Last news in Fakti

23 Юни, 2020 08:30 8 473 138

Според руската пропагандна машина Втората световна война започва през 1941 година

  • русия-
  • втора световна война-
  • пропаганда-
  • полша-
  • операция барбароса-
  • германия-
  • нападение-
  • путин

RT твърди, че Втората световна война не започва с инвазията на нацистките войски в Полша, а две години по-късно

Според руската пропагандна машина Втората световна война започва през 1941 година - 1
Снимка: Shutterstock

Руската пропагандна машина „Русия днес” (RT) смята, че Втората световна война е започнала с инвазията на нацистите в Съветския съюз през 1941 година, а не две години по-рано с поделянето на Полша.

На 22 юни 1941 година, преди 79 години, нацистката армия започва операция „Барбароса”. На източния фронт се водят някои от най-ожесточените сражения по време на Втората световна война, която е най-кървавият конфликт в човешката история.

Вчера руският президент Владимир Путин почете паметта на загиналите войници, полагайки венец на Гроба на незнайния воин в столицата Москва. RT отрази събитието в социалната мрежа Туитър, допускайки сериозна фактологическа грешка. RT написа, че Путин е положил венец, за да почете 79-ата годишнина от началото на Втората световна война, а не от началото на операция „Барбароса”.

RT може би не искат да припомнят, че войната започва две години по-рано, на 1 септември 1939 година, когато съюзникът на СССР в лицето на Адолф Хитлер нахлува в Полша. По-късно Червената армия прави същото и двете големи сили си поделят страната на две, като предпоставка за това е пактът „Молотов - Рибентроп”. Продължават и до днес историческите спорове дали Червената армия трябва да бъде разглеждана като освободител или като окупатор и каква е нейната роля в започването на войната. Войната, която започва малко преди пет часа сутринта на 1 септември 1939 година. А не на 22 юни 1941 година.

Според руската пропагандна машина Втората световна война започва през 1941 година


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Усеин

    27 76 Отговор
    Само на Русия и другаря генсек на КПСС Владимир Путин вярвам ☺️☺️☺️🇷🇺🇷🇺

    Коментиран от #2, #4, #63, #73

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 всичко е маскарад

    39 63 Отговор
    Така е, допреди това е било цирк и флаш мопове, руйно вино и леки жени у френските шата, зехтин и маслини в италиянските хасиенди. ВСВ започва, когато целият свят напада СССР и ФАЩ се уплашва и решава да спре войната като бомби британската колония Япония с фалшиви атомни бомби.

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Победители от Ада

    46 49 Отговор
    И САЩ и Русия след войната са сътворили чудовищни престъпления. Но умело прикрити под маркетинга и историите за Холокоста
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 СЛАВА РОССИИ ! СЛАВА СССР !

    74 31 Отговор
    Слънцето изгрява от Изток ! А залязва на Запад !
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Усеин

    14 15 Отговор
    На 1 января 1991 года Советских стратегических сил имели в боевом составе 2497 МБР,БРПЛ,ТБ, и РПКН с 12000 ядерных боезарядов
  • 12 Някой си търси ма/ната в Русия

    58 15 Отговор
    И ще си я намери !
  • 13 Слънцето изгрява от ИЗТОК !

    43 13 Отговор
    И залязва на ЗАПАД !
  • 14 да де

    99 19 Отговор
    Да за тях войната е започнала през 1941 г. лошото е, че според една друга пропаганда войната е спечелена благодарение на западните съюзници.

    Коментиран от #19

  • 15 Лука

    6 12 Отговор

    До коментар #10 от "Бонговец":

    Не знаешь езика,-не смеши народа!
    Пише се "...в сибирь"!
  • 16 123

    70 8 Отговор
    Зависи от на коя страна гледна точка е погледнато. Втората световна война започва на 7 юли 1937г са нахлуването Япония и окупацията на Китай , и завършва на 2 септември 1945. В европа войната започва с Германия която анексира Австрия и Судет от Чехия през март 1938г.

    Коментиран от #56

  • 17 Монгола

    38 25 Отговор
    Хахаха профаните не знаят, че ВСВ започва като най обикновенна война между Полша и Германия и в последствие се превръща в Световна през 1941 г.Началото на ВСВ съвпада с нападението над СССР когато се вкл. и UK с бомбардировки над Германия !

    Коментиран от #104

  • 18 Кирил

    31 26 Отговор
    ВСВ започва 1937 с нападението на Япония на Китай.В Азия войната обхваща по голяма територия с много по голямо население.Тя,за това се казва Световна.
    В Европа,става възможна с подписването на съюза между Германия и СССР.

    Коментиран от #26

  • 19 Монгомъри

    52 4 Отговор

    До коментар #14 от "да де":

    За СССР войната е ВОВ!
    За света войната е ВСВ!
  • 20 Заключение

    39 6 Отговор
    Уважаемият Петър Берон е казал:Коришката на една сврака(или мисир) не може да промени цвета на океана.
  • 21 в грешка си бре Овчо

    69 8 Отговор
    следващия път мисли преди пишеш ! датата 22.06. в Русия (ссср) винаги се е приемала за начало на Великата Отечествена Война ! такива "статийки" са за кълмуците . ма то вече и те намаляха .
  • 22 Хисторик

    57 9 Отговор
    По тази логика ако залагаме на 1939 г за начало на ВСВ е по логично да, заложим на 1938 г когато съюзниците на Нациска Германия са UK и Франция които задължават с Мюнхенския договор Чехословакия да даде доброволно,, Судетска област" на нацистите и Поляците също се възползват по чешки земи! Кога сега започва ВСВ?

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Някой си

    14 0 Отговор
    А то дори не било и 39та ....... но нищо де :)
  • 25 Theone

    50 6 Отговор
    Кога ще се научим ,че пакт за ненападение не те прави съюзник с някого, освен ако не си в неговия блок или не сте в официална коалиция ( Антихитлеристка например).

    Коментиран от #35

  • 26 Панов

    27 3 Отговор

    До коментар #18 от "Кирил":

    За Световна,съм съгласен.В сравнение с германската,Японската армия е по многобройна,по мотивирана и дисциплинирана,бие се фанатично и е отлично въоръжена.От друга страна,Китай е с население два пъти по голямо от цяла Европа.
    Правилно е да се говори за европейска част от ВСВ

    Коментиран от #106

  • 27 Активист на БКП

    6 11 Отговор
    Точно така е!!!
  • 28 Някой си

    16 2 Отговор

    До коментар #22 от "Хисторик":

    Япония напада Китай на 7 юли 1937 ....

    Коментиран от #33, #34

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ⛦⛦⛦⛦🇷🇺🇷🇺⛦⛦⛦⛦

    29 6 Отговор
    Прочети първо историята на ВСВ после я запомни после дращи бързи текствое и сочи фактите за пропаганда!
  • 31 Кирил

    27 2 Отговор
    Грешката идва от там,че като европейци,гледаме на ВСВ като на война в Европа.Всъщност,тази война засяга много по многобройно население и територия в Азия.За хората в Азия,ВСВ е войната е в Азия.
  • 32 Един

    50 5 Отговор
    А бе Денисе, какви са тези нагли журналистически трикове да "правиш" новина от няма нищо ? И ДА : за руснаците Втората световна война започва на 22 юни 41! А СЛУЧАЙНО ДА СИ ЗАДАВАШ ВЪПРОСА : ЗАЩО РУСНАЦИТЕ НЯМАТ СЕРИАЛ КАТО "АЛО,АЛО" ...! Защото войната е била при руснаците, а не при съюзниците ... в Англия!
  • 33 Панов

    6 2 Отговор

    До коментар #28 от "Някой си":

    И това е началото на ВСВ

    Коментиран от #45

  • 34 Хисторик

    16 2 Отговор

    До коментар #28 от "Някой си":

    Сега сме се спрели по логиката на НПОто кога започва в Европа!
  • 35 Към същия

    7 24 Отговор

    До коментар #25 от "Theone":

    Пакт има секретен протокол,кой кои държави ще окупира.Хайде,да не си говорим глупости за малоумници
  • 36 Страничен

    8 31 Отговор
    От ватниците само дезинформация фейкове можем да очакваме
  • 37 Георгиев

    48 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: На източния фронт се водят някои от най-ожесточените сражения по време на Втората световна война, която е най-кървавият конфликт в човешката история.---ДЖАМАЗОВ, МОЖЕШ ЛИ ДА ПОСОЧИШ ПОНЕ ЕДНО ГОЛЯМО СРАЖЕНИЕ, КОЕТО Е ОКЗАЛО ВЛИЯНИЕ НА ИЗХОДА НА ВСВ, И КОЕТО НЕ Е НА ИЗТОЧНИЯ ФРОНТ? Повече яма смисъл човек да ти чете глупостите.
  • 38 нервен ( разбивача на тролове )

    12 39 Отговор
    Освободител ама от какво по-точно ?? Нас ни освободиха от ⅓ от територията на страната освободиха ни от цвета на нацията ни ...освободиха ни от пазарна икономика освободиха ни от свободата като цяло ... А ние от благодарност ще си държим паметниците от соца дълго след като изчезнат дори в русия

    Коментиран от #47

  • 39 Утре в 11:00

    23 2 Отговор
    Смотрите !
  • 40 Ю Кортес

    9 28 Отговор
    А студената война свърши с освобождението на източна Европа и разпада на ссср

    Коментиран от #123

  • 41 Георгиев

    32 4 Отговор
    Джмбазов, ВСВ започва още по рано, след Мюнхенския сговор. Не чети евангелието като дявола. Не гледай на читателите си като на шарани.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Нека и аз да се опитам по смоему

    19 2 Отговор
    За СССР е ВОВ до освобождаването на своята Територия ! А извън Територията на СССР войната придобива СВЕТОВЕН характер и се нарича Световна Война! Територията е определящ фактор !

    Коментиран от #62

  • 45 0808

    20 10 Отговор

    До коментар #33 от "Панов":

    .... и не е вярно, че СССР са спечелили ВСВ... фейк е....Войната е спечелена от най-демократичната страна (хмм. избила 100 М индианци)
    фащ и съюзника и Велика Британия... А Великая Русь е взела 5% участие във войната... истина, истина ви казвам.. така пишат мъдрите западни СМИ.. ;)

    Коментиран от #65

  • 46 Монгола

    24 8 Отговор
    Баш баш си е освободила и разчистила,, Червената армия "източна и централна Европа освобождава държавите от про-фашиски правителства! Трети украински фронт освобождава Букурещ, София, Белград, Будапеща, Виена и стига до източен Берлин при др четвени армии.
  • 47 Перо

    32 3 Отговор

    До коментар #38 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Дядо ми е бил жандармерист в Южна Сърбия. Бедна ти е фантазията как пък ние сме действали там. Към спасените ни евреи - жълтите звезди, конфискации, всякакъв тормоз, уволнения и трудови лагери - също. Други да бяха победителите във войната, друга щеше да бъде и България. Както през 1913 и 1918 сме останали откъм страната на булката. Пак добре, че СССР и САЩ са отхвърлили териториалните искания на Гърция и Югославия към нас. Добре и че Борис е бил достатъчно умен, да договори предаването на Южна Добруджа директно с Румъния, а не през посредничество на Германия и Италия. Както и да въртим и сучим - съюзник сме били на победена Германия.

    Коментиран от #49, #90

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Хисторик

    17 10 Отговор

    До коментар #47 от "Перо":

    Благодарение на СССР си връщаме 1940 г Южна Добруджа. Влизаме в тила на сръбската съпротива за да помагме на нацистите да продължат в източна Европа. 15 000 евреи са изпратени в Полша в лагера Аушвиц с помоща на бг армията
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Гост

    23 3 Отговор
    Джамбазов дали знае, че когато немците нахлуват в Полша, цялото правителство побягва панически извън страната?Културните панове са кърлели ръце от безпомощност. Окупират лесно и бързо Полша, няма правителство, никой не ръководи войниците.И руснаците също като немците се възползват от ситуацията. Каква война на територията на Полша, след като бързо е била окупирана? Няма никакви битки.
  • 52 ай де бе

    26 5 Отговор
    Ха-ха, Атлантическата пропагандна машина каза, че според руската пропагандна машина Втората световна война започва през 1941 година.
  • 53 бостан

    27 7 Отговор
    Да жией Велика Майка Русия! Ще дойде ден и отново ще сме заедно с братята руси срещу фашиститена от запад!
  • 54 100

    7 19 Отговор
    Е, то бива, бива да се изживяват като център на света, ма чак толкова... комплекси ли ги тресат, що ли?
  • 55 12345

    26 5 Отговор
    Пак лъжи.Изглежда прихващате от лъжите на Бойко Методиев Борисов-комунист,натовец.ВСВ започва 1938 г. а ВОВ /за СССР/на 22.06.1941 г. Червената Армия /така се нарича тогава /побеждава и при ВСВ и във ВОВ-09.05.1945 г..Това е истината.Другото е залъгалки за тези които не знаят ужасите на ВСВ,и тъпите изказвания на американците/те се включват във ВСВ ,когато руските войски са пред Берлин през 1944 г.Има документи /руски, френски, дори български/.Не лъжете като Б. Борисов Срамота е.

    Коментиран от #85, #128

  • 56 Румяна Костова

    27 6 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Да, точно. Защо всички Западни пропагандисти, наред с нашите мижитурки, които им припяват папагалски забравят за нахлуването н Хитлер в Чехословакия, която има съвременна и могъща военна промишленост. Америка и Англия дават зелена светлина на Хитлер,никой не го осъжда. Американските банкери го снабдяват с пари, горивото идва от Америка, като Испания в посредник. Добре режисиран план на САЩ и Великобритания да му осигурят мощ, за да нападне на общия им враг -СССР.

    Коментиран от #64, #96, #124

  • 57 Жълтата жилетка

    16 4 Отговор
    Пак големи глупости се ръсят как Русия е започнала войната. Всъщност тя става Световна на 3.9.1939, два дни след нападението на Германия над Полша. Тогава Англия и Франция обявяват война на Германия. А покрай Англия - по задължение и нейните доминиони Канада, Австралия, Нова Зеландия, Индия. Къде е Полша, къде е Нова Зеландия, нали така? Та затова и войната става Световна, а не някакъв си местен конфликт. Заради обявената му война от Франнция, Хитлер после напада и превзема и нея, което допълнително разширява бойните действие в Европа.
  • 58 Един

    9 1 Отговор
    А, що да не е с нападението на Япония над САЩ и обявяването на война на САЩ от Германия и Италия? ;)
  • 59 товарищ

    3 12 Отговор
    Ами да, те си мислят, че са светът. Затова.
  • 60 Сандо

    18 1 Отговор
    И какво,Джамбазов от една езикова грешка,иска да пренапише историята,изкарвайки цяла Русия виновна?хайде малко по-скромно.Ние всички знаем,че битката за грантове е здрава,даже и епична,но все пак е нужно да се спазва някаква мярка.А началото на ВСВ е малко или повече спорен въпрос.
  • 61 Кавалера

    13 0 Отговор
    Хора оставете другите да спорят.Гледайте в собствената си градинка.Щото откакто ни управляват (МЪДРИТЕ(ни ръководители България се стопи наполовина и ни споменават само в черните статистики.
  • 62 Румяна Костова

    16 3 Отговор

    До коментар #44 от "Нека и аз да се опитам по смоему":

    Много точен коментар. Защо ли Джамбазов води безсмислени спорове?Тъй като за руснаците войната е отечествена, тя и започва 1941, а не 1939.
  • 63 хаахааа

    14 0 Отговор

    До коментар #1 от "Усеин":

    Хахаха Странната война не случайно са я нарекли така и отделили (ядене, пиене и веселба на фронта). Денис лъжецо за 5 лв ще включиш и извънземни :))
  • 64 100

    9 19 Отговор

    До коментар #56 от "Румяна Костова":

    Госпожа, стига сте чели руска пропаганда. Ако наистина по това време САЩ са искали Германия да разгроми СССР, защо според вас не се съюзяват с Германия срещу СССР, а напротив, съюзяват се срещу СССР срещу Германия и помагат с много оръжие, машини и суровини на съветите. Това, че са търгували с Германия преди войната и са правили отстъпки на Хитлер е друго нещо. Стали също си сътрудничи с Хитлер преди войната, доставя суровини на Германия и се договаря със СССР за подялбата на Полша.

    Коментиран от #75

  • 65 Дааа

    14 1 Отговор

    До коментар #45 от "0808":

    И великите съюзници са дали 26 млн жертви, а СССР няколко хиляди...Нищо работа...
  • 66 Ганчо

    7 8 Отговор
    Тея ми писнаха с техните войни! Ясно е от самосебе си, че историята трябва да се помни, но не е нормално, в центъра на живота на хората да са сомо войни. Тяхното не е история, а обременяване на всяко едно поколение.
  • 67 Гошо

    12 1 Отговор
    Втората световна война започва сподялбата на Чехословакия между Полша,Унгария и Германия и подкрепата на на великобритания!
  • 68 някой си

    7 2 Отговор
    Кое и е световното на войната Германия- Полша? Едва през 1941 година в нея се включват държави от няколко континента- Европа, Азия, Америка, Австралия. По-късно започва и билтката за Либия.
  • 69 стефан

    10 1 Отговор
    Тава , което пишете е ФАШИФИКАЦИЯ ! Лъжете като"дърти цигани".
  • 70 уточнение

    22 4 Отговор
    Защо никой от новите историци не зададе въпроса - как Германия, на която й беше забранено въобще да поддържа армия след първата СВ, стана такава военна сила. Кой не само че си затвори очите, но и с огромни капитали съживи немската военна индустрия. Не бяха ли тези, които сега са "опората на демокрацията". Тези същите, които се чустват недосегаеми отвъд океана, отново дават мило и драго да разединят Еврапа, да я направят едно подобие на Ливан.

    Коментиран от #71

  • 71 100

    6 10 Отговор

    До коментар #70 от "уточнение":

    А чичко Сталин да не би да не е помагал на Германия да се съвземе? Да не би да не си е сътрудничил с Германия? Немски пилоти да не би да не са се обучавали в Липецк?

    Коментиран от #129

  • 72 Бесен Язовец

    17 1 Отговор
    Пък тя Западна Европа не е водила война това 30 дни в Полша и 20дни във Франция на минията Мажино война ли е? Това в западната част на Европа си бърза окупация със спорадични военни действия виж това на изток вече си е война 4 г интензивни бойни действия! В Кремъл са си прави, война е когато има съпротивление между армии! Когато нападаш 15 републики какъвто е бил СССР е война вече.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Бай хой

    14 2 Отговор
    Денис джамбас бааа, ами какво започва на 01.10.1938 година когато Германия, Полша и Унгария нахлуват в Чехословакия? Кой участва на мюнхенската конференция? Не ви ли е срам да лъжете и заблуждавате младежите.
  • 75 Румяна Костова

    15 5 Отговор

    До коментар #64 от "100":

    Германия след първата Световна война е бедна, в руини държава.Тя няма пари, забранено и е да има армия. САЩ способствува за отменяне на репарациите, на които е осъдена и позволява да си създаде армия. Много сте наивен при задаване на въпроса защо САЩ и Англия не се съюзяват с Хитлер против Русия? Чак ме мързи да Ви отговарям. Първо защото това е историческа тактика на САЩ, да водят войни с чужди ръце. И второ, те не искат силна Германия. Насъсквайки немците срещу СССР, те изчакват в сянка, разчитайки, че Хитлер ще завладее руснаците, а те после ще се разправят с фюрера.Знаете от историята, че са доста умели в тези игри. Обаче плановете им се объркват. Търсете кой и защо финансира Хитлер, за да вдигне Германия от пепелта и ще си отговорите на доста въпроси. И тогава и сега няма в политиката витаещи в облаците филантропи. Ако се дават пари, то е с някаква цел. А англосаксонците никога не са имали за цел Германия да бъде силна военно и икономически.

    Коментиран от #92, #93, #98

  • 76 Нищо ново

    6 2 Отговор
    Втората световна война на запад започва с анексиеането на области в Чехословакия с помоща на Англия,Франция и Полша.Войната в Испания какво е.На изток започва още по рано с навлизането на Япония в Китай.Всички тези събития са свързани и обусловени от несправедливостите направени в края на Първата световна..Жестостта на Поляците орез1922г срещу пленници на Червената аемия 5000убити ,които им ги връщат 4000през 1939 в Катин.Във война губят всички дори и победителите защото се променят основни ценности , най вече хуманизмът.Войните и оървата и втората са неизменно свързани със социализма.Първата защото социалистите са подкрепили разходите за въоръжаване ,а втората защото по същество управляващите партии на държавите които започват войната в Европа са социалистически и патриотични/националисти/.Борели се за оо добър живот и затова имат огромна подкрепа.Резултатът е настоящето.
  • 77 Факт

    0 3 Отговор
    Такава война не е имало!
  • 78 tefdscx

    2 2 Отговор
    Светът помни смелите като Германия и Япония
  • 79 гост

    7 12 Отговор
    А нас какво ни касае това кога е започнала,че се застъпваме за руските чувства или против тях,за нас е все едно.А след войната бяхме окупирани от руската армия и това личи и до сега.

    Коментиран от #83

  • 80 Гларус

    12 3 Отговор
    Аз пък мисля, че реално нещата тръгват от 29-33 година с поредната световна криза предизвикана от САЩ и фалита на целият свят заради тях. Ако не беше тази криза нямаше да има подобни идеи като на Хитлер. А той щеше да си остане треторазряден худжник чийто живот щеше да мине по австрийските кръчми.
  • 81 Бай хой

    11 4 Отговор
    Какво се е случило септември 1939 година. Германия напада Полша и на 14.09.1939 година полското правителство абдикира. Управлението се поема от германците. Германските войски и преминалите под тяхно управление полски войски се насочват през окупирана Украйна към границата с СССР. На 19.09.1939 година четири дни след капитулацията на Полша съветските войски започват освобождаването на окупирана Украйна. Съветски войски на полска територия не са нахлували. Освободили са окупираните Украйна и Беларус.

    Коментиран от #88

  • 82 Путин

    8 1 Отговор
    Ако слънцето изгрее от Запад, значи на Путин му е писнало...
  • 83 Бай хой

    12 2 Отговор

    До коментар #79 от "гост":

    Как беше окупиран? За разлика от сега тогава всички банки, предприятия и търговски вериги бяха Български. Със такива Долни лъжи най много да напълните някое нощно шкафче с пачки и да сложите за шеф на парламента проста кърджалийска джонка. Цял свят да се смее. И продължавате с простотиите.
  • 84 Пример

    16 4 Отговор
    Авторът е истински пример за пропагандна машина - соросоиден натрапващ грозно променящ историческата истина. Пропуските в българското образование не оправдават незнанието и чуждопоклонничеството. Още Марк Твен определя разликата между журналиста и драскача, но в България мисирките още драпат да стигнат нивото на драскача.
  • 85 Шекспир

    5 14 Отговор

    До коментар #55 от "12345":

    Хаха.Включвали се 44г.А кой осигуряваше материално всички съюзници и СССР.Без техниката доставена от САЩ по време на войната днес немския щеше да е официален език в Евразия
  • 86 az #Победа75

    14 3 Отговор
    Е, грешката е вярна! За СССР ВСВ започва на 22.06.1941г. в 04.00ч. сутринта и се нарича Велика Отечествена война!
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Шекспир

    4 7 Отговор

    До коментар #81 от "Бай хой":

    Аууу ти си върха на мурзилажа.Те и в Румъния и Финландия не са били
  • 89 Само СДС

    7 20 Отговор
    Русия е най-голямата по територия защото заграбва с хитрост земите на съседите си, както в момента прилапа половин Украйна!Страна, която си вре носа навсякъде и души за нови територии, но носът и е бил разбит лошо!Сaмoчувcтвиeтo и нa cтрaнa зaгрaбвaщa тeритoрии e билo смачкано кaтo пaдпaдъчe яйцe oт вaляк! На 22 юни по цялата ос от Северна до Южна Eвропа някoлкo милиoннa нeмcкa aрмия, дeceтки хиляди нeмcкитe тaнкoвe и caмoлeти и хиляди кoрaби и пoдвoдници oбръщaт руcнaцитe нaoпaки cъc зeмятa дo oкoлoвръcтнoтo нa Мocквa, a пo пътя cи прeмaзвaт 30 милиoнa руcнaци. Лeнингрaд e пoд oбcaдa, кaтo имa cлучaи нa кaнибaлизъм cрeд cилнитe и cлaбитe руcнaци тaм. Caмo чe, нe мнoгo умнитe aмeрикaнци и aнгличaни тoгaвa, рeшaвaт дa cпacят Руcия oт пълнo унищoжeниe и oтвaрят втoри фрoнт! Хитлeр изпрaщa eлитнитe cи вoйcки oт изтoчния фрoнт към зaпaдния, кaтo рaзчитa нa нac бългaритe дa oтидeм нa изтoчния фрoнт c нaй-мoщнaтa и дoбрe въoръжeнa зa врeмeтo cи aрмия cлeд нeмcкaтa, нo Бoриc Трeти прaви грeшкa и нe изпрaщa нитo eдин бългaрcки вoйник дa ce биe c руcнaцитe. Пo-къcнo Руcия кaтo ''блaгoдaрнocт'' ни oкупирa и ни държи в рoбcтвo oт 1944 гoдинa дo 1989 гoдинa.Тoвa e иcтинcкaтa иcтoрия и вcичкo другo e кoмуниcтичecкa прoпaгaндa и филми нa Мocфилм...

    Коментиран от #95

  • 90 нервен ( разбивача на тролове )

    2 10 Отговор

    До коментар #47 от "Перо":

    Да а от благодарност виж какво направиха шумкарите с царското семейство ....цар Борис III е наречен Обединител ... изглежда че си доста начетен вероятно знаеш защо ...иска да те питам по силата на елементарната логика защо немога да наричам шумкарите и червената армия разединителка ? 31 години де юре след като вече не са със статут на герой и кръстените на тях населени места бяха прекръстени ..като цяло култа към тях е забравен ? Питам те ! Много ми е чудно
  • 91 Пропагандист

    8 2 Отговор
    А според западната пропаганда Русия не е имала роля за изхода от ВСВ. И си промениха мнението миналата година, преди това признаваха огромния и принос.
  • 92 Само СДС

    5 16 Отговор

    До коментар #75 от "Румяна Костова":

    Говорите като партиен лидер на комунистическо събрание, но комунизмът и в България трябва да се забрани със закон както в другите източноевропейски страни!Нoрмaлeн чoвeк нямa зa ce прoдaдe нa руcнaцитe и дa рaбoти cрeщу cтрaнaтa cи зa 20 лeвa нa дeн!Трябвa oтнoвo дa ce върнe cмъртнoтo нaкaзaниe зa държaвнa измянa пo члeн 108 и вcички руcки шпиoни и трoлoвe дa бъдaт ocъдeни, a нe caмo дa бъдaт aрecтувaни в 7 cутринтa нa 9 ти ceптeмври вcякa гoдинa и дa ги вкaрвaт в мaзeтaтa нa държaвнa cигурнocт зa пo 2 ceдмици при плъхoвeтe. Бългaрия e члeн нa НAТO и тoвa члeнcтвo бeшe приeтo c пълнo мнoзинcтвo в пaрлaмeнтa бeз нитo eдин прoтив и тeзи кoитo рaбoтят зa нeнaтoвcкa cтрaнa дa бъдaт избити нa eлeктричecкия cтoл пo бързaтa прoцeдурa!
  • 93 100

    6 8 Отговор

    До коментар #75 от "Румяна Костова":

    Брей, колко просто било! Да, САЩ и Англия си сътрудничат с Германия, но основно с други мотиви, но не за да я насочат срещу СССР. Не знам зашо мислите, че по това време са смятали СССР за някакъв съществен фактор. Примерно за възспиране на Германия на изток се е разчитало на Полша. Също до 39-та година СССР разглежда като основен свой противник на запад Полша, не Германия. Сътрудничеството с Германия е заради това, че искат да предотвратят нова голяма война. Погрешно, но така са си мислели. Също САЩ не са имали по това време кой знае какви антипатии към Германия, а в Англия има силни настроения, че е било постъпено много жестоко с Германия след Първата световна война. Основно Франция е настроена антинемски, но тя самата изпитва силни икономически и политически сътресения след войната и не може да действа много активно. И пак казвам, СССР също сътрудничи с Германия и й помага да изгради армия и икономика. Сталин иска да влезе в "голямата игра" и се надява, че ще се повтори ситуацията с Първата световна война - Германия Англия и Франция ще се бият на запад, ще се изтощат и съветите ще могат да влязат на "бял кон" в Европа. А за "историческата тактика на САЩ да водят война с чужди ръце"...дори не е смешно, доста наивно твърдение е. Те към 41-а година не са имали никаква сериозна сухопътна армия, за да се бият. Но изграждат бързо такава и си се бият и с японци и с немци. И след като примерно през 44-та вече е било ясно, че Хитлер няма да разгроми СССР, а ще за
  • 94 близачев на Козяк

    10 3 Отговор
    Първо г-н.близачев на Козяк(смешно корумпирано журналистче).Договор за ненпадение не означава съюзник.От тук тръгват всичките ти лъжи.А поляците да го ла пат.Това е най мръсното племе в Европа.
  • 95 Гост

    13 2 Отговор

    До коментар #89 от "Само СДС":

    Територия на Русия -17млн. кв.км. Територии заграбени от англоговорящите - 28.5 млн. кв.км. (Щати, Канада, Австралия, ЮАР, Нова зеландия...). Какво беше това "сдс"?
  • 96 123

    9 1 Отговор

    До коментар #56 от "Румяна Костова":

    Всяка една страна е имала някакви цели и съответно ползи за да исака война.Германия е унижена и ограбена през ПСВ, те си искат дадените на Поляците територии с Германци.Полша е военнолюбеца те искат да заграбят още Германски Земи със 100% подкрепа на армията на Съюзника Англия.Франция иска стабилност но те също са взели Германски земи през ПСВ. Русия иска да наложи в целия свят комунизма с оръжие или без когато им се отдаде таква възможност.САЩ искат войната и подтикват Англия като им казват същото което Англия казава на Полша че във войната са 100% зад Англия,причината за казват това е че Англия при война с Германия ще загуби всичките си колонии и империята в полза на САЩ.Англия иска да разруши болшевишка Русия която от векове смята за враг които трябва да се възпира, за което прави всичко възможно да насочи Германски Удар към Русия.САЩ от 1937 провеждат икономическа война срещу Япония, и от тази година от 500 милиона долара военния им бюджет става 1.2 милярда долара. а автора на тази статия е провежда про турска пропаганда, като често целта на статиите му е да изпокра про руските и про турските читатели, освен когато не величае по някъкъв турция.Такива хора както него и евроатлантиците получават пари от други държавии с ясни правила какво да пишат.
  • 97 Ел Патрон Пачо Де Ла Мал

    2 11 Отговор
    Владимир поръчва поръчкови убийства срещу руски граждани по цял свят които го критикуват. В Европа действат чеченските мафиоти а в Россия КГБ. За това в руската медия никой не критикува Владимир КГБ-то.

    Коментиран от #100

  • 98 100

    3 7 Отговор

    До коментар #75 от "Румяна Костова":

    Публикувано във факти.бг: И след като примерно през 44-та вече е било ясно, че Хитлер няма да разгроми СССР, а ще загуби, защо САЩ и англия продължават да са лоялни съюзници на СССР и да воюват с Германия. Доста е наивно твърдението ви, че те са искали СССР да бъде разгромен от Германия. Действията им показват точно обратното. Да, те не харесват СССР - страна, която иска да прави световна революция и да им наложи комунизъм, но пред общата опасност загърбват тези скруполи и се обединяват. СССР също загърбва скруполите си и се съюзява с "капиталистите".

    Коментиран от #103

  • 99 селянин 1

    3 2 Отговор
    Септември трябва да стане май,по празнуване на официални празници-към съединението/06.09./и независимостта/22.09./да се добавят още/09.09./на тази дата през 1944 год..Б-Я става съюзник на страните от антихитлериската коалиция,и участва във финалния етап на войната за разгрома на нацистка германия..и/23.09/ през 1923 год.-в Б-Я избухва първото антифашистко въстание..
  • 100 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #97 от "Ел Патрон Пачо Де Ла Мал":

    Ащатите защо искат екстрадирането на Ассандж?А на Сноудън?
  • 101 Коко

    14 5 Отговор
    До всички джендъри, ако не беше РУСИЯ,сега щяхте да ходите с потури и чалми, и колкото да се опитват да променят ИСТОРИЯТА СССР ОСВОБОДИ СВЕТЪТ ОТ НАЦИЗМА
  • 102 Гост

    5 3 Отговор
    Четете "Втората световна война" на Чърчил. Там подробно е описано всичко. Има го и на български. Та нема нужда да папагалиме западната пропаганда и да се опитваме да я нагодим към местните условия. А иначе авторчето е направил успешен "клик-байт" - ще вземе добро хонорарче.
  • 103 123

    12 2 Отговор

    До коментар #98 от "100":

    Ако Германия победи СССР идва ред на Англия и САЩ, за това са на страна на СССР

    Коментиран от #105

  • 104 Една лека поправка

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "Монгола":

    превръща се в световнапрез декември 1941г.,когато Япония напада САЩ в Пърл Харбър и така се обхващат страни от всички континенти включително ои от Австралия,всъщност както и сега с пандемията от корона вируса. Аналогията е същата. А,за руснаците войната започнала на 22.06.1941г. е велика отечествена и никога не са твърдели,че тогава е започнала ВСВ. Източници от средата на 1941г. я водят локална европейска война. А предпоставките за избухването на войната са много преди подписването на пакта за ненападение от Молотов-Рибентроп.Наскоро разсекеретиха документи и показаха част от тях,при което се оказва,че руснаците последни са подписали споразумение с нацистка Германия,като преди тях това са свършили англичани,французи,поляци,последните участват в разделянето на Чехословакия,а там нещата са доста интересни от тези документи.
  • 105 100

    1 5 Отговор

    До коментар #103 от "123":

    Добре де, но нали през 44-та бече е ясно, че Германия губи, а САЩ и Англия вече са с големи армии и боен опит. Няма как Германия да ги победи. Защо западните сили пак са съюзници с СССР? И не е точно да се каже, че са на страната на СССР, защото са пълноправни съюзници. Даже Англия воюва с нацистите от преди СССР и така излиза, че СССР влиза във войната на страната на Англия.
  • 106 Японската армия

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Панов":

    може и да се бие фанатично,но въоръжението и е слабо в сравнение с германското и въобще не е могло да окаже противодействие на руските оръжия. Между другото японската армия губи сражението при Халхин Гол 1939г. от руснаците и то съкрушително. Японските танкове са от нисък клас с тънка броня и малки оръдия до 37 калибър,такива остават през цялата война,а руснаците въвеждат 76 и 85 мм оръдия в своите танкове,а САУ достигат и до 152 мм.
  • 107 стоян георгиев

    2 8 Отговор
    в русия и до днес има много хора дето мислят че втората световна е почнала с нападението над ссср,лошото е че и у нас е пълно с подобни разбирачи.наистина е малко неудобно да се припомнят на руснаците първите две години от воината като съюзник на хитлер,но кво да се прави това е истината!

    Коментиран от #109

  • 108 Иван

    5 1 Отговор
    Сега щях да съм си турчин ако не се бяха месили тия руснаци. :(
  • 109 Бай хой

    1 1 Отговор

    До коментар #107 от "стоян георгиев":

    Право си Деси. Войната става неизбежна след мюнхенската конференция. Участниците в нея са архитектите на втората световна война. А началото на активните действия е нахлуването и подялбата на Чехословакия от Германия, Полша и Унгария.

    Коментиран от #112

  • 110 Бай хой

    1 2 Отговор
    Денис баааа на него. Изтрий пак истината. На 1.09.1939 година германците нахлуват в Полша след като поляците нападат немски граничари. На 14.09.1939 година полското правителство капитулира и абдикира. Командването на полските войски се поема от вермахта и се насочват към границите на СССР понеже нямат още договор за ненападение. Четири дни по късно след капитулацията на Полша СССР изпраща войски на територията на окупирана Украйна и Гитлер е принуден да подпише договора за ненападение. Такива са историческите факти.

    Коментиран от #116

  • 111 Пенев

    4 1 Отговор
    И кога точно помагат? Когато всичко приключи. Стояли са си на топло и са чакали да видят кой ще вземе превес за да се включат да извадят на умряло куче нож...Тва са великите кравари. И добре, че ги удариха тях иначе нямаше да си мръднат пръста до последно.
  • 112 стоян георгиев

    2 6 Отговор

    До коментар #109 от "Бай хой":

    и кое и беше неизбежно,а другарю?кое беше неизбежно след мюнхенската конференция?тази опорка пусната ви от другарите от масква ,я пеете бая години,но като ви пита човек кое ви кара да мислите така и се почва,че съм жена ,геи и т.н. щуротии .сега ще е същото!хитлер през 1939-41 окупира,балканите,полша,чехия,половин франция,норвегия,бенелюкс ,холандия,а сталин окупира балтика, полша,части от румъния,финландия.те деистват заедно избиваики стотици хиляди,а милиони депортираики и ограбваики.в съветската територия терора е в пъти по-голям от немската.затова и поляци ,украинци ,балтиици бягат при първа възможност при хитлер.населението на балтика е масово изселвано,подобни тъпотии се правят в западна украина и бесарабия,където жертви са и българите,което за теб като комунист може би няма значение.важното е да съм жена,а тва че българската диаспора е подложена на геноцид при другарите тва за теб са подробности нали красавецо?

    Коментиран от #125

  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 стоян георгиев

    1 4 Отговор

    До коментар #110 от "Бай хой":

    я лъжите ги продължаваш.няма полско нападение другар.доказано е безспорно че такова има само в главите на болните нацисти или комунисти.и не е вярно че полското правителство е абдикирало на 14 ти септември.не лъжи!!!просто на тази дата ссср по предварително съгласуван с хитлер план напада полша в гръб.поляците напълно изненадани дават няколко сражения на руснаците и успяват да утрепат около 1500 от тях защитаваики се.всичко това отдавна е призанто дори от самите руски историци и записано в руската историческа литература,но за такива като вас опорките са си опорки и трябва да се потдържа лъжата нали другарю?особено като от нея ти зависи и възнаграждението!смях!та виж другар как протича битката за лвов и битката за гродно.има ги в руското вики.в първата се случва нещо много показателно.немци и руснаци заедно освобождават/по вашия стандарт за свобода/лвов!

    Коментиран от #126

  • 117 Бай Горан

    3 7 Отговор
    Така е удобно на Русия,управлявана от диктатора Путин.По този начин се изкарват жертва,а всъщност СССР е агресор,съюзник на Третият Райх и има основна роля за започването на ВСВ.В Москва са подписали договора Рибентроп-Молотов с ясното намерение да се облажат,като окупират половин Полша,Балтийските Републики,Бесарабия и Буковина.Опитват да окупират и Финландия,но там малко са им счупили зъбите.Амбициите са били дори по-големи,на по-късен етап да нападнат Германия и Франция,като се опитат да окупират цяла Европа.До последно изпълняват съюзническите си задължения към Райха,като на 22 юни 1941 г. в 1.30ч. сутринта,за Германия отпътува влакова композиция натоварена с пшеница.Друг е въпроса защо Запада сключи договора в Ялта и позволи на Сталин да изпълни част от намеренията си,като окупира Източна Европа.Това до голяма степен се дължи на Чърчил,който е мразел славяните,а също и поради лицемерният и коварен характер на британците,които не се гнусят да сключват договори с диктатори,както този в Мюнхен,станал прелюдия за следващите събития.Сегашна Русия върви по стъпките на СССР и фалшифицирането на Историята е начин да оправдае и сегашните действия на Кремълският Диктатор.

    Коментиран от #118

  • 118 стоян георгиев

    1 2 Отговор

    До коментар #117 от "Бай Горан":

    баи горане съгласен съм с всичко до писаното от теб накрая.чърчил не е виновен за източна европа.виновен е рузвелт.чърчил се бори особено за полша като лъв до последно,но уви няма какво да направи.сталин присламчва болния рузвелт и дори си организира преговори с рузвелт зад гърба на англичаните.чърчил не вярва на сталин до краи.не вярва че ще спази договора за свободно определение на народите,не вярва в сталиновата лицемерност,но при рузвелт ситуацията е друга.тои чака съветска помощ за япония,а и сащ е много далеч от европа и проблемите и.има ги спомените на чърчил те са публикувани,може да ги прочетеш.чърчил не харесва българия и би ни прецакал сериозно ако е могъл,но не му слагаи тоя грях.за сталин не е виновен.чърчил е първия западен политик които после налага желязната завеса.дори наименованието желязна завеса е негово дело!

    Коментиран от #122

  • 119 Хахахаха

    3 1 Отговор
    В общи линии война започва когато има сражения между 2 армии :) Полша я превзенат за няколко часа каква война :) Както и половин Европа :)
  • 120 Сърп и чук

    8 1 Отговор
    Фактите са известни отдавна, но много хора вярват, че ,,в последно време били изнесени материали" доказващи това или онова! И къде са били тези материали, архиви, документи до вчера? Сигурно в тайната пещера на дъното на океана!? Ясно е, че Запада всячески е въоръжавал и бутал Германия към война със СССР, достатъчно е да прочетеш някоя История на ВСВ, издадена преди 50-60 години и цялата дипломация е от ясна по ясна, а не да вярваш какво ,,открил" тея дни някой джендар, след като излязъл за малко от въздействието на кокаина. Но, каква днес е целта на подобни, уж невинни джендеризми? Целта е да се внушава, че всякакви сближения между днешна Германия и днешна, днешна, днешна Русия крие огромно зло за цялото опростачено човечество! разни там Северни потоци и нали...! Всъщност, когато Хитлер и Сталин не бяха във война, България имаше огромна полза. Безобразията започнаха, след като се сбиха! А за Англия и САЩ, разбира се, че не е добре и е казвано още преди повече от век.

    Коментиран от #134

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Бай Горан

    2 1 Отговор

    До коментар #118 от "стоян георгиев":

    Вярно,че Рузвелт е болен и това е изиграло своята роля,но бележчицата на Чърчил с процентите на влияние,си е негово дело.Самият Чърчил през 1953 я нарича "циничният документ".И това са го решили след стабилен запой само двамата-Чърчил и Сталин.При това американците не са знаели за нея.Договора от Мюнхен,който дава възможност на Хитлер да си върне Судетите е подобен циничен документ,в който той се "задължава да не напада" изброени държави.Колко го е спазил,всички знаем.Да подписваш подобен договор с друг диктатор е същата изгубена кауза.

    Коментиран от #132

  • 123 Освобождаването на

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ю Кортес":

    източна Европа и попадането и в ново по агресивно американско робство,което смучи кръвожадно от източните страни,както смучеше силите не чернокожи и индианци. Претопи ви и мозъците и мисленето ви и ви направи още по-големи тъпанари.
  • 124 Уей

    5 1 Отговор

    До коментар #56 от "Румяна Костова":

    Защо се премълчава факта, че заедно с Германия, която заграбва Судетите, Полша заграбва Тишинска област на Чехословакия.
  • 125 Бай хой

    0 2 Отговор

    До коментар #112 от "стоян георгиев":

    Десо ма що лъжеш. Я уточни точно кои полски части и полски градове е окупирал СССР?

    Коментиран от #133

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 трудно детство

    2 1 Отговор
    Техническа грешка . За руснаците войната започва от 2 юни 41г Може би е трябвало да споменат ....79 год. от великата отечесвена .А колкото дали е освободител или окупатор ...помислете сами . Какво щеше да стане с целия ,,Лош човешки материал в България" според думите на едно недоразумение което го следят с дрон ....естесвено щеше да замести боклука в тецовете....по подобие на газовите камери ако не беше Червената армия.
  • 128 Уточнението е

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "12345":

    че за американците войната започва реално след 12.41г. бомбардировките на Пърл Харбър,а малко след това руснаците отблъскват немците и печелят битката за Москва сами без чужда помощ. Американците се включват в Европа на 06.06.1944г. с десанта в Нормандия при което Сталин прави яростна офанзива на източния фронт по цялата му дължина за да отвлече вниманието и силите на немците към себе си за да успеее десанта,а той горкия едва не се проваля въпреки минималните сили на вермахта.
  • 129 А Англия да не би да

    4 2 Отговор

    До коментар #71 от "100":

    не е сключвала военен пакт с Германия,който гарантира невмешателство от страна на Англия при нахлуването в Полша,този жест после е върнат на англетата в Дюнкерк,когато Хитлер заповядва да се прекратят военните действия изненадващо за командирите си и така дава възможност англичани и французи да се прехвърлят отатък каналавъпреки,че немците са били на крачка от това да ги унищожат. Да не говорим за договора между Франция и Германия сключен преди завземането на Чехословакия,като тези и редица други са сключени много преди така известния ви Рибентроп Молотов. Преди него руснаците са се опитвали да сключат договори с Франция и Англия срещу надигащата се фашистка Германия,но уви. За това и събитията след това,както и войната са били неизбежни.За съжаление всички са го знаели,но са си викали дано не сме ние,а накрая всички горят без изключение.
  • 130 Сърп и чук

    6 0 Отговор
    И така, населението отдавна е забравило, че най храбрите и готови на саможертва са загинали в началото на войната, когато е било най трудно. На 22.06.1941 г. в 05.10 ч. 27 немски бомбардировача и 9 изтребителя атакуват летище със съветски бомбардировачи. Опитва се да им попречи само един Миг -3 с пилот - капитан Афанасий Карманов! Сваля 2 месершмита. На следващия /днешния/ ден летището на неговия 4 иап е нападнато от 20 месера. В боя Карманов сваля 3 месера! Когато се готви да се приземява, появяват се нови 4. Почти без боеприпаси и гориво е улучен. Парашута не се разтваря и загива!

    Коментиран от #131

  • 131 456

    1 4 Отговор

    До коментар #130 от "Сърп и чук":

    Нали знаеш на 22.06.1941г. СССР колко самолета е загубил.Немците са правели по 10-12 бойни полета на ден.Едвам са смогвали да предъвкват цялата съветска машинария,която им се е изпречвала на пътя.
  • 132 стоян георгиев

    1 1 Отговор

    До коментар #122 от "Бай Горан":

    бележките с процентите не значат нищо.абсолютно нищо ,а и не се спазват.самите проценти в тях са абсурдни.няма как да речем в българия да има 90% руско и 10% англииско влияние.този модел е бил неработен и чърчил го е знаел добре.тои се бори за много конкретни неща като линията къдзан в полша ,както и за многопартиини системи и демократични гаранции,но не среща подкрепа от рузвелт както и разбиране което много сериозно го огорчава,но уви няма кво да направи.както ти писах прочети му спомените или поне частта свързана с тези събития ако те интерасуват.що се отнася до мюнхенското споразумение,чърчил е против него и се бори с нокти и зъби да не се подписва.тои опонира на чембърлеин ,които обявява че е донесъл мир с крилата фразa:за да спасим мира постъпихме безчестно и получихме безчестие и воина.
  • 133 стоян георгиев

    3 1 Отговор

    До коментар #125 от "Бай хой":

    ссср окупира 50,4% от територията на полша .много е интересно как е превзет ллвов при съвместно съветско-хитлериска операция!интересно как ссср участва в такива операции с хитлеристие?а другар?как става така нали не са били съюзници?или общия парад на победата ?що фашистите и комунистите правят общ парад?отговори бе красавчик!!!!

    Коментиран от #136

  • 134 стоян георгиев

    1 2 Отговор

    До коментар #120 от "Сърп и чук":

    запада всячески е подкрепял ссср.достатъчно е да провериш къв е произхода на всички съветски заводи.докарани предимно от сащ,както и всичкки големи язовири проектирани от западни инжинери,като минеш и през военната помощ при воината стигаш до истината как ссср трябва да не спира да благодари за това на запада.друг е въпроса че руснаците удобно го забравиха,а ползват кошаревци като теб за да лъжат масовката!

    Коментиран от #135

  • 135 Някой си

    1 1 Отговор

    До коментар #134 от "стоян георгиев":

    Да бе да ,както подпомагат и нас сега.
  • 136 Някой си

    1 1 Отговор

    До коментар #133 от "стоян георгиев":

    Пълна измишльотина,ставаш за разказвач в детските градини.

    Коментиран от #138

  • 137 По интересно е

    1 1 Отговор
    че България винаги избира късата клечка и страната на губещите .... а дано не е така с ориентацията ни към САЩ и EС... ама надали
  • 138 стоян георгиев

    1 1 Отговор

    До коментар #136 от "Някой си":

    кое е измишльотина?тва че немци и руснаци заедно воюват срещу поляците и заедно превземат лвов?или че правят общ парад на победата?кажи кое е измишльотина и веднага ти давам руски източници да четеш!!!
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания