30 122 54

6 коли, които трудно ще препродадете

Радослав Славчев

Когато човек си купува нов автомобил е добре да помисли и за бъдещата му препродажба. Има автомобили, на които остатъчната им стойност на вторичните пазари е много висока, но повечето се обезценяват горе-долу еднакво, като всичко зависи от моментното им състояние.

Има обаче и определени модификации, които са изключително трудни за препродажба в нашата страна. Първо заради манталитета на българина и второ, заради закостенялото схващане, че малките мотори не са подходящи за големи коли. Ето и няколко такива автомобила, които ако си купите като нови, после трудно ще се отървете от тях.

Вече в магазините на марката се продава новото поколение на Fiesta, но цените на предпоследното поколение на модела си остават прекалено високи, като няма основателни причини за това.

Skoda Yeti с 1.2-литров турбо бензинов двигател не се ползва с голям интерес заради слабичкия мотор, както и заради приказките от народния фолклор, че тези двигатели са ненадеждни.

Компания на Yeti прави и още по-големия на размери Nissan Qashqai, който също се предлага с 1.2-литров бензинов агрегат. Въпреки че тази комплектация е по-евтина и в никакъв случай не е неудачна, клиентите я пренебрегват.

Chevrolet Cruze с бензинов турбомотор с обем 1.4 е неоснователно скъп. За тези пари човек може да вземе доста по-интересни предложения от сорта на Ford Focus или Volkswagen Golf, които ще са дори и с по-богато базово оборудване.

По мнение на голяма част от потенциалните купувачи Suzuki SX4 с пробег също се характеризира със завишена цена на вторичните пазари. За аналогична сума може да се вземе аналогичен 4х4 автомобил с един клас по-високо позициониран.

Пикапът Mitsubishi L200, особено на възраст 3-4 години се продава доста по-скъпо от значително по-популярните у нас пикапи на Nissan и Toyota. Заради това последните са далеч по-предпочитани на пазара за автомобили "втора ръка".



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • фау ве (гост)
    Отговор
    1 13:42  10.01.18
    1,2 трицилиндровия двигател е най-ненадежния двигател на ВАГ, пълен боклук, малко върви, много харчи, небалансиран, тресе, а проблемите с клапани, бобини, и други ел. дефекти са често срещани, с турбо пък му се взима акъла още по бързо.
    Няма такъв боклук и причината да го избягват не е никакъв фолклор! Всеки, който малко или много познава ВАГ двигателите знае, че дизелите им са най-надежните, като изключим душегуба и 2.0 ТДИ 140 к.с. до 2007г.
    ВАГ прави най-железния диезлов агрегат 1.9 ТДИ 105 к.с., това е двигателя.

    Коментиран от #4, #6, #7, #25, #28, #36

  • 2 13:44  10.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Караиванов (гост)
    Отговор
    3 13:45  10.01.18
    Точно твоя коментар потвърждава станомивището за народния фолклор. :):):)
  • User (гост)
    Отговор
    4 13:57  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    дааа бе...
    bxeenginefailures.wordpress.com
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    5 13:59  10.01.18
    Двигател под 200 коня не е двигател.Затова и не случайно е казано "Колкото повече-толкова повече"!

    Коментиран от #8

  • Гост (гост)
    Отговор
    6 14:00  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    Пълни глупости, каквито само един трол може да сътвори хахаха. Грам истина няма в написаното!!!
  • Random (гост)
    Отговор
    7 14:01  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    Touran 2008 1.9 TDi на 140 000км:
    1. Турбо (крив вал)
    2. Актуатор (ръждясал)
    3. Маховик (блокирал)
    4. Съединител (дошло му е времето)
    -----------------------------
    Общо: 3000 лв
    Кола - 10000 лв максимум.
    'ти се*рем на фауве-то.

    Коментиран от #13, #23, #24, #41, #47

  • Random (гост)
    Отговор
    8 14:02  10.01.18

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Казал мечо пух и умрял от свръхдоза...
    Иначе съм съгласен.
  • Guest10 (гост)
    Отговор
    9 14:55  10.01.18
    До коментар #5 от "onq s konq":

    Какво ти е бмв то та толко се силиш тука 200 коня 300 коня
    ама не ми напишеш 320 или 530 казваш Е.. бензин или дизел.

    Коментиран от #14

  • qwerty (гост)
    Отговор
    10 15:11  10.01.18
    Като фен на мицубиши мога само да напиша, че Л200 въобще не е надценена, а си е един много добър работен кон в едно с тойота-та. Само за инфо- пикапите на ЧЕЗ са именно л200.

    Коментиран от #11

  • Ицо (гост)
    Отговор
    11 15:18  10.01.18

    До коментар #10 от "qwerty":

    И какво от това. Явно някой е прибрал комисионната, да не мислиш, че е гледал здравина и препродажба, та ЧЕЗ да не е на загуба, а?
  • Андрей Николов (потребител)
    Отговор
    12 15:27  10.01.18
    Пълни глупости! Не знам откъде ги копирате тези статии но те почти винаги няма нищо общо с реалността! Шкода Йети е може би един от най-предпочитаните модели на Шкода! Даже статия съм чел тук от вас, че собствениците му не искали да се разделят с колата защото е надеждна. Не се излагайте да пишете глупости, така губите доверие в хората и няма да ви четат!

    Коментиран от #22

  • Андрей Николов (потребител)
    Отговор
    13 15:32  10.01.18

    До коментар #7 от "Random":

    Имам Туран, закупен нов от магазина. Няма как да хвърли турбина на 140 000км пич, моята е на 260 000 и е като нова. Маховик също няма как да хвърли на тези километри. Друг е въпроса нововносите и "нова нова" и "като нова" "уникат" че са на над 500 000км. Хората си купуват дизел заради многото километри, за 2-3 г им навъртат 200 -300 хиляди щото е икономичен дизела. Пък после иди си я вземи от Горубляне на под 200хил 10 годишен дарак и плюй марката :)

    Коментиран от #43

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    14 15:44  10.01.18

    До коментар #9 от "Guest10":

    Мнооооо си проз,милиони пъти сам казвал че беемвето ми е тедеес.Ама какво точно ще си премълча щото аз и комшията ходим на гонки по магистралата за пари,и не искам и другите да знаят че и те ще го монтират.
  • Guest10 (гост)
    Отговор
    15 16:12  10.01.18
    До коментар #14 от "onq s konq":
    Добре де кажи поне от Е... номера кое е никой няма да те разбере
    интересно ми е много го хвалиш колко бега по магистрала
    а й какво се хвалиш с tds не казвам, че не е добре ама едно 40 i и нагоре M power или ALPINA
  • шофер (гост)
    Отговор
    16 16:33  10.01.18
    фау ве, колега, карах 1.2 3 цилиндъра на 600 000 км. карах го 30 000 и не знаех как се отваря предния капак като мотора нямаше харч на масло и не промени работата си, гореше 6 литра извън градско на обикновенна газ. Не съм съгласен с написаното от теб. Държа да отбележа че не харесвам марката и не съм фен на малки мотори написаното от мен е от опит.

    Коментиран от #17

  • Фолк (гост)
    Отговор
    17 17:10  10.01.18

    До коментар #16 от "шофер":

    1,2 двигателят е 4 цилиндров,освен това е TSI и не става на газ.Обаче по английските форуми го хвалят като надежден,пъргав и икономичен.
    Йетито с този двигател е само с предно,но за вс.влак си има пътници...
  • Един,друг (гост)
    Отговор
    18 17:28  10.01.18
    Карам си Алфата и ме боли фара,чупи се,праймтайма си я,доставя ми кеф и най хубавото че за да отсвиря някое БМВ или ВРАГ не е нужно да я тунингован,тя си върви заводски......а като гледам БМВ и АУДИ все са чипосани,ЩО ЛИ? айде сега плюйте!
  • Патриот (гост)
    Отговор
    19 17:32  10.01.18
    Надали Рено, Пежо и Ситроен се продават по-лесно.
    Който е продавал знае... и го е срам да пише.

    Коментиран от #20, #29

  • Пежака (гост)
    Отговор
    20 17:44  10.01.18

    До коментар #19 от "Патриот":

    До тук съм продал вече не помня точно дали 15 или 16 пежа само за 2 години .И имам едно което е рядко изпълнение и не се продава....

    Коментиран от #39

  • Petar (гост)
    Отговор
    21 18:35  10.01.18
    Минах 173 000 км с Круз,Нова, 1.8 бензин, голяма удобна, скъпа за подръжка. Градско 12-16 бензин, извън градско 10-12. За дълъг път став, но е шумна!Незнам как е дизелчето!!

    Коментиран от #30

  • Ггг (гост)
    Отговор
    22 18:42  10.01.18

    До коментар #12 от "Андрей Николов":

    Излагаш се ти. Не става дума за Йети като цяло, а само за версията 1.2 тси
  • Озадачен (гост)
    Отговор
    23 18:43  10.01.18

    До коментар #7 от "Random":

    Крив вал на турбото???
    КАКВИ ОЛИГОФРЕНИИ ВИ ГОВОРЯТ ТЕЗИ В СЕРВИЗИТЕ САМО И САМО ДА ВИ ВЗЕМАТ ПОВЕЧЕ ПАРИ.
    Какви ли глупости ми е писано да чуя още.

    п.п. ИНТЕРЕСНО МИ Е КАК ИЗГЛЕЖДА НА ЖИВО БАЛАМУРНЯК ВЯРВАЩ НА ТАКИВА ЛЪЖИ.
  • Хахаха (гост)
    Отговор
    24 19:10  10.01.18

    До коментар #7 от "Random":

    Имам само един въпроса:
    Описаният от теб туран колко пъти е бил на 140 000 километра? Поне два пъти е бил - веднъж в твоите ръце и веднъж в Италия, преди да стане ноФ Фнос, а за трети - неясно...
    Аз шофирам Октавия с 1,9TDI на 200 000 ИСТИНСКИ километра. С оригиналния съединител е.

    Коментиран от #38

  • Жоро (гост)
    Отговор
    25 19:31  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    Няма нищо вярно в това, което си писал.
  • 12345 (гост)
    Отговор
    26 19:44  10.01.18
    Аз точно такива купувам, 5-6 годишни
  • Радо (гост)
    Отговор
    27 19:45  10.01.18
    Mitsubishi са страхотни автомобили.
  • ПОЛО (гост)
    Отговор
    28 19:46  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    1.2 tsi моторът на VW e 4/четири/ цилиндров и единствен проблем е ангренажната верига, която се сменя по кулация , дори без това струва колкото ангренажен комплект,а в по новите версии моторът вече е с ремък!Върви кат 2.0 бензин на всяка една друга марка, има 175 Нм!!!
  • Антон 1 (гост)
    Отговор
    29 20:27  10.01.18

    До коментар #19 от "Патриот":

    307 SW hdi 2007 г . го продадох от раз !
    Ама хората знаеха , че само в СФА е поддържана !
  • Антон 1 (гост)
    Отговор
    30 20:32  10.01.18

    До коментар #21 от "Petar":

    “Голяма , удобна “, ти да нямаш предвид ТЛК ?
    За човек 1.6 , може и да е голяма и удобна !
    Нискокачествена кола , ширпотреба !
    Сто пъти по - добре Голф или Джета /понеже са от същия сигмент / , от същата година на 1.5 -2 години до 30-40 Хил км в гаранция !!
    Същата е цената !
  • Guest10 (гост)
    Отговор
    31 20:33  10.01.18
    Пежаците са хубави автомобили
    има доста успешни от тях 307 sw 307 hatchback 207 407 508 406. Според мен най-успешният им модел за миналото десетилетие е 307 и в двата варианта.

    Коментиран от #33

  • Ай сиктир (гост)
    Отговор
    32 20:36  10.01.18
    Фиестата е топ кола по продажби години наред. Най-вече на Острова. Има причина да си държи цената, колеги мислете като пишете. Пазара си казва своята дума.
  • Антон 1 (гост)
    Отговор
    33 20:37  10.01.18

    До коментар #31 от "Guest10":

    Това писах два поста по - назад !
    Това е най -евтината кола от 14 които съм имал и няма основания да я плюя !
    Не знам защо развалиха концепцията Синай - новото 308! Голяма глупост ! Децата още търсят панорамния таван .
    За имономията да не говорим !
    Може би , новият Супърб ще замести липсата и вкъщи !
    Иначе сега ф11 -2013 г. XD , ама не знам до кога !:):):

    Коментиран от #35

  • Guest10 (гост)
    Отговор
    34 20:39  10.01.18
    До коментар #14 от "onq s konq":

    Ман почти съм сигурен че баварката ти е или Е34 или Е39 25 143 konia
  • Guest10 (гост)
    Отговор
    35 20:51  10.01.18

    До коментар #33 от "Антон 1":

    И каква е ф11

    Коментиран от #37

  • Алфата (гост)
    Отговор
    36 20:55  10.01.18

    До коментар #1 от "фау ве":

    Точно казуса чие "железО е по-по-най в графа 1.9 дизел", спорът с италианското джи-ти-ди ще е доста лют и ми се струва, че нивелира ще се наклони към Ботуша!!! Така че - малко изпусни парата!
  • Антон 1 (гост)
    Отговор
    37 21:01  10.01.18

    До коментар #35 от "Guest10":

    Ами не е най - правилната !
    525 хд -218 КС !
    До 06.2017 беше в гаранция ! Сега е на 170 000
    До сега малко турбо и ЕГР клапан по-гаранция !
    Доволен съм от всичко освен от
    1. Шумоизолация
    2. Пропукват на студеното елементи от интериора
    3. Музиката / базовата / !
    4. Не е истинско комби
    +++
    Уникална динамика /две турбини/
    Балансирана возия / отзад на въздух /
    Уникална 8 ZF
    Не знам този разход как са го постигнали
    Всеки път ме кефи като я погледна отвън
    4х4 -то върши голяма работа нищо че клиранса не е голям / а аз доста се чудех за него /
    Има и други плюсове ,ама мен за тази дължина ми е тясна отзад и багажника е малък /с две малки деца съм /
  • Андрей Николов (потребител)
    Отговор
    38 21:19  10.01.18

    До коментар #24 от "Хахаха":

    Какви два пъти по 140 000 :) 3-4 пъти :) това е ван, купуват го семейни хора да му въртят километри с домочадието, не е градска кола :) Какво му обясняваш.. Аз на моята за 4 години ще удари почти 300 000.. Остави го да сънува валове и цилиндри :)
  • Патриот (гост)
    Отговор
    39 22:00  10.01.18

    До коментар #20 от "Пежака":

    Е ако продаваме автомобил след 2010 година с газова уредба или дизелче няма спор търсят ги.
    Когато се дават за без пари винаги има търсене. Въпросът е като са толкова лесно продаваеми защо след 2 години френсакта кола струва на половина покупната си цена? Изключвам отговора "предубеденост".
  • PfF (гост)
    Отговор
    40 22:21  10.01.18
    Най скапаната статия която съм чел. Нищо интересно, само общи приказки. За всеки влак си има пътници гласи една стара поговорка.
  • Точно Фау Ве (гост)
    Отговор
    41 22:33  10.01.18

    До коментар #7 от "Random":

    VW Caddy 1.6тди
    .....мммм.....ааа да
    -460 000км-смяна на топлообменник-350€
    И до момента 550 000 никви ядове.
    Що пък да не
  • Карл Бенц (гост)
    Отговор
    42 23:15  10.01.18
    Пак да ви напомня класацията: На първо място е служебната кола, без значение каква. На второ място е чисто новата, без значение коя. На трето място - мерцедес бенц. Оттам на сетне ги класирайте вие както си искате. Ха-ха-ха...

    Коментиран от #44

  • нищо лично (гост)
    Отговор
    43 23:54  10.01.18

    До коментар #13 от "Андрей Николов":

    Въпросната кола бе зверски подиграна от АвтоБилд, като за 100 хил. км в техния тест даде фантастичен рекорд от дефекти. Не ми се рови из купищата списания за да ти цитирам броя и годината на изданието. Статията започва със снимка на собственик на въпросното возило, който си е опънал палатка пред сервиза и надпис, че неговия дом е бил там....

    Коментиран от #54

  • Доктора (гост)
    Отговор
    44 00:05  11.01.18

    До коментар #42 от "Карл Бенц":

    Изказването ти е на ниско квалифициран български работник с минимална заплата. Оплакваш се непрекъснато от ниската си заплата
    и от тъпия си шеф. Всеки които има 5лв. повече от теб е мошеник. И като всички подобни на теб смотаняци най- много обичаш безплатните неща, и все гледаш да минаваш „метър”.

    Този сеанс ти е безплатен

    Коментиран от #52

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    45 00:25  11.01.18
    Не е въпроса че колите на снимките ще се продадат трудно-собствениците им отдавна са го разбрали.Въпросът е ЗАЩО СА ГИ КУПИЛИ БЕЗ ДА ПИТАТ?...но не и ном 14,който традиционно и упорито пише с ника ми защото са му "казали" че така ще пребори НЕЗАБЕЛЕЖИМОСТТА В ЖИВОТА СИ:)
  • Мартин (гост)
    Отговор
    46 00:38  11.01.18
    Това, че цената на старо била високо ги правило трудни за продаване? Не беше ли продавача този, който определя цена, още повече що се касае до нейното намаляване? Слаб Ви е филма за пореден път...
  • гощо (гост)
    Отговор
    47 08:03  11.01.18

    До коментар #7 от "Random":

    Това което изброи се случва на 700,000км и на горе! Просто някой те е излъгал с километража!
  • Mike (гост)
    Отговор
    48 08:27  11.01.18
    A Grand C4 Picasso e nai-dobroto
  • някой си (гост)
    Отговор
    49 08:54  11.01.18
    като изключим тая имитация на пикап то другите изобщо не си ги бих взел не стават нямат качества това са си еднодневки
    да вие големите разбирачи ще кажете не е така но надали някой от вас и лада имат ама се прават на умници който знаят всичко
  • гост (гост)
    Отговор
    50 10:07  11.01.18
    КАКВО ДА КАЖЕМЕ НИЕ С ТРАБАНЧЕТАТА!
  • 123 (гост)
    Отговор
    51 12:28  11.01.18
    Пълни глупости за Йети особено. Каквото читаво се появи на пазара веднага се лапва. И този двигател изобщо не е слаб. Много еластичен и харчи малко - мисля че беше около 120 к.с. Предостатъчно за човек, който не иска състезателна кола. А той с Турана на 10 години и на 140 хил. искрено ме развесели. Такива балами има в БГ. Тоя Туран вероятно е милионник. В западна европа въртят средно по около 100 хил. на година.
  • Карл Бенц (гост)
    Отговор
    52 20:42  11.01.18

    До коментар #44 от "Доктора":

    Абе не те знам що за доктор си, но май е по нереализирана психология. Заеми се с нещо друго, не да правиш психоанализи с птичия си мозък. Не ти е там силата. Според теб политиците, държавните служители и бизнесмените щяха да карат собствените си коли. А точно те карат служебни. Моля те да провериш на кого се води колата на някой твой познат бизнесмен - на него или на фирмата. Пък тогава ела и прави психоанализи. За-ник!
  • Нема Бира (потребител)
    Отговор
    53 20:44  11.01.18
    A FIAT Multipla що я няма? Т'ва дали се препродава?
    http://static1.reparmax.org/data/public/medias/img/modeles/miniatures/plan_6007.RMX1476348110XMR.jpg
  • Гост (гост)
    Отговор
    54 21:25  11.01.18

    До коментар #43 от "нищо лично":

    Що не уточниш че става дума за 2.0 ТДИ със DSG.

    Служебния туран с 1.9 ТДи и ръчка вече навъртя 250 000. Сега засега съединителя отлепя високо и скоро ще се сменя. Поне 50 процента от километрите му са в София-градско.

Напиши коментар:


Публикувай