21 418 17

VW, Toyota или Renault: Кой продава най-много?

Радослав Славчев

Една интересна статистика, направена от агенцията focus2move ни дава представа за продажбите на нови автомобили в световен мащаб през 2016 година. По-конкретно става дума за периода януари - септември 2016-а.

Според тези данни, за първите девет месеца на годината на най-много нови автомобили е реализирал концерна Volkswagen Group. Въпреки грандиозния дизелов скандал компанията отчита ръст с 1.2% в сравнение с аналогичния период през 2015-а.

Реализираните нови коли от VW през периода са 7 540 490. Втората позиция е за японците от Toyota, които са продали през въпросните девет месеца 7 344 785 автомобила. Toyota обаче бележи спад с 0.8% спрямо първите девет месеца на 2015-а.

Престижната челна тройка се допълва от алианса Renault Nissan, продажбите на които впечатляват с най-голям ръст. От Renault Nissan са продали 6 170 977 автомобила - резултат, който е по-висок с цели 4.5% в сравнение със същия период на миналата година.

Ето и 20-те марки, които са продали най-много нови автомобили за периода януари - септември 2016-а. Впечатление правят няколкото китайски компании, заемащи задните места на топ 20.

Сред тях е и Great Wall, автомобилите на която се сглобяват и у нас. От представените на нашия пазар концерни, с най-голям ръст е Daimler, а с най-силно понижение на продажбите е Mitsubishi.

1. VW Group
2. Toyota
3. Renault Nissan
4. Hyundai-Kia (+1.5%)
5. GM (-0.5%)
6. Ford (+1.8%)
7. FCA (+3.6%)
8. Honda (+4.8%)
9. PSA (-0.6%)
10. Suzuki (+0.1%)
11. Daimler (+11.6%)
12. BMW (+3.6%)
13. SAIC (-7.6%)
14. Mazda (-0.1%)
15. Changan (+2.6%)
16. Geely Group (+10%)
17. Mitsubishi (-7.8%)
18. FHI (+2.2%)
19. Dongfeng Motor (+19.1%)
20. Great Wall Motors (+4.9%)



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • YAMAHA (гост)
    Отговор
    1 12:03  02.11.16
    Леле някой от брандовете не съм ги чул!

    Коментиран от #6

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    2 13:02  02.11.16
    Добре е да не се забравя че с покупка на автомобил от сегмента "най-продавани",човек автоматично попада в графата "простолюдие" и е време сериозно да се замисли за незадоволителните си финансови възможности.

    Коментиран от #4, #14, #17

  • Msux (гост)
    Отговор
    3 13:05  02.11.16
    хахахахаха
    Довиждане, довиждане , бай , бай , бай БМВ
  • до госта (гост)
    Отговор
    4 13:08  02.11.16

    До коментар #2 от "onq s konq":

    "Г.за си с рози накичи,на.раното да не личи".Това е твоето мото в живота май.

    Коментиран от #5

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    5 13:33  02.11.16

    До коментар #4 от "до госта":

    Ас за вас...няма си хабя думите
  • MSux (гост)
    Отговор
    6 13:57  02.11.16

    До коментар #1 от "YAMAHA":

    E кои не си чувал?

    FCA - Крайслер,
    PSA - Пежо и Ситроен,
    Daimler - Мерцедес
    GM - Опел, Шевролет, Кадилак
  • ХХХ (гост)
    Отговор
    7 14:07  02.11.16
    Интересен е и ръстът отч 3.6% на Фиат-Крайслер.
    Допреди година-две всички предричаха провал, фалит и какво ли не........
  • По точно казано (гост)
    Отговор
    8 14:18  02.11.16
    до номер 7 ххх

    Никой не е предричал провал и фалит на Крайслер. Вързал си се на форумни интернет легенди и манипулиране на мнение от конкуренти. Крайслер от 2009 насам има всяка година ръст на печалбите и е седмия по големина производител
  • Мършата (гост)
    Отговор
    9 16:01  02.11.16
    Мицубиши бележат спад заради уникално тъпия дизайн на висчките си модели, Мазда също ги направиха тъпи отпред особено 6, 3 и 2 и ефекта не закъсня - спад!

    Коментиран от #10

  • VAG (гост)
    Отговор
    10 16:13  02.11.16

    До коментар #9 от "Мършата":

    Има и друга причина, не изкарват нищо ново на пазара.
    Разчитат на малко модели със средно качество на високи цени!!
    Съответно не задържат интереса върху себе си.
  • незнайния (гост)
    Отговор
    11 16:16  02.11.16
    Следващата година Мицубиши вече ще е включен в Рено-Нисан и първата тройка може и да се обърне точно обратно , като се има предвид и това ,че Тойота и всички други японски тази година имаха най-различни проблеми с производството
  • МИРОПро (гост)
    Отговор
    12 18:01  02.11.16
    Просто
    VW, AUDI BMV,
    са квинтесенция на германската автодизайнерска импотентност. Ами вижте джиповете BMV и AUDI, и колите Ауди-това е визия на булдозери,валяци,БТР-РИ, прицепи и т и н. чудовища, отколкото на фини,елегантни автомобили. галерията сетивата. Киа и Хюндай са връх на дизайнерски перфекционизъм. Германските са навиканите че са добри, далеч от истината.Като онзи виц "за сестрата ти..."
  • гхост (гост)
    Отговор
    13 19:29  02.11.16
    Японските и азиатските автомобили се произвеждат от вторични суровини.

    Коментиран от #15

  • жокер (гост)
    Отговор
    14 21:54  02.11.16

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Ти пък къде се обаждаш от коневръза ?
    От позицията на каращ каруца звучи меко казано смешно това 'дет го говориш. 'Аре първо се отръскай от сеното па тогава давай икономически съвети на "простолюдието"!
  • незнайния (гост)
    Отговор
    15 09:53  03.11.16

    До коментар #13 от "гхост":

    А европейските изобщо не , даже Мерцедес !
  • Рамбо (гост)
    Отговор
    16 19:58  03.11.16
    Уточнение
    Крайслер е собственост на ФИАТ !
  • ААА (гост)
    Отговор
    17 03:39  04.11.16

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Простолюдието не си купува чистак-бърсак нова кола от магазина.Който си купува нова кола има бизнес,(добра работа) и си прави сметката между цена и качество. Митът за "народната кола" остана назад в миналото и колите от ВАГ групата са всичко друго ,но не и евтини. Простолюдието си купува 10г. БМВ или червена Опел Калибра(циганско ферари).Обърни внимание каква кола вози задника на фрау Меркел , или Бат ти Бойко. Щот за Порше,Мазерати ,Бентли, Бугати, може и изобщо да не си чувал. И сега като падне снега , цяла зима само ще припалваш БМВ-то прибрано в хамбара при сеното.

Напиши коментар:


Публикувай