Last news in Fakti

7 Октомври, 2006 15:43 695 0

Изтребител

  • bristol-
  • fighter-
  • blenheim

Откак чуждестранни агресори разредиха кръвта на британската автомобилна аристокрация, само едно име влива толпина в консервативното островно сърце. Без дилъри, без рекламни брошури, без оповестяване на производствени цифри и техническа сухоежбина. Едно си Bristol знае, едно си и бае...

Прочулата се с бойните си самолети марка успява да оцелее вече шесто десетилетие без да се съобразява с каквато и да било пазарна конюнктура. При това го прави с практически един и същи автомобил, претърпял незначителни конструктивни промени за цялото това време. Blenheim продължава да се произвежда по същата рецепта, както и преди 50 години. Само е станал още по-луксозен, по-недостъпен и бърз отпреди. Тази типична британска надменност на Bristol дотолкова взе да вбесява някои специалисти, че малцината от тах, които изобщо са сядали зад волана на такава кола, бяха започнали да сипят почти обидни квалификации за "префърцунения" и "неоправдано скъп" стожер на независимото островно автомобилостроене. Последното поколение на Blenheim понесе доста удари под кръста за качеството на изработката, което не било "нищо особено за такава цена", за "архаичното" си шаси и най-вече за категоричния отказ на Bristol да се откаже от традицията да не предоставя возила за тест.

Миналата година воплите на недоволните журналисти стигнаха такива октави, че се появи опасност да ударят по престижа на компанията, чиито годишни продажби по принцип се броят на пръстите на ръцете. Може би заради това, пък и защото във фирмата влязоха нови капитали, Bristol лансира изцяло нов автомобил за първи път в историята си.

Fighter не е ново име за марката. Спортните купета на компанията носят това название още от края на 40-те години на миналия и отразяват пряко авиационното й минало. Новакът само продължава традициите, като залага на по-съвременна механика и технологичен подход. Макар да разполага с потенциала на суперкар, Fighter е всичко друго, но не и невротична резачка. Както подобава на британски благородник, двуместното купе представлява по-скоро комфортен гранд-турър с достатъчно обемен багажник, който да поема дори улова след приятни часове в гората.Bristol оборедва колите си с американски двигатели още откак започва да произвежда наземни возила. С незначителни изключения през десетилетията доставчик на силови агрегати винаги е бил Chrysler. Класическият V8, използван досега обаче, отстъпва място на десетцилиндровата осемлитрова хала от Viper. В зависимост от предпочитанията на клиента мощността му може да достигне до 660 и повече конски сили. Като цяло обаче конструкторите на именитата марка държат повече на цялостния баланс между шаси и двигател, а не на безпредметни геройства на пътя. Това съвсем не пречи на Fighter да достига максимална скорост от 338 км/ч и да ускорява от покой до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.

Макар и изцяло ново, спортното купе на Bristol се съобразява с традициите на марката и в друго отношение. Базовата цена на модела е 195 000 паунда без ДДС, който във Великобритания е 17.5%. Най-мощната модификация S пък стартира от 218 000 паунда или 256 хиляди с данъците. Право на тест получават само потенциални клиенти, чиято платежоспособност не подлежи на съмнение. Журналистите пак няма да са доволни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА