Човек трябва да си изкриви душата, за да нарече второто поколение на Avensis красив автомобил. Или пък да е така заслепен от фанатичната си вярност към марката Toyota, че да не вижда как изглежда наследникът на някогашната Carina редом с Mazda6 и Honda Accord. С малко изключения дизайнът никога не е бил силната страна на японската компания. За сметка на това около името Toyota се е създал истински култ, чиито последователи не са готови да спорят с абсолютно всеки по свещената тема "надеждност" и обикновено печелят безапелационно.
Красив или не, вторият Avensis определено дава силни козове в ръцете на феновете. Независимо че се произвежда във Великобритания с почти изцяло европейски части, моделът има репутацията на един от най-качествените в сегмента. Това помага доста на продавачите - да се намери клиент не е никак трудно въпреки солените цени на вторичния пазар. Разбира се, сляпата вяра в имиджа не е добър съветник, дори да става дума за Toyota. Както всеки друг употребяван автомобил, втората генерация на Avensis си има кусури, някои от които могат да дестабилизират сериозно бюджета на собственика. На първо място сред оплакванията от
каросерията
се подреждат фаровете и стоповете. Имат неприятната особеност не просто да се "потят", а направо да образуват миниатюрни аквариуми зад стъклата си. Някои официални дилъри дори се принудиха да заменят светлинните блокове в рамките на гаранцията, но новите компоненти се оказаха също толкова проблемни. “Аптечната” чистота по българските пътища и разтворите, с които се третират през зимата, пък са виновни за потъмняването на хромираните детайли. Иначе Avensis може да се похвали с изключително грамотна сглобка. Купето има отлична антикорозионна подготовка и ръжда липсва дори при най-ранните екземпляри.
Оборудването
има общо взето две нива, независимо от пазара, за който е бил предназначен конкретният автомобил - R1 или Sol се води за базово, а R2 или Executive/Lux включва практически всички възможни екстри. През 2005 г. в някои страни бе пусната още по-опростената спецификация R0/Terra. Дори колите с такава комплектация обаче са екипирани с климатик, ABS, противобуксуваща система, електрически пакет, 6 еърбега и стерео с компакт диск. Не е сложно да се предположи с какви глезотии разполагат по-скъпите модификации. Сред малкото недостатъци на оборудването следва да се отбележат отказите на подгряването на седалките в някои коли от най-ранните серии, макар че дефектите са отстранени почти напълно по силата на гаранционните условия. С другия проблем, констатиран от множество оплаквания, собствениците трябва да се справят сами. Поставката за чаши на арматурата е разположена точно над аудиосистемата, поради което стереото нерядко получава изненадващи "душове" от кафе и други напитки.
Toyota монтира на Avensis относително широка по европейските стандарти на производителя гама от
двигатели
Най-рядко на вторичния пазар се среща базовата 1.6-литрова моторизация с мощност 110 к.с. Този агрегат се предлага само на някои пазари и няма особени шансове срещу 1 820-килограмовото купе на модела при пълно натоварване. 129-те коня на 1.8-литровия двигател мобилизират далеч по-адекватна тяга, независимо от типа на трансмисията. Практиката обаче показва, че за да се избегнат неприятности, трябва да се заложи на двулитровата машина със 147 к.с. (155 за японския пазар). Работата е там, че по-малкият мотор от серията 1ZZ-FE срива мита за безсмъртните двигатели на Toyota. Някои партиди от този агрегат страдат от недобър маслообмен и неефективно охлаждане на дъната на буталата, заради което се износват сегментите. Резулатът е завишен разход на масло (до 1.5-2 литра на 1 000 км) и шумове вследствие недостатъчното налягане в обтегача на ангренажната верига. През юли 2005 г. японците промениха конструкцията на сегментите и буталата и увеличиха обема на смазката с половин литър. Разумно е 1.8-литровите Avensis-и, прозведени преди това, да се избягват, тъй като в определени случаи лечението на проблема изисква смяна на целия блок.
Относително рядко може да се попадне на най-мощната 2.4-литрова модификация със 163 к.с. Цената на тези автомобили и разходът им на гориво обаче ги приобщава по-скоро към средния клас, където въпросният двигател се монтира на Camry. В този план далеч по-удачен избор са дизеловите версии, на които се пада лъвският пай от продажбите не само в Европа, а и у нас. При това специалистите определено отдават предпочитанията си на малкия 2.0-литров мотор със 116 к.с., който понася далеч по-безболезнено издевателствата на българската нафта, отколкото изключителният 2.2-литров агрегат със 150 или 177 коня.
В крайна сметка, ако се изключи 1.8-литровият бензинов двигател, с моторизацията трудно може да се сбърка. От гледна точка на надеждността всички останали агрегати са практически идеални. Газоразпределителните им механизми се задвижват с верига, а макар да се регулират, клапаните им рядко се нуждаят от такава процедура преди 200 000 км.
С абсолютна безотказност се отличават и
скоростните кутии
Изборът между механика с пет предавки или автоматик с четири или пет (2.4 бензин) степени зависи изцяло от предпочитанията. Желателно е маслото в "ръчната" трансмисия да се сменя на 40 000 км, а в автомата - на 80 000. Съединителят служи средно към 150 000 км.
Ходовата част
на Avensis се слави като една от най-издръжливите в сегмента. В повечето случаи купувачите на вторичния пазар получават автомобил, по чието шаси не е пипан или сменян нито един детайл. По 100-120 000 км изкарват дори амортисьорите и гумено-металните втулки. Практиката показва, че при по-внимателно отношение към колата ресурсът на тези компоненти може да достигне 250 000 км. Това обаче не бива да успокоява. В случай, че е износено, реанимирането на окачването може да струва доста сериозна сума - особено на задния мост в екземплярите от първите две години на производството. Диагностиката е задължителна.
Кормилният механизъм
на втория Avensis не е сред най-сполучливите елементи на конструкцията. Понякога след 50 000 км започват да се чуват шумове от рейката. Причиняват ги износените е пластмасови втулки, за което трябва да се отдаде чест на отвратителните пътни условия в България. Неизправността се познава по тропането от щита на моторния отсек при преминаване на неравности. За да се избегнат възможни инвестиции в нова рейка е добре да се повърти воланът при изключен двигател. Ако се чуват нетипични шумове, по-добре да се потърси друга кола. Колкото до бързото износване на спирачните накладки, бъдещият собственик просто трябва да се примири. Както и при Corolla, ресурсът им не е особено голям. На фона на удивителната издръжливост на всички останали детайли от конструкцията обаче с този недостатък се свиква лесно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бсбс
Коментиран от #6, #47, #55, #69
10:34 05.07.2017
2 Мишо
Това е валидно за всички модели на Тойота в които се слагат въпросните двигатели.
Всеки който е притежавал Тойота знае за какво говоря. В Нета има доста информация
Коментиран от #49
10:40 05.07.2017
3 гощо
10:43 05.07.2017
4 разочарован
10:52 05.07.2017
5 Бивш собственик на Тойота
Коментиран от #39, #54, #70, #79, #87
10:55 05.07.2017
6 стелт
До коментар #1 от "бсбс":
230 с този двигател, ама по нанадолното.11:11 05.07.2017
7 Van Basten
Коментиран от #15, #43
11:12 05.07.2017
8 avensis
11:23 05.07.2017
9 onq s konq
Коментиран от #10
11:24 05.07.2017
10 всички
До коментар #9 от "onq s konq":
бмв сте донори за рафинериите произвеждащи масла11:51 05.07.2017
11 Random
Иначе не е лоша.
Обаче предпочитам Е34 и Е30(както и 190 и 124)
Коментиран от #78
11:53 05.07.2017
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 изкривена душа
12:07 05.07.2017
14 Д-фен
12:27 05.07.2017
15 Аман от Бай Ганьовци
До коментар #7 от "Van Basten":
Е как за 330 000 км. нищо не сменяте всичките а пък аз на моя Ярис на 150 000 му правих окачване.....като вземете да лъжете,няма спиране! 330 000 км в България и особенно на паветата в София си за световен рекорд. На 100 000 тест на Ауто билд имат проблеми ,при вас за 330 000 нямат12:51 05.07.2017
16 Петре
Изключително здрав,комфортен и просторен автомобил с много хубава возия.Двигателите,обаче идват слаби за това тежко купе.На 320 000 хл километра е.Само полуоска,тампони и шарнир е сменяно и естествено консумативите
13:35 05.07.2017
17 Чичко
Има дизайнерски решения, за които нямам обяснение
Коментиран от #28
13:40 05.07.2017
18 onlyhonda
13:41 05.07.2017
19 Костадин Алексиев
13:54 05.07.2017
20 Иван Господинов
Коментиран от #23
13:59 05.07.2017
21 Т.о.ш.и.б.и.я.н
14:06 05.07.2017
22 Т.о.ш.и.б.и.я.н
14:11 05.07.2017
23 Чичко
До коментар #20 от "Иван Господинов":
Частите хич не са евтини, бъркате се много. Дреболиите, масла и филтри може да са колкото на другите, но има неща в пъти по-скъпи от европейските конкуренти.Всички споменавате за надеждността и т.н. като при всеки нещата са различни(има собственици на доста проблемни екземпляри), но никой не споменава нищо за удоволствието от шофиране, маневреност, динамичност, икономичност..
Една от колите ми е Тойота Ярис 2012 1,33 бензин и мога да кажа, че е пълно дърво. Единствено приемливо е вътрешното пространство.
14:18 05.07.2017
24 avensis
15:15 05.07.2017
25 Грую
15:33 05.07.2017
26 Владо
Коментиран от #29, #30
15:47 05.07.2017
27 Капитана
Коментиран от #59
15:56 05.07.2017
28 незнайко
До коментар #17 от "Чичко":
За решаването на проблема с лоста ще кажа, че всеки може да си го направи колкото иска висок. ЗНАЕТЕ КАК .16:35 05.07.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бай Иван
Коментиран от #35, #53
17:18 05.07.2017
32 Мони НСА
Коментиран от #37
17:21 05.07.2017
33 Може
Докато Пассат Б2 е доста по-хубава кола а можеш да си вземаш запазена за 2000лв
Коментиран от #34
17:32 05.07.2017
34 Може
До коментар #33 от "Може":
*Б317:33 05.07.2017
35 Ловеца на поршета
До коментар #31 от "Бай Иван":
Срамота бай Иване!!! Да нямаш пари да си купиш свястна кола и да караш тоз японски курник. Ами да ни беше споделил и ние тука от форума щяхме да ти съберем някой лев за нещо различно от Тойота. 😁17:41 05.07.2017
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 разочарован
До коментар #32 от "Мони НСА":
Абе тука всички сте некви яки карачи , на по 300-400к км. за 10-тина години . Такива километри може да се навъртят само , ако колата се използва за работа , тоест служебна , а шофьора е на заплата като такъв :)Аз въртя средно по 15000 км. на година и то при положение , че я използвам често за работа , а и ходя почти всеки уикенд до вилата , която е на 120 км. 300 000 км за 10 години са по 30 000 км на година , или по около 80-85км на ден , включително и почивните . Какво работите бе хора , шофьори ли сте ???
18:00 05.07.2017
38 Тойота
18:14 05.07.2017
39 Емил
До коментар #5 от "Бивш собственик на Тойота":
Ако говориш за Тойота, сигурно си прав. Аз карах Лганца - 180 000 км - ходова част не съм пипнал. Сега карам Сааб 95, 200 000 км. с една смяна на накрайници!18:25 05.07.2017
40 Toyota
18:32 05.07.2017
41 Иво
Коментиран от #42
18:34 05.07.2017
42 тафто
До коментар #41 от "Иво":
Публикувано във факти.бг: Карам такава от 12 години, и съм сменил само накладки " :)Аз пък карам такава от 40 години на 780000 и само веднъж съм и сменял маслото и два пъти съм спирал на бензиностанция да заредя с гориво , ако щете ми вервайте :)))
Също така само веднъж съм я чистил отвътре :)))))
Коментиран от #46
18:59 05.07.2017
43 Edin
До коментар #7 от "Van Basten":
Имам също 2 Авенсиса единия е 2007 фейслифта 2.2 чипосан на 180 коня ,2 диска на спирачки и няколко тампона ,много икономична и бърза ,на 300000 ,без никакви забележка ,освен ,че падат корите зимата ,перфектен автомобил ,по новия е също хубав ,същия дв ,но с поне 20% повече разход ,и двата са дизели ,не ги продавам за никакви пари19:31 05.07.2017
44 Ланус за всеки
19:40 05.07.2017
45 To$hko
Коментиран от #51
20:28 05.07.2017
46 аман бе
До коментар #42 от "тафто":
И що? От какъв зор? :)20:51 05.07.2017
47 ДДД
До коментар #1 от "бсбс":
как 200 000?тука кола на 9 години
е към 92000 километра
21:40 05.07.2017
48 Бай Тошо
21:47 05.07.2017
49 Гаро
До коментар #2 от "Мишо":
Мише ,тойота и прееди 2000 та, дърпаха по гаранциа някои серии за сегменти . Но карат и до днес ,и то без доливане от смяна до смяна .22:48 05.07.2017
50 Тутанкамон
22:56 05.07.2017
51 Гаро
До коментар #45 от "To$hko":
На механична ск кутия японска с тяхно масло , караш смело до 250 300 хилки бес проблем. Ако накой иска да искяри ще те лъска да го сменяш на всака смяна на двигателното ,23:08 05.07.2017
52 гост
Коментиран от #61
00:06 06.07.2017
53 бай Иван...с Хонда Сивик
До коментар #31 от "Бай Иван":
Тоз бай Иван с Тойота е менте...аз съм оригинала )))01:11 06.07.2017
54 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Бивш собственик на Тойота":
Опелите издържат откъм окачване идиотските БГ пътища доста за дълго време.05:40 06.07.2017
55 dragozow
До коментар #1 от "бсбс":
Максималната скорост на 1,8 е 185 км/ч. Дори да лъже малко скоростомера, няма как да вдигнеш 230, ще ти трябват минимум още 70 - 100 коня за да го направиш и още една предавка.Коментиран от #60
08:26 06.07.2017
56 Himler
09:42 06.07.2017
57 до 56
10:31 06.07.2017
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 цаца
До коментар #27 от "Капитана":
аз имам ярис 1.8 133кс който максималната скорост е200 км, та как колегата вдигна 230 с 300кг.по-тежка кола?И между другото авенсис т27 е по-добър във всяко отноцения
14:57 06.07.2017
60 Глупост
До коментар #55 от "dragozow":
Пълни глупости! Максималната скорост, която се дава в характеристиките е скорост, която може да се поддържа докато не ти свърши горивото. На моята кола е около 185 км/ч, обаче съм карал със 200 на равно. Вярно, трябва около седмица да ги стигне от 190 нагоре, но ги вдига.Коментиран от #63
16:47 06.07.2017
61 Гаро
До коментар #52 от "гост":
Пич дай ми повече инфо, какво е станало с ск кутии . Аз основно това правя. До сега съм нямал такъв проблем 5- та да изчезне.( НА ЯПОНСКА МЕХАНИЧНА КУТИЯ).21:08 06.07.2017
62 Алфа Ромео
22:24 06.07.2017
63 dragozow
До коментар #60 от "Глупост":
Абе приятел, по каталожна информация 1,8 има максимална скорос 185 км/ч, според някои сайтове е 200 км/ч. Няма как да вдигне 230 и да си кара с тях. Айде мислете малко.06:49 07.07.2017
64 papur
15:01 08.07.2017
65 недо
20:39 05.01.2018
66 Станчо куфара
19:22 18.02.2018
67 Мишо тенекеджията
19:28 18.02.2018
68 Чичоолу
20:29 10.05.2018
69 Цаца
До коментар #1 от "бсбс":
Посмали бате! Имам ярис 133кс който не може да направи 230 та авенсис с половин тон отгоре и с по-слаб двигател....07:26 20.06.2018
70 Dizzle
До коментар #5 от "Бивш собственик на Тойота":
не те знам как караш, проблема е в теб. 7 години карах Аурис без нито един проблем или нещо разбито. От 3 години карам Lexus IS от края на 2006, всичко по окачването му е оригинално, здраво и нищо не е сменяно..09:57 20.06.2018
71 Димитров
Коментиран от #84
17:18 20.06.2018
72 Изпатил
22:13 17.09.2018
73 Светослав
09:28 03.12.2018
74 Тойота Авенсис 1.8 2008 129к.с.
23:04 16.01.2019
75 Emil
04:46 12.03.2019
76 Емил
Коментиран от #77
10:32 16.03.2019
77 Ivo
До коментар #76 от "Емил":
Продай колата Купи си немска кола и решаваш проблема бензин Ако не ми вярваш след 18 месеца прочети това18:43 16.03.2019
78 Nas
До коментар #11 от "Random":
Много грозен и не комфортен но за мъже над 55г може и да допадне19:15 25.04.2019
79 Nas
До коментар #5 от "Бивш собственик на Тойота":
Прехвален грозни е19:16 25.04.2019
80 Nas
19:23 25.04.2019
81 КАМЕН
Коментиран от #83
16:46 05.06.2019
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Va60
До коментар #81 от "КАМЕН":
Е така е като нямаш глава сега търси главаКоментиран от #85
00:09 29.08.2019
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 На дизеляка
До коментар #83 от "Va60":
Карал съм Ауди 12години,Сега карам Тойота.Никога повече няма да си купя Ауди.16:36 18.12.2019
86 mr Jo
доволен съм от колата, но много ме дразни ниското качество на пластмасата по нея- ужасна е, цепи се, чупи се, както и това за маслото е вярно, на 200 000 е в момента
12:35 10.03.2020
87 Сегашен собственик на Тойота
До коментар #5 от "Бивш собственик на Тойота":
Карам 116 дизел от 2 години и 50000 километра. Преди това е карана тук 20000. Смених съединител за 600 лева с работата. Освен един преден лагер и два задни тампона на стаб щанга за 200 лева друго не е правено, а на всяка смяна на масло се преглежда обстойно окачването. За дюзи в тойота пловдив при покупката казаха, че има една за смяна. Прозвуча ми несериозно, при положение че искаха да сменят тази, която прави корекции. Не я смених. Както казах 50000 км и пали от четвърт зиме и лете. Масло се долива 500 грама на 10000км. Не знам за турбо какви проблеми има, познат кара същата от 500000 км и не е имал проблеми. А сменя масло на 15000 минимум.08:10 22.03.2020
88 потребител
23:22 13.05.2020
89 потребител
23:22 13.05.2020
90 Спас
Тези автомобили са наистини в пъти по-надежни и здрави от всички останали, които сме имали Ауди А6, А4, Пасат 2.0 TDI, Golf 2.0 TDI
11:50 18.09.2020
91 Здравко
22:47 22.02.2021