2 176 13

Запорожец по германски

Радослав Славчев

Украинската марка Запорожец бе широко разпространена в страните от бившия соц. блок, но на Запад тази кола винаги се е явявала екзотика. Още повече сега, когато ЗАЗ-968 отдавна не се произвежда.

В Германия обаче има един такъв ЗАЗ, който освен с външен вид впечатлява и с динамични характеристики. Работата е там, че той е превърнат в своеобразен средномоторен спорткар.

Проектът е дело на един автомобилен състезател от бившата ГДР на име Волфганг Кютер. Той започва доработката на ЗАЗ-ката още през 70-те години на миналия век и през годините колата непрекъснато се доусъвършенства.

Двигателят ѝ е 1.6-литров и е заимстван от Лада. Монтиран е малко пред задната ос, а двата карбуратора и още куп други по-дребни доработки повишават мощността му до 155 конски сили.

Конските сили не звучат впечатляващо, но предвид максимално олекотеното купе, осигуряват една доста добра динамика. Преработеният ЗАЗ тежи само 620 килограма, като от него е премахнато всичко излишно.

Появява се заден спойлер, калниците са раздути, а надкалниковите арки - разширени. Това се прави с цел да могат да се монтират по-големи и доста по-широки колела. Скоростната кутия е петстепенна механична.

Германското виждане за спортен Запорожец се нарича Sappo-Lada, като първата дума се явява своеобразно съкращение от Zaporozhets. И до днес Волфганг Кютер поддържа ЗАЗ-ката в отлично състояние и участва с нея в различни ретро ралита.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 10:29  05.11.18
    Когато е създадена ЗАЗ-ката ,страната украйна не съществуваше , което означава ,че не е тяхна марка .

    Коментиран от #3, #4

  • алеалеале
    Отговор
    2 11:12  05.11.18
    Щом е немска модификация, сигурно е много трошлив и най-вероятно не спазва еко нормите. За справка - ваг.

    Коментиран от #13

  • ККК
    Отговор
    3 11:13  05.11.18

    До коментар #1 от "гост":

    Таварищ, я ми кажи колко беше велик ссср?
  • Бесен Язовец
    Отговор
    4 11:21  05.11.18

    До коментар #1 от "гост":

    А бе тя и Русия не съществуваше, когато се създаваше Лада, но това не пречи на никого да я наричат руска ! Още нещо, кога думна Чернобил, страна Украйна също не съществуваше, но това пак не пречи на местните каскето-рублерасти да обвиняват хохлите за чернобилската авария ! Ко прайм ?

    Коментиран от #7


  • Алфа Ромео
    Отговор
    5 17:44  05.11.18
    Мисля че се е получила доста забавна кола.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    6 17:46  05.11.18
    Не знам мотора дали успява да се охлажда както трябва.
  • БЕ ТО И КРАВАРИТЕ СА ПИШАТ
    Отговор
    7 19:21  05.11.18

    До коментар #4 от "Бесен Язовец":

    КОСМОНАВТИ НО ДОРИ ТЕХЕН КЕНЕФ НЯМАТ В КОСМОСА. ....... МИСЛЯ ЧИ ВЕЧЕ ТИЙ ЗАПУШЕНА УСТИЧКАТА.

    Коментиран от #8, #9

  • Гост
    Отговор
    8 20:23  05.11.18

    До коментар #7 от "БЕ ТО И КРАВАРИТЕ СА ПИШАТ":

    Това пък от къде го измислили? Започне ли някой открито да се подиграва на руснаците ,и като ви каже няколко истини за които нямате аргументи да го оборите и започвате да говорите за Америка! Това някаква форма на шизофрения ли е??

    Коментиран от #10

  • Бесен Язовец
    Отговор
    9 20:34  05.11.18

    До коментар #7 от "БЕ ТО И КРАВАРИТЕ СА ПИШАТ":

    Спор няма, космическите кенефи са приоритет на тойти русняци, те са им майсторите !
  • КВОТ ПОВИКАЛО ТАКОА СА ОБАДИЛО
    Отговор
    10 21:49  05.11.18

    До коментар #8 от "Гост":

    ЩО АЗ НЕ ПОЧНАХ ДА СА ПОДИГРАВАМ ПЪРВИ? ЩОТ ИМАМ КУЛТУРА НА ОБЩУВАНЕ А ВИЙ НЯМАТЕ. ЗАЩОТО ПОДИГРАВАНЕТО Е ПРИЗНАК НА НИЗОСТ. А С ПРЕДНИЯ СИ КОМЕНТАР Е ЗАЩИТНА РЕАКЦИЯ СРЕЩУ ПРОСТОТИЯТА.....
  • Ачко
    Отговор
    11 23:18  05.11.18
    Имах ЗАЗ 968М 1990г. купена от Мототехника нова. ВЕЛИКА кола! На 10 /десет/ хиляди км смених съединител, на всеки 1000 км нещо се ремонтираше. 16 на 100 в София. Добър шофьор съм , бил съм и таксиджия. Та...........велики бяха зазките. На 9 години имаше отдолу дупки от ръжда отвсякъде.
  • Цар Вул
    Отговор
    12 11:26  06.11.18
    До всички тъпунгери поклонници на "краварите" и джендърите европейски":Това нещо го видях само,че беше гърбаво и предимно сиво на цвят!Стоваряха ги на Ломското пристанище,а после с шофьори до Михайловград в поделението където беше и мототехниката!!Питах руския/не хохловия представител,защото те тогава нямаха държава/представител и той ми каза под сурдинка,че се правели по трудово обучение в двора на училище! Това за първите!Вървяха добре само,че зимата харчеха повече,защото парното беше печка с бензин!След това ги правеха в завод и си вървяха добре!Карах такава и знам!Не ги плюйте,защото и тогавашните западни коли мязаха на задника ми!!Това си е чисто РУСКА КОЛА и няма нищо общо със тези ,които окрадоха от Германия всьо и вся след ВСВ!!
  • 13 07:40  08.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай