Last news in Fakti

21 Юни, 2016 15:12 3 188 8

Тестват съперник на Tesla с 900 к.с.

  • atieva-
  • project cosmos-
  • tesla-
  • model s
Тестват съперник на Tesla с 900 к.с. - 1

Американската компания Atieva, създадена с китайски и японски капитали, обяви, че пристъпва към изпитания на електрическа задвижваща система с мощност около 900 к.с. По непотвърдена информация с такава силова установка ще се оборудва бъдещ луксозен седан, който ще конкурира Tesla Model S, съобщава Reuters.

В момента американците тестват прототип с името Edna, построен на базата на Mercedes-Benz Vito. Бусът има по един електромотор на всяка от осите и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.1 сек., което дава основание на инженерите на Atieva да смятат, че седанът ще изпълнява същото упражнение за не повече от 2.7 секунди.

Бъдещият съперник на Tesla Model S, който засега се подвизава под работното название Project Cosmos, ще се отличава с изключително тънки фарове. Във всеки от тях ще има хиляди микроскопични лупи по подобие на очите на насекомите.

По план производството на седана трябва да започне през 2018 г., а през 2020-2021 гамата ще се обогати с два луксозни електрически кросоувъра. Колите ще се сглобяват в нов завод с капацитет 20 000 екземпляра годишно.

Atieva е основана през 2007 г. от бившия член на борда на директорите на Tesla Бърнард Це и главния инженер на Model S Питър Роулинсън. Инвеститори в компанията са японската Mitsui и китайският автопроизводител BAIC.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 теслЪтЪ

    0 0 Отговор
    Днес един конкурент, утре друг......Интересно ще стане когато големите в бранша (Тойота и ВАГ при масовките и Немското трио - Мерц, Бмв, Ауди при луксозните) решат да сложат край на съществуването на теслЪтЪ! Лесно ще затрият мъск и компанийката му и тогава тролчетата в БГ, ще си умрът на мъка - отново техния идеал за нещо ново и различно, нещо "по-добро" от вече съществуващите марки, ще загине завинаги!
  • 2 Писна ми

    1 0 Отговор
    Много болни хора в това нашето БГ. психари психари баце
  • 3 незнайко

    0 0 Отговор
    Интересно какво би станало, ако електромоторите не са с тази безумна мощ , а около 150 конси сили. Пробега би трябвало да нарастне неимоверно.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Amiii

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    то това да не ти е ДВГ. разликата в ефективността ще е 2-3%
  • 5 Гост

    1 0 Отговор
    Да затрият тесла няма :Д Просто конкурентният пазар, който е в момента при ДВГ, ще мине на електричарки. А и коя от любимите ви марки разполага с производствен капацитет за масово производство на батерии ? Да не стане така да почнат да купуват от Tesla и Panasonic. Азия не са назад с материала, обаче Европа идея си нямат от правене на електромобили.
  • 6 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    Няма оратно-пропорционална връзка между мощност и пробег. Има такава между тегло и пробег, ако съумеят да направят колата по-лека ще успеят да вдигнат и пробега, но понеже това не е възможно, увеличават капацитета на батериите, което пък добавя тегло. БМВ и3 например е от карбон, но минава само 160км, ако му сложат двойно по-потентна батерия ще стане конкурент на тесла. Най-доброто след Модел С е Нисан Лийф, добър баланс от цена, качество, пробег и дизайн. Всеки може като ФВ да махне двг и да сложи батерии, но не всеки може както Тесла да гради глобална визия със световно значение. ФВ са смешни, те само прототипи правеха и то супер скъпи, ауди няма една качествена ел. кола, а техните възможности са огромни спрямо другите. Въпроса е, че техния мениджмънт трупа милиарди на гърба на двг, а както се вижда за ел. колите се изисква смелост, Тесла понася загуба след загуба, няма дивиденти, нищо, но клиентите вярват в нея и след няколко години ще е лидер с много крачки напред.
    И не съм трол, а разочарован българин, понеже сме толкова далеч от всичко това, че няма никога да сме част от тях.
  • 7 Керкенде

    0 0 Отговор
    Ти откровенно мислиш с краката си или да ти го кажа по-точно, като ми изтрият поста.
  • 8 БГ мутра

    1 0 Отговор
    Тесла си свърши работата - всеки се сравнява с нея!

    В БГ има две прекрасни марки, които са компрометирани, заради хората които ги карат - БМВ и Мерцедес паднаха жертви на БГ чалгата!
    Всяка селска мутра и келеме с кредит за 20 години си ги купува, за да си избие комплексите покрай Софи Маринова, Азис, Кондьо...