6 846 53

Японски хиперкар счупи рекорда за ускорение

Георги Касабов

Електрическата хиперкола Owl на японската компания Aspark, която претендира за титлата "Най-бърз автомобил в света", подобри световния рекорд за ускорение. На тестов полигон в префектура Точиги "совата" е достигнала скорост от 100 км/ч за невероятните 1.921 сек., съобщава Clicccar.

С постижението си Owl изпреварва драстично най-бързия електромобил на "Нюрбургринг" Nio EP9, който се нуждае от 2.7 сек. за ускорение от място до 100 км/ч, и създадения за драг състезания Dodge Challenger SRT Demon (2.3 сек.).

Aspark разработва Owl от 2014 г. Предсерийната версия високия 99 см електромобил бе представена на салона във Франкфурт миналата година.

Owl тежи 850 кг и има два електромотора със сумарна мощност над 1 000 к.с. За захранването им се използват не само акумулатори, а и суперкондензатори, които помагат при резки ускорения.

Aspark планира да произведе само 50 бройки от Owl. Всяка от тях ще струва 460 000 000 йени (€3,47 млн.). От компанията обещават скоро на пуснат видео от рекорда.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1111
    Отговор
    1 14:09  14.02.18
    Нищо не казват за пробега, да не е от контакт до контакт.:)

    Коментиран от #20

  • Антиелектрика
    Отговор
    2 14:13  14.02.18
    Уточнявайте, че става въпрос за миксер :))) Най-бързото постижение е пак на ДВГ - от 0 до 160 км/ч за ... 0,8 секунди! A top fuel dragster accelerates from a standstill to 100 mph in as little as 0.8 seconds - https://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel

    Коментиран от #3

  • Някой си
    Отговор
    3 14:31  14.02.18

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Някой май разправяше за недостатъците на Тесла на Nurburgring. Тези от линка който си дал могат ли да бият Тесла на нюрбургринг, след като ускоряват толкова бързо и имат такава максимална скорост?

    Коментиран от #6

  • Петър
    Отговор
    4 14:42  14.02.18
    Жалко че идва края на добрия стар мощен двигател и звука му. Скоро всички ще са на тия тостери

    Коментиран от #12


  • гост
    Отговор
    5 14:46  14.02.18
    Ами точно за това ще се редят на опашка за Тесла Роудстър, който струва 200х.долара и има същото ускорение. Добави практичност към картинката и това и тази кола ще е само колекционерска. Нали Тесла пуснаха роудстъра на тестове за публика с ускорение от 1.9 сек преди няколко месеца, а статията не ги споменава дори.

    Коментиран от #7

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 14:51  14.02.18

    До коментар #3 от "Някой си":

    Що, да не би Тесла да може да подобри времето на Ринга на 17 годишно Субару, което сега може да се намери за 10 000 евро? Или пък Тесла може да мине повече от 2 обиколки с едно зареждане? Или пък този Aspark може да навърти една обиколка на Ринга? Я ни кажи в какво електричките са най-добри, след като в ускорение не са, на писта не са, по изминато разстояние не са и по цена не са. Нека всеки, който иска да си кара електричка, но само не ни ги представяйте, че са най, защото в нищо не са най!

    Коментиран от #8, #43

  • Немерения
    Отговор
    7 14:56  14.02.18

    До коментар #5 от "гост":

    гост къде видя Мъск да каже че мулето е с такива характеристики като обявените? А СЕМИто и то ли беше с 1000 КВ батерии? Това си беше една презентация за бъдещи намерения.
  • Някой си
    Отговор
    8 15:35  14.02.18

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Ти сътвори егати Франкенщайна! Да беше си измислил и още няколко предимства на различни автомобили. Например, че някоя цистерна, може да измине 100 хиляди километра без зареждане? Tesla ускорява по-бързо и е по-евтина от ПОВЕЧЕТО бензинови автомобили с подобна мощност, въпреки че е по-тежка. Този Aspark, е създаден именно за писта и се надявам съвсем скоро да те кара да се чудиш какво да измислиш, когато му публикуват рекорда на нюрбургринг.

    Коментиран от #11

  • Абе не е точно така
    Отговор
    9 15:58  14.02.18
    А дали е така наистина ?????? Теслата е 760 коня, и прави 1/4 миля за 11сек. Nismoto е 600 кончета и дава същият резултат. И цената също можеш да сравниш ако искаш няма проблем. Обаче и на писта може да ги пробваш да видим какво ще стане може и 30сек аванс да му даде няма проблем.
  • Карам си
    Отговор
    10 16:31  14.02.18
    rallycross колите ускоряват за 1.8 сек...

    Коментиран от #15

  • Антиелектрика
    Отговор
    11 16:47  14.02.18

    До коментар #8 от "Някой си":

    Ти май не можеш да четеш? Тесла ускорява по-бързо и от електричките във Формула Е, но не може да направи една обиколка на Ринга като кола с ДВГ на 20 години и на 1/10 от цената и. Нали за това сравняваме конкретни стойности?! ДВГ ускорява ли по-бързо от миксер - ускорява! ДВГ постига ли по-висока скорост - постига! ДВГ прави ли по-бързи обиколки на писта - прави! Какво има повече да ми шикалкавиш и да си изсмукваш от пръстите глупости?
  • ГОСТ
    Отговор
    12 16:53  14.02.18

    До коментар #4 от "Петър":

    вярно е стар ДВГ от 120 години не е променян изобщо там нищо ново няма колянов вал биели бутала камера за възпламеняване и скорости

    Коментиран от #13

  • Антиелектрика
    Отговор
    13 17:22  14.02.18

    До коментар #12 от "ГОСТ":

    Друго е "новата" технология на 170 години с толкова "много нови" неща - статор, ротор, инвертор, редуктор и една канцерогенна химическа факла наречена батерия.

    Коментиран от #18

  • копеле
    Отговор
    14 18:42  14.02.18
    А бе всичко хубаво но ако го няма рева на мотора като на V8 biturbo и да ти вдига ангелите на макс, не ми го хвали. Тостерите вървят да, но сякаш съм в моргата в след работно време.
  • Гост
    Отговор
    15 20:05  14.02.18

    До коментар #10 от "Карам си":

    Бъркаш се с колите от Група Б. Коли по 500 коня и ускоряват до 100 за 2.3 - 2.5 секунди на чакъл. Тогава си представете на асфалт кво ще прави че даже ще засрами и Теслътъ

    Коментиран от #27

  • Gost
    Отговор
    16 20:25  14.02.18
    Да сме точни Ланча делта ЕС 4 ускорява до 100 за 2,3 на макадан и 2,1 СЕК на асфалт рали група Б 1985 г няма електроника няма нищо рали убиеца на група Б след катастрофата на Хенри Тойвонен

    Коментиран от #17

  • Антиелектрика
    Отговор
    17 20:46  14.02.18

    До коментар #16 от "Gost":

    Точно така, отдавна производителите на състезателни автомобили са спрели да търсят най-добро ускорение по права линия и са наблегнали на поведението в завои. Състезателните драгстери са точно тези, които са създадени за ускорение и са със смазващо предимство пред електричките. Факт е, че Тесла ускорява по-бързо от Формула Е, но на писта е пълна трагедия. Сравнението между Формула 1 и Формула Е е красноречив, че електричките са по-бавни: https://www.youtube.com/watch?v=EVrlvw8obt0

    Коментиран от #19

  • Мощност
    Отговор
    18 22:21  14.02.18

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Мощността на бензиновите автомобили зависи от двигателя. Мощността на електромобилите зависи от това колко мощност може да отдаде батерията. Живото доказателство е Тесла с "мощност 700 коня" Толкова е сумарната максимална мощност на двата двигателя, но максималната мощност, която може да осигури батерията е само за около 500 конски сили. Само преди 5 години, литиево-йонните батерии бяха екзотика в автомобилостроенето, защото бяха адски скъпи и обема на производството беше малък. Само за това кратко време, вече малко на брой бензинови СЕРИЙНИ автомобили могат да ги бият по ускорение. Дайте им поне още 5 години, преди да започнете да ги сравнявате с технологиите на ДВГ, които не са спрели да се развиват вече 120 години. 5 години ОПИТ срещу 120? Представете си какво ще е след 20 години? Преди 20 години литиево-йонните батерии правиха първи стъпки на пазара с много ограничено приложение.

    Коментиран от #21

  • Окачване и гуми
    Отговор
    19 22:26  14.02.18

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    "Факт е, че Тесла ускорява по-бързо от Формула Е, но на писта е пълна трагедия." Какво и липсва на Тесла за писта? Мощност или ускорение

    Коментиран от #22

  • гост
    Отговор
    20 22:59  14.02.18

    До коментар #1 от "1111":

    Те клиентите го купуват на работа и на екскурзии да ходят с него
  • Антиелектрика
    Отговор
    21 23:04  14.02.18

    До коментар #18 от "Мощност":

    Хайде смени плочата. 170 години не стигнаха на миксерите, а 120 години на ДВГ трябва да стигнат, така ли? Как не ви писна да лъжете?

    Коментиран от #25

  • Антиелектрика
    Отговор
    22 23:07  14.02.18

    До коментар #19 от "Окачване и гуми":

    Щом прави с една минута по-слабо време от аналогични коли с ДВГ като мощност, сигурно и липсва нещо, не мислиш ли?

    Коментиран от #23

  • Окачване и гуми
    Отговор
    23 23:44  14.02.18

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Очевидно и липсва, затова те питам КАКВО? МОЩНОСТ ИЛИ УСКОРЕНИЕ?

    Коментиран от #24

  • Нютон
    Отговор
    24 23:57  14.02.18

    До коментар #23 от "Окачване и гуми":

    Нищо не и липсва даже и е в повече нещо, пазнай какво?????? Ако не се сетиш питай чичко Нютон да ти каже.

    Коментиран от #26

  • История
    Отговор
    25 23:57  14.02.18

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Я изброй само 5 електромобила, които са се произвеждали миналия век СЕРИЙНО? Разбираш ли думата ОПИТ? Ти какъв опит имаш с електромобили? А баща ти? Дядо ти? Преди 170 години какви микропроцесори са използвали за контролера на инвертора за векторното управление на двигателите? Каква химия са били литиево-йонните батерии?
  • Окачване и гуми
    Отговор
    26 00:00  15.02.18

    До коментар #24 от "Нютон":

    Ако си мислиш, че и липсва лекота, си в голяма заблуда.

    Коментиран от #28

  • Гост
    Отговор
    27 00:21  15.02.18

    До коментар #15 от "Гост":

    Не се бърка. Хонда пуснаха сивик на раликроса с ускорение 1.9 ;) Пък не знам да се състезават в GroupB
  • Нютон
    Отговор
    28 09:05  15.02.18

    До коментар #26 от "Окачване и гуми":

    Това го кажи на сър Исак Нютон ама първо се опитай да убедиш себе си щото резултатите са красноречиви. То и СЕМИ ще ускорява за 5 сек ако искаш купи си един камион и да се пробваме на пистата моята ускорява само за 7 сигурен съм че ще ме премажеш с този супер хипер бърз камион. За драг стига само мощност за писта трябва и акъл!!!!! Между другото до кой клас си ходил на училище???

    Коментиран от #29

  • Исак
    Отговор
    29 12:06  15.02.18

    До коментар #28 от "Нютон":

    На пистата ти трябва ускорение, мощност и сцепление. Ако тези три неща са по-добри от на съперниците ти, значи че си спечелил битката при еднакви шофьорски умения. На семи нещо от трите му липсва, не мислиш ли?

    Коментиран от #30

  • Нютон
    Отговор
    30 12:40  15.02.18

    До коментар #29 от "Исак":

    Спрямо моята "щаига" не му липсва нито едно от трите: 1.Ускорение моята 0-100 за 7.3 сек СЕМИ за 5 сек. 2. Моята е 190 коня семито сигурно е 1000 коня. 3.Аз имам 17ки на 225 и са 4 гуми ти имаш 6 гуми и ще са поне 255 а сигурно и повече, сцепление колкото искаш. Та ето неравен двубой, ще ме скъсаш от бой!!!! Явно нищо не разбираш от автомобилни спортове, всичко което изброяваш е достатъчно за драг, но не за писта там това е необходимо но не достатъчно!!!! Ходи сега на светофара да чакаш някоя майка с деца да се дърпаш с нея.

    Коментиран от #31, #33

  • Антиелектрика
    Отговор
    31 14:16  15.02.18

    До коментар #30 от "Нютон":

    Не му се връзвай. Той за това пише всеки път с различни никове, за да му се връзват хората. Ако пише само с един ник, кой иначе нормален човек ще се занимава с него?
  • падналия ангел
    Отговор
    32 16:52  15.02.18
    Peugeot 208 T16 Pikes Peak няма почти нищо общо със стандартната версия на модела. Състезателният автомобил има тръбно шаси и е оборудван със средноразположен би-турбо двигател. Той е V6, има обем 3.2 литра и предава въртящия момент към четирите колела посредством секвенциална трансмисия с 6 степени. Мощността му е 875 к.с., а общата маса на колата - 875 кг. Всичко това позволява ускорение от място до 100 км/час за невероятните 1.8 секунди. 200 км/час се достигат за само 4.8 секунди, а максималните 240 км/час - за точно 7 секунди. Вярно, че не е кола за разходки.
  • Окачване и гуми
    Отговор
    33 09:07  16.02.18

    До коментар #30 от "Нютон":

    Мисли малко по-мащабно, а не в рамка. Всички тези понятия са доста доста всеобхватни и взаимосвързани. 1. Ускорение - колко странично ускорение в завой ще понесе камиона, без да се преобърне заради високия си център на тежестта, а колко твоята кола? Отрицателните ускорения при спиране? 2. А Каква е мощността ти за един килограм тегло? Май пак имаш предимство?При еднаква мощност за килограм, електромобилите винаги ще имат предимства пред ДВГ, заради по-доброто разпределение обороти/въртящ момент дори без наличието на скоростна кутия. С наличието и на скоростна кутия предимствата им стават безапелационни. В случая обаче сравняваш товарно превозно средство, което е скопено откъм скорост, защото за теглене му трябва въртящ момент. 3.Сцепление - смяташ ли че камиона и той е със 17-ки? Аз не смятам. Смяташ ли че е с нископрофилни спортни гуми? За сцепление при голямо странично ускорение, освен площта е важна и формата на петното на гумата с асфалта. Ако се върнем на точка 1, ако камиона има голямо сцепление, ще се преобърне при голямо странично ускорение, ако няма сцепление ще занесе. И в двата случая ти ще имаш по-добро сцепление в завой. Въобще сравняваш не сравняеми неща. Мисълта ми беше, че по-голямото тегло на батериите може да се компенсира с по-голяма мощност, подходящо окачване и гуми. Технологиите на батериите се развиват буквално всяка година, като се повишава енергийната им плътност, което означава все повече мощност и повеч
  • Окачване и гуми
    Отговор
    34 09:12  16.02.18
    Технологиите на батериите се развиват буквално всяка година, като се повишава енергийната им плътност, което означава все повече мощност и повече пробег в същото тегло или ако погледнем от обратната гледна точка, за осигуряването на една и съща мощност, всяка година ще е необходима по-малко тегло за батерията. Вътрешното им съпротивления също намалява, което означава все по малка нужда от охлаждане, което за състезателен автомобил е проблем в момента. Теглото на един двигател 400 конски сили е 40 кг, а добавянето на няколко двигателя не е проблем, така че при електромобилите не се мисли за олекотяване на конструкцията, защото е много по-лесно да добавяш мощност за единица тегло. Двигателите с вътрешно горене вече се изчерпали своя потенциал на развитие, докато батериите са в началния си етап на развитие, някои батерии дори не са измислени още, следователно имат огромен потенциал за развитие защото започват от ниска база.

    Коментиран от #35

  • Нютон
    Отговор
    35 10:10  16.02.18

    До коментар #34 от "Окачване и гуми":

    Накратко дори без да се усетиш, всичко което си написал е свързано с теглото!!!!! Аз точно това казвам че мощно превозно средство може да направи всеки гаражен техник. Кола с малко тегло, мощна, с добро окачване, трансмисия и аеродинамика е само за топ инженерите. А какво ще стане в бъдеще ще го оставя на теб и на гост аз не мога да гадая. И накрая няма да говоря повече резултатите са красноречиви, като не вярваш провери сам топ резултати на P100D на пистата!!!!

    Коментиран от #36

  • Окачване и гуми
    Отговор
    36 12:15  16.02.18

    До коментар #35 от "Нютон":

    Така и не ми отговори дали гумите и окачването на Тесла са подходящи за писта? Този път въпроса ти го задавам конкретно за да не увърташ! Ще ти го задам и по друг начин - Тесла състезателен автомобил ли е? И бонус въпросче, в едно състезание Винаги ли печели най лекия автомобил, без значение от останалите характеристики?

    Коментиран от #37

  • Нютон
    Отговор
    37 13:54  16.02.18

    До коментар #36 от "Окачване и гуми":

    1. 265/35R21 са може би мах. възможни спортни за сериен автомобил, защо са и нужни на теслата тогава? 2.Ти го буташ при спортистите а после ама чакай сега.... това нещо като кухненски мултиробот ли е, може вдичко но по малко. 3.Окачването се настрива на С за какво му е, и колко коли на ринга са с такова(в сериината листа). 4.Не печели но да тежиш на писта 2.5 тона е като да си с предно предаване.Може и да си добър ама никога сред най-добрите. 5.Ако можеше дори и относителнодобро време да направи щяха да я пуснат на ринга, но е ясно че ще е много по бавна от много по скромни екземпляри.

    Коментиран от #38

  • Окачване и гуми
    Отговор
    38 16:18  16.02.18

    До коментар #37 от "Нютон":

    Бъркаш ме с някой! НИКОГА АМА НИКОГА, не съм бутал нещо различно от роудстър на писта! Тесла модел S, дори няма свястно охлаждане, за да си помисли някой че ще я тормози на писта, където следват ускорение след ускорение. Тезата ми е, че електромобилите имат по-голям потенциал на пистата, а не конкретно Тесла! В интерес на истината има Тесла GT, която е олекотена с 500 килограма, ускорява до 100 за 2 секунди и прави четвърт миля за под 10 секунди, но не вярвам и тя да се представи добре на Нюрбургринг, това ще го направи роудстъра.

    Коментиран от #39

  • Нютон
    Отговор
    39 21:49  16.02.18

    До коментар #38 от "Окачване и гуми":

    Самият факт че пистовата Тесла е изкормена с 500 кг. е красноречив. И повярвай ми най-малкият ефект който е търсен от инженерите е на правата да ускорява с няколко десети по-бързо.
  • Окачване и гуми
    Отговор
    40 08:45  17.02.18
    Никой не отрича предимствата на по-леки автомобил, но дори като са махнали 500 килограма, Тесла си остава тежка, защото не мога да махнат батерията. На този етап от технологичното развитие на батериите, електрическите автомобили винаги ще са по-тежки от бензиновите, освен ако не им сложиш батерия колкото за едно единствена ускорение до максимална скорост на някой драг автомобил. По-високото тегло обаче си има и предимства при по-ниските скорости, защото заради по-ниския център на тежестта, буквално под оста на гумите (нещо невъзможно за бензинов автомобил), електромобил стиои залепен за асфалта с четирите си гуми като картинг дори при завой. Недостатъците се проявяват при високи скорости, когато изискванията към гумите стават високи, за да могат да преодолеят страничното хлъзгане на толкова голямо тегло. Необходими са много широки гуми, които пък оказват голямо челно съпротивление и съпротивление при търкаляне, което е пагубно за пробегът на един електромобил. Следователно на този етап не очаквай от стандартните електромобили предназначение за пътищата чудеса на писта. Това ще стане когато(ако) измислят батерии с достатъчно голяма енергийна плътност. Дотогава добри резултати ще показват само електромобили проектирани специално за писта.

    Коментиран от #41, #45

  • Окачване и гуми
    Отговор
    41 08:47  17.02.18

    До коментар #40 от "Окачване и гуми":

    Извинявам се за грешките от бързане.
  • Да да
    Отговор
    42 15:49  17.02.18
    Аз ще ти подскажа. Ел.колите са по тихи. Ел.колите не изискват смяна на ремъци,масла,филтри на умопомрачите лните 10-30 хил.Не сменят накладки и дискове като коли с ДВГ. Сега се сетих и друго. Сметнал ли си колко повече км.изминава кола с ДВГ за да отиде до сервиза за тези процедури? Това са излишни километри,на никому ненужни. Сметнал ли си,колко гориво се изразходва,за да се доставят горивата на бензиностанциите. Смяташ ли че една кола с пробег от 2 млн.километра трябва да се сравнява с такава с пробег едно състезание! Говориш общо и неясно. Сравняваш десет коли с ДВГ създадени за различни цели с една серийна семейна кола. Няма как да караш 10 коли наведнъж! Дай някоя каруца с ДВГ ,аз ще ти предложа такава с ел.двиг. и да ги сравняваме! Пробег,време на зареждане,излишни км.замърсяване,цена,подръжка,ускорение,безопасност и др. Ти си анти - тоест си против електричеството. Мини на газени лампи,че тия с чорапчето са по нови от тези с нажежаема жичка :)

    Коментиран от #50

  • Да да
    Отговор
    43 16:05  17.02.18

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Горния пост е отговор на този 6
  • Да да
    Отговор
    44 16:11  17.02.18
    Е на,е ся чак де сетих! Тия що не правят смартфони ,лаптопи и компютри на дизел,ми ползват тая остаряла технология с ток!?! Че и от тоя най-стария на 50 херца ! :))))))))))
  • Нютон
    Отговор
    45 16:35  17.02.18

    До коментар #40 от "Окачване и гуми":

    Нека аз да бъда лошият чичко от който ще научиш лошата новина за Роудстера!!! 1.От самото начало всички го сравняват с Кирона който на писта е като слон в стъкларски магазин. 2. От направените иказвания се разбира че батерията ще е около 200kW. Въпреки че сигурно ще има някакво подобрение това е огромна маса само батерията ще е около 1200кг колкото една спортна кола!!!!! Така че Тесла ще направи една кола по-бързо ускоряваща от Бугати и може би с топ скорост по-голяма от Кьонигсег обаче до там!!! Това ще е поредното уаааа вижте ме аз го мога, но без никаква мисъл а аз като инженер не ги харесвам тези неща(Не харесвам и Бугати).

    Коментиран от #46

  • Окачване и гуми
    Отговор
    46 18:10  17.02.18

    До коментар #45 от "Нютон":

    Позволи ми аз да съм лошият чичко, който ще ви каже, че с представянето на Тесла семи и Tesla Roadster, според мен Илон Мъск осъществи най-лошият ви Кошмар. Батерия с много голяма енергийна плътност, ниско тегло и обем и съответно ниска цена. Само преди пет години, 200-киловатчаса батерия щеше да струва колкото целият roadster. 1 мегаватчаса батерия със сигурност струваше повече от Няколко камиона Tesla semi. От какво си вадя тези изводи? За цената няма да обяснявам, защото и сами може да смятате. Резервната батерия за Тесла s75 струваше 50 хиляди долара. За обема и теглото - Tesla Roadster е много по-малък от модел S, а в него се събират 200 киловатчаса батерия. Ако батерията на Tesla semi беше от същия вид като на модел S, би трябвало да тежи поне 5 тона, а като обем няма къде да се събере в представения камион.

    Коментиран от #47

  • Нютон
    Отговор
    47 18:26  17.02.18

    До коментар #46 от "Окачване и гуми":

    Обаче виж как увърташ нещата!!!! 1.Да споменавам някъде за цена ???? 2.Да споменавам някъде за обем на батерията??? Роадстера не е семейна кола, там няма багажник, уж е за 4 човека ама влизат само 2ма. Така че място ще има, сигурен съм. 3. Това което ти казвам е че според прогнозите(не според мен) батерия от 200кВч ще тежи около 1200кг(освен ако няма революция при батериите). Така че дай твоята прогноза и 2020 ще видим. И да ти кажа аз като потребител нямам кошмари а само надежди.
  • Окачване и гуми
    Отговор
    48 19:17  17.02.18
    1. Така е, цената в случая е бонус и косвено доказателство за увеличаване на енергийната плътност. Батериите поевтиняват, защото цената им е за киловатчас, а със същото количество материали, се произвеждат батерии с много по-голям капацитет. Цените на материалите с всеки изминал месец се качват, надали от Тесла биха разчитали на по-ниски цени на материалите за да свалят цените на батериите. 2. Разбирам че и ти си съгласен, че автомобила е прекалено малък, за да успеят да се съберат като обем дори батериите на model S 100, а трябва да съберат два пъти по толкова. 3. Не знам кой е правил тази прогноза, но два комплекта батерии на модел s100, тежат 2х470кг=940кг. В предишната точка уточнихме, че не могат да съберат дори 470 килограма, следователно батерията ще е по-лека от 470кг, Което автоматично потвърждава тезата от предишното ми мнение, че Илон Мъск не е представил Semi и Roadster, а именно революция в батериите! В такъв случай, може да очакваме Тесла модел S 250, на същата цена като s100, но с пробег над 1300 км с едно зареждане. 30-минутно зареждане до 80% от капацитета би означавало 1000 километра. От която и да е точка на България до морето - 15-минутно зареждане. Ако си заредил в къщи, дори няма да има нужда от зареждане за отиване и връщане.
  • Нютон
    Отговор
    49 23:06  17.02.18
    1.Бъдещи цени не коментирам, може всичко да стане. 2.Напротив, казвам ти че поради структурата на роудстера и сега могат да се поберат. Забележи че Мъск си запазва размерите засега неназовани. 3.И тука идва според моите данни твоята грешна информация: P100D pack = 635 кг !!!!!!!! Тоест анализаторите казват при леки подобрения на плътноста маса на 200кВч пакета ще е около 1200кг. Няма да споря повече, запомни тази прогноза 1200кг само за battery pack и около 2200кг за цялата кола и после пак ще си говорим кой крив кой прав.

    Коментиран от #51


  • Антиелектрика
    Отговор
    50 10:22  18.02.18

    До коментар #42 от "Да да":

    Ти мерил ли си колко dB е в купето на Тесла, че пишеш такива простотии? Качи се в тролей и пак ми говори колко са безумни. Ето един клип, на който се чува "безшумността" на миксера: https://www.youtube.com/watch?v=TQQdsoOMGsA А това, че електричките нямали ремъци, масла и филтри, показва колко си заблуден! Как според теб работят климатика и водната помпа, която охлажда батериите? А филтър на купето няма ли? А може ли да оставиш зимата колата си за една седмица заредена и след това да разчиташ да е пак заредена или трябва да е постоянно на контакта? Ето, давам ти Subaru WRX STI и я сравни с модел 3. Или BMW 340i xDrive. И как може да правиш такова нелепо сравнение - аз съм антиелектрик в налагането на миксери при автомобилите! Ти що не ядеш ток - да ти имам сравнението. Същата нелепост си написал и за смартфоните - отиди да живееш в някой трафопост, да видим за колко време ще хванеш рак! Нелепица след нелепица пишеш!
  • Окачване и гуми
    Отговор
    51 10:51  18.02.18

    До коментар #49 от "Нютон":

    2.Изгледай един клип или снимки в които се качват хора и ще видиш, че е невъзможно да се съберат две батерии една върху друга, а и колата не е много дълга, за да успее да се събере пакетът на модел S. Заден багажник почти няма, а не вярвам в предният да натъпчат батерии, защото е свързано с безопасността при челен удар, освен това се качва центъра на тежестта. Както писах, залагам на изцяло нов тип батерии. Или ще са твърдотели (Solid State battery), които нямат нужда от охлаждане(охладителната система заема 40% от обема на батерия пакет) и имат по-голяма енергийна плътност или разчита на подобрена химия и енергийна плътност на стария вид батерии. Времето ще покаже. 3. Вероятно си прав за теглото, не можах да открия информация, само видях че цитираните от мен килограми са за по-малката батерия. Няма и да търся точното тегло, защото то не е важно в случая, заради предишната точка. Както писах и по-рано, времето ще покаже, 2020 година не е чак толкова далече. Истината най-вероятно ще е някъде по средата.
  • Нютон
    Отговор
    52 14:37  18.02.18
    Тази кола от презентацията беше рекламна кола. Всички са наясно че вътре не са 200кВч батерии!!!! Факт е че няма официални данни не само за теглото но и забележи за размерите на колата!!! Та чакам от теб прогнози и 2020 ще ги сравним с реалните числа???
  • Окачване и гуми
    Отговор
    53 17:25  18.02.18
    Под 900кг батерия и под 2000кг общо тегло.

Напиши коментар:


Публикувай