4 577 8

Непознатата Toyota от Група Б

Георги Касабов

Toyota MR2 е един от най-достъпните модели със средно разположен двигател. Конструкцията на този японски лекоатлет издържа много по-висока мощност, отколкото предлага серийният мотор, което подтиква инженерите на компанията да създадат рали автомобил по мотиви от серийното купе.

Разработката на Toyota 222D започва в средата на 80-те години на миналия век с цел участие в култовата Група Б на FIA, в която се състезават чудовища като Audi Quattro и Peugeot 205 T16. Силуетът на автомобила наподобява MR2 от 1984 г., но с това приликите се изчерпват.

За да може да се опре на прочутите зверове от Група Б, 222D получава 2.1-литров турбомотор с 600 к.с. Колата тежи едва 750 кг и мощността е в излишък. Предаването е двойно, но японските конструктори предвиждат вариант за пистови състезания и за целта разработват версия със задно задвижване.

Японците обаче са безнадеждно закъснели. 222D е готова за състезания чак през 1988-а, а след промяна на правилата Група Б е забранена още през 1986 г. Състезателната Toyota се оказва ненужна никому и 8 от 11-те произведени автомобила са унищожени от самата компания.

Днес оцелелите три екземпляра са реставрирани и понякога хвърлят в недоумение дори познавачите на рали историята от 80-те.



Още по темата

  • Продава се уникална "петица" от Група Б

    Продава се уникална "петица" от Група Б

    Изключително рядка Lada VFTS си търси нов собственик в Естония. Моделът е произведен в едва 30 бройки от Вилнюската фабрика за превозни средства на ...
    11.01.2018
    31 249
    70

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Японеца
    Отговор
    1 19:18  20.01.18
    Какви коли е имало края на 80 и началото на 90, а на нас ни пробутваха немски кенефи с 64к.с. от голф през ауди, бмв до мерцедес.

    Коментиран от #2

  • Гост
    Отговор
    2 20:33  20.01.18

    До коментар #1 от "Японеца":

    Ей детенце : ти японска кола от нисък и среден клас от 80-90 години виждал ли си ?? Те бяха страшни!!!
  • Фен
    Отговор
    3 02:01  21.01.18
    Първо тази черна перла не е от група Б. Тя е била създадена за следващата група C или D не се сещам точно. Тази нова рали група трябваше да започне следващата 1987 г. Знаете че, това не се случи за ра ди смъртните случаи от 1986 г. особено този на Хенри Тайвонен претендент за титлата. Знаем че FIA ги забрани после. Май малко се отплеснах. Тойота, Аудио и Ланчия са били създали вече тези коли за бъдещата нова рали група, като само Пежо още не били напълно готови. Както е писано по горе колата е с 600 к.с. С близо 200 к.с.повече от група B. Та MR2 222D модел не е била толкова много закъсняла. Как си представяте Тойота да разработва нещо което вече е забранено. В YouTube можете да намерете клип чета с тези ЗВЕРОВЕ. Мисля че последно участваха на реторали Eifel в Германия. Приятно гледане.
  • qqqqqq
    Отговор
    4 18:58  21.01.18
    WRC е за момчета, Група Б е за мъже. Последната модификация на Ланча Делта S4 е била 600 к.с. но доколкото знам двама култови пилоти се убиват и това до някъде, плюс още няколко кървави инцидента слагат края на Група Б. В тази група са карали истински пилоти, сега няма такива. Пилотите от F1 и Нас Кар ги е било страх да карат в Група Б.

  • ВАГ
    Отговор
    5 21:11  21.01.18
    Както съм казвал: в дизайна японците се конкурират с руснаците.

    Коментиран от #6

  • Като гост
    Отговор
    6 22:59  21.01.18

    До коментар #5 от "ВАГ":

    Щом казваш. Евала за самочуствието. Защо не си сложиш една снимка, да видим що за убавец си, и голям дизайнер. Всички знаем ориентацията на дизайнерите.
  • Тойота
    Отговор
    7 00:14  22.01.18
    А един познат докато си миеше ВАГ машината на дизайнерските ръбове на калниците си отряза пръстите на ръцете. Голф 2, разбира се, съвременник на MR2. Много е пипнат, само Ла да е по-ръбата.
  • имитатори
    Отговор
    8 10:42  22.01.18
    Опитали са се да изимитират RS200, ама не им се е получило.

Напиши коментар:


Публикувай