Американската компания Atieva, създадена с китайски и японски капитали, обяви, че пристъпва към изпитания на електрическа задвижваща система с мощност около 900 к.с. По непотвърдена информация с такава силова установка ще се оборудва бъдещ луксозен седан, който ще конкурира Tesla Model S, съобщава Reuters.
В момента американците тестват прототип с името Edna, построен на базата на Mercedes-Benz Vito. Бусът има по един електромотор на всяка от осите и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.1 сек., което дава основание на инженерите на Atieva да смятат, че седанът ще изпълнява същото упражнение за не повече от 2.7 секунди.
Бъдещият съперник на Tesla Model S, който засега се подвизава под работното название Project Cosmos, ще се отличава с изключително тънки фарове. Във всеки от тях ще има хиляди микроскопични лупи по подобие на очите на насекомите.
По план производството на седана трябва да започне през 2018 г., а през 2020-2021 гамата ще се обогати с два луксозни електрически кросоувъра. Колите ще се сглобяват в нов завод с капацитет 20 000 екземпляра годишно.
Atieva е основана през 2007 г. от бившия член на борда на директорите на Tesla Бърнард Це и главния инженер на Model S Питър Роулинсън. Инвеститори в компанията са японската Mitsui и китайският автопроизводител BAIC.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 теслЪтЪ
15:19 21.06.2016
2 Писна ми
15:26 21.06.2016
3 незнайко
Коментиран от #4, #6
16:30 21.06.2016
4 Amiii
До коментар #3 от "незнайко":
то това да не ти е ДВГ. разликата в ефективността ще е 2-3%16:38 21.06.2016
5 Гост
17:10 21.06.2016
6 гост
До коментар #3 от "незнайко":
Няма оратно-пропорционална връзка между мощност и пробег. Има такава между тегло и пробег, ако съумеят да направят колата по-лека ще успеят да вдигнат и пробега, но понеже това не е възможно, увеличават капацитета на батериите, което пък добавя тегло. БМВ и3 например е от карбон, но минава само 160км, ако му сложат двойно по-потентна батерия ще стане конкурент на тесла. Най-доброто след Модел С е Нисан Лийф, добър баланс от цена, качество, пробег и дизайн. Всеки може като ФВ да махне двг и да сложи батерии, но не всеки може както Тесла да гради глобална визия със световно значение. ФВ са смешни, те само прототипи правеха и то супер скъпи, ауди няма една качествена ел. кола, а техните възможности са огромни спрямо другите. Въпроса е, че техния мениджмънт трупа милиарди на гърба на двг, а както се вижда за ел. колите се изисква смелост, Тесла понася загуба след загуба, няма дивиденти, нищо, но клиентите вярват в нея и след няколко години ще е лидер с много крачки напред.И не съм трол, а разочарован българин, понеже сме толкова далеч от всичко това, че няма никога да сме част от тях.
17:14 21.06.2016
7 Керкенде
23:27 21.06.2016
8 БГ мутра
В БГ има две прекрасни марки, които са компрометирани, заради хората които ги карат - БМВ и Мерцедес паднаха жертви на БГ чалгата!
Всяка селска мутра и келеме с кредит за 20 години си ги купува, за да си избие комплексите покрай Софи Маринова, Азис, Кондьо...
01:17 22.06.2016