6 208 17

VW и Peugeot се отказват от малките коли

VW и Peugeot се отказват от малките коли
Радослав Славчев

Сегментът на т.нар. мини автомобили винаги е бил стабилен в Европа. От доста време насам той заема около 8-9% от продажбите на леки автомобили, но с всяка изминала година автомобилните производители изпитват все по-големи трудности с този вид превозни средства. Концерните почти не получават печалба от мини колите, като това е така заради все по-ожесточаващите се екологични норми и изискванията за нови технологии в колите, които оскъпяват крайния продукт.

Германците от Volkswagen Group и французите от PSA Group направиха изказвания по темата, като вижданията им за този сегмент съвсем не са розови. Генералният директор на VW Group Хърбърт Дис се оплака от прекалено строгите екологични норми, които ще бъдат въведени през 2020 година. Неговите опасения са, че мини колите ще трябва да се оборудват с много нови технологии, което ще ги оскъпи толкова, че те няма да са конкурентни на пазара.

В момента, в Германия най-ниската цена за субкомпактния модел VW Up! е 11 000 евро, а по думите на Дис, ако тази кола отговаря на новите еко норми, то цената и ще се повиши минимум с 3 500 евро. От компанията смятат, че това ще откаже много от потенциалните клиенти на автомобили от този род. Що се касае до PSA, то производството на субкомпактните Peugeot 108 и Citroen C1 може да бъде прекратено през 2021 година.

Тогава Toyota ще вземе в свои ръце съвместното предприятие в Чехия и французите могат просто да се откажат от производството на мини автомобили. Пренасянето на производството на друг завод и поскъпването на технологиите може да се окаже нерентабилно за компанията. Според експерти единственото възможно спасение за мини автомобилите е свързано с пълната им електрификация, но това може да се случи в една по-далечна перспектива, защото към момента и тези технологии са прекалено скъпи.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ники
    Отговор
    1 10:27  11.02.19
    Съмнявам се това да стане ....
  • mediator37
    Отговор
    2 10:33  11.02.19
    Електрификацията като е скъпа да минат на газификация. Отдавна в закона колите с газови уредби трябва да са с привилегии, но не написват такъв закон.

    Коментиран от #4, #9, #17

  • 3232132
    Отговор
    3 10:34  11.02.19
    Ако се огледате тенденцията на все повече европейци е да карат малки и компактни коли (кросоувъри или сув-ове) до максимум 4.5м. В повечето случай около 4 метра. Няма как да се откажат от малките коли при положение, че градовете все повече се застрояват.

    Коментиран от #6

  • goni
    Отговор
    4 10:40  11.02.19

    До коментар #2 от "mediator37":

    Няма и да се напише! Познай защо?!:) Огромният бизнес с другите горива ще угасне!

  • Гост
    Отговор
    5 10:49  11.02.19
    Скъпи, неикономични, опасни и както се вижда и неекологични! Какво повече?
  • куку руку ку
    Отговор
    6 11:01  11.02.19

    До коментар #3 от "3232132":

    Какви малки коли до 4,50 метра те гонят? Тук се говори за самоходните фотьойли до три и пе'есе метра!
  • ДВГ
    Отговор
    7 11:03  11.02.19
    ХаХа какъв оксиморон се получава!!!! Няма да произвеждат мини автомобили заради все по-ожесточените еко изисквания, затова ще произвеждаме С-класи, Г-класи и Тесли като танкове. Да повярвах им на всички че мислят за екологията.

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 12:18  11.02.19

    До коментар #7 от "ДВГ":

    Бъди спокоен ! Китайците точно това чакат , да им освободят пазара и то точно след две години , когато в Китай вече ще има свръх производство на електрички точно в сегмента на градски минута ! Толкова бързо ще залеят Европа с такива по 6-7 000 евра , че стогодишният само ще се чудят откъде им е дошло !!

    Коментиран от #11, #12, #16

  • Алфа Ромео
    Отговор
    9 12:42  11.02.19

    До коментар #2 от "mediator37":

    В някои бели страни имат привилегии, ние сме страна от третия свят не може да очакваме такива смислени работи. Само като се знае кой е премиер и с какво е известен в близкото минало, е няма такава държава на която премиер е човек със доказано криминално минало....
  • електро
    Отговор
    10 12:47  11.02.19
    Защо по дяволите? VW eUp е най-добрата градска кола, само малко е скъпа.

    Коментиран от #13, #15

  • ДВГ
    Отговор
    11 13:08  11.02.19

    До коментар #8 от "гост":

    ХаХа те за 6000 евро само изискванията за безопасност не могат да покрият камо ли за качество дори и колата да няма двигател и батерии!!!! За какво говориш изобщо незнам, за сапунерки с колела ли????
  • Антиелектрика
    Отговор
    12 13:11  11.02.19

    До коментар #8 от "гост":

    Точно така ще стане, ама друг път. Те като гледам китайците как "пробиха" с ДВГ, така ще пробият и с миксерите. Повечето им коли няма ESP, какво остава за другите асистенти, които стават задължителни като дистроник. Щели да продават за 6-7000 евро, ама в комунистическия си Китай, тук само ще търсят поредния Гриша Ганчев, но балъците свършиха.

    Коментиран от #14

  • ДВГ
    Отговор
    13 13:13  11.02.19

    До коментар #10 от "електро":

    Съгласен, аз с удоволствие бих взел една на жената и аз бих си я карал в града обаче 47 000 лева за втора кола сори ама все пак сме в България, да опитат пак като стане на половина :))))

  • ДВГ
    Отговор
    14 13:17  11.02.19

    До коментар #12 от "Антиелектрика":

    Именно в Китай могат, но в Европа много от системите са задължителни и има стандарти за безопасност които трябва да се покрият. Като сложиш и сервизни центрове ако искат наистина да се продават и цената ще литне.
  • Зорлем
    Отговор
    15 13:41  11.02.19

    До коментар #10 от "електро":

    Малко, малко колко малко да е по-скъпа? Има-няма два пъти повече от бензинката, или в пари - с около 25 хил. лева. С други думи смятай колко трябва да е по-хубава и здрава, че да "надвърви" или надживее 2 бензинки.
  • Зорлем
    Отговор
    16 13:54  11.02.19

    До коментар #8 от "гост":

    Хасковлиите от Телстар отдавна се мъчат да продават някакви ел. триколки за по 6-7 хил. лева (демек наполовина), но не виждам да са заляли пазара с тях. Преди време имаха и автомобили дори, но като гледам вече даже не ги и предлагат.
  • Батко
    Отговор
    17 18:07  11.02.19

    До коментар #2 от "mediator37":

    Проблемът на бензиновите е основно СО и СО2. Газовите двигатели повтарят проблема, а някои дори превишават стойностите на бензиновите. Газовите бяха екологични при оловния бензин и после до Евро 3. След това дори дизелите с Евро 5 и6 са по-чисти

Напиши коментар:


Публикувай