2 144 12

Хърватите от Rimac с нова хиперкола

Георги Касабов

Хърватите от Rimac с нова хиперкола

Хърватският производител на електромобили Rimac готви нов модел, който "ще промени правилата на играта", става ясно от съобщение в официалния профил на компанията във Facebook. Новата хиперкола на ток ще бъде представена на салона в Женева през март догодина.

В момента единственият модел в гамата на Rimac е Concept One. Той е снабден с четири електромотора с постоянни магнити. Сумарната им мощност е 1 224 к.с., а въртящият момент - 1 600 Нм.

Тежкият 1 850 кг Concept One ускорява от 0 до 100 за 2.5, от до 200 - за 6.2, а до 300 - за 14.2 секунди. Максималната скорост е 355 км/ч.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Електрика
    Отговор
    1 10:02  03.12.17
    Трудно ще е да направят автомобил, който "ще промени правилата на играта", при положение че вече има солидна заявка за това, подкрепена с конкретни технически характеристики. Разбира се, ще се радвам да успеят! Колкото повече конкуренция, толкова по-бърз прогрес ни чака. Потенциала на батериите е огромен и има широко поле за усъвършенстване на електромобилите.
  • Японеца
    Отговор
    2 17:25  03.12.17
    Ако получат държавна субсидия и напълнят Хърватска с тези коли? С данъчни облекчения и т.н. маркетинг трикове ще успеят. А правилата са ясни, евтино, надеждно, здраво, с малки разходи и без данък, безплатен паркинг, дали ще се получи?

    Коментиран от #3

  • Електрика
    Отговор
    3 18:14  03.12.17

    До коментар #2 от "Японеца":

    А аз се мислех за оптимист. Ти уби всичко детско в мен. Как успя да си представиш, че заради данъчни облекчения и безплатно паркиране, всички в Хърватска ще си накупят автомобили за по един милион долара? Как успя да си го представиш, след като и в най-смелите си мечти, Римак са направили само 8 броя автомобили? Евала пич!

    Коментиран от #5

  • Shmeker
    Отговор
    4 19:16  03.12.17
    Абе защо не направят нормална кола ама да минава 1000 км. с едно зареждане

    Коментиран от #7, #11


  • Зорлем
    Отговор
    5 20:10  03.12.17

    До коментар #3 от "Електрика":

    Ако пак дават на Ричард Хамънд да им кара автомобилите, и 8 няма да им останат за продаване.

    Коментиран от #6

  • Електрика
    Отговор
    6 20:59  03.12.17

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Това вече е нещо с което не мога да не се съглася. (;
  • Знайко
    Отговор
    7 07:48  04.12.17

    До коментар #4 от "Shmeker":

    И аз това се чудя при положение че всички искаме да сме част от един по-чист и безшумен свят вместо да впрегнат това ни наше желание и да ни стимулират с една прилична цена, дори и като начало с нещо по-градско с размер на голф примерно те тръгнали да се равняват с бензинките, което е безумие за момента заради голямото тегло на колата. И още нещо на кой му е притрябвал постояннотоков двигател като всяка година ще му сменя четките ???? Асинхронният двигател е по-добрият вариант.

    Коментиран от #9

  • некойси
    Отговор
    8 08:13  04.12.17
    Да пуснат английския лилипут да го тества :)
  • 656
    Отговор
    9 17:48  04.12.17

    До коментар #7 от "Знайко":

    Знайко едва ли ел. мотора ще е с четки, не се излагай. Това не е дрелка.

    Коментиран от #10

  • Знайко
    Отговор
    10 18:09  04.12.17

    До коментар #9 от "656":

    Aбе ти като не се излагаш да не си измислил някакъв нов ел. двигател??? В статията си пише: Публикувано във факти.бг: Той е снабден с четири електромотора с постоянни магнити. Хайде сега обясни на мен излагащият се как ще работи този двигател с постоянни магнити без четки???
  • Гост
    Отговор
    11 02:08  05.12.17

    До коментар #4 от "Shmeker":

    Има кола, минаваща 1000 км с магистрална скорост (батерията е 200 kWh), но е не-нормална кола. Заводско прави четвърт миля драг за 8.9 секунди... Наското й беше премиерата
  • Електрика
    Отговор
    12 08:51  05.12.17
    Очаквах да се появи гуруто на Уикипедия в този форум с линк и цитат: История Първите сведения за комерсиална употреба на безколекторни двигатели са от 1886 година [1], но реално този тип задвижване започва масово да се прилага след 1962 г.[2][3] https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Безколекторен_постояннотоков_двигател Ето още един пример, че датата на откриване на нещо не винаги съвпада с годината, а дори и векът на неговото масово и комерсиално използване. Ако сега не искате да чакате половин час за да си заредите автомобила, представете си преди век дали някой е искал да чака 10 часа. После пак се чудете защо превес са взели бензиновите автомобили. Електромобилите с 1000 километра пробег и 10-минутно зареждане чукат на вратата с по-ниска цена от бензиновите си аналози. Това ще обърне играта на предимствата. Като с предимства въобще нямам предвид екология или ускорение.

Напиши коментар:


Публикувай