6 990 25

Ново малко Ferrari в ретро стил

Ferrari представи ново купе, което ще бъде позиционирано под кабриолета Portofino и ще стане стартов модел в гамата на марката. Двуместната Roma се отличава с минималистичен дизайн с щипка носталгия и високотехнологичен интериор.

Новото Ferrari е дълго 4 656, широко 1 974 и високо 1 301 мм. Това го прави със 70 мм по-дълго, с 36 мм по-широко и със 17 мм по-ниско от Portofino. Теглото е 1 472 кг, със 70 по-малко от кабриолета.

Под предния капак работи четирикратният победител в конкурса "Двигател на годината". 3.9-литровият V8 развива 620 к.с. при 5 750 об/мин и 760 Нм при 3 000 об/мин. Макар междуосието и моторът да са еднакви при Portofino, от Ferrari настояват, че Roma е изцяло нов модел.

За разлика от Portofino, което се оборудва със седемстепенна роботизирана трансмисия, новото купе получава по-модерната предавателна кутия от флагмана SF90 Stradale с осем предавки и два съединителя. Ускорението до 100 км/ч приключва след 3.2 сек., а максималната скорост надхвърля 320 км/ч.

Външно Roma напомня класическите "ферарита" от 50-те и 60-те години на миналия век 250 GT Berlinetta Lusso и 250 GT 2+2. Заслугата за това е ситно перфорираната радиаторна решетка с обратен наклон и кръглите мигачи в калниците. В същото време задницата на модела е украсена със светодиодни стопове, интегрирани в продължението на мускулестите задни калници, а фаровете са адаптивни.

С Roma в интериорните решения на Ferrari дебютира нова концепция. Приборният панел е изцяло цифров, а екранът на информационно-развлекателната система е ориентиран вертикално. На високата централна конзола, разделяща шофьора и пътника, е разположен иновационен селектор на трансмисията.

Срещу пасажера е разположен отделен екран, от който може да настройва климатика и да управлява мултимедията. Разбира се, купувачът ще може да избира индивидуални материали, съчетания от кожа и алкантара и да персонализира интериора с различни комбинации от метални и гланцови декорации.

От Ferrari засега си мълчат по въпроса с началото на продажбите и цената. Не е изключено Roma да бъде показана на автосалона в Лос Анджелис идната седмица. Очаква се купето да бъде малко по-скъпо от Portofino, чиято цена в Европа започва от €190 000.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Гост

    74 4 Отговор
    Красиво! Кога някой друг ще направи такъв дизай - никога! Жабарите са ненадминати в дизайна!

    Коментиран от #16

  • 2 ЗАПОЗНАТ

    46 4 Отговор
    Мастърклас, проведен от Ферари. Avanti ragazzi.
  • 3 Само гледам

    31 2 Отговор
    Найс, А?

    Коментиран от #22

  • 4 сектант

    5 30 Отговор
    Пежо откакто навлязоха в италианския пазар, само хубави коли се вадят.
  • 5 БОКО

    41 1 Отговор
    Красиво,стилно и елегантно,това е италианския дизайн!
  • 6 Винету

    21 2 Отговор
    Красиво е..., напомня на DB 11

  • 7 гост

    9 4 Отговор
    А пък аз си помислих, че като е малко ще е на ниска цена. Хем е по-дълго от друг модел, хем било малко.

    Коментиран от #9

  • 8 ФауВе

    11 6 Отговор
    гост е пропуснал да каже на тия, че няма нужда повече да правят коли с ДВГ, защото ще загинат до година-две.

    Коментиран от #12

  • 9 Бачо Киро

    27 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Че 190 бона не звучи зле за Ферари със 620кс. Има достатъчно коли в тоя сегмент. Много е красиво и данните му са доста прилични.
  • 10 Алфа Ромео

    25 1 Отговор
    Прекрасна е! Скудерията, Алфа Ромео и Мазерати са единствени и неповторими!
  • 11 Владислав

    12 6 Отговор
    Аз съм фен на Ламбогини, заради ръбатите им форми, никога досега не съм харесвал модел на Ферари, но признавам, че този е изключително красив,евала.От гледна точка на практичнос (семеен с дете и пътуващ като мен човек) характеристики обаче определно бих си взел едно RS6.Не натрапвам мнение нито съм супер компетентен, но за двойно даже тройно по-ниска цена, мога да имам повече коне и въртящ момент, повече обем, пространство, и комфорт в едно практично, много по-достъпно и също доста красиво комби.Но всякакви хора с разни вкусове, дано се появи по бг пътища за да му се радваме и ние. :)

    Коментиран от #14

  • 12 Кико

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "ФауВе":

    Ти да не си Баба Ванга или Нострадамус. Затраи и си мечтаи някой ден да се качиш на това бижу!
  • 13 пилот на Ферари

    12 2 Отговор
    Същия двигател се ползва и при Алфа Джулия! А пак ми хвалете тарикатите германци с кошниците от Фолксваген!
  • 14 пилот на Ферари

    14 0 Отговор

    До коментар #11 от "Владислав":

    RS6 е 560 коня , а тук имаш 620 . това първо . И второ цената тръгва от базовата 240 000 лева. Къде виждаш в RS6 по вече коне и по вече мощ и "два три пъти по ниска цена "? А смяташ ли RS6 за типичен семеен автомобил ? RS6 е напудрено комби което върви стабилно само по права линия. Съответно е доста по тежко и при завоите с тия си размери няма да е толкова стабилно. От друга страна настройките са доста твърди и комфорта хич го няма - което все пак си е нормално.

    Коментиран от #15

  • 15 Владислав

    5 12 Отговор

    До коментар #14 от "пилот на Ферари":

    Колега, защо говориш така? Не е вярно,първо цената е над 200,000+ лв за модел 2019 за модели 2016,2017 е много по-малка. Второ абсолютно всеки модел на RS6 започва базово със 605 к.с, базово. Отделно именно, че е по-тежка е много по-устойчива и на право и в завой. Малко физика, ограмоти се. А не знам кой убеждаваш че едва ли не, едно Ферари вози по-комфортно от едно комби!!! Подкрепи твърденията си с малко факти като ще спорим а не на база "фен на италиански автомобили"

    Коментиран от #19, #20, #21, #24

  • 16 Mazda

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Mazda!😜
  • 17 type-R

    1 2 Отговор
    А беше време когато Фераритата бяха високи по 95 см. Така че ретро-стила е под въпрос.

  • 18 Tuxla

    2 1 Отговор
    Absulutno tova prili4a na Mazda Visión Coupe Concept.👍
  • 19 Глей ти

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Владислав":

    2018 Audi RS6 Avant (aut. 8) , manufactured or sold in 2018, version for Europe 4x4 full-time (all-wheel drive permanent), automatic 8-speed gearbox (with Tiptronic manual shift mode) gasoline (petrol) engine with displacement: 3993 cm3 / 243.9 cui, advertised power: 412 kW / 552 hp / 560 PS ( ECE ), torque: 700 Nm / 516 lb-ft, more data: 2018 Audi RS6 Avant (aut. 8) Horsepower/Torque Curve Audi RS6 Avant Performance (aut. 8) , manufactured or sold in 2018, version for Europe 4x4 full-time (all-wheel drive permanent), automatic 8-speed gearbox (with Tiptronic manual shift mode) gasoline (petrol) engine with displacement: 3993 cm3 / 243.9 cui, advertised power: 445 kW / 597 hp / 605 PS ( ECE ), torque: 750 Nm / 553 lb-ft, more data: 2018 Audi RS6 Avant Performance (aut. 8) Horsepower/Torque Curve
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Глей ти

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "Владислав":

    Определено комбито е по-практично. Но то всяко комби е по-практично, от което и да е купе. Едва ли човек, който си купува Ферари, това ще му е единствената семейна кола. А що се отнася до твърдението ти, че стабилността на едно комби, което и да е то, е по-добра от на Ферари е меко казано несериозно.
  • 22 Неутрал

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Само гледам":

    Вери найс :)
  • 23 Японеца

    2 3 Отговор
    Оюе, МАЗДА!
  • 24 Ами

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Владислав":

    Тежко е да пази от удар. Според физиката ти ф1 пистов мотор изтребител са бавни и нестабилни. А гондола товарен самолет и кораб си вдигат 2 3 к километра и правят и лупинги без проблем. Просто пистов мотор ако се забие някъде си дотам. Иначе хич не върви и маневри му куцат вероятно.
  • 25 незнайко

    0 0 Отговор
    Който си го може го прави. КРАСОТА .

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.