16 Ноември, 2021 11:33 3 373 37

НАСА: Русия изпита оръжие за сваляне на спътници!

• русия-
  • космос-
  • наса-
  • ракета-
  • спътник

Създадените сателитни отломки представлявали заплаха за космическите кораби и мисии, принуждавайки ги да маневрират, за да избегнат сблъсъци

НАСА: Русия изпита оръжие за сваляне на спътници! - 1
Снимка: shutterstock

Директорът на НАСА Бил Нелсън каза, че руското изпитване на противосателитна ракета може да застраши работата на Международната космическа станция (МКС). Коментарът му беше публикуван на сайта на американската космическа агенция.

"Подобно на държавния секретар на САЩ Антъни Блинкен съм възмутен от този безотговорен и дестабилизиращ акт", отбеляза Бил Нелсън.

Според него "немислимо, че Русия е застрашила не само американските астронавти, а и техните международни партньори на МКС, но и собствените си космонавти". Ръководителят на НАСА изрази мнение, че действията на Руската федерация "застрашават и китайската космическа станция и тайконавтите (екипажът) на борда".

Освен това Нелсън посочи, че астронавтите и космонавтите са били принудени да се заключват в космически кораби, прикачени към МКС за два часа, за да избегнат сблъсък с отломките на съветския спътник "Космос-1408", който според военните на Съединените щати е бил свален по време на теста. Той твърди, че "облак от отломки" лети в околностите на МКС на всеки 90 минути.

Космическото командване на САЩ съобщи, че Русия е свалила съветския спътник "Космос-1408" по време на изпитание на противосателитно оръжие. Това се посочва на сайта на командването.

Руската федерация на 15 ноември тествала противосателитна ракета, която "улучила руския спътник "Космос-1408" и създала поле от отломки в ниска околоземна орбита".

Космическото командване на САЩ определи действията на Кремъл като незачитане на безопасността в космоса. Създадените сателитни отломки представлявали заплаха за космическите кораби и мисии, принуждавайки ги да маневрират, за да избегнат сблъсъци.

Освен това американската армия заяви, че противосателитните системи, които Русия изгражда, ще усложнят използването на космоса от Съединените щати и техните съюзници, ще подкопаят стратегическата стабилност и ще представляват заплаха.

Според Би Би Си Космос-1408 е изстрелян през 1982 г. Този сателит е предназначен за електронно разузнаване и не работи от много години.

По-рано говорителят на Държавния департамент Нед Прайс нарече изпитанията на противосателитни оръжия, проведени от Русия, "безразсъдни". Според него резултатите от тестовете са хиляди орбитални отломки, "които сега заплашват интересите на всички страни", а също така увеличават рисковете за астронавтите и космонавтите, работещи на МКС.

Според данни от отворени източници повече от две хиляди изкуствени спътници са били в ниска орбита през лятото на 2021 г. Повече от сто от тях принадлежат на американската армия, около стотина на руските въоръжени сили и около 60 на китайската армия. Броят на военните спътници във Франция, Германия, Великобритания, Индия е под десет. Мисията на тези спътници е наблюдение, навигация и научни изследвания. Официално в космоса няма бойни космически кораби и оръжия.

• 1 Сандо

Пак са се стреснали и стресирали краварите.А и като че ли завиждат.Веднага да наложат вселенски санкции,всички знаят,че Космоса е американски,само Путин си прави оглушки.
  • 2 бобо

Не казват най- интересното- от къде се е стреляло?

• 3 веселяк

Каубоите, като са мнооо отворени що не унищожиха унищожителя на спътници преди да тресне спътника? Ам на последък само квичат!
  • 4 Шойгу

До коментар #2 от "бобо":

От амнайстия пръстен на Сатурн!

• 5 Пич

Малеее.....страх... Други щяха да ни го говорят , ако те имаха възможност да направят това...
  • 6 Комон Сенс

Една от първите задачи в модерен конфликт би била да се унищожат чуждите спътници.
    Важно е всяка голяма сила да има бак ап спътници на земята, коитослед изстрелване до часове да възстановяват мрежите.
    Също е важно да се поддържа и мрежата от кабели и радиовръзки за всеки случай.
    С удар по спътниците могат да бъдат нанесени сериозни икономически и военни щети - в смисъл да се минимизира боеспособността на противника. И то без да се допускат цивилни жертви. Съответно тези оръжия са слабо дискутирани и не са регулирани от международните институции.

Още по-сериозна опасност е тероризмът. Ако организациите успеят да се докопат до подбна технология, то те ще получат инструмент за натиск за милаирди...

Добре дошли в 21 век. Спътници, космически оружия, дронове, ИТ, пандемии...... Само подготвените общества ще минат задаващата се буря.
  • 7 Бай Шиле

Разбрах,че руснаците са лоши хора но не разбрах защо космонавтите се заключват в МКС.Ключът под изтривалката ли го оставят или в пощенската кутия?

• 8 ГОСТ

А ПО КАКВИ МЕЖДУНАРОДНИ НОРМИ СЕ ИЗСТРЕЛВАТ НЕПРЕСТАННО СПЪТНИЦИ ОТ ВСЕКИ НА КОЙТО МУ ХРУМНЕ?! ИМА ЛИ КОСМИЧЕСКО ПРАВО?! НЯМА! ОБАЧЕ СПЪТНИЦИТЕ СА ПОВЕЧЕ ОТ ХОРАТА ВЕЧЕ! ЩОМ АМЕРИКАНСКАТА АРМИЯ СИ ПРАВИ КАКВОТО СИ ИСКА ИЗ КОСМОСА, РУСКАТА НЯМА ДА ОСТАНЕ ПО-НАЗАД Я!

• 9 Росхосмос

Маневриране в орбита значи харчене на гориво

• 11 МАРА

ЗАЩО НЕ ПИШЕТЕ,ЧЕ АМЕРИКАНЦИТЕ СЪЗДАДЕ КОСМИЧЕСКИ ВОЕНЕН ОТДЕЛ И СЕ РАЗРАБОТВА ОТДАВНА ,А РУСИЯ ДА СТОИ И ДА ГИ ГЛЕДА. ДА ДИША ИМ ВЪВ ВРАТА, НЯМА ДА ИЗОСТАВАТ
  • 12 Янкизомби

И за космическия боклук ли са виновни руснаците?
  • 13 КИН-ДЗА-ДЗА

До коментар #7 от "Бай Шиле":

Който го е страх от мечки,да не ходи в Космоса!
  • 14 mi6osp

До коментар #8 от "ГОСТ":

Значи Мъск може да пълни космическото пространство с боклук от хиляди негови спътници , ползвани основно от Пентагона за военни цели, а другите трябва да пазят чистота в космоса. Очаквам реакцията от стълкновение на излитащ/ кацащ космически кораб със спътник на Мъск

• 15 Филип Ейджи

Рейгън даде старт на тази работа!

• 18 Дедо Космолан

Направих ви много ясен намек,като допуснах Русия първа в своите пространства.Останалите навлеци вече започнахте да ми вдигате космическото кръвно,ясно? Ще има Санкции!
  • 19 Николай

Това прилича на сензационна новина, за да привлекат вниманието към космоса и между другото кой знае какво земно приготвят , може би някой нов ограничаващ правата закон.
  • 20 Kcaniba

пи.ка.те ли у краварско!!??? Нема спътник -нема жипиес!! Нема жипиес-америкоса не лети,
    рапторчето не знае къде се намира, дрончетата не знаят къде е земята, къде е луната,
    а томахавките уфрят по кр@туните ма бидоня и останалите рептили
  • 21 mi6osp

До коментар #15 от "Филип Ейджи":

Ако се интересуваш, ще знаеш, че в космоса няма нищо, останало от звездните войни на Рейгън. Защото всичко излезе въздухарска работа. Така противоспътниковият американски лазер беше с капацитет един изстрел на 15 часа и можеше да пробие алуминиево фолио , не по дебело от обвивката на шоколад.
  • 22 От мен

👏 на Русия! Космосът трябва да се разчисти! Всеки сателит е бъдеш отпадък. Да не ме баламосват, че всички там са с мирни цели!
  • 23 Интересно

5000 спътника на Мъск,плюс още 50000 предвидени,дали са заплаха за другите или не?
  • 24 Gucci x Balenciaga : Une collaboration

Бравооооо това води до намаляване на западната хегемония,вероятно в близко бъдеще ще бъде силно оспорено и следователно рискът от конфликт също и ако се опитат да запазят предимства/интереси, които те вече няма да могат да защитят американците/по различно е от темата за Северен поток - 2
  • 25 ЦЕцКа

Хаха Стреснали се и се крият в корабчеро за излитане 😀😀😀 Та сега показно следва забрана на сателити над Русия иначе ще падат 😀😀😀 И после кравар ска молба за открито небе 😀😀😀
  • 26 6A13TT

Краварите освен за герои на мемета отдавна не стават за друго.
  • 27 ГОЛЯМ СМЯХ

сложихте ли им вече санкций на руснаците?

а те пак сигурно го преместиха в другя крачол
  • 28 С нашия

чушкопек какво стана?
  • 29 грух

Браво на братушките !

Ревет, говеда, ревете от злоба и яд !
  • 30 United states

Забелязвате ли , че за каквото и да става дума се стига до информация за нещо което принадлежи на Русия , но е от съветско време и отдавна не работи. Като пише че Русия има в ниска орбита около 100 спътника, в това число е включен и въпросният Космос 1408 който вече не работи. По същия начин в класации за сила на армията самолетоносача Кузнецов още фигурира , а всички помнят инцидента с дока приди 2 години , както и че той е изведен от строя. Тоест Русия заема мястото си след САЩ в повечето класации , но реално вече не може да се сравнява и с редица други държави.

• 31 грух

До коментар #4 от "Шойгу":

ти си глей твоя пръстен, че се напълни със сутляш от черни демократични.

До коментар #30 от "United states":

Следвайки тази логига, означава, че Русия не е никаква заплаха за запада. Защо тогава западът непрекъснато я обвинява и я наобикаля с бази?
  • 33 яко ни лъжат

До коментар #9 от "Росхосмос":

А НИМА САЩ НЕ РАЗРАБОТВА РАКЕТИ ЗА СВАЛЯНЕ НА СПЪТНИЦИ???? САЩ МОЖЕ ДА РАЗРАБОТВА ПРОТИВОСПЪТНИКОВИ РАКЕТИ НО РОСИЯ НЕ ТРЯБВА И НЕ БИВА. НАХАЛНИ, СУПЕР НАХАЛНИ ДВУЛИЧНИЦИ ЗАД ОКЕЯНА.
  • 34 xlcr

Ще квичат естествено. Като не разполагат със собствено такова въоръжение и само отчитат нарастващото си изоставане в областта.
  • 35 гост

До коментар #14 от "mi6osp":

само че Мъск е последния, който пълни с боклук. Неговите сателите са с живот от 5г. и след като приключи го насочват към атмосферата, за да изгори безопасно. имаха дефектен сателит и го изгориха, няма никакъв проблем. Само ракетите на мъск се връщат и кацат, събират си и предпазните капаци на първото ниво, един резервар и един двигател биват унищожени при всяко изстрелване. Руснаците са направили глупост и само застрашили МКС, това е новината, мъск не застрашава никого.

• 36 Алекс

До коментар #35 от "гост":

Абе остави ги да квичат, от сутринта са накачени по амбразурата.
    Няколко човешки живота + техника за десетки милиарди са застрашени, но поради някаква причина това е повод за радост.
    Руснаците си гръмнаха 35 годишен неработещ курник и сега целия свят трябва да трепери от страх. Смешна работа просто!
  • 37 епаааа

Писъците на пиндосран не впечатляват никого. Дано скоро изпробват и Посейдон, в Калифорния често горят пожари и имат нужда от вода.