Дизеловите автомобили с манипулиращ вредните емисии софтуер ще бъдат преоборудвани за сметка на Volkswagen, но компанията не възнамерява да ги изкупува от собствениците, обяви изпълнителният директор на VAG Херберт Дис в разговор с германския транспортен министър Андреас Шьойер. Немският производител смята също така да предложи програми за замяна на стари нафтови модели за по-нови, съобщава Spiegel Online.
Изказването на Дис идва в навечерието на среща на високо равнище с участието на Шьойер, който неотдавна отхвърли всякаква възможност част от финансовото бреме по преоборудването на мръсните дизели да бъде поето от немските данъкоплатци.
Предложенията VW да бъде принуден да изкупи обратно продадените автомобили с манипулирани вредни емисии също отпадат като вариант. Вместо това след продължителен политически натиск от Волфсбург са се съгласили да преоборудват колите, засегнати от скандала Дизелгейт, с по-ефективни каталитични неутрализатори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Ромео
Коментиран от #4
19:45 28.09.2018
2 Гошо
20:46 28.09.2018
3 оня с питоня
22:00 28.09.2018
4 Иванов
До коментар #1 от "Алфа Ромео":
Ми ще ги карат, ти виждал ли си шофьор на камион или тракторист да карат бензинова кола?Коментиран от #5
22:52 28.09.2018
5 Алфа Ромео
До коментар #4 от "Иванов":
Виждал съм ама са 1 на 100 сигурно00:29 29.09.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Boxer
07:59 29.09.2018
8 росенец
08:38 29.09.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Олеле
Коментиран от #12, #22
10:01 29.09.2018
11 Алф
Коментиран от #15, #18, #19, #33
13:05 29.09.2018
12 Мирослав Аврамов
До коментар #10 от "Олеле":
Прочети за Ауди и дизеловият им двигател за 24 часа на Льо Ман . Пък после се изказвайКоментиран от #13, #14, #20
13:48 29.09.2018
13 табсо
До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":
Смешко,прочети за Алонсо,Буеми,Накаджима..и Льо Ман-2018 год.с Toyota Gazoo Racing..14:12 29.09.2018
14 селянин
До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":
Ауди и Порше вече ги няма в 24..те,часа..що ваг манипулират/лъжат/в софтуера..14:19 29.09.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 антрашпиц
До коментар #15 от "Гост":
Да не те видим да се целуваш с някой стълб само.....Коментиран от #17
16:39 29.09.2018
17 Гост
До коментар #16 от "антрашпиц":
Щото ти с умрелия дизел няма да целунеш стълба ако тръгнеш да се правиш на състезател, нали?16:43 29.09.2018
18 Алфа Ромео
До коментар #11 от "Алф":
Почти всички дизели са със турбо много ясно че ша вървят повече от атмосферен бензин със подобна кубатура и мощност. Ако трябва да е коректно се сравнява атмосфер бензин със такъв дизел или двата вида мотори със турбо. Пътищата и улиците не са състезателна писта, става въпрос за по-чист въздух вече, ако не ви пука за самите вас поне може да се замислете че децата ви и близките ви дишат канцерогенни частици. Ясно е че сме бедни и караме стари коли, но поне може да си купим някой бензин който е по-евтин от дизела и да му сложим една добра газова уредба, отпадат и проблеми със разни дюзи, турбини и др. слаби места по TDI-то.Коментиран от #23, #29, #32
17:31 29.09.2018
19 Гост
До коментар #11 от "Алф":
Не разбрах защо изтриха моето мнение, а оставиха твоето, в което обиждаш човека на кочини и го приканваш към самоубийство? Ама карай да върви де - то все на някой светофар ще се срещнем и ще видиш как върви турбобензина. То такива като теб с нафтови смърдящи печки, в нормалните държави им налагат такива глоби, че не могат да ги платят до живот - простия човек разбира само от остена!17:52 29.09.2018
20 Димов
До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":
Ауди спечели на Льоман заради едно зареждане по-малко, заради икономичността на дизела. Не е заради няква впечатляваща динамика и ускорение. И си остана изключение. Никой не повтори.20:08 29.09.2018
21 F1tdi
21:25 29.09.2018
22 Печка
До коментар #10 от "Олеле":
Ама съм видел печки и фурни дето бензин не му стиска дупе да застане на старта 👹Коментиран от #24
22:50 29.09.2018
23 Печка
До коментар #18 от "Алфа Ромео":
Кви дюзи и турбини?! Кви печки? Какви бензини? Ясно не сме за ток още ама дизела си е предимство по много фактори22:55 29.09.2018
24 Ъхъ
До коментар #22 от "Печка":
Ъхъ, и аз съм с " печка" ама рядко някой ме изпреварва на старт у Софето! Има си и филтър за твърди частици, така че грам не пуши, върви като куршум, харчи около2/3ти от бензинова кола при максимално икономично шофиране,а я настъпвам докрай! Сигурен съм, че при еднакви условия,като пари ще харчи колкото кола с газова уредба, но не съм на тръни, че ще се взривя в критична ситуация! Така че: най-добрите байКоментиран от #26
23:26 29.09.2018
25 Ваг е номер 1
Коментиран от #27
01:05 30.09.2018
26 арогантен
До коментар #24 от "Ъхъ":
Много ти харчи. Само казвам.12:55 30.09.2018
27 арогантен
До коментар #25 от "Ваг е номер 1":
Газовите уредби са ви трън в очите. Защо ли ???Коментиран от #28
12:56 30.09.2018
28 Алфа Ромео
До коментар #27 от "арогантен":
Щото дизела им купен на два милиона километра не харчи чак толкова малко колкото пише на хартия и е много скъп вече. Дизел във белите страни откъдето идват си купуват хора които въртят много километри годишно.15:14 30.09.2018
29 F1tdi
До коментар #18 от "Алфа Ромео":
А и както казва Алфа Ромео, не сравнявайте различна технология мотори. Сравнете еднакви кубатури и двата атмосферен или и двата турбо! Щот се ми се чини че турбодизел 3л е към 200 коня, докато турбобензин 3л е 500! Никой няма нищо против нафтата освен това че трови въздуха В ГРАДА. Там където живеем и дишаме. А и спрете се вече със "състезанията" че избихте маса народ по пътищата! Карате по междуградските ни" пътечки" със скорост като за аутобан.16:08 30.09.2018
30 албен царев гьовренеца
16:20 30.09.2018
31 F1tdi
Коментиран от #34
16:52 30.09.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Хондорас
До коментар #11 от "Алф":
Престанете да тровите децата с тез утрепани печки01:23 01.10.2018
34 Хондорас
До коментар #31 от "F1tdi":
Да пренадути печки с прави тръби и сажди със шепите. Само тровите децата01:30 01.10.2018
35 негра мотен
12:43 01.10.2018
36 Жорко
На следващо място, като реват толкова ,че дизелът замърсявал, да вземат да произвеждат повече бензинови мотори и да ги заменят на места където дизелът се е утвърдил безспорно и почти няма аналог - кораби, локомотиви, тежка строителна техника- самосвали, бетоновози, багери, фадроми, тирове, автобуси,селскостопанска техника- комбайни, трактори и прочие.
Ловците на чист атмосферен въздух биха могли да предриемат сериозни санкции срещу горепосочените моторни превозни средства. Разбира се, и аз съм против като видя на улицата стар дизелов таралясник да дими и къди, но също така има и немалко небзиники на по20 и повче години, които в никакъв случай не могат да се нарекат, че са особено чисти.
14:59 01.10.2018
37 unnamed
Коментиран от #38
21:35 01.10.2018
38 Конята
До коментар #37 от "unnamed":
AddBlue-то е друга работа. Аз самия карам дизел в германия съм от 6 години и всички около мен карат бензин. Само някакви чужденци като мене сме със стари печки. Следващата ми кола ще е бензинова. Дизел се копува т.н. Firmenwagens фирмени служебни коли, който се заменят на всеки 2 години заради изреклата гаранция и 100тиците хиляди навъртяни километри. Не виждам нищо лошо в бензина еле пък в големия бензин, макар че преди ги хулех. Мисля си за Е500 или ЦЛС500 без значение газ или без газ. Така или иначе газовите уредби тука са Принс и са на ниво. За 8мак с монтажа е около 2500 евро и е свръх интелигентна самата уредба. Но не ми е зор да карам и на бензин нищо че гони евро и 40 за литър. Не минавам повече пт 20 хиляди км на година. От горчив опит искам да споделя че цялата икономия от дизелите с душманско каране с 200 по аутобаните всеки ден съм я дал в сервизите я търбини я кулери я пътища я дюзи я др проблеми. Може бибсе дължи на факта, че карам диЗелови милионници, но като гледам и новите дизели как се справят едвам си изкарват гаранцията горките. Избора е сложен и в двата варианта потребителя е набутан. Като се набутвм предпочитам да се набутам с В8 под капака. Живи и здрави. Междудругото в България е станал леш въздуха. Задушавам се в задръстванията около мене 40 50 дизеля без катализатори ... мислете за децата сиКоментиран от #39
22:03 01.10.2018
39 unnamed
До коментар #38 от "Конята":
Аз уважавам дизела и нямам нищо против тези коли, които напълно си покриват еконормите и зад тях не смърди на кисело, неизгоряла нафта и производните на тази смрад. Подкрепям дизелджиите, които държат двигателите им да са изправни, не си режат катализаторите и DPF филтрите и не си чипосват колите. Против шофьорите съм, чиито коли при натискане на газта хвърлят по 1 кило въглища отзад (и това е по тяхна вина!). Лично аз живея в неголям град, където няма задръствания по светофарите и не ми е правило впечатление дали смърди от дизелите, но в София и Пловдив предполагам се усеща.22:19 01.10.2018