Last news in Fakti

22 Ноември, 2008 14:22 2 103 0

Rover

  • rover-
  • rover ten-
  • rover 16hp light six-
  • rover 14 speed

През 1887 година Джон Кемп Стърли и Уилиям Сатън основават велосипедна фирма. Две години по-късно двамата джентълмени вече разполагат с доста прилична фабрика и ресурс за производство на автомобили. Те се възползват от това и бързо започват да сглобяват технически опростени моторни превозни средства. Първият модел е Rover 8, който за всеобщо учудване започва да се продава много добре. Успехът на модела, който притежава двигател с мощност 8 к.с., се дължи на изключителните за онова време технически решения, най-интересните от които са кормилна уредба с рейка и скоростен лост, монтиран на кормилната колонка. През 1911 година компанията, която набира все повече скорост, представя на пазара седан от средния клас, впечатляващ с далеч по-привлекателен външен вид. Моделът е обозначен с номер 12, което не идва от конските сили. Агрегатът разполага с цели 28 кончета, а максималната му скорост е 80 км/ч. До 1918 година компанията продава тези два модела, но тяхното обновяване не води до същите резултати. Версията 12 е леко преработена и носи индекс 14, а през 1924-а моделът 8 е заменен от 9/20. Прождажбите спадат драстично и ръководството на компанията привлича на работа норвежеца Питър Поуп. Именно той разработва модела 14/45, отличаващ се с революционен агрегат с горно разположени клапани и полусферични горивни камери. Всички тези нововъведения се усъвършенстват през годините и достигат своя връх през 1928 година, когато на бял свят се появява Rover Ten. По същото време Питър Поуп довършва разработката и на още един хитов за марката модел. Става дума за Rover 16hp Light Six, оборудван с шестцилиндров двигател. Този автомобил става популярен заради успехите си на надпреварата Син Експрес, която прекосява цяла Франция - от Ламаша до Лазурния бряг.

През 30-те години на миналия век фирмата обновява моделната си гама и вади на пазара високоскоростни автомобили. Rover 14 Speed дебютира през 1932-а и достига скорост от 130 км/ч. През 1939 година компанията спира с производството на автомобили и преориентира производството си към различни агрегати изцяло в полза на армията. Възходът и последвалото падение на марката продължават след Втората световна война, но това вече е друга история...

Радославъ Славчевъ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА