11 226 30

Революционен двигател за новата Mazda3

Георги Касабов

Следващото поколение на Mazda3 ще се появи догодина и ще бъде построено на новата платформа Skyactive II. Истинската новост в модела обаче ще бъде бензиновият двигател SkyActiv-X с компресионно запалване без свещи, механичен компресор Roots и монтиран вертикално междинен охладител.

Революционният мотор няма да бъде лишен от свещи. Самозапалването от сгъстяване по подобие на дизелите ще се извършва само в някои работни режими. 2.0-литровият агрегат ще развива около 190 к.с. и ще се съчетава с шестстепенна ръчна скоростна кутия или хидромеханичен автомат с шест предавки.

Новата "тройка" на Mazda ще порасне на размери и ще получи по-просто полунезависимо задно окачване на мястото на сегашното многозвенно. Според японските инженери то не само се поддържа по-евтино и лесно, а и вдига много по-малко шум.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 14:55  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 2 15:12  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 3 15:16  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Руснак
    Отговор
    4 15:17  10.09.18

    До коментар #1 от "DebbieCarter":

    Абе кога ги правиш тия пари бе човек. Ти по цял ден пишеш едно и също тук

  • Бат асен
    Отговор
    5 15:30  10.09.18

    До коментар #1 от "DebbieCarter":

    Моля модератопите да махнат тоя лъжец и да си свършат работата.Не само нашите коментари да махат.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    6 15:42  10.09.18
    Със независимо задно окачване колата не се ли държи по-добре на пътя, що ми се струва че правят крачка назад със задното окачване.

    Коментиран от #16

  • 7 16:05  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кольо Дапа
    Отговор
    8 16:19  10.09.18
    Дали са решили проблемите с ръждата и лесната кражба на тази чудна японска марка?

    Коментиран от #9, #17

  • гост
    Отговор
    9 16:22  10.09.18

    До коментар #8 от "Кольо Дапа":

    Зависи дали Коде Стийл са променили нещо след като ги изловиха в измами с качеството на тенекията. Уж да, ама знае ли се. Преди няколко години почти всички коли на Мазда не могат да изкарат гаранцията без ръжда по врати, под, прагове и къде ли не. Инак за двигателите съм съгласен, че са им добри, а е още по-хубаво, че са оригинални.

    Коментиран от #12

  • гост
    Отговор
    10 17:34  10.09.18
    Поредният боклук.
  • Steks
    Отговор
    11 18:10  10.09.18
    Mazda буквално ще избият рибата ако колата изглежда по този начин
  • ККК
    Отговор
    12 18:21  10.09.18

    До коментар #9 от "гост":

    Аз лично от поне 10-15 г. не съм срещал ръжда на какъвто и да е автомобил, още по-малко на Мазда. Тук не говоря за железорак-нов внос, а за автомобили закупуване и обслужвани в БГ. Дори ми е чудно тези градски - гаражни легенди още ли се говорят / имам предвид за "ръждата" и за "хубавите" и за "недобрите" двигатели/ ? А що се отнася за Мазда, поне за мен, тя заема почетно място между един от петте световни автомобилни елити, наред с Форд и Хонда. Всеки хейт тук за това, е неуместен, а и най-вероятно е породен от недостатъчна информираност.

    Коментиран от #13, #24, #28

  • селянин
    Отговор
    13 18:47  10.09.18

    До коментар #12 от "ККК":

    От японците,Мазда най много гние..добре че си е поставил до Форд,дизелите на мазда са фордови..

    Коментиран от #15, #18

  • Марио
    Отговор
    14 18:56  10.09.18
    Всички,които казват,че е боклук да се обосноват.Нека це опровергаят.Мазда е изключително здрава и надеждни кола.

    Коментиран от #25

  • 15 19:19  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ааааааааааа
    Отговор
    16 19:21  10.09.18

    До коментар #6 от "Алфа Ромео":

    Независимото задно окачване може да ти донесе полза при едно супер спортно каране- на ръба. Повечето хора не карат така,особенно такъв клас автомобил и следователно за масата от потребителите е без значение.
  • ааааааааааа
    Отговор
    17 19:28  10.09.18

    До коментар #8 от "Кольо Дапа":

    Да ти кажа за ръждата-във фирмата имаме Тойота Корола -на 10 години ,на 340 000 км. Купена нова от България и карана само в България, само с българска нафта от ОМВ. Стои на вън, никога не е виждала гараж. Няма точка ръжда и абсолютно никаква повреда за тези 10 год. САмо дискове и накладки са сменяни и естествено маслата и филтрите. Вие си говорете квито искате глупости, аз другия месец си купувам за лична кола Тойота Авенсис на 7 години- ще ме надживее.

    Коментиран от #23, #29

  • ККК
    Отговор
    18 19:30  10.09.18

    До коментар #13 от "селянин":

    Е то и самите няколко модификации дизелови мотора са съвместна разработка с PSA и се слагат и на Мазда, Волво, Ленд Ровър,Ягуар и др. То вече съм писал за унифицирането на техническа, технологична и дори кадрова обезпеченост на производството на автомобили, вкл. и за заимстването на технологии. Това вече е надфирмено, не по-скоро глаболно състояние на процесите в индустрията.
  • smeh
    Отговор
    19 19:54  10.09.18
    Технологичните чудеса знаем как се ремонтират...директно в кофата. Като компютрите и смартфоните - започне ли да бози, по-рентабилно излиза да го хвърлиш и нов. А наш майсторЕ сме наясно как бачка...още не е научил как работи една 20-годишна Помпа-дюза, а какво остава за бензин с директно впръскване, съчетан с компресор и на самозапалване. Като стане проблем ще има чесане по главата, докато му изпада пърхота...
  • Електрошок
    Отговор
    20 20:05  10.09.18
    Механичен компресор на Рут!?Използваше се в съветските камиони МАЗ-двутактов Дизел.Вертикално охлаждане?!А стронциево ларициева шамандолейка има ли?Те това е пример за търговска измама, или по модерното - маркетинг.
  • селянин
    Отговор
    21 20:13  10.09.18

    До коментар #15 от "Пешо":

    От трън та на глог..Мазда 5,е изградена на платформата на Форд,,Фокус,,и познай къв дизел слагат,та да гние като фордо..
  • Електрошок
    Отговор
    22 20:20  10.09.18
    Неизбежното навлизане на електромобила кара производителите на двг да извадят от нафталина стари отречени от практиката идеи и да ги представят като революциони.И може би са прави,защото населението се увеличава,а разумът остава постоянна величина
  • селянин
    Отговор
    23 20:48  10.09.18

    До коментар #17 от "ааааааааааа":

    Много добър избор за,,Авенсис,,но той в Е.С. се предлага с дизелови двг.а сега има една вагинална болест наречена дизелгей.. и за тва Авенсиса го спират в Европа,Тойота ще го замени с Камри.двг.само бензин и хибрид.
  • 24 22:15  10.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    25 22:54  10.09.18

    До коментар #14 от "Марио":

    По голям боклук няма.Казвам ти го от личен опит.Изгорях с такава Мазда 6 дизел 2004г.Много проблемна в която налях много пари за ремонти.Повече не искам да чуя.Пълна скъб е.

    Коментиран от #26

  • Марио
    Отговор
    26 23:17  10.09.18

    До коментар #25 от "гост":

    2004.Преди 15 години.На колко километра я взе.От 2004 има много разлики.Да не кажа няма нищо общо.

  • аналитик
    Отговор
    27 01:41  11.09.18
    Като качества Мазда прави страхотни коли. И пикап и ван и товарни има. Този модел на снимката ще е рисков по калпавите ни пътища. Тук само СХ- и СХ-5 са подходящи за гърбици и дупки. Но лично харесвам Мазда 2 - компактна, красива, малко горяща и пъргава въшка. Този тук автомобил е за хубави пътища.
  • гост
    Отговор
    28 08:31  11.09.18

    До коментар #12 от "ККК":

    Аз имах задача да следя за определени модели на коли из чуждите форуми в Германия, Швейцария, Австрия, Белгия, Холандия, Франция, Италия, или повечето европейски страни. Казвам какво пишат потребителите, които си купуват нови Мазди. Един от най-проблемните модели е Мазда 5. Не си измислям просто ей така някакви твърдения, затова ги споделям. У нас не използват химикали и сол през зимата и може да издържат повече, но генерално имат проблем с ръждата. Моят съсед кара 7 годишна мазда 2 купена нова и няма и точка ръжда, а аз съм с кола от Швейцария и по гърнетата има ръжда, та има значение къде и на какви химии е била изложена.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    29 14:47  11.09.18

    До коментар #17 от "ааааааааааа":

    Ако е със еърбеци Таката по-добре ги елиминирай за всеки случай.
  • незнайко
    Отговор
    30 12:55  13.09.18
    Японците проектират и изработват неща които други не се наемат. В скоро време сигурно и роторния двигател ще подобрят до неузнаваемост !!! ВЪЗХИЩАВАМ СЕ ОТ ТАЗИ НАЦИЯ .

Напиши коментар:


Публикувай