Porsche показа за пръв път неизвестен досега прототип на купе с двуцилиндров двигател, построен през 2013 г. Спортното купе е поредният неосъществен проект от миналото, който компанията разкрива в рамките на виртуалния "ден на отворените врати" в дизайнерския ѝ център във Вайсах.
Уникалният автомобил е наречен Porsche 904. Модел с такова име вече е съществувал в периода 1964-1965 г., но заради патентни спорове с Peugeot е продаван като Carrera GTS.
V-образният двуцилиндров двигател на прототипа е заимстван от Ducati 1199 Superleggera (италианският производител на мотоциклети е част от VAG). 1 200-кубиковият агрегат развива мощност 200 к.с. и развърта до 12 000 об/мин.
Нестандартното Porsche има общи корени със суперикономичния Volkswagen XL1, създаден по идея на тогавашния шеф на концерна Фердинанд Пиех с цел да бъде доказано, че автомобил с разход 1 л/100 км не е фантастика.
Не след дълго XL1 се сдобива с напомпана версия Sport, оборудвана със същия двуцилиндров мотоциклетен двигател. 890-килограмовата кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.7 сек. и достига максимална скорост 270 км/ч.
Porsche 904 V2 е поредният нереализиран проект, който немците разсекретяват във виртуална изложба на стари прототипи. Компанията представи също електрически миниван, спортен модел в стила на 550 Spyder, цивилна версия на хибрида 919 от Льо Ман и неговия наследник.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо Стефчо
Коментиран от #2, #6
18:39 12.11.2020
2 СмеехаСенеразби
До коментар #1 от "Дедо Стефчо":
Само хората, които не са карали или не са технически грамотни се смееха на Трабант. Прост и брилянтно лек за каране и обслужване. Времена, когато хората не ходеха на сервиз, а всичко сами си ремонтираха по четириколесните. Бързо, евтино и лесно придвижване можеше да се случи с Траби, без запушени инжектори, крешки в компютри, скъсани агренажни ремъци ... просто защото той не разполагаше с всички тези "екстри" :)Коментиран от #3, #11, #14, #18
18:45 12.11.2020
3 Иванчо l-ви
До коментар #2 от "СмеехаСенеразби":
Дамммм, а наглед малкото комби имаше изненадващо голям обем.Коментиран от #12
18:55 12.11.2020
4 Қазақстан Республикасы
Коментиран от #5
19:00 12.11.2020
5 Қазақстан Республикасы
До коментар #4 от "Қазақстан Республикасы":
исках да сложа снимка, но не се получи.19:00 12.11.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Нормални
20:15 12.11.2020
8 Траби с601
Коментиран от #13, #16
20:34 12.11.2020
9 Капитан Америка
21:02 12.11.2020
10 Случаен
21:03 12.11.2020
11 Джуган
До коментар #2 от "СмеехаСенеразби":
Точно, без клапани, разпределителни валове, вериги/ремъци, и обтегачи, без маслена помпа и пр. Май и бензинова помпа нямаше. Проста, лесна и евтина за подръжка, а основен ремонт сигурно ще ни отнеме 2-3 часа.21:42 12.11.2020
12 куку руку ку
До коментар #3 от "Иванчо l-ви":
Палет и половина бира в Трабант... това са 45 каси с бутилки. Лично виждано не един път в началото на 90-те, когато сами си зареждахме магазинчетата.08:23 13.11.2020
13 патриота
До коментар #8 от "Траби с601":
Трабанта е двуцилиндров,НО ДВУТАКТОВ.Тук се говори за двуцилиндров ЧЕТИРИТАКТОВ ДВИГАТЕЛ. Не ги разбираш нещо нещата.Коментиран от #20
11:08 13.11.2020
14 Julio
До коментар #2 от "СмеехаСенеразби":
В спомените си пазя специално място за тарамбуката (все пак ми беша първата кола), НО да се твърди че това била безпроблемна кола е лъжа и то огромна. За 2-те години които го карах (2-3-ти седмично и то само в София), смених релето за зареждане, релето за късите и дългите и релето на мигачите. Не съм сигурен но май това беше всичката "електроника" която имаше в тая кола. Исках да му сменя накладките преди да го продам и не намерих сервиз който да се навие да се занимава с идиотското решение, което източногерманците предлагаха по въпроса. Като прибавим разхода от 10-11 на 100 за кола която меко казано трудно поддържаше над 80 км/ч, мисля че е хубаво да си остане в музея завинаги...13:03 13.11.2020
15 байчо Ви
14:20 13.11.2020
16 и двутактов!!!!
До коментар #8 от "Траби с601":
Двуцилиндров и двутактов, 650 кубика 23 к.с.15:14 13.11.2020
17 незнайко
17:13 13.11.2020
18 гост
До коментар #2 от "СмеехаСенеразби":
Трабант е елементарна кола, произведена с мисъл за рециклиране и употреба на малко материали, разходът бе нормален за ерата си, 6-7л., в същото време трабант комби има място за цялото семейство.Вартбург също е изключително практичен, харчеше 8-10л. и е лек и проходим, много по-безпроблемен от руските алтернативи.
Коментиран от #19
21:42 13.11.2020
19 Хухуху
До коментар #18 от "гост":
Варбурджини то беше страшен автомобил за тогава в БГ то моето ми го центроваха допълнително и гореше 6 на сто широка удобна кола но прекалено скъпа 9000 лв една гарсонера във Варна03:06 14.11.2020
20 чичо
До коментар #13 от "патриота":
Слага ти минус защото е неграмотен, и за него е все едно!17:28 14.11.2020