Всички велики автомобили, пуснати в серия заради състезателната хомологация, като BMW E30 M3, Lancia Delta Integrale, Plymouth Superbird и много други, поскъпват с всяка изминала година. С изключение на един. Става дума за Mitsubishi Pajero Evolution.
209517
За да може да издържа на натоварванията Pajero Evo се сдобива с ново окачване, нови диференциали и с уникален 3.5-литров V-образен шестак с особен газоразпределителен механизъм.
За да попадне в състезанието този уникален модел, от Mitsubishi са длъжни да продадат 2 500 "граждански" автомобила. Днес такива всъдеходи са истинска находка, а собствениците им се надяват, че мотора 6G74 ще продължи да е толкова надежден, защото евентуален ремонт би струвал цяло състояние.
Окачването, както вече казахме, също се отличава съществено от това на стандартното Pajero. Отпред са монтирани двойни напречни носачи, а отзад - окачването е независимо, многолостово. Колеята също е различна. Тя е по-широка отпред със 125 мм и със 110 мм в задната част на колата.
Скоростната кутия INVESC-II е настроена доста агресивно и заради това в градски условия не работи съвсем гладко. На висока скорост в ръчен режим обаче обезпечава изключително бързо превключване.
В движение в пресечена местност този автомобил е страшно бърз. Той просто прелита над препятствията, въпреки че не е много лек. С пълен резервоар и двама пасажери колата тежи 2.1 тона, но се контролира с лекота.
Разликата е, че своята потресаваща скорост PajEvo може да демонстрира и на асфалт, и на кал, и на сняг. Колата е технологично сложна и доста скъпа, но всички усилия на Mitsubishi се изплащат с лихва. Колата не просто доминира в клас Т2, а и в цялата надпревара Дакар.
Въпреки всички достойнства, днес този уникален всъдеходен болид може да се намери на цена около $15 000. Причините за ниската си себестойност не са малко.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 qwerty
поздрави :)
11:04 07.11.2016
2 Караиванов
11:06 07.11.2016
3 EvoFanboy
11:24 07.11.2016
4 MSux
12:58 07.11.2016
5 Иван
13:26 07.11.2016
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 brigante
15:27 07.11.2016
8 Балкан 50
Коментиран от #9
17:44 07.11.2016
9 У наше село
До коментар #8 от "Балкан 50":
Абе гледам , че много не ги карат ...23:41 07.11.2016
10 Вранглера
21:46 08.11.2016
11 Georgieva
Но статията е пълна с неточности стигащи до откровенни глупости!
Едно по едно:
1. Мотора 6G74 е обикновен 3,5 от Митсубиши Паджеро 2, като са други главите от които идва голямата мощност. Ремонта на този мотор е елементарен. А да се счупи е много трудно постижимо. Разбира се има особенности в него , но има хора в България които му разбират. Да се сменя всмукателен колектор е немислимо а цената от 1300 долра за алтернатор е пълна глупост!
2. Окачването е като на Паджеро 3, но рамената са ковани а не щамповани, т.е. доста по здрави. Точно на тази кола беше изпитано в бойни условия бъдещото окачване на Паджеро 3 и 4, което се монтира и до днес но в доста по лайт вариант .Амортисьорите са по 120лв за чифт.
3. За скоростните кутии - автомата е неубиваем и с коректно ръчно превключване. Произведените автомобили с ръчна кутия са общо около 300 броя. Точно те са използвани за състезания и почти не се срещат вече. Да ги наречем „ненадеждни“ е нелепо! Всъщност това е стандартната ръчна кутия на Паджеро 2 и 3.
4. Диференциалите. Това че са Торсен е поредната неточност! Отпред е стандартен диференциал от Паджеро 2 и 3. Задния е също стандартен с LSD.
Ценралния диференциал е в Super Select трансмисията- най-доброта трансмисия за 4х4 измисляна някога и монтирана и до днес в Паджеро 4 !
И сега за ниската цена от 15 000 долара. За толковаможе да се намери но все по-труд
13:39 09.11.2016
12 Georgieva
И сега за ниската цена от 15 000 долара. За толковаможе да се намери но все по-трудно такава кола нов внос от Япоия във Велокобритания. Но такива коли обикновенно са на около 130 -150 хил. км и с десен волан . Впрочем тази кола се е произвеждала само с десен волан и се е продавала само в Япония на цена около 20 000 тагаващни долари.
Паджеро Ево с ляв волан и в добро състояние не се намира , а ако има такъв вече цените са над 35 000 евро.
Поздравления за автора на статията, че се е сетил за този автомобил!
Но можеше да не преписва неточни чужди статии а да намери по-добра информация. В България все още се състезават такива коли, една стандартна се движи и по улиците на Пловдив всеки ден!
Офроуд Шампионът на България за 2010г беше точно с Mitsubishi Pajero Evolution!
Един наистина уникален автомобил!
13:41 09.11.2016