29 203 37

Проверка на употребяван автомобил по VIN - не и в БГ

Радослав Славчев

Не са малко държавите, в които всеки, желаещ да си купи автомобил втора употреба може да провери предварително неговата история. Въпреки че България е на едно от челните места по употреба на коли "втора ръка", у нас такава услуга не съществува.

Дори и в Русия вече се предлага огромна база данни, чрез която може да бъде направена въпросната проверка. На сайта Autoteka.ru е събрана историята на над 5 млн. автомобила и тя може да бъде налична само по VIN номера на автомобила.

От него се вижда пробегът на колата, годината на първа регистрация, броя на предишни собственици, количеството катастрофи (ако има такива), пълна сервизна история и подробна информация за извършените ремонти. Става ясно и дали колата е използвана като такси. Информацията е изключително полезна и е логично да се запитаме: Защо няма такава услуга и у нас?



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Би Джи бизнес
    Отговор
    1 14:49  26.10.17
    Отговорът е прост: джамбаз мафията няма никакъв интерес, дори обратно ! Балъците пък искат да си живеят в измисления свят на коли нов внос, на 159 хил км. с един собственик 1932 г роден ;)

    Коментиран от #4

  • onlyhonda
    Отговор
    2 15:06  26.10.17
    АМА ВИЕ за малоумни ли ни взехте бе!!!! нали преди няма i десетина дена тръбяхте точно тук как Български евродепутат предложил да се криминализира връщането на километража и някаква база данни с автомобилите!!! ние боклуци ли сме или съвсем за мезе ни взехте??? ами ето то базата я има!!! трябва да се плати нещо да се сложи тук някъде физически един сървър и да се ползва и от тук и това нещо може да стане за има няма и няколко хиляди лева!!!! а да видим тоз евро кавал колко милиона ще завлече до като се появи и тук тази то не е и услуга, а нещо което ще озапти малко наглите джамбази които и с 200 че и с 300 хиляди понякога връщат километрите!!!

    Коментиран от #10

  • Марио
    Отговор
    3 15:06  26.10.17
    Защото в България повечето хора са прости и като една кола е на много километри си мислят че е лоша.А тя не е.Даже си е прекрасна и няма разлика с другите.Особено ако е на не над повече от 5 години.
  • Бай Благой
    Отговор
    4 15:08  26.10.17

    До коментар #1 от "Би Джи бизнес":

    Викаш ако се въведе в България....и джамбазите и балъците ще бъдат умопомрачени :D

  • Японеца
    Отговор
    5 15:11  26.10.17
    По-прост от българския купувач няма! Всички коли на пазара са на около 150 000км. Дори представителите връщат километражите. Но, искат да ги лъжат, лъжат ги!
  • onq s konq
    Отговор
    6 15:11  26.10.17
    Ми моито беенве като нема вин номер какво праиме?

    Коментиран от #7, #29

  • Вуте
    Отговор
    7 15:40  26.10.17

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Толкова ли е изгнило та му е избегал номера бе катъркин?
  • Гост
    Отговор
    8 16:17  26.10.17
    В представителствата на марките по VIN номера могат да ти кажат историят на автомобила, но само ако е поддържам в представителство, а не в кварталния сервиз. Имам личен опит с проверка най-вече на коли от Италия. Имат история до 60-80 хил.км. и до 2 години след покупката и след това всички дири за тази кола изчезват....

    Коментиран от #11

  • 12848
    Отговор
    9 17:54  26.10.17
    В Белгия е много просто с километража. Отиваш на преглед записват ти километража, догодина пак и така при всеки преглед. Като винаги си получаваш и документа, който показва кога на какви километри си минал преглед от първата регистрация на колата. И тук се правят прегледи да ти стане жал за колицата, особено при преглед за продажба я разцепват...Няма как миналата година си дошъл на преглед с пробег 120000км, тая година си на 90 000км...

    Коментиран от #25

  • Toni
    Отговор
    10 18:18  26.10.17

    До коментар #2 от "onlyhonda":

    Само да те светна: сървъра може физически да бъде и в сингапур. Не е проблема сървъра. Това зависи от сервизите , които на добра воля да качват инфо с ремонтите по някоя кола в базада данни. И после всеки да черпи инфо от там срещу някаква символична сума. Сега ми кажи бай пенко кварталния капцитет който рециклира накладки, как ще го накараш да прави такова нещо. Дай да си го кажем директно - тука манталитета ки е сбъркан не друго. Никой не може да ме убеди че е нормална ганя да изсипе 40 хил.лв. За кола втора употреба при положение че за тази сума може да вземе приличен нов автомобил, в гаранция, който при всекидневна експлотациа ще изкара поне едно 4-5 год. без ремонти. Ама ганя купува бракуван боклук за да се прави на голем. Обаче голем му влиза после:

    Коментиран от #23

  • Васил Кунчев
    Отговор
    11 18:20  26.10.17

    До коментар #8 от "Гост":

    Тъкмо щях да се опитам да обясня на Ганьовците, че тая фъшкия с VIN номера минава само пред нискоинтелигентни примати. По този номер може да се установи единствено първата регистрация и нищо повече. Единствено ако колата е лизингова, тогава може да се проследи за километри или катастрофи. Което пак не е на 100%. Някои лизингодатели налагат лимит на годишния пробег. Т.е. ако го надминеш, минаваш през някой хакер да ти вкара пробега в норма. Веднъж колата излезе ли от лизинга, край на проследяването. В оторизираните сервизи взимат по 400 лева за смяна на масло. Един познат си взе нова кола и му казаха да отиде след 5000 км. за смяна на масло. Той им каза, че сам ще си го смени и му отпадна гаранцията. Имам познати по представителствата унас и съм проверявал достатъчно коли по ВИН номера за да знам, че този номер не минава тук, а и не само. Европа е пълна с гаражни майстори, работещи на 1/2 цени от официалните сервизи. Европейците не са толкова прости....

    Коментиран от #15, #18

  • цоньо
    Отговор
    12 19:37  26.10.17
    ЩОТО ОТ НАЗЕ И ЧЕП ЗА ЗЕЛИ НЕ СТАВА
  • Дрисльото
    Отговор
    13 21:01  26.10.17
    Я не разваляйте хубавата работа . Сега всички караме нови коли на 156 к километра. Тия с по 300 и 400 к километра карат морги!
  • Нйотов
    Отговор
    14 21:16  26.10.17
    При покупка на употребявано БМВ от дилърите заявяват, че само собственика на автомобила можел да поиска информация за историята на колата. С две думи като си я купиш ще ти дадат информация. Що за логика?!
  • тос пък
    Отговор
    15 22:22  26.10.17

    До коментар #11 от "Васил Кунчев":

    бая си тъп, честно !
  • Гост
    Отговор
    16 00:12  27.10.17
    При всеки ГТП се записва пробег на автомобила, съвсем просто е да се даде свободен онлайн достъп, например срещу 2лв на проверка, но никой тъпак в ДАИ не иска да изкарва пари за службата, по-лесно е да взима по 20 да извършва тази услуга по втория начин
  • байчо
    Отговор
    17 01:02  27.10.17
    Не се лъжете и с колите от Швейцария...тук в Плевен 3 автокъщи си въртят 7 швейцарски номера по колите за продан. После : "докарана на собствен ход от Швейцария, реални километри, сервизна книжка" ...а тия мошеници и на картата не могат да я покажат. Лошото е че хорицата се лъжат лесно, даже дават по 10-15 % повече за "швейцарката" и после си скубят косите.
  • Търговец
    Отговор
    18 07:28  27.10.17

    До коментар #11 от "Васил Кунчев":

    Осъзнаваш ли,че пишеш на нищо неразбиращи, ниско платени и слабо грамотни драскачи, пишешти с цел ЕВТИНА ПРОПАГАНДА против вноса на стари коли.? Пропаганда целяща да подтикне хората да им купуват новите ментета и да ги обслужват в изключително- много измамните и некомпетентни сервизи.
  • гощо
    Отговор
    19 07:29  27.10.17
    Как да няма?!?! Сега си продавам колата и вече двама взимат номера и си проверяват в представителството! Дори излиза че имала записан час в еди си кой си сервиз в Европа на коя дата и че не е отишла! Така,че.... А че народа е прост и иска да бъде лъган,че колата е на 128хил. е друга тема! Аз продавам кола 2010г карам я от 4 години и сега е на 250-260хил. без видими следи от ползване! Няма съдрани седалки изтъркани волани,копчета и т.н. Народа е прост бяга защото била над 200хил и ходи при съдраните седалки дето са на 900хил върнати на 128хил. Но това е ние сме малък,но пък изключително прост народ!!!!
  • Супер марио
    Отговор
    20 08:10  27.10.17
    Правете си проверки по този сайт. КМ са предполагаеми за годинито , но горе долу е точен https://www.vindecoderz.com

    Коментиран от #21

  • Някой
    Отговор
    21 08:48  27.10.17

    До коментар #20 от "Супер марио":

    Пълно менте. Проверих две от моите коли, нищо общо с истината.
  • Затова
    Отговор
    22 08:52  27.10.17
    Отивам в Силвър Стар и за 180 лв. се прави пълен преглед на колата. Така знаеш какво купуваш или какво няма да купиш. Ако колата е читава се взима, ако ли не - пропускаш. Говоря специално за Мерцедес. За 200 лева можеш да си спестиш бъдещи ремонти за хиляди левове! И да - по добре 30-40 хил лв. за 3-4 до 5 г. хубава кола, която може да караш и 10 г. още, отколкото нова пластмасова малолитражна каруца, дето на 40-50 хил. км. цялата скърца и вози като лагерна количка. Всеки, който може да си позволи поддръжката, ще избере Е класа на 4-5 г. пред чисто ново Пежо, Рено, Опел и какви ли още не "жмели".
  • Един Гоньо
    Отговор
    23 09:13  27.10.17

    До коментар #10 от "Toni":

    Тонка още дълго ще чакаш " ГАНЯ " да ти изкупува новите отпадъци и да пи вдига оборота на скапания сервиз, вместо да си вземе истинска маркова кола. Пък макар и на 15 години. Пък дори но 350000км. Защото: 1 Ганя знае, че е по добра 2. Ганя няма пари за да ви става спонсор на на магазинчетата за нови еднодневки 3.На Ганя не му пука, че разходите ви са много големи ( Той не ще да Ви ги поема, той си има достатъчно свои ) 4. На Ганя не му пука и , че банката ще ви вземе магазинчето щото той не Ви помага да погасявате вноските по кредита. 5. И най-вече Ганя го е ял вече вашия много пъти. п.п. АБЕ ГАНЯ Е ЛОШ ЧОВЕК.

    Коментиран от #24, #26, #32

  • Тони
    Отговор
    24 16:42  27.10.17

    До коментар #23 от "Един Гоньо":

    Типично ганьовско изказване! Ганя явно се засега!!! Това което направиха комунистите с населението за 45 год. друг не може да го постигне! Създадоха хора приучени да живеят в нищета и мизерия и най-вече да се радват от този факт. В 2017 год. все още правите зимнина и се превъзнасяте по автомобили брак пък дори и на 5 год. такива. В момента сме 21 век, но след като ти харесва да караш морга , естетвено това е твой личен избор. Когато през 2001 год. си купих първата нова кола, в кварталното кафе слушах същите приказки - новите са трошляци , колите от 90 са най-яки. За 16 год . почти нищо не се е променило в манталитета на ТУБАРЯ , и това е много много жалко. Всъщност голяма разлика няма между селянина ханс, пияницата джон и всичко що живее извън София. Отивай да рециклираш накладки, да ти коват феродо, да си мърсиш ръцете с масло и филтри, като може да седнеш като европеец , в климатизиран салон и изпиеш едно кафе.
  • В.И
    Отговор
    25 19:53  27.10.17

    До коментар #9 от "12848":

    Ми то и в България го записват, ама какво от това???Като смениш номерата и всичко започва от начало.

    Коментиран от #36

  • 26 20:31  27.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Един Ганьо
    Отговор
    27 23:47  27.10.17

    До коментар #26 от "Аххх":

    За тази евтина и смотана пропаганда би трябвало да ти плащат някаки дребни парици. Около 15-20лв. според мен. Срамота, да се излагаш така за жълти стотинки.Егати резила. Ама то заплащането е според възможностите.

    Коментиран от #28

  • Аххх
    Отговор
    28 08:14  28.10.17

    До коментар #27 от "Един Ганьо":

    Очевидно няма какво смислено да кажеш и говориш глупости Понякога умния е по-добре да замълчи и да не се поддава на очевидни провокации Пожелавам ти някой ден да си купиш нова кола от магазин такава каквато на теб ти харесва Тогава ще разбереш
  • АЛФАQ4
    Отговор
    29 08:40  14.07.18

    До коментар #6 от "onq s konq":

    КАТО НЕМА ВИН НОМЕР В ПЛЕВНЯТА
  • Мчи аз
    Отговор
    30 08:44  25.07.18
    Обикновено записи се правят първите до 5 години, докато автомобила е в гаранция и това е задължително. Много рядко след това се записват стриктно километрите при обслужването. В чужбина не им дреме, че трябвало да се записва. Карат си новите коли и им дреме на шмайзера, че някой после в третия свят ще иска да я проверява. Въпреки това част от джамбазите проверяват последните записи и гледат като връщат километрите да са малко над тях и обясняват на този, който е проверил преди да я вземе у нас, че колата е стояла в гараж защото бабата починала и нямало кой да я кара. Само дъщеря й от време на време си карала козметиката за магазина, който имала. Излагали са се вече и някой си научиха урока. Проверявал съм десетки автомобили и спокойно мога да заявя, че не съм попадал на кола с водени записи след 5-тата година.
  • Konstantin
    Отговор
    31 09:35  25.07.18
    Само ще кажа че и с Италия се научиха да връщат километражите за колите които идват тук и после наще и те връщат километражите 😁
  • Lexus
    Отговор
    32 13:03  25.07.18

    До коментар #23 от "Един Гоньо":

    Много тъпо и типично ганьовско изказване. Карал съм и 18 годишна кола, и 20 годишна. Все от твоите “маркови”. Обаче удоволствието и спокойствието да караш нова кома от магазина е несравнимо. Усещането е различно. Няма да трака да чука, да ти тресе. Ароматата в колата е различен. Визията е лека и приятна. И знаеш че тази кола поне 5 години няма имаш никакви ядове с нея, или ако имаш, те се поемат гаранционно. И ако Ганьо е умен, ще даде едно 35-40 бона да си вземе нова кола, ще й се радва 5 години, после ще я продаде за 15-20 бона и ще е карал чисто нова кола за половината сума. Ама Ганьо не е умен, ще даде маса пари за морга, още пари да я стегне, и още пари като излезе нещо, а то винаги излиза на кошниците. И накрая ще я пробута на следващия балък. Селско мислене ама трябва и такива хора явно да има все още.

    Коментиран от #33

  • Lexus
    Отговор
    33 13:09  25.07.18

    До коментар #32 от "Lexus":

    Извинявам се за грешките. Аутокорект на телефона. Да се чете Возията и Ароматът

    Коментиран от #34


  • Мчи аз
    Отговор
    34 13:21  25.07.18

    До коментар #33 от "Lexus":

    Съгласен съм с теб Lexus на 100%
  • Горчивата истина
    Отговор
    35 13:47  25.07.18
    Всеки трябва да кара автомобил, който може да си позволи.Ще дам реален пример: Искате да шофирате икономичен автомобил, да събира много багаж и да има "душа"(101 к.с.) на магистралата. Трябва и да попада в малкия данък и малката застраховка. И ето: Opel Astra H,дизел, редовни документи, реални километри, комби, разход 4.7/100 извънградско до 8 градско и куп екстри-като нова е била "космически кораб".Защо обаче е толкова евтина? Сравнена със същият автомобил с бензинов двигател, той е с цели 2000 лв. по-скъп.Много просто вие ще платите тези 2000 лева, за ремонти на вашият автомобил и това всеки автотърговец го знае и затова бензиновата държи цена.Изборът е ваш, ако карате рядко т. нар. "неделен шофьор", заложете на бензина, ако обаче всеки ден ползвате автомобила вземете дизела и направете необходимите ремонти.В България трудът е много евтин, частите и ДДС-то скъпи.
  • Haries
    Отговор
    36 09:09  26.07.18

    До коментар #25 от "В.И":

    Явно не си разбрал. В Белгия колата на преглед се записва по ВИН номер,регистрационният номер е лично на собственика и също се записва но е важен до толкова за установяването на собственост.И прегледа на колата е наистина много сериозен,а да не говорим за преглед за продажба тогава я гледат до най-малката подробност.За една изгоряла крушка или леко хлопане по окачване и си аут.Дават ти срок до две седмици да си оправиш колата,ако не го направиш се води спряла от движение. А ако те хване полицията жална ти майка,директно на съд отиваш.Ако тази система се въведе в България доста автомобили ще останат на трупчета.
  • ОБ4
    Отговор
    37 18:08  28.09.18
    Елементарно!Ако,колата е нов внос проверяваш в базата на държавата от която е внесен

Напиши коментар:


Публикувай