32 520 94

Защо не се продават миниванове у нас?

Защо не се продават миниванове у нас?

Ако търсите начин да превозвате хора и багаж, при това на доста комфортно ниво, то минивановете са типа автомобили, които са идеални за вас. Това са оптималните семейни превозни средства, но според модата напоследък, не се смятат за толкова привлекателни на външен вид и може би поради тази причина постепенно започват да отстъпват позиции. Opel например вече не прави емблематичната у нас Zafira, Toyota и Renault имат миниванове, но не ги продават в България и основно Citroen и Volkswagen продължават да държат на сегмента и да не се отказват от класическите миниванове. За "залезът" на минивановете има обаче и други причини.

Citroen C4 SpaceTourer

Защо не се продават миниванове у нас?


Сега ще се опитаме да дадем отговор на въпроса "Защо не се продават миниванове у нас", като ви разкажем за един частен случай, който определено е показателен за целия автомобилен бранш и в частност за сегмента на минивановете. Ще разгледаме минивана на Citroen, който според нас е една от най-добрите опции на пазара, а в момента е без много сериозни конкуренти в Европа и в България (с изключение на Touran, който е в същото положение, в каквото се намира "главния герой" на този материал).


"Главният герой"


Това, което предлагат "Шевроните" е Citroen C4 SpaceTourer - един миниван, който ни напомня за Picasso линията на марката, но в същото време е значително по-съвременен и технологичен. Големият проблем на SpaceTourer не е, че хората ще продължат да го наричат Picasso за десетилетия напред, а че е притиснат между двата други MPV модела на Citroen - Berlingo и SpaceTourer. И двете многофункционални коли обаче са базирани на лекотоварни модели и по този начин и двете могат да предложат много повече интериорно пространство, но и доста по-малко комфорт, отколкото C4 SpaceTourer.


Факторът "цена"


Много важен фактор, особено за ситуацията с новите автомобили у нас, при която цената е от определящо значение. Най-евтиният C4 SpaceTourer струва 47 527 лв. с ДДС, а най-евтиният Berlingo е само 30 444 лева. Най-скъпият петместен C4 SpaceTourer пък стартира от 52 892 лв. с ДДС, докато за съвсем малко повече пари (56 140 лв. с ДДС за версията XS) можете да имате големия микробус SpaceTourer с осем (или по избор девет) места и прилично багажно пространство.

Citroen Berlingo

Защо не се продават миниванове у нас?


Ако търсите начин да превозвате хора и багаж, то пътническите микробуси, базирани на товарните, са много по-добра опция. C4 SpaceTourer има и седемместна версия, която ползва данъчен кредит и може да се купи без ДДС на цени от 37 247 лева, но въпреки това не успява да привлече клиентите, които отново предпочитат пътническата версия на Berlingo, пак заради значително по-ниската цена. Миниванът е притиснат и от трета страна - кросоувърът C5 Aircross, който е много по-привлекателен визуално, но също не е толкова практичен, колкото C4 SpaceTourer. Неговата цена стартира в България от 42 781 лв. с ДДС - още една причина да е предпочитан пред минивана.


Дотук разгледахме причините, поради които миниванът на Citroen не се ползва с особена популярност у нас, а още един фактор е, че в глобален мащаб минивановете отстъпват по популярност и тяхната ниша постепенно се завзема от различни кросоувъри и SUV-та. Те обаче, както вече споменахме, не предлагат изцяло усещането и практичността на минивана.


Миниванът - оптималната семейна кола


А класическият миниван, в лицето на C4 SpaceTourer, разполага със салон, който е с изненадващо високо качество на изработка (може би определението "изненадващо" е малко недоброжелателно към модела, но е факт) и впечатлява с изисканост и в същото време с много високо ниво на комфорт. Функционалността и практичността на този автомобил са безспорни, качеството на използваните материали и това на самата сглобка са на много по-високо ниво, а екстрите далеч превъзхождат тези, предлагани за алтернативните возила от класа на "баничарките" и микробусите.

Citroen SpaceTourer

Защо не се продават миниванове у нас?


Плюс това, за повечето от средностатистическите семейства у нас, миниванът е много по-смислен автомобил от пътническа "баничарка", SUV само с предно предаване или микробус (освен ако семейството ви не е деветчленно). C4 SpaceTourer разполага и със значително по-добра возия от тази на алтернативите, управлява се много по-прецизно, а що се отнася до сигурността, то тя определено е на много по-високо ниво от колите, правени на базата на лекотоварни автомобили.


"Модерните" SUV-та


В обобщение можем да кажем, че новият C4 SpaceTourer не е произведение на изкуството, но е значително по-комфортен, по-технологичен, по-сигурен и доста по-луксозен от притискащите го от двете му страни MPV-та на марката и въпреки това няма шанс, нито на пазара у нас, нито на този в Европа. И докато у нас се предпочитат по-евтините предложения, то на Запад са се наместили модерните SUV-та, а в случая със Citroen - C5 Aircross, който вече е един от бестселърите на марката. Модните тенденции, задавани от въпросните SUV-та, не спомагат за успеха на минивановете и водят до все по-голямата липса на популярност на този вид автомобили.

Citroen C5 Aircross

Защо не се продават миниванове у нас?

Точно поради тези причини много от автомобилните производители вече се отказаха от подобен род превозни средства или ги "преоблякоха" да приличат на кросоувъри, особено що се отнася до европейските пазари. Все пак обаче, класическите миниванове все още имат своите фенове в Европа и у нас, и е добре, че марки, като Citroen и Volkswagen продължават да ги предлагат на родния пазар.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 49 гласа.

Още по темата

  • Тествахме най-големия нов Citroen

    Тествахме най-големия нов Citroen

    Новият френски кросоувър впечатлява не само с дизайн, а и с необичайни технически решения. В това се убедихме, след като направихме обстоен тест ...
    30.08.2019
    22 634
    74

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 Марио

    104 25 Отговор
    Много добър анализ на ситуацията с минивановете. Поздравления. За съжаление, лека-полека ще изчезнат.
  • 3 Кап. Некрасов

    112 16 Отговор
    Минивановете са идеални за големи семейства (3+ деца) и с високи доходи защото са пълни с екстри и обикновено са с голям двигател. В БГ обикновено децата и излишните пари са рядкост, за това и не се купуват нови. За семейство с едно дете пък няма никакъв смисъл... От друга страна, се обезценяват супер бързо и който иска да си купи на старо, може да вземе миниван в добро състояние и на 5-6 години за 25-30% от цената като нов. Само трябва да се избягват дизелите, защото са карани предимно из града, което ги е амортизирало много.
  • 4 Haha

    17 49 Отговор
    Нормално е да изчезнат аз също карах мини-ван ,вътрешното пространство е идентично с сегашния ми сув и разхода на гориво дане говорим че е малко по сейфти и 4х4 системата

    Коментиран от #77

  • 5 ДВГ

    33 90 Отговор
    Просто е, защото са грозни.

    Коментиран от #8

  • 6 САП

    47 50 Отговор
    Специално Citroen C4 SpaceTourer не е никакъв миниван. Просто комби наподобяващо на миниван. За да вземеш миниван ти трябват повече седящи места и място за багаж. Това нещо не предлага нищо повече от едно комби. И покупката му се обезсмисля. Карам миниван VWSharan харесвам минивановете, но този ситроен не може да се сравнява изобщо с истинските миниванове.

    Коментиран от #7, #34, #36


  • 7 МаКаТа

    54 6 Отговор

    До коментар #6 от "САП":

    В случая ситроенът е даден, като пример, който важи за всички останали Добър материал, показващ ни ситуацията с минивановете у нас и по света
  • 8 DBS

    39 10 Отговор

    До коментар #5 от "ДВГ":

    Чак пък грозни .... далеч не всички са грозни. Разните SUV/crossover измишльотини от същия ценови сегмент има много повече грозни представители. Новия Еспас например, не се продава официално у нас ,но ми допада много повече от Каджар . Аз лично предпочитам голямо комби.Ако трябва да е с офроуд визия имаме А4 и А6 олроуд ,Октавия и Супърб Скаут, Пасат Алтрак Инсиния Крос Тъур ...да не ги изреждам

    Коментиран от #9, #11, #37

  • 9 DBS

    17 0 Отговор

    До коментар #8 от "DBS":

    Insignia Country Tourer....грешка
  • 10 Пенда

    38 24 Отговор
    Рено Сценик е ненадминат космически кораб, ултра тенолоджи и визия от бъдещето, на газ...
  • 11 ДВГ

    27 10 Отговор

    До коментар #8 от "DBS":

    Ти може да си кривиш душата както искаш ама като поставиш миниван до СУВ и всички избират..... СУВ цифрите говорят сами по себе си. Това не е за нищо друго, просто визията казва всичко.

    Коментиран от #12

  • 12 DBS

    36 4 Отговор

    До коментар #11 от "ДВГ":

    Така е... и се нарича "мода" ..следване на "мейнстрийм" и тн. Както междудругото се случва с вановете през 90те и началото на 2000те . Сега модата е SUV.Не че е лошо . Щом им харесва на хората си ги карат. Иначе душата не си я кривя изобщо.Няма как да избера нещо ,защото Пешо има такова и каза че е яко.

    Коментиран от #14

  • 13 Oniq s karucata

    24 37 Отговор
    Грозни са е много погрешно определение колеги... Просто са незабележими. Кола която си принуден да купиш. Надали на някого му е мечта да притежава ситроен.

    Коментиран от #38

  • 14 ДВГ

    21 47 Отговор

    До коментар #12 от "DBS":

    Хехе мода било. Дори и СУВ да не съществува ха хората ще си купят комбита, хечбеци, лифтбеци, но не и ванове, които мязат на кутия за обувки. Как да го гледам това нещо всеки ден, ще бъда нещастен.

    Коментиран от #17

  • 15 Коmapak

    27 7 Отговор
    Вана не е нито автомобил нито бус. Предпочитам бус... Личното ми впечатление е, че събира доста повече. Как изглежда в случая няма значение, важното е работа да върши.

    Коментиран от #16

  • 16 ДВГ

    28 19 Отговор

    До коментар #15 от "Коmapak":

    Знам сега как ще ме нападнете, ама вие и жените ли така ги вземате да ви вършат работа??? Нямате ли душа, как влизате в гаража и в колата всеки ден, без желание?

    Коментиран от #18, #21

  • 17 DBS

    26 2 Отговор

    До коментар #14 от "ДВГ":

    Както казах само до преди 10тина хората друго са мислили . Ако ван е кутия за обувки ,сува е за ботуши ;). Утре ако излязат повдигнати седани на мода ще е същото
  • 18 Komapak

    13 0 Отговор

    До коментар #16 от "ДВГ":

    Ползвах две досега 25години ми стигат. Може би неправилно се изразих, имайки в предвид, че многочленно семейство трябва да има две коли. Едната е работа да върши... 😂😂😂😂
  • 19 Xa xa xa

    33 7 Отговор
    Щото 90 процента са с малки и трябва да избиват комплекси с 15 или 20 годишен пенсионерски мерцедес....
  • 20 Сашо

    20 8 Отговор
    Карам зафира б и ми е супер 10 газ
  • 21 XJS

    25 6 Отговор

    До коментар #16 от "ДВГ":

    Душа казваш ... и я намери в СУВ . Леле... И кой е този СУВ с душа . Интересно ми е просто, ако не искаш не казвай

    Коментиран от #24, #39

  • 22 Караиванов

    17 2 Отговор
    Радо от mobile прави хубави анализи и ценя мнението му. Този тук също е много добър, но не ми стана ясно ЗА или ПРОТИВ минивановете е. Вероятно е оставил всеки сам да прецени за себе си.

    Коментиран от #71

  • 23 Хидрофор

    75 6 Отговор
    КАЧИШ ЛИ СЕ ЕДИН ПЪТ НА МИНИ ВАН ИЛИ ВАН ВРЪЩАНЕ НА ЗАД НЯМА.ЕДИНСТЕНО КЪМ ДЖИП.
  • 24 ДВГ

    12 8 Отговор

    До коментар #21 от "XJS":

    Нищо не си разбрал. Казвам че душата ти иска нещо красиво, което да му радва окото. Има много такива СУВ аз съм фен на Лексус, Мазда, Хюндай, КИА и т. н.

    Коментиран от #27, #48

  • 25 Хуан Уей

    6 13 Отговор
    Dacia Клуб България ©
  • 26 Ванче

    36 4 Отговор
    Тойота Корола версо ,доста работа ми свърши този миниван.
  • 27 XJS

    18 8 Отговор

    До коментар #24 от "ДВГ":

    Малко заядлив и повече заблуден ,ми струвате колега. Няма лошо. От всичките тези марки ,който изреди .. с характер пък и красив може би има един или два модела. Лексус имат супер грозни модели .КИА и Хюндай с характер... пък и да седна да му се кефя в каража , донякъде новия Санта Фе.Той обаче е на други пари. Но пък истините е че има толкова различни модели защото хората харесват различни неща. Карай си какво си караш със здраве и безаварийно. Това на което бих се кефил в гаража ,не говоря за екзотики, се различава от сув и ван . Въпреки че Еспас ,както бяха писали , също е хубав. Един автомобил има характер ,когато не се среща под път и над път.И за индивидуалист ( да не стане неразбрано,не за Еспас ,а по принцип и за мен) .А тия масовки ...характер ....красиво ... ..Неее Айде със здраве

    Коментиран от #28, #50

  • 28 ДВГ

    7 14 Отговор

    До коментар #27 от "XJS":

    Не се заяждам а казвам че мъж си избира колата както жената, иска да си я харесва. Другото са цифри които са показателни за мен този еспас мяза на катафалка да не говорим, че за града ще бъде истинско мъчение с него и може и да не влезе в гаража.

    Коментиран от #29

  • 29 Киро

    22 0 Отговор

    До коментар #28 от "ДВГ":

    Всеки харесва различни неща. Ти харесваш едно, аз друго.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор

  • 31 аааааааааа

    19 7 Отговор
    Продават се, как да не се продават. В нашият град е наводнено с Ксара пикасо, Сценик, Туран, Цмакс, Ц4 Пикасо и Корола Версо. Виж, че НОВИ не се продават - ами дайте на хората по едно 50хил. лв.и ще видим. Аз лично предпочитам класическият седан, голям. И съм съгласен с едно от мненията по горе, за "повдигнатите" комбита, и не само.
  • 32 Рене Цитрон

    47 5 Отговор
    Това са автомобили за практични хора, а не за комплексари с големи кари
  • 33 Човек каращ ван

    22 4 Отговор
    На мен анализът ми допадна. Вановете бяха семейните коли на 90-те години. Направени за семейства с 2 или 2+ деца. Както през 70 - 80 бяха комбитата. Днес семействата са с 1 или 2 макс деца. За 1-2 деца SUV вършат прекрасна работа. Това е мейнстрима. Аз като перфектна целева група (човек с 3 деца), карах SUV преди, но с място и изофикс на 3 детски седалки изборът на автомобил се свежда образно до 3 сува, 5 вана и 10 буса. А
  • 34 Ха ха

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "САП":

    Toне, че "била" не е комби с двойно ама карай))))
  • 35 Готин ама не съвсем

    19 7 Отговор
    Аз, като по прост карам Митцубуши Грандис. Със седем места и малко място за товар още. Сядаме 7 човека по 100 кила, минаваме 1200-1500 километра и слизаме, като бели хора! Това е за мен колата! Такава кола носи и много и малко! Сваляш седалките и си товариш, колкото ти душа сака. И един тон го влачи и пита за още! И първи ремонт на 180 хиляди километра, един преден амортисьор, защото му турнах 1 тон и се прекарах през едни пътища в Румъния , на които 40-50 километра бяха голяма скорост!

    Коментиран от #58

  • 36 Нафърфорий

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "САП":

    Чадо , обратното - една ярмомелка като твоята никога не може да се сравнява със Ситроен! Амин!
  • 37 Стига ва

    27 9 Отговор

    До коментар #8 от "DBS":

    За да са грозни минивановете има само едно условие - да са немски!

    Коментиран от #45, #74

  • 38 Ха ха

    11 4 Отговор

    До коментар #13 от "Oniq s karucata":

    Какво, кае ГоУфа, руча ли масло кат змей))))
  • 39 Сникерс

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "XJS":

    Той е далеч от разбиранията за колите "котки"....
  • 40 Mitko prostashki

    20 0 Отговор
    Има едно много просто решение, ама няма кой да се сети( то и пазара на SUV го доказва). Защо не пробват производителите да направят не много скъп миниван 4×4? Както Ауди с комбината си. И тогава повярвайте ми нещата ще се променят.
  • 41 944

    18 1 Отговор
    Аз карам Мазда 5 бензинова и съм страшно доволен.Широка и удобна кола.Не мисля за място като вземам багаж.Много комфортно возене на дълги разстояния.Не приклякам като се качвам във колата както и като слизам не се напрягам.Децата ми отдавна са големи и реално сме само 2та със съпругата.Но не съм сгрешил като съм си купил тази.
  • 42 type-R

    9 15 Отговор
    Странно. А някои хора смятат че колата със сигурно управление, мощност за безопасно изпреварване и максимално стабилна на пътя е идеална за семейството понеже е най-сигурна. Т. Е. голям спортен седан на бензин или газ(не искате децата ви да дишат кюмюр, нали?) А не висока, кандилкаща се, бавна, щайга!

    Коментиран от #43

  • 43 ДВГ

    16 4 Отговор

    До коментар #42 от "type-R":

    Седана има проблем с багажа. Не става за семейна кола. Иначе безспорно най-красива.

    Коментиран от #67

  • 44 Язовец

    16 2 Отговор
    Аз съм карал въпросния строен, както и други коли включително и Сув-овове. Абсолютно съм съгласен с автора на статията, кефа е страхотен, материялите супер качествени (не като ефтинджос пластмасите в бмв) , двигателя дърпа яко,возията е несравнима
  • 45 DBS

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Стига ва":

    Има нещо такова да ...
  • 46 Миро Антонов

    19 1 Отговор
    Защо не се купуват такива миниванове ли....по колко деца има българина?На Запад,дори и в Щатите имат по две,три и повече деца. Тук,при нас-масово по едно,или две. Към броя на децата върви и определения брой багаж/и. Там дори за местене от къща на къща ги използват-тук при нас,колко пъти сменяме дома си през живота? Друго:манталитета ни е да избягваме такива ванове,не са "красиви" или "бегачки".
  • 47 Gogo

    12 3 Отговор
    Наистина прекрасен анализ на ситуацията. Поздравления, Славчев. Смятам, че наистина е добре, че марки, като vw и citroen продължават да ги продават, защото има и практични хора, като мен, които не се влияят от модата и те искат да се возят в баничарки и бусове

    Коментиран от #52

  • 48 Komapak

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "ДВГ":

    Да си дойдем на думата колега. 😊 Притежавам Лексус като ме попита за душата рано сутрин.

    Коментиран от #51

  • 49 Бат.Влад

    4 8 Отговор
    Абе я тичайте и си купете ДАЧИЯ MSW ефтина икономична практична ЧАО
  • 50 Komapak

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "XJS":

    Колега аз съм фен на ягуар ама по-грозен модел от xjs нямат. Колкото до дизайн.... DB11 DB 9 F430F1 това са ми мечтите, ама един американец в тубата сметна, че на година харчи 25000usd..... Някак си ги нямам. Или поне не на този етап😉

    Коментиран от #57

  • 51 ДВГ

    12 1 Отговор

    До коментар #48 от "Komapak":

    Значи знаеш за какво говоря. Една кола може да е 500 коня да ти прави масаж и какво ли не ама като не можеш да я гледаш, такава жена или кола не ми я хвали.
  • 52 ДВГ

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Gogo":

    Щом е мода посочи едно единствено предимство на ВАН пред СУВ?
  • 53 Алфа Ромео

    4 6 Отговор
    Ами те хипопотамите наречени SUV да не би да изглеждат много по- добре.
  • 54 Кракра

    11 3 Отговор
    Имам 3 деца и карам миниван - Lancia Phedra. Не бих карал друг тип кола за нищо на света, поне не и докато децата пораснат. Идеален за голямо семейство, много комфортен, пълен с екстри, с огромен багажник.

    Коментиран от #55

  • 55 ДВГ

    6 2 Отговор

    До коментар #54 от "Кракра":

    Стига с тея екстри и комфорт. Коя кола няма като си платиш? Посочи едно нещо което няма в сравнение с един СУВ със същият размер?

    Коментиран от #85

  • 56 Сол.

    3 17 Отговор
    Имам ван Мицубиши 15год от 3год имам и Крайцлер вояджер много съм доволен в всичко .Марка Ситроен не е марка .Имам и бус Хюндай х100 това са марки???

    Коментиран от #60

  • 57 XJS

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Komapak":

    Така е ,прав си за XJS , допада ми името XJS. :) Иначе за тези които си изредил,да мечта са ... плюс Rapide и XJ 2008 Vanden Plas, XF-R и тн. Засега и аз не мога да си позволя такова вадане.. Надявам се да се класирам за XF 4.2 supercharged .... ще видим. Но да не спамим в тема за ванове
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор

  • 59 Михаела транс

    4 0 Отговор
    Обичате ли да ви доминирам сладури?Ще усетите същинска експлозия .И ще забравите всичко,камо ли за коли. Изпращам ви цекувки
  • 60 Хахахаха

    10 5 Отговор

    До коментар #56 от "Сол.":

    Митсубиши,Крайслер,Хюндай.ГоУУУеми марки.Смех,смех,смех.Митсубишито не те ли болят бъбреците като го караш?А пък другите две марки са доказателство че кофичките от кисело мляко се рециклират.Няма толкова евтина пластмаса дори и в баничарка.

    Коментиран от #61

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор

  • 63 TyЪтрг

    7 2 Отговор
    Що са гоУем т*ш*к. Едно време имах Астра комби и имаше повече място от Пикасото на За Пасат/Октавия/Супърб/Мондео комби изобщо няма да отварям дума
  • 64 босе

    5 1 Отговор
    Коментираме ванове ,SUV-ве и т.н......но от една марка,да е.а и поръчкова статия с рекламна цел! Ама нормално...за една филия хляб.....
  • 65 Алабала

    6 2 Отговор
    Ще ме извинявате но вътрешното пространство на един мини ван ( Citroen C4 Picasso ) размазва от всякъде C5 crosser който се има за негов заместител. А и по добре мини ван отколкото някое супер грозно комби и без това комбита са грозни на 99% от моделите. И Един тук каза че щяло да му бъде лошо загледа минивана си всеки ден, е на мен ми прилошава да гледам комбита. На пазара да има едно или две който са красиви и толкова. Друг пък пише че едва ли някой има за мечта да кара Ситроен, моята е да карам последния модел на Ц4 Пикасо или спейс туарера ;)
  • 66 Монтреал

    22 2 Отговор
    Много просто, миниванът е превозното средство на средната класа, а такава в БГ почти няма, или върховната класа на АМГ, или 20-25 годишни кошници виждам ма пътя
  • 67 type-R

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "ДВГ":

    Не съм съгласен. Има ли 500 л обем багажник, значи е ОК. И ударопоглъщащите зони са по-големи, и теглото и всичко е повече и по-добро от ван.

    Коментиран от #68

  • 68 ДВГ

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "type-R":

    Литража не е всичко. Твоят багаж не е от пластелин.
  • 69 гощо

    4 0 Отговор
    Тегаво е с мини вановете в таз република Голфария! В момента карам семейно комби премиум марка,но искам да мина на мини ван! Нещата са трагични с пазара втора ръка! Най продаваният в светът мини ван а именно Крайслер Вояджер се намира тук само с някакви насрани дизелови джигатели! КИА Карнивал е един добур вариант,но се предлагат много малко! Вече поглеждам към пътнически бусове,но все още не мога да свикан с мисълта,че ще съ тираджия всеки път като си подкарам колата!

    Коментиран от #80

  • 70 Фен

    4 6 Отговор
    Ситроен: )))) приятел си купи чисто нов C4 гранд пикасо за около 60к лева за две години му скъса нервите едвам го продаде постоянно беше в оторизиран сервиз
  • 71 Миро

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Караиванов":

    Радо просто е оставил всеки сам да прецени за себе си. Дал е плюсове и минуси на минивановете, като ползва един частен пример. Абсолютно безпристрастна статия и много вярна. Браво
  • 72 мнение

    4 1 Отговор
    Който иска нека си купи рейс! Аз не искам, нямам нужда.
  • 73 333

    3 2 Отговор
    Все бидони! Ванове, SUV, CUV.
  • 74 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Стига ва":

    Точно обратното е
  • 75 ползващ Ситроен

    5 2 Отговор
    Карам Ц4 Пикасо от 10 години . На 211 000 е в момента колата. Първо да внеса някои уточнения .Ц 4 Пикасо е компактния миниван , а има и един малко по голям Ц 4 Гранд Пикасо. За 10 години тая кола е влизала в сервиз само за техническите обслужвания . Никакви дефекти, никакви повреди. Има не лоша динамика, с двигател 1,6 дизел, 110 к.с. Превъзхожда значително като комфорт и качество на возията ФВ Туран и Мицубиши Грандис . Все пак поради височината на купето в завои не може да се влиза със същата скорост като Ц 4- трябва да се намали повече. Иначе от колата съм много доволен -не смятам да я продавам
  • 76 Гост

    1 1 Отговор
    Явно не са много желаещите да карат катафалка , а джобчето си е друга работа
  • 77 Я пак

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Haha":

    Дай да видим тоя SUV дето на дължина от 4.5 метра предлага пространството на C4 Grand Picasso и харчи 4.5 дизел извънградско?

    Коментиран от #79

  • 78 Бат Мута

    2 0 Отговор
    Вановете са хубави,но не са за шофьори от поколението Z .За това има и други коли всеки да кара каквато иска.Всяка кола е някакво техническо постижение,да знаете.

    Коментиран от #82

  • 79 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Я пак":

    Първо е 4,60 м така че това не е компактен СУВ!!Примени да вземем една Хонда ЦРВ е даже леко по късо ама да кажем са равни. Сравняваме багажник за хондата:1110 - 2146 л за пикасото: 645-1843 l и после спираш да говориш. За разход и динамика има ли смисъл да говорим всичко зависи от типа двигател който ще избереш като теглото е почти еднакво и варира леко от типа двигател и трансмисия който ще избереш.
  • 80 type-R

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "гощо":

    Субару Легаси?
  • 81 Димитър

    2 6 Отговор
    Френски, качествен и автомобил в едно изречение е пълна нелепица. Винаги са се славили с ниско ниво, ниско качество и далеч от премиум.
  • 82 Думи

    1 2 Отговор

    До коментар #78 от "Бат Мута":

    Не е вярно. Френските са "назад и надолу" във всяко отношение
  • 83 type-R

    4 2 Отговор
    Сами си усложнявате живота с тези ванове и СУВ. Първо, робувате на жената, после пътувате в страх и напрежение зад малката клатушкаща се предница, а като пристигнете: за почивка - разтоварвате 1 тон багаж.... Човек както сам се накаже, и......
  • 84 Мини ван

    2 0 Отговор
    Най готина та кола дори и грозна да е както някои я определят, тя служи за всичко и това е най готино то, може си караш сам и семейството може и багаж и като товарна си карам джибрите на казана ракията виното и бидоните и всичко ко си поискам, ко ми е малка закача ремарке каравана и съм у рая, правилното решение мини ван за всякакви нужди и цели
  • 85 Кракра

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "ДВГ":

    Първо, струва много по-малко. Моята е 2003-а, взех я 2013-а за 5800 лева. За толкова 10 годишен джип не можеш да си купиш Второ, седалките. На 2-и ред има три пълноразмерни седалки, на 3-и ред още 2. Аз SUV със 7 истински места досега не съм видял. Дори в любимия на българина Опел Зафира средната седалка на 2-и ред, както и двете сгъваеми на 3-и ред стават само за деца до 10-годишна възраст. Трето, багажник. Огромен е, когато махнеш 3-я ред седалки. Бебешката количка влиза вътре без да я сгъвам или разглобявам. Отделно подът е равен и ако извадиш 2-и и 3-и ред седалки, колата става като бус. Легло 2 метра се събира с лекота. Четвърто, има плъзгащи врати отзад. Неоценимо предимство в молове, паркинги и гаражи.

    Коментиран от #86

  • 86 ДВГ

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "Кракра":

    ХеХееее явно си някое лапе което се опитва да спами. То такава кола няма гранд пикасото започва производство от 2010!!!! Преди това 7 местното пикасо започва от 2006!!! Не ти прави чест да лъжеш. А иначе за първата част да си купиш френска кола на 10 години около 100 коня за 6000 лева мен ако питаш, това си е НАБУТВАЦИЯ :).

    Коментиран от #89


  • 87 2284

    1 1 Отговор
    Ако курабиите намираха за секси минивановете, всички пикльовци нямаше да си купуват голфове и дърти БМР тройки и т.н. Аз обаче от позицията на моят опит с поне 1/2 милиона километра ще отбележа, че вановете са може би най- доброто превозно средство за хора, които пътуват често на дълги разстояния. Карала съм много и различни коли, но в последните 15 години ванът за мен е предпочитаният автомобил. Вече има ванове със задвижване на четирите колела, така че всички дето имат мераци за 4х4 могат да се възползват за това.
  • 88 Бангеев

    1 1 Отговор
    Супер анализ на цялостната обстановка с минивановете с един частен случай. Евала на пичовете от мобиле.
  • 89 Кракра

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "ДВГ":

    Не става въпрос за Citroen, а за Lancia Phedra. Да беше прочел постовете ли, що ли, преди да се изкззваш неподготвен...

    Коментиран от #90

  • 90 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Кракра":

    Опс сори друг беше писал за гранд пикасото. 1. Евтина е защото е Италианка и си я взел втора ръка. Италианските коли се обезценяват най-бързо ако погледнеш цената и като нова нямаше да говориш така. Най-вероятно е и със слабият двигател. 2. Ланчата е дълга 4,75м. колкото си е един голям СУВ. който си имат трети ред седалки. Примерно може да си вземеш едно SantaFe. 3.Погледнах в интернет и да задният ред са като нормални седалки, но това е друг тип концепция която няма значение дали е ВАН или СУВ слагаш седалки жертваш багажника. Факта че не се е наложила означава че е непрактична. За багажника всеки СУВ има доста по-голям багажник от Ланчата заради тази му концепция. 4. Не виждам смисъл от тази концепция за хора с до 3 деца. Да слагаш и махаш седалки като гламав е слава богу аз имам 2 деца и не ми се налага да мисля глупости. 5. Който ми каже че това нещо го гледа с удоволствие извинявай ама няма да му повярвам.

    Коментиран от #91

  • 91 Кракра

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "ДВГ":

    Добре, да сравним Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 2003 г. и Lancia Phedra 2.2 JTD 16v 2003 (Заводски данни): Мощност - 125 / 128 КС Ускорение 0-100 - 17 сек / 12.6 сек. Максимална скорост - 165 / 182 км/ч Среден разход - 11.9 / 10.1 л/100 км Ширина 2 ред седалки - 147 / 159 см Багажник - 469 л (5 места) до 1475 л (2 места) / 324 л (7 места) до 2948 л (2 места) Единственото предимство на Хюндая е, че е 4х4. По-тесен, по-бавен, по-тромав, с по-малък багажник, с по-голям разход. Е мерси.

    Коментиран от #92, #93

  • 92 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "Кракра":

    Там ти е проблема че сравняваш нещо замръзнали в 2003 г. и то с корейско което тогава прохождаше. Сравнявай 2014 и нагоре. А сравни ли цената 2003 като нови да видим кой колко е струвал? Разбирам те че нямаш пари ама чак пък толкова кола 2003 струва 500 лева!!!
  • 93 за гъби съм

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Кракра":

    Супер е тая Ланча със здраве да си я караш колега. Аз имам СУВ и миниван, и двете са на бензин и разхода на СУВ-а на магистрала е точно двоен на минивана, въпреки че е с 50кс по-малко. При дизелите може да не е чак такава разлика, но все пак икономия от такъв мащаб си е доста важна като се избира семейна кола.
  • 94 за гъби съм

    0 0 Отговор
    Кой ще си вземе толкова нов ван в България - това са единици сигурно за цялата страна. Нормално е по-стари коли да се коментират по сайтовете..

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.