4 876 17

Първият сериен Mercedes на ток

Радослав Славчев

Германската компания Mercedes-Benz се готви да покаже в Женева своя първи сериен електромобил. Електрическото возило се нарича EQC и представлява компактен кросоувър. Освен това, в началото на март, немците ще покажат на автосалона в Швейцария и дизел-електрически хибриди.

Първият от тях ще е модификацията C400d EQ Power, която може да изминава само на ток разстояние от 50 километра. В основата на хибридната система ще залегне дизеловият мотор от последно поколение OM 654. Моторът е четирицилиндров с обем от два литра и изцяло изработен от алуминиеви сплави.

Буталата са стоманени, а системата за подаване на гориво е common rail от четвърто поколение. Серийният дебют на този агрегат, който е с мощност от 195 конски сили, ще е през есента на тази година с модификация на E-Klasse. Що се отнася до първото серийно електрическо SUV, то това превозно средство ще е почти идентично с представената през септември 2016-а концепция Generation EQ.

Тази кола е оборудвана с два електромотора, разполагащи със системна мощност от 408 конски сили. Максималният въртящ момент пък е 700 Нм. Електрическият силов тракт се захранва от акумулаторен блок с капацитет 70 киловат часа, който ще осигури автономен пробег от 500 километра.

През септември миналата година Mercedes пусна предварителни поръчки за модела, но те важат само за територията на Норвегия. За оформяне на договора е нужен депозит от 20 019 норвежки крони.

Освен електрическото SUV и дизел-електрическите хибриди, Mercedes-Benz ще покаже в Женева и четиривратото купе AMG GT Coupe, както и обновената C-Klasse. Повече подробности очаквайте в началото на март, от нашия екип, който ще е на мястото на събитието.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 11:07  19.02.18
    Пак използват разни стандарти нищо общо с реалността. За 500 километра ще им трябва 90-100квч

    Коментиран от #6

  • на гости
    Отговор
    2 11:48  19.02.18
    Айде пак некакви изг*зеци.То си е ясно че вече читави коли не се пройзвеждат!
  • Ха ха
    Отговор
    3 11:53  19.02.18
    Взе ми го от устата. Точно щях да напиша същото. Сега обаче ще скочат феновете на Mercedes, да обясняват как дори 200-300 км дневно, са напълно достатъчни за 95% от шофьорите, с което човек няма как да не се съгласи. Просто ми е смешно, как критериите се променят в зависимост от марката. Същите тези обясняваха как 500 км са им малко за дневен пробег, защото ежедневно пътували по 3000 километра без почивка и нямали повече от 5 минути време за спиране в денонощие защото времето им било ценно.
  • Зорлем
    Отговор
    4 13:49  19.02.18
    Аха, то не било вече само концепция, ама предварителни поръчки само за Норвегия. Интересно Норвегия още ли дава държавна субсидия за покупка ел. кола...

    Коментиран от #7


  • ASEX 11
    Отговор
    5 14:14  19.02.18
    Дават,тука направо са полудели да купуват такива но кога не се знае .Все още е изгодно да имаш такава кола .Мисля че скоро време ще им го .........
  • БИЕ
    Отговор
    6 15:34  19.02.18

    До коментар #1 от "гост":

    Ако го изчисляват по NEDC може да докарат и повече, а в реални условия тая 2-тонна буца няма да даде и 300 км. Затова преди да се тества всяка кола от EPA не вярвайте на всякакви други изчисления

    Коментиран от #8

  • Комунизъм или ДА
    Отговор
    7 16:34  19.02.18

    До коментар #4 от "Зорлем":

    То само за покупка да беше. Има един чичко дето прави разни тестове с Тесла С и за един тест дето дърпаше една друга телса го питат колко ток изхаби за теста(около 10 минути) и той буквално отговори: На кой му пука това е Норвегия :))) Тоест искаше да каже тука тока е безплатен за ел. коли не ме интересуват тези неща :))). За другите приевилргии няма да говоря, но са още много.
  • NEDC is better
    Отговор
    8 16:43  19.02.18

    До коментар #6 от "БИЕ":

    А как се правят тестове в реални условия??? Това си е чиста проба корупция. Нали трябва да имаш някакви условия, който винаги да можеш да повториш. Така казваш ето ти някакви цифри с които можеш да използваш като референтни. Да това не са за реални условия но когато сравниш два автомобила на 100% можеш да кажеш този замърсява по-малко. И нещо повече всяка година може да променяш тези цифри като си сигурен че накрая получаваш неманипулируем резултат.
  • Разход и емисии
    Отговор
    9 17:29  19.02.18
    Не се притеснявай, само до септември тази година ще имат право да ни манипулират с Европейския цикъл, който дава до 40% разлика, след това всички са длъжни да ползват WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), при който разликата е само три-четири процента, защото са длъжни да го правят за всяка една модификация на всеки един модел. Самият тест е много по-дълъг, включва много повече реални ситуации, градското и извънградско шофиране са по-висока средна скорост, също така има цикли пробег на студен двигател. Оставили са им много малко място за манипулации и импровизации. Ако сега автомобилните производители се молят никой да не им купува електромобилите, след 2020 година, ще се молят някой да им ги купува, за да могат да свалят средните емисии под 95гр co2 на километър за всички произведени автомобили, защото иначе ще плащат по 95 евро за всеки допълнителен грам на всеки продаден автомобил.
  • Язе
    Отговор
    10 19:50  19.02.18
    Хибрид му е майката.В града на ток,на магистралата бензин или дизел.Хем и тока да ти свърши пак си караш пък навън може и да натискаш.Нещо което с чисто ел.кола си е малко рисковано-да няма low battery.

    Коментиран от #11

  • Зорлем
    Отговор
    11 21:58  19.02.18

    До коментар #10 от "Язе":

    Така е - много е яко по магистралата или в града да си возиш няколкостотин кила ей така за спорта.

    Коментиран от #12

  • Язе
    Отговор
    12 22:57  19.02.18

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Когато е хибрид батериите не са толкова големи и не е проблем.Една Тойота Приус да не е три тона примерно.

    Коментиран от #13

  • Зорлем
    Отговор
    13 07:25  20.02.18

    До коментар #12 от "Язе":

    Не е, но все си возиш 2-3 пътника, пък нали борбата е за всеки спестен грам гориво.

  • некойси
    Отговор
    14 08:15  20.02.18
    Честито, по-добре късно от колкото никога. Трябваше им малко време да узреят, нищо че са един вид лидери в автомобилостроенето. Всеки тръгна да се състезава да прави дизели, докато някой тръгнаха по правилния път и развиха електрически агрегати.
  • амг вечна мощ
    Отговор
    15 11:27  20.02.18
    Ето на това вече мога да кажа ,че това е КИТАЙСКИ мерцедес...Вече колите,не ги правят както едно време здравина,надежност,комфорт сега ги правят еднодневки като дамските превръзки :D
  • Иван
    Отговор
    16 12:45  20.02.18
    Мисля че заглавието не е правилно.Има Мерцецес на ток серийно от поне 3 год. В класа Electric Drive.Ама пробега му е малък.
  • незнайко
    Отговор
    17 09:39  22.02.18
    Защо копират Мъск ? ПРЕДВАРИТЕЛЕН ДОГОВОР с депозит от 20 019 норвежки крони. Какво ще кажат любителите на тази марка ??? Защо почват да произвеждат електрокари ??? Чакаха някой да им покаже пътя, ТОВА Е ИСТИНАТА !!!

Напиши коментар:


Публикувай