4 730 13

Огромен скок в продажбите на нови коли у нас

Георги Касабов

2017-а се очертава като най-силната година за вносителите на автомобили в България от десетилетие насам, сочи статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители. От януари до ноември досега у нас са купени 28 180 нови коли, с 23.5% повече, отколкото за същия период през 2016-а.

Макар и рекордни за последните девет години, продажбите все още са далеч от равнището отпреди финансовата криза от 2008 г. Тогава българите са купили близо 44 000 нови автомобила.

Най-много автомобили от началото на годината в Европейския съюз е продала VW Group (3 327 629, +2.9%), следвана от Renault Group (1 352 672, +7.9%) и PSA (1 341 166, +25.7%). Най-големият пазар остава Германия с 3 187 312 автомобила (+3.0%). На второ място се подрежда Великобритания (2 388 144, -5.0%), а на трето - Франция (1 917 376, +5.3%).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • hristov
    Отговор
    1 10:37  15.12.17
    Естесвенно при тия нагли автоджамбази с манипулирани коли отвсякъде да ти искат по 18-19 хил за кола на 300 000 при положение че има за 25 хил нови с 5 г.гаранция

    Коментиран от #4

  • Г. Тонев
    Отговор
    2 11:02  15.12.17
    Към господина и неговата категоризация нагли автоджанбази .... Винаги автоджанбазите се опитват да угодят на възможностите на нереалните клиенти който нямат възможности а искат колаааа така , че те всъщност служат на народа !!!!!! Ако плащат няма да има нужда от тъгровци на коли на старо а ще бъде Магазина и след счупване на желязооо така че имайте уважение и към тази професия тя служи на бедния български народдд

    Коментиран от #13

  • filo
    Отговор
    3 11:17  15.12.17
    Стандарта се повишава и затова се купуват повече и нови и стари коли. От тях не мож еш да се разминеш по улиците.
  • 123
    Отговор
    4 11:20  15.12.17

    До коментар #1 от "hristov":

    Прав си, но си пълен оптимист. 300000 км си чист оптимизъм. Ако отвориш немското мобиле или подобен сайт, ще видиш, на сходни цени с тези на нашите автоджамбази са автомобили на по 700-800 000 км. Вероятно и колата е направена на канче преди да дойде в България. А ръстът е толкова голям, защото нашия пазара е мнооого малък. На 20 хил. автомобила като продадеш 5 хил повече и прави 25 % ръст. Ама българинът нали е комплексар - няма да си купи кола за 25 хил. нова с гаранция, а ще вземе за 20 хил. уникално запазена лимузина с фул екстри, на 10 години и на 150 хил. км., която в своята младост е струвала 100 хил. Затова и после като се счупи компютъра - 5000 за ремонт, скоростната кутия - 3000 за ремонт, двигателя - 5000 за ремонт и т.н. А който няма достатъчно средства - ще си купи по-стар автомобил от вътрешния пазар с история, а не боклука от Германия.

    Коментиран от #6


  • GTE
    Отговор
    5 11:30  15.12.17
    В Германия, Италия, Австрия и особено в Швейцария, запазените и истински коли на вторичния пазар са с цена по-висока от тези на барутарниците по Горубляне и другите пазарища. Кола с минал преглед за 2 години напред, от собственик (не от автокъща) е едно 30 - 50 процента по-скъпа от същата тука, която е докарана, минала е през двама трима джамбазина, които са я натоварили с печалба, платили са мито (ако е от Швейцария) екотаксата и регистрацията и я продават като нова и изключителен екземпляр за ценители. Защо ли е така ? Отговора за мен е ясен.
  • Limousine
    Отговор
    6 11:56  15.12.17

    До коментар #4 от "123":

    Принципно си прав, но тук има едно голямо "НО"! Проблемът, е че за 25 000 лева чисто нова вземаш пълен боклук - кола лишена от всякакви качества - посредствен комфорт, отчайващо лоша динамика, отвратителна управляемост, еФтини пластмаси. Пълна "нула"! А за 20 000 лева, "втора употреба" получаваш наистина разкошен автомобил - приятен комфорт на возене, добра динамика, качествен интериор и.т.н. За това хората си купуват коли втора употреба, а не нови! За ремонтите си прав, но това си е проблем на купуващите такива автомобили - като искат хубав автомобил ще си плащат, това е!
  • Бай Благой
    Отговор
    7 12:21  15.12.17
    Аз лично предпочитам стара - запазена, висок клас, дори и за повече пари от някоя нова Дачия или Шкода(примерно) с орязани екстри. Тези джамбазите на нови коли те товарят със смяна на масло за една шапка пари, прегледи и всякакви консумативи, пак за една шапка пари. Отделно, тази нова кола - караш не караш...след 1-2 години струва наполовина, а парите които си дал за масла, филтри, каско и т.н. са вероятно същите като за по-висок клас автомобил макар и на старо.. Както се казва - всеки си преценя.
  • Йото
    Отговор
    8 12:41  15.12.17
    По дилърствата на нови коли не е по различно от Горубляне, пълно е с некомпетентен персонал, всичко ти е х2 като цена и не знаеш дали няма да ти сменят някоя част с по-стара. Изписват си гаранционно части на твой гръб и т.н и т.н...
  • Д фен
    Отговор
    9 13:52  15.12.17
    На мен досега с 4 нови нищо не са ми изписали и платил.Май на вас ви изписват части защото докато улучат какво е развалено ви сменят покрай разваленото и не развалено.
  • 10 13:57  15.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Непознат
    Отговор
    11 23:38  15.12.17
    Абе хора,кажете колко от колите са фирмени,и колко са реекспорт,и после пишете глупости,чак пък огромен ръст,спрете реекспорта и кажете резултатите ,убеден съм че ще са плачевни,но българина не мисли и го подвеждат бързо.
  • xaxa a a
    Отговор
    12 10:30  17.12.17
    Много ясно е защо не се купуват нови коли! Една кола в "Европа" примерно струва 10 000 евро , при заплата примерно 2000евро .От друга страна сценария в България изглежда така : Колата е 20 000лв , заплата 2000лв. Като нестига ,че заплатите са по високи ами са и в евро!!! Ние незная изобщо как съществуваме с тая брутална разлика !
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    13 19:39  17.12.17

    До коментар #2 от "Г. Тонев":

    Да бе,да бе,направо на благотворителни дружества сте се обърнали това жамбазите.Не стига,че купувате дробчетата на пакет по 200 евро всяко от най-мизерните морги ми като ги докарате тук им слагате цени по 4-5000 лева и после бедняка си блъска главата как да оправя разсипания котор.Щото "честния" джамбаз го е гледал в очите и го е лъгал,че баба е карала бангията та затуй е на 120000 "реални".И всичките ревете,че все няма кирия,а ни един не се отказа от лъжовния занаят.Както бакшишите сте,нагли и алчни.Все ви е малко,все няма,все сте на загуба.То бива дебелоочие ама вашето направо цепи мрака бе.Още малко мъченици и народни будители ще се изкарате.Ще ви гледаме сеира,още малко.Да влезе закона за километрите в ЕС,ще те питам аз как ще продаваш кола на 350000 за 10 бона.Е тогава ще го налапате с топките,щото на запад няма да смеят да въртят километри,а тука все един ще изпищи,заради всички останали.Властта ще не ще ще ви напъне,няма къде да ходи.

Напиши коментар:


Публикувай