40 001 127

Когато "Москвич" продаваше луксозно Aleko във Франция

През 80-те години на миналия век съветски производители навлизат активно на пазара в Европа, привличайки клиенти най-вече с ниски цени. Най-много продажби постига ВАЗ, но късмета си опитват и други марки.

Един от основните вносители на съветски автомобили на Lada във Франция е Poch. Компанията обаче предлага също така ЗАЗ "Таврия" и дори "москвичи".

Във Франция АЗЛК-2141 се продава под познатото и у нас име Aleko в две модификации. S не се различава особено от стандартния модел, а луксозният SL е доработен според вкусовете на местния пазар.

Aleko SL се познава лесно по допълнителните престилки на броните. Различни са също радиаторната решетка, пластмасовите тасове и антиблокиращата система на спирачките. На капака на багажника се появява малък спойлер.

Козметичните изменения обаче не помагат особено на луксозния Aleko. От 1990 до 1993 г. във Франция са продадени едва 769 "москвича", 400 от които от версията SL. След това моделът е изтеглен от пазара, тъй като не покрива екологичните стандарти.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 66 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Шляхтиц

    100 18 Отговор
    Без коментар !!!!!!!

    Коментиран от #80

  • 2 Дръво

    81 27 Отговор
    и това си е, кат няма конкуренция няма и развитие.
  • 3 111

    96 31 Отговор
    Отмъщението на Горбачов - АЗЛК-2141, ВАЗ-2109, ЗАЗ Таврия.

    Коментиран от #49

  • 4 Behemoth

    103 69 Отговор
    Велик автомобил...маниаците още си ги карат...познавам такъв човек ...невероятно изживяване е да се движиш с тоя шедьовър на човешкия гений...

    Коментиран от #57, #74, #97, #99, #100, #101

  • 5 пилот на Ферари

    159 56 Отговор
    Марка Moskvich Модел 2141 Генерация 2141-01 Двигател (модификация) 1.6 (76 Hp) Максимална скорост 158 км/ч Ускорение от място до 100 км/ч 15 сек Година на пускане в производство 1986 година Година на спиране от производство 1994 година Разход на гориво - комбинирано 7.9 Литра/100 км Обем на двигателя 1569 см3 АБС Да Брой скорости (механични) 5 Като гледам характеристиките данните не са по лоши от тия на Рено 21 . Просто конкуренцията там никога няма да позволи на други автомобили да присъстват на техния пазар. Тая тенденция продължава и сега. Колко например Китайски автомобила присъстват на Европейския пазар ? Въпреки че вече правят и сносни автомобили на мижава цена.

    Коментиран от #9, #34, #53, #54, #87, #113

  • 6 Порно

    100 42 Отговор
    Това Алеко всъщност е модел на Симка спрян от производство през 1978 година. Сигурно е купуван от носталгия. И после са се сблъскали с реалността.

    Коментиран от #8


  • 7 москвича си е кола

    114 54 Отговор
    какво й е на колата- един красив съвременен автомобил за времето,луксозна кола за малко пари,какво повече искат французите,един голф да не би да е по-хубав. Има и спойлер москвича и така изглежда по-спортно,много хубав,браво на ссср. само малко е тромав,но да му бяха пипнали само мотора и готово.

    Коментиран от #26, #123

  • 8 Смях

    52 34 Отговор

    До коментар #6 от "Порно":

    Е тя понеже много хубава симката затова фалира преди москвич.Присмял се хърбел на щърбел.

    Коментиран от #19

  • 9 Шекспир

    104 69 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Разход 7,9л/100.Ти луд ли си. Алекото гореше 11-12на 100 и лукс и Москвич е светотатство.Имах Алеко с двигател Москвич.Рядко може да се създаде по голяма мъка.Тежък за двигателя не добре изчислена скоростна кутия скърцане на пластмаса отвсякъде шумен....абе ужас.Добре че фалираха че кой знае какво щяха да надробят още

    Коментиран от #10, #13, #23, #72

  • 10 екстра си е ама тромавичък

    74 21 Отговор

    До коментар #9 от "Шекспир":

    да така си беше,но си беше луксозен. вирока кола,хубаво вози,е шумничка и тромава,ама няма пълно щастие.все пак не е японска кола да бяга като оса.ама и парите са му малко.

    Коментиран от #11, #15

  • 11 екстра си е ама тромавичък

    33 15 Отговор

    До коментар #10 от "екстра си е ама тромавичък":

    широка кола
  • 12 Гошо

    44 7 Отговор
    Отзад прилича на. Audi Sport Quattro

    Коментиран от #14, #17

  • 13 пилот на Ферари

    64 30 Отговор

    До коментар #9 от "Шекспир":

    До сега реално ти си първия когото чувам да се оплаква от Москвич. Особено ако си го купил нов. Имам познат който го бракува миналата година. А да не говорим пък за 408. Скоро гледах един напълно реставриран качен на платформа. Собственика му около 40 годишен. Не даваше с пръст да го пипнеш. Светеше сякаш сега слиза от поточната линия.

    Коментиран от #16, #67

  • 14 Пич

    44 6 Отговор

    До коментар #12 от "Гошо":

    Отзад прилича и на стара Корола от 80-те,ама трябва да си я виждал за да знаеш. Още ги карат тия Короли в Африка,нямат чупене.
  • 15 Шекспир

    55 16 Отговор

    До коментар #10 от "екстра си е ама тромавичък":

    Недей така.Парите му бяха 12000лв.Толкова струваха две гарсониери.Кое му е малкото.С този Москвич за пръв път видях протести по времето на комунизма.През 87г всички които имаха вноски за Лада бяха принудени да си купят Алеко.Пред Мототехника Варна беше като доста напрегнато.

    Коментиран от #21, #109

  • 16 Шекспир

    45 10 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Чакай сега не ми говори за ретро коли.Преди 12г почти бях взел Москвич 403(гърбавите красиви коли)но поради липса на време за реставрация се отказах.От АЗЛК бяха доволни само абсолютните маниаци на марката.Всички останали ги мразеха.Алекото го взех втора ръка но доста запазено.Оказа се че взех доста запазена кошница

    Коментиран от #22

  • 17 Баш на Ауди прилича

    68 12 Отговор

    До коментар #12 от "Гошо":

    По горе долу същия начин по който министър Ангелова отзад прилича на Джулия Робъртс

    Коментиран от #20

  • 18 Факт!

    53 40 Отговор
    И кво е продавал Алеко е всъщност базиран на Симка.Руснак кола сам никога не е направил всичко е краждба и лиценз.

    Коментиран от #25, #28

  • 19 Хехе

    32 5 Отговор

    До коментар #8 от "Смях":

    Не е фалирала а е купена от Пежо.

    Коментиран от #106

  • 20 Пич

    17 9 Отговор

    До коментар #17 от "Баш на Ауди прилича":

    Прилича си на старо ауди от ръбестите.
  • 21 пилот на Ферари

    54 13 Отговор

    До коментар #15 от "Шекспир":

    Според публикуван в Държавен вестник от април 1988 г. - цената му е 8800 лева. Ти говориш за цени от 1990/91 година - след началото на демокрацията . И не цените на колите са високи , а цените на жилищата бяха ниски.

    Коментиран от #127

  • 22 пилот на Ферари

    48 24 Отговор

    До коментар #16 от "Шекспир":

    Москвича е като магаре. Непретенциозен и издръжлив на товарене. Рекорд: Германец навъртя 1 млн. км с Москвич 2140 Произведеното през 1976 г. руско чудо до неотдавна е било карано всекидневно Германецът толкова много си харесва колата, че до неотдавна я кара ежедневно и казва, че този автомобил на 40 години вярна служба е просто безсмъртен

    Коментиран от #68, #70

  • 23 Глупости.

    48 18 Отговор

    До коментар #9 от "Шекспир":

    Колко "Москвич" - а си карал? Гореше си около 8 комбиниран разход. От моя съм доволен, не съм имал проблеми.

    Коментиран от #24, #29

  • 24 хиихи

    33 9 Отговор

    До коментар #23 от "Глупости.":

    Е 8 комбинирано е 12/100 градско, говорите за едно и също нещо по различни начинини хехе може да е всичко друго но не и икономиче и пъргав москвича дай да не се лъжем поне хихи

    Коментиран от #27

  • 25 Бачо Киро

    44 13 Отговор

    До коментар #18 от "Факт!":

    Ти па що си мислиш, че никой не краде? Промишленият шпионаж се вихри от време оно и навсякъде. Приятелка, докато следваше в ТУ Мюнхен и беше практикантка в БМВ, в отдела за Ф1 при това, беше пратена 6 месеца на север, при не знам къф си професор беше, уж на обучение и обмяна на опит, а си беше чист промишлен шпионаж. Та верно си много прост, ако си мислиш, че в тоя свят крадат руснаците, а другите спат ... Всички крадат отвсякъде, всички се стремят да са максимално информирани и овреме да знаят какво подготвя конкуренцията и ако могат и си заслужава, да ги преварят. Има си и причина да няма един патент, който да важи за целия свят. Даже за ЕС и САЩ са отделни институции и трябва да подадеш и в двете и да вземеш патент и в двете. Бе вие тая работа си я мислите, че е като да пасете овцете ...

    Коментиран от #38

  • 26 filo

    16 16 Отговор

    До коментар #7 от "москвича си е кола":

    Не бе голфа е по-лошаот, затова фалира и се кара Москвич.

    Коментиран от #30, #32

  • 27 пилот на Ферари

    21 6 Отговор

    До коментар #24 от "хиихи":

    А колко гори сега един автомобил на градско ? Ако гледаш предаванията на AMS ще разбереш колко лъжат сега за разхода на новите автомобили и за набирането от 0 до 100км/ч . А иначе разходът на сходен автомобил : Пълни технически характеристики и разход на гориво за Renault 21: Марка Renault Модел 21 Мощност 75 HPW Максимална скорост 172 км/ч Ускорение от място до 100 км/ч 12.5 сек Разход на гориво - градско 10.3 Литра/100 км Разход на гориво - извънградско 6.2 Литра/100 км Разход на гориво - комбинирано 7.7 Литра/100 км

    Коментиран от #31

  • 28 пилот на Ферари

    20 7 Отговор

    До коментар #18 от "Факт!":

    Вземи прочети "Колела" на Артър Хейли . Много неща ще разбереш , особено за времето на разцвета на Детройт и кой от кого и как копира .
  • 29 Шекспир

    22 27 Отговор

    До коментар #23 от "Глупости.":

    Москвич408-купе на 12ца.Диференциала виеше при 40км/ч като на ЗИС5. Москвич412 чисти мотор недефорсиран. Алеко21412.Кошмар Мисля че са достатъчни за да имам обективно мнение
  • 30 москвича си е кола

    34 7 Отговор

    До коментар #26 от "filo":

    хахаа ее добре бе заби ме. то и симка фалира и талбот и сааб ама дали голф е по-хубав понеже не е фалирал де да знам. никой голф не ми харесва повече от сааб никой пасат също така.ама всъоки си има вкус.как вози голф как алеко знаеш ли,е голема разлика все едно в голфа си в лагерна количка,а в москвича в луксозна кола е що фалирал,фалира щот немаха пари да правят нови модели и да обновяват ка ще продаваш техника от 85-та година ,даже двигател от 60-те през 21 век,е нема как. и голфа да беше останал на 1-цата щеше да фалира как и да е.
  • 31 Шекспир

    25 11 Отговор

    До коментар #27 от "пилот на Ферари":

    Определено един днеше автомобил със същите киловати гори доста по малко но не съм фен на такива сравнения защото все пак има 40г разлика.Просто технологиите днес са други. Нека не се лъжем.Москвичите бяха едни от най дървените коли в соц лагера
  • 32 москвича си е кола

    4 5 Отговор

    До коментар #26 от "filo":

    писах ти плюс за оригиналния отговор :)
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор

  • 34 Шашавелчо

    22 20 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Луд ли си бе човек...дори и най-бавното рено 21 е по-бързо от москвича, да не говорим, че най-бързото вдига 230км/ч, нещо което някои от сегашните руски бараки не може :) Руснака може да направи кола само ако откраде отнякъде проекта на вече произвеждан автомобил.А китайските кошници...кои са тези, които са читави?Малко са тия дето покриват всички ЕС стандарти, а за качество да не говорим.За да пробиеш там се иска стабилни автомобили, нали се сещаш, че комшиите им от Германия се грижат затова :)

    Коментиран от #111

  • 35 Москвич

    22 10 Отговор
    До разбирачите! Едва ли знаете под капака на вашите автомобили какво се крие. Не се интересувате и технически сте неграмотни, но коментирате какво са откраднали руснаците а не знаете какво има и от къде във вашето баварче, мерцедес, ауди, японче и т. Нататък! Това е и бъдещето. Трябва любознателност и техническа култура.

    Коментиран от #36

  • 36 Брежнев

    17 7 Отговор

    До коментар #35 от "Москвич":

    Кое е бъдещето-москвич ли? Ленин жив,Ленин будет житъ.

    Коментиран от #40

  • 37 Техник

    20 11 Отговор
    Шашавелчо, рено21 ще вдигне 230 едвали и по надолнище. Чувствам, че се появи още един автомобилен експерт- разбирач. Шашавелчвай си пред няколкото неграмотни русофобчовсци, специялисъпо
  • 38 дон Бульон

    10 19 Отговор

    До коментар #25 от "Бачо Киро":

    Нещата са ясни във всеки един учебник по физика химия и тн. имена на немци французи и англичани няма о един руснак освен Менделеев ама и там е съмнително.Те ти го доказателството.

    Коментиран от #81

  • 39 filo

    20 11 Отговор
    Абе истината е, че тия, които хвалят москвето никога не биха го карали отново, защото каквито и да са виждат, че всеки западен автомобил е на светлинни години, но не им изнася да го кажат по други причини. Поради факта, че сравнение не може да има между соц колите и тези от западния свят може да си чешем езиците по тази тема просто за удоволствие.

    Коментиран от #42

  • 40 До Брежнев

    25 8 Отговор

    До коментар #36 от "Брежнев":

    Едвали знаеш кой е Брежнев, а за Ленин със сигурност Нищо. Нищо кой е той, какво се е случило, защо и кой създаде всичко това, с какви пари пък и точно в Русия. Въпроси сложни за седерасткият ограничен ум в една посока! Разбра ли? Надали!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор

  • 42 До Дон бульон

    11 5 Отговор

    До коментар #39 от "filo":

    Още един неграмотен българин. Като не си чел достатъчно, няма да знаеш. За да не се мъчи да четеш сериозни книги, тъй като това е трудоемко, потърси в световните енциклопедии. Все е написано нещичко. Не забравяй, че много им е трудно на някои европейци да си изкривят устата признавайки достиженията на други нации!

    Коментиран от #51, #73

  • 43 Геро

    4 0 Отговор
    Престарали са се
  • 44 Русофил

    25 8 Отговор
    Бай Кольо, да бъдеш точен, не означава русофил. Колкото до пращане то в Русия! Аз съм Българин! Ти се разходи до любимите си янки, които още нямат нация, помий малко чинии, послугувай, виж сега какво става в тази криза, озверели като животни, въоръжени за само изтребване и ако ти харесва, остани. Под секрет: вземи си билет за връщане че не се знае, знаели се! На добър път.

    Коментиран от #47, #48

  • 45 Plovdiv

    20 13 Отговор
    Грозни от днешна, пък донякъде и от тогавашна гледна точка, но пък истински. Честно казано, предпочитам да карам грозен истински автомобил през 1990 г, отколкото красива и модерна имитация на автомобил през 2020 г.
  • 46 рхе2тй4й

    9 9 Отговор
    ти си голям майтапчия касабов. това не е автомобил
  • 47 Бай Кольо

    10 11 Отговор

    До коментар #44 от "Русофил":

    Аз не точен Русофил не съм чул да има(според тях де) все едно да има виновен циганин, никога

    Коментиран от #64

  • 48 Бай Кольо

    11 10 Отговор

    До коментар #44 от "Русофил":

    А и да ти кажа янките не са ми любими, аз съм Европеец и държа на ЕС. И живея в ЕС.
  • 49 Алфа Ромео

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "111":

    ВАЗ не е тлкова лош ако изключим ръждата и смотаните спирачки, колата е разработвана с помощ от инжнери на Порше, както и Сеат Ибиза 1-во пколение.

    Коментиран от #58

  • 50 Недоволен

    18 13 Отговор
    Как пък на никой не му направи впечатление "уникалното" пътно поведение. Май повечето от вас са го виждали само на картинка. Само като погледнеш, къде са му изплющяли мотора и скорстнта кутия и може да ти стане ясно що за "щайга" е това.

    Коментиран от #52

  • 51 Carlos Ramirez

    9 2 Отговор

    До коментар #42 от "До Дон бульон":

    Той е Етиопец а не Българин.... А единствено Африканско постижение е Торта с банани

    Коментиран от #94

  • 52 Шекспир

    17 14 Отговор

    До коментар #50 от "Недоволен":

    Хаха.Ами радиаторчето зад фара което водеше до загряване през лятото.За ръждата пък да не говорим че и Опел би им завидял.Като каза за пътното поведение се сетих че при натискане на спирачка все тръгваше на майната си.Факта че са продадени 700коли е достатъчно красноречив.Москвичите ги купуваха в Третия свят и наш Тошко.
  • 53 PlimP

    22 7 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    айде бе, ти имал ли си някога рено 21, тия стоиности за 21 с 1.9 нафта, атмосферка 65к.с., който ще наджавие калеко Алеко около 10 пъти и градско гори около 7/100, да не говорим за возия и поведение на пътя, кво му е луксозното на тоя пън, тасовете ли, взимай си любимото калеко и да те няма
  • 54 Рено 21VS Москвич 2141

    25 6 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Да ти кажа честно, че съм имал и Рено 21 с 1.7 -88 к.с. карбуратор и Москвич 2141 с москвичов двигател 1.5. Реното е много леко, а и супер просторно като вътрешно пространство и багажник, а Москвича с триста зора се ускоряваше за пета скорост и почти веднага след това трябваше да свалиш на четвърта. Абе все едно го носих на гръб, докато Реното беше и комфортно и маневрено без серво на волана (фабрично) се върти с пръсти. 1.7 имаха два кусура дежурни: гарнитура на главата и външни карета на полуоските, а Моско не ми се изброява...

    Коментиран от #56

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор

  • 56 Няма такъв бокллук

    10 5 Отговор

    До коментар #54 от "Рено 21VS Москвич 2141":

    A be колега ,какво му обръщаш внимание на Тоз пилот на магари.
  • 57 Александър

    26 11 Отговор

    До коментар #4 от "Behemoth":

    Това е кенеф на колела, какъв шедьовър, какви пет рубли не Чибурашка. Руснака никога не правил автомобили, като хората. Това че само тях можехме да купим след много години чакане в Мототехника, не ги прави нито здрави, нито читави. Виж сега, къде са руснаците в автомобилостроенето, какво повече да говорим, .....шедьовър,....чист кенеф на колела...
  • 58 Александър

    10 4 Отговор

    До коментар #49 от "Алфа Ромео":

    Брат, искам и аз от твойта трева, какви ги говориш, сигурно е много яка...
  • 59 5ката

    22 12 Отговор
    Имам все още такъв Москвич,закупен с валута януари 1989от гр Бяла-Рс на над 500,000км е ,спрял съм го През2010г,от време на време ходя с него по черно,защото аудито освен за асфалт за друго не става много скъпо ми излиза за по черно.По това което пишете съдя че сте тикви зелени а от коли не разбирате ли някой чул някъде нещо но какво е разбрал това е отделно,а на Шекспир отделно за да не се прави на интересен съмнявам се да е виждал Зис-5 на живо камо ли да го е чувал,а и още нещо-колесните му деференциали са 3 и всъщност не вият,като проходимост може да се мери само с Унимог макар че и мотора му е по слаб.На жаргон името му е камила и е толкова издържлив при кадърен шофьор на а Вие не сте тази категория сигурен съм за мое съжаление . Не тая злоба към никого не и нямам намерение да обиждам ,просто факти

    Коментиран от #105

  • 60 Пепо

    5 10 Отговор
    16 години го карах с къс диференциал вървеше 180

    Коментиран от #61

  • 61 Карал си го с толкова

    7 1 Отговор

    До коментар #60 от "Пепо":

    минимум!
  • 62 оня с коня

    8 4 Отговор
    Коли разни мнооого,ама друго си е Пич с Москвич!
  • 63 Бай Тошо

    15 9 Отговор
    За времето си беше хубав автомобил. Вдигаше 180 км/ч и това беше напълно достатъчно . Коли и жени винаги ще има по хубави.

    Коментиран от #98

  • 64 За бай кольо

    6 6 Отговор

    До коментар #47 от "Бай Кольо":

    Ако си истински европеец няма да мразиш или отричаш другите. За точността на русофилите си ясен. Кръгчето на фобите става все по малко и колкото по бързо се научите да уважават другите толкова повече ще се разшири вашият кръгозор, че светът е пъстър, красив и навсякъде има добри, умни и способни хора. Даже и сред янките!
  • 65 Доктор

    12 1 Отговор
    Лекувам успешно: омраза, завист, ненавист и друг подобни. Малко боли при по упоритите, но се справям. По трудно се лекуват тези които са фоби, защото то е политикческо заболяване. Политическите пристрастия са пагубни за човешката личност. Длъжен си да имаш мнение, така комуникираме помежду си. Важното да е с уважение разбиране към нещата предлагащи ни живота.
  • 66 Георги

    7 5 Отговор
    Каквото и да се пише за времето си беше уникална работа за простосмъртни.Имахме такова закупено ново а баща ми ходи до Русе да го взема тъмно сив цвят Ауди.За тогава почти нямаше нещо което да не изпревариш на магистралата и имаше много забавни ситуации.Вдигаше и пръст под 180 и вървеше зверски проблем беше да се набере един път.Кутията беше зле защото и на 4-та и 5-та вдигаше 180.Говоря за модел с ладов 1.6 двигател и 5 скорости :-)
  • 67 Ааааааа

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    И баща ми има все още такъв москвич купи го 1989г. чисто нов , сега вече има ръжда по него , но 30 години са ме возил в него
  • 68 Николай

    7 7 Отговор

    До коментар #22 от "пилот на Ферари":

    И за тези 1 млн. километра колко основни ремонта е направил и колко пъти е сменял окачване и тн. Ти го казваш все едно, че колата е минала тия километри ей така. На 80-100 хиляди основен ремонт, шлайф на цилиндрови втулки, смяна на бутала, сегменти, първи ремонт, втори ремонтен комплект, трети ремонтен комплект, лагери и тн. Следва смяна на двигател и пак отначало.
  • 69 Ретрото

    7 5 Отговор
    Страхотен автомобил.Едно време си го купих нов ,нищо общо със западните кенефчета.Навартях му 13000 км за 14 години почти без проблеми. Сега го ползвам за изолатор за корона вируса ,спъ в него на задната седалка,да не заразя жената в нас.багажника ползвам за гардероб.
  • 70 Николай

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "пилот на Ферари":

    Двигател 1.5L UZAM-412 I4 конструиран от BMW някъде преди ВСВ.
  • 71 Гост

    14 6 Отговор
    Москвич 12л на 100 разход бензин 0.36лв за 1 литър къща си направих с него качвах по 15 чувала цимент по 50кг мн здрава машина имаха си малки болести като всяка една марка сегашните паркетници със такъв товар няма да може да тръгне или ще се разпадне по пътя

    Коментиран от #91

  • 72 Gost

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Шекспир":

    Ученото си е учено в тоалетна да го затвориш лавка ще отвори
  • 73 filo

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "До Дон бульон":

    Общи приказки, граничещи с откровени глупости е лесно да плямшаш. Все нещо трябва да се напише, няма как.
  • 74 qwerty

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Behemoth":

    онзи ден се разминах с такъв в младост 2, колкото и да е смешно, автомобилът си беше на 100%
  • 75 Ацо

    7 1 Отговор
    За 12-така и тези преди него,карал съм ги всичките немам забележки влачеха яко! Ама тоя се оказа най-големия кофтор,на външен вид го докарва ама иначе.... Особено тоя със ладовия двигател хвърляше съединител за нула време за ръждата да не говорим!

    Коментиран от #107

  • 76 Хехе

    5 1 Отговор
    Ето това е колата отговаряща на всеки истински французин.Те и безбтова мразят суперколите и скъпите коли като цяло.Да си вози кокошките вътре.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор

  • 78 Л Томов

    1 0 Отговор
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=385487502389377&id=100027843916277
  • 79 Брадвата

    6 2 Отговор
    Тва го помня, на баира за пета скорост нямаше сила, а на четвърта беше в червеното
  • 80 Стига ва

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Шляхтиц":

    Полмо Ко прода тогаз?!)))
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор

  • 82 Tate

    4 1 Отговор
    ..... Екстри резерван гума ,крик,помпа .....!!!
  • 83 Winkel до 35

    7 4 Отговор
    Разбирача със сигурност няма нищо от Москвич под капаците на Бмвтата,Аудитата и Мерцедесите,но 12тката е лошо копиран двигател на БМВ! Карах 12тка и под 13 разход не падаше,да надеждна беше да караш строителни материали,но и веднъж на две години се правеше основен ремонт на двигателя,а тръгнеш ли за морето вземаш всички части за основен ремонт на двигателя!
  • 84 ФАКТ

    13 1 Отговор
    Когато се появиха тези москвичи,лафа за тях беше.Отпред Рано,отзад Пежо,а посредата Говно ! Жалка имитация.
  • 85 Ккк

    11 2 Отговор
    Днес ми се обадиха от Мототехниката на Хладилника в София че ми е дошло Алекото след 20години чакане. Чуствам се щастлив.
  • 86 Българин

    13 2 Отговор
    Купих си такова чудовище през 92г.Още проклинам този ден.Карах това нещо 10месеца и го продадох.хубаво че имаше други балъци като мен че го купиха.
  • 87 Димитър

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Само на хартия обаче. Като покараш разбираш, че са различни коли и Москвичът е по-лошата. 2-ма мои познати имаха Алеко през 90-те години и ги продадоха много, много бързо. Спомням си, че единият казваше, че няма момент с него, когато да е подходящо да включиш 5-та скорост. Все не върви, тересе или няма елстичност с нея.
  • 88 Емо

    11 4 Отговор
    Господа,успокойте топката!!!Всяка кола си има и плюсове и минуси!!Преди колите имаха индивидуална красота,всяка по себе си!!!Сега като им погледнеш фасона ,почти не можеш да различиш марката.Съвременните набъкани с море електроника горят толкова колкото и старите без електроника!Старите коли бяха издръжливи магарета,сегашните пластмаса .
  • 89 Някой

    5 0 Отговор
    По нагоре, Шекспир е описал... Ние също имахме Алеко с двигател на москвич, купен нов. Тромав. Гори си бензинче. Чуплива скоростна кутия, чуплив двигател. На 55 000 - 60 000 км. Кутия и двигател, дадоха фира. Иначе баща ми го товареше с щайгите от село. Ако нещо зор му е дошло. Ама не мисля, че бяха пример за успешен автомобил.
  • 90 Инженер

    7 1 Отговор
    Само технически неграмотен човек може да сравнява Рено 21 и Москвич. Рено 21 е с идеална визия и управление. Моторите са отлични, като особено съм възхитен от 2.1д и 2.1 те..Този мотор е по-добър дори от подобните немски.
  • 91 Язе

    8 0 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Когато бензинът беше по 0.36 лв. нямаше москвичи Алеко, а когато се появиха москвичите Алеко бензин А-93 вече беше 1 лв./литър.
  • 92 И ми писна

    8 4 Отговор
    Имах дефорсиран "Москвич" от Ловеч. Преминал съм с него близо 200 000 километра и за тия километри съм сменил каре,един семеринг на задната полуоска,платно на бензиновата помпа,гумички на спирачна помпа,на помпата на съединитела и на спирачните цилиндърчета. По ония времена немците правеха неразвалящ се "Мерцедес" и за 1 милион километра и завиждахме. Това обаче е отдавна минало - сегашните немски коли след 10-12 години започват да дават много дефекти, докато с ловешката кола си изкарах близо 18 години. Сега карам 10-11 годишно БМВ и ми писна все нещо да се разваля.

    Коментиран от #93

  • 93 Инж Илич

    3 4 Отговор

    До коментар #92 от "И ми писна":

    Купи си Лада или Москвич Сега ги правят и летящи
  • 94 filo

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Carlos Ramirez":

    А ти си обикновен лаеш маргинал.
  • 95 сноу

    7 3 Отговор
    Хубава ,ама на снимка ...Щом седнеш и натиснеш педала ,сякаш 2-3 костенурки започват да се дърпат една друга, ама никоя не тръгва напред...
  • 96 Да уе

    5 5 Отговор
    на едно ЛАЙНО като му смениш броните, лайсни и спойлер НЕ СТАВА торта Гараш!!!
  • 97 АЗЛК на ВАЗ

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "Behemoth":

    Ха-ха-ха ,да ти пратя човек който го купи през 88 и почти година стоя в сервиз щото имаше над 1000 вградени дефекта ,накрая го продаде на заминаващ турчин , не знам как той се е добрал до Турция . Руският Боклук е Най-голям.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор

  • 102 Политолог

    3 2 Отговор
    Руснаците, просто не могат един автомобил като хората да произведат. Ако бяха танкове, пушки, топове...
  • 103 Версия

    3 3 Отговор
    Хора, при всичките аванси към съветското автомобилостроене, това беше жива трагедия. На петата година всичко беше в ръжда, пластмасата - ужас, едва набираше, а да сменяш предавките без да чука авансът беше невъзможно. Само дето е широко и носи на товар.
  • 104 незнайко

    3 0 Отговор
    Автомобила като визия не беше лош . Имаше проблем с главините и цялото предно окачване . Бомбетата също не остискваха макферсона но с допълнителни подложки се оправяха . Двигателя и скоростната кутия бяха доста тежки а самата кутия имаше проблем с 5 скорост. Руснаците можеха да форсират москвичовия двигател, но те не го направиха. Ламарините много гниеха . Купето беше удобно и просторно, багажника също . Добро впечатление правеше, че не завихряше мръсотия на задното стъкло, както повечето автомобили с подобна задница на които слагат чистачка. Написах това защото карах 15 години такъв автомобил купен чисто нов.
  • 105 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "5ката":

    Чета всички коментари и се присъединявам към Вашия. Колата за преди 30 години си беше превъзходна.
  • 106 ТОСГ

    1 4 Отговор

    До коментар #19 от "Хехе":

    То пък пежото една кола.-Майко мила -Няма такъв котор. Един Бо-клук купил друг такъв .. Ха Хааа Хаа

    Коментиран от #117

  • 107 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Ацо":

    Съединител от Полонез и се оправяше проблема защото беше с по голяма работна площ . Говоря за москвичов мотор.
  • 108 Българин с 2107

    5 1 Отговор
    Лада все още се произвежда, имат и нови модели, като се продава и в Българиям имат си вносител. Ама гледам, че нещо не ги купуват много много българите. Защо така?

    Коментиран от #114

  • 109 Домакин

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Шекспир":

    Когато струваше 12 000 лева, една гарсониера струваше над 50 000 във Варна. Бъркаш периодите. През 80-та бе към 8500, по памет.
  • 110 В е л и к и я

    2 0 Отговор
    Москвичите някога ги караха поради липса на по добро от някогашните модели автомобили .Но сега при това идиотско производство един нов Москвич може доста да те изкефи , поне с тежката си возия...!
  • 111 Домакин

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Шашавелчо":

    Ти за кушии ли си вземаш кола бре, миндил? Га натовариш 25 каси с бира на Реното, пък и да потегли, ела ми се обади!

    Коментиран от #118

  • 112 В е л и к и я

    2 1 Отговор
    Че руските коли са много трошливи е безспорна истина , но и ние сме си за е.......Ако караш руска кола - сипваш най скапаното масло , кога го смениш кога го не смениш , най евтиния бензин .. и после ама тя голям боклук .А ако си купиш западна -най скъпото масълце и най убавия бензинец ...! скъпия бензин .. !
  • 113 Европеец

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Глупости. Френски автомобили се продават в Германия. Германски във Франция. Да не говорим, че компонентите са на много марки еднакви. Разбира се, че собственото производство се предпочита. Въпрос на психология. А тоя Москвич във Франция е виц. Само хора, които не живеят но запад възприимат рродажбити но руска техника като някакво геройство. За малко пари тук може да се продаде всичко. Китайците го доказаха отдавна. Отделен е въпросът колко е руски (съветски) моствичът. Болшинството съветски коли са лицензи или крадени. А и име не могли свое да измислят, че откраднали от нас.
  • 114 Русонефил

    3 1 Отговор

    До коментар #108 от "Българин с 2107":

    Така са българските русофили. Псуват по Европа, но карат техните коли . Кланят се на Путин, но пращат децата си в САЩ. Нешка Робева измисля непрекъснато какво казала Ванга за величието на Московията, но отиде треньорка в Германия.
  • 115 търсещ

    0 0 Отговор
    А сега продават ли се? Просто питам,че нали от руското по убаво нема .
  • 116 SDS

    2 1 Отговор
    Шофьор се става ако си карал Москвич-останалите са водачи на МПС.Лека кола да се кара там ,където е измислена и направена.Как реве 12-стака по баира-страх да те лази,то тръпка.Караш,па слушаш мотора,масло гледаш,температура.Шкурка за палеца,клечки за дистрибутура и кабелите-еее какво време беше.Главини с конусни лагери,гресьорки,такаламит и помпа в багажника,разглобяеми шарнири,ковано феродо на накладките и съединителя,ресьори
  • 117 filo

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "ТОСГ":

    От тоя боклук е много по-кола, със сигурност.
  • 118 filo

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Домакин":

    Палячо имам Рено трафик товари много повече от умрелото москве, от което няма жив екземпляр.

    Коментиран от #122

  • 119 Спомени

    2 2 Отговор
    Първите 50 бройки от Мототехника бяха по- 12 бона. Следващите 50 бройки през 1987 год. бяха по- 18 бона. През цялата 1988 год. и след нея Москвич Алеко беше по- 40 бона. Цена на А-86 оловен през 1988 год. 1лв. Цена на А-92 безоловен през 1988 год. 1.20 лв. Но уловката е, че бензина през 1988 год. за частни лица беше с купони - 10 литра на автомобил. А държавният беше оцветен. Навъртел с осмака или тройката или седмицата 1 милион километра при купони за бензин и безоловен бензин. Мижи да те лажем. Искате купонните времена за 10 литра бензин на месец за 1 автомобил ли?

    Коментиран от #121


  • 120 Спомени

    1 0 Отговор
    Цена на тристаен апартамент в София широк център панел 18 400 лв. Цена на двустаен апартамент в София широк център панел 14 600 лв. Цена на боксониера, гарсониера, едностаен апартамент в София широк център панел 6 100 лв. Цена на тристаен апартамент в София широк център панел с гараж до депо Банишора 40 200 лв. Без ред. Само за наши хора. Цените са за 1988 год. Държавни цени на апартаменти. Частен пазар на жилища по- времето на НРБ нямаше. Беше забранено с закон.
  • 121 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Спомени":

    Цена в Мототехника 12600 лв през 1990г. от къде ги измисли тия 40 бона. На вторичния пазар през времето на голямата екскурзия е възможно.
  • 122 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "filo":

    Рено Трафик е Бус не е лека кола. Няма база за сравнение.
  • 123 Peugeot 607

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "москвича си е кола":

    Карал съм това нещо 5000км, за щастие само толкоз.На 50000 москвето беше вече пред разпад. Тази кола бе на късмет, дали ще уцелиш кой ден е сглабяна, най добре бе сряда.
  • 124 Батката

    1 0 Отговор
    Много мразя да коментират дадена кола тези, които никога не са я имали. Имах Алеко, втора употреба, на газ. Единственият проблем за 8 години експлоатация с изключение на консумативите беше като ми изтекоха предните амортисьори. По препоръка ги напълних с М10Д и си реших проблема.
  • 125 Генчо

    0 0 Отговор
    къде са снимкити____
  • 126 Москвичаджия

    0 0 Отговор
    До 21 Май месец 89-та го купих с 14 г. вноска за Лада на цена 12450 лв. от мототехника гр. Русе. 2009 лятото го закарах на собствен ход в една автоморга в гр. Тутракан
  • 127 Москвичаджия.

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "пилот на Ферари":

    Моят струваше месец май 1989г 12450 лв. Още пазя фактурата. Купих го с 14 годишна вноска за Лада.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.