселват?
    Колкото до технологията, която е обек на тази статия, то тя е точно толкова новаторска, колко ползването на грейка с гореща вода вечер в леглото.
    Аз имам друго предложение, обаче. Зимно време има много кисело зеле. Ако водачът и пътниците се натумбят с кисело зеле с бобец, отоплението им е гарантирано. Тъкмо и няма да се усеща, че не са се къпали от месец.

    Коментиран от #3

  • 3 Механик

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    ОБЕКТ
  • 4 Като им е толкова акъла

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Колкото и да ми е странно, някои хора все още говорят за икономия от отопление при електромобилите, при положение че това им е едно от най-големите предимства през зимата - автомобила всяка сутрин при минусови температури да те чака с добре загрят салон, с размразени и изсушени стъкла, да се качваш и да потегляш веднага, а да не се налага да тръгваш 10-20 минути по-рано, за да запалиш автомобила, а докато загрява и ти изсушава изпотяването на стъклата отвътре, ти отвън да стържеш скреж, лед или сняг. Вечерно време същото, за да се прибереш.

    И всичките тези 10-20 минути подготовка, за да шофираш 5 минути от и до работа.

    Ако решиш да ползваш екстрата на колана, за да спестиш 20 стотинки за ток, ще трябва да изгубиш 10-20 минути в студа и да пътуваш на студено. Ама всеки сам си преценява дали 40 стотинки на ден са му по-важни за да ги ползва за шофиране, а не за отопление и да се бие в гърдите колко километра е минало с едно зареждане и че зарежда веднъж на 10 дни, а не веднъж на 8 дни.

    Коментиран от #7

  • 5 Едно време

    7 0 Отговор
    на автобусите слагаха отделно парно на нафта. Сега може една бутилка пропан-бутан 2кг. в багажника и да се направи отопление в купето за екстрени случаи. 2кг. пропан-бутан са 20кВтч енергия.
  • 6 Гост

    15 1 Отговор
    Икономията е майка на мизерията!

    Още по-иновативно е, когато се качват в колата да си носят нагрети тухли... Супер ЕКО!
  • 7 Ти така

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Като им е толкова акъла":

    ли правиш на твоята Тесла?

    Коментиран от #8

  • 8 Така правя

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ти така":

    Не питай откъде знам за онези 10-20 минути чистене на сняг и скреж и чакане за подгряване. Когато не бързам просто паля автомобилът 20 минути по-рано и се прибирам вкъщи на топло, докато изчезне скреж сняг и изпотяване на стъклата и се стопли салона.

    За съжаление настоящите ми автомобили нямат печки, но пък за щастие, последните години няма и зими.

    При електромобилите това не е екстра, а абсолютно всички разполагат с подгряване на салона без да работи двигателя и в повечето случаи се включва дистанционно или поне предварително може да бъде настроен таймер за час на затопляне.

    А който зарежда вкъщи или на работното място, може да си затопли автомобила директно с ток от мрежата, вместо да хаби този в батерията.

    Точно затова ми се струва абсолютно глупаво да се споменава колко пробег ще се спести от този колан. За мен единственото му приложение е да се стоплиш по-бързо, ако тръгнеш някъде спешно и се качиш в незагрят салон, защото не си пуснал отоплението половин час по-рано за да нямаш въобще нужда от този колан или подгряване на седалките.

    Коментиран от #9

  • 9 Да де

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Така правя":

    но не с теслата….
    Иначе е абсолютно безмислено това като “екстра” и естествено ще се сгрееш по-бързо с подгряване на седалката в екстремна ситуация….аз лично не издържам повече от 2-3 мин с пуснат подгрев….

    Коментиран от #10, #11

  • 10 РЗС

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Да де":

    подгрева на седалката не ти помага при минусови темперетури, да не говорим за леда по стъклата. трябва си подгряване, а двигателя загрява най-бавно когато работи на място.Най-добре е да се загрява колата по-рано преди тръгване с дистанционно. На електричките проблема им е един и същ откакто е измислена тая технология преди 120-30 години и тя е батерията и винаги ще е тя проблема. Затова хората са измислили двг-то. Зимата винаги ще наказва електричките заради самата батерия.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Подгрев на кое

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Да де":

    На S класата от 2022 година ли?

    Коментиран от #13

  • 12 И какъв е проблемът с батерията?

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "РЗС":

    За подгряване на автомобила винаги ти трябва енергия. Дали ще е бензин или ток няма значение. Обаче с електромобила можеш да потеглиш веднага без да се притесняваш дали е загрял двигателя или батерията и единственият дискомфорт ще е че не можеш да разполагаш с всичките 500 коня аз ще трябва да се задоволиш с 200-300 и това че рекуперацията ти е ограничена докато не загрее батерията.

    Не се чудиш ще запали ли няма ли да запали при минус 50 градуса целзий. Единственото неудобство е, че трябва да я зареждаш по-често и толкова.

    За хора които ползват автомобила за градско шофиране разликата е дали ще заредят автомобила два пъти за месеца или 3-4 пъти.

    За тези които зареждат в къщи или на работното място, на практика въобще няма разлика дали е зиме или лете. Така или иначе всеки ден тръгват с напълно заредена батерия и затоплен интериор през зимата и охладен през лятото. На това ли му казваш недостатък?

    Твоя автомобил докато го чакаш да подгрява всяка сутрин и всяка вечер не харчи ли допълнително гориво? То безплатно ли ти е? Не мислиш ли че плащаш повече за това гориво отколкото собственик на електромобил ще плати допълнително за ток за отопление?
  • 13 Не от

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Подгрев на кое":

    2021, проблем???

    Коментиран от #15

  • 14 С колегата

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "РЗС":

    пишехме за стопляне на пътниците в купето, разбира се никой не говори за обдухване, климатизация и т.н. с подгрев на седалки, волан, челно стъкло….
    Съвременните дизели особено бензини загряват достатъчно бързо и на място…. за 5-10 мин работа на място за няколко пъти през зимата-нищо му няма!
  • 15 Няма ли да взимаш

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Не от":

    Новия?

    Коментиран от #16

  • 16 Когато

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Няма ли да взимаш":

    ти вземеш теслата!!!