Last news in Fakti

30 Август, 2008 10:20 19 309 1

SsangYong Rexton 270 CDI XVT

  • ssangyong-
  • rexton-
  • ssangyong rexton 270 cdi xvt

Връзката на SsangYong с Mercedes-Benz датира отдавна. Акционерното участие на германците в корейската компания и произтичащия от това обмен на технологии води до значително повишаване на качеството и надеждността на азиатските всъдеходи. Запознатите с темата знаят, че SsangYong използва в своите модели от години възли и агрегати, доставяни от или произвеждани по лиценз на Mercedes-Benz, както и компоненти на сертифицирани от централата в Щутгарт доставчици. Подобен е и случаят с флагмана Rexton (В превод “кралски звук“). Въпреки това, първото поколение имаше редица недостатъци, най-вече по отношение на стабилността. Сега на ход е второто поколение, при което основните “детски болести” са излекувани, дизайнът е леко променен. Системата за предаване на въртящият момент към четирите колела също е нова. Този автомобил с голяма проходимост от високия клас се предлага и на нашия пазар, а тестът, който направихме, третира най-наточената версия.

Екстериор

Естествено, смяната на поколенията не минава без козметични промени на външния вид. В случая те не са радикални, но въпреки това изменят в положителна насока дизайна на Rexton. Основните разлики са в променената форма на предните светлини и новата радиаторна решетка. Иначе всъдеходът изглежда солиден и въпреки заоблените форми - определено динамичен. Ако се загледате по-детайлно, ще доловите лека прилика с щутгартския хит Mercedes ML, но “кореецът” определено притежава свой собствен облик. Дизайнът на първото поколение на Rexton не е дело на корейски инженери, а на корифеите от ItalDesign. Ако трябва да сме честни обаче, италианците не си бяха свършили работата докрай. За мнозина специалисти във външния вид на Rexton I има нещо дразнещо, като най-вече това личи в пропорциите на всъдехода. Именно тези дребни недостатъци сега са изчистени и екстериорът на второто поколение е далеч по-стилен.

Интериор

Основната промяна в салона е свързана с новия преден панел, който освен значително стилизиран, е и информативно оптимизиран. Първото поколение се характеризираше със стегнат салон, като обаче ясно се забелязваха недотам качествените материали на някои от детайлите. Всичко това бе продиктувано от идеята за максимално понижаване на цената. Последната сега е завишена, но пък това определено се е отразило на вътрешността на новия Rexton. Няма евтини пластмаси, кожата е с перфектно качество и не на последно място се забелязва значително подобрената сглобка. По отношение на екстри, включени в базовото оборудване, корейският автомобил с повишена проходимост превъзхожда доста от преките си конкуренти. Иначе седалките са удобни и ергономични. Мястото за краката на водача и пажерите е повече от достатъчно. Багажното пространство е голямо и функционално, а интерес представлява двойната седалка, монтирана на третия ред. При сгънато положение тя е почти незабележима и багажният под остава равен, а при разгънато положение комфортът й е доста по-добър от символичните кресла, монтирани на конкурентни автомобили.

Двигател и ходови характеристики

Докато предишният дизелов агрегат беше с леко поостаряла концепция, то новият е изпипан във всяко едно отношение. Това е добре познатия дизел на 270 CDI на Mercedes-Benz, който се характеризира с перфектна динамика, ниско ниво на шум и отлични норми на икономичност. Окачването е едно от нещата, което най-много различава двете поколения на Rexton. Предишното не бе от най-удачните и се характеризираше с нестабилност при висока скорост, недозавиване и типичното за повечето всъдеходи “замятане” на задницата. Новото обаче, е независимо и лежи в основата на значително подобрената стабилност на автомобила. Както вече споменахме, и системата за задвижване на четирите колела е нова. При по-евтините модификации се предлага вече познатата Torque on Demand, но при наточените версии тя е заменена с доста по съвършената AWD. Всички тези нововъведения правят автомобила доста по-стабилен и проходим. Един от малкото минуси е свързан със сервоусилителя на волана. Последният е доста лек и е идеален за маневриране на място, но втърдяването му при повишаване на скоростта не е достатъчно. Спирачната система е без забележки и като цяло пътното поведение на Rexton е повече от прилично.

Цена

Сравнена с тази на предишното поколение тя е по-висока, но пък има защо. Подобреното качество, както и новите основни възли и агрегати превръщат Rexton в достоен конкурент на именитите си алтернативи. По-интересното обаче е друго. Въпреки повишаването на цената Rexton си остава най-атрактивното предложение в този клас.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 petar

    0 0 Отговор
    kolko gorivo harchi molq otgovora na:
    [email protected]