Last news in Fakti

4 Декември, 2020 14:26 4 029 16

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen?

  • hyundai-
  • kia-
  • volkswagen-
  • електромобили-
  • бъдеще

Новата e-GMP платформа поддържа 800-волтово зареждане

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen? - 1

Концернът Hyundai и Kia проведе онлайн представяне на новата си модулна платформа e-GMP, която се създава специално за електрически превозни средства. Тази архитектура ще дебютира през 2021 г. заедно с кросоувъра Ioniq 5.

Когато говорим за платформата e-GMP, е много трудно да се избегне сравнение с архитектурата на Volkswagen MEB. Тези дизайни имат много общо: батерии, състоящи се от подредени модули, възможност за смяна на колеята и междуосието, независимо окачване на всички колела и накрая задно задвижване в основата и 4х4 като опция.

Корейците обаче взимат предвид германския опит и добавят няколко важни характеристики към шасито си

Основното предимство на e-GMP е способността да зарежда до 350 киловата с ток от 800 волтов източник. За сравнение, MEB машините поддържат зареждане до 408 волта. Благодарение на това корейските електрически превозни средства ще могат да зареждат до 80% за 18 минути, а след 5 минути зареждане ще имат вече ток за 100 километров пробег.

Интересното е още, че самата кола работи на 240 волта. За зареждане от терминал с напрежение 400 или 800 волта в машините ще бъде инсталиран отделен трансформатор. Припомнете си, че работното напрежение на повечето съвременни електрически автомобили е около 400 волта, но все още няма установен стандарт в индустрията.

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen?

Мощността на вграденото зарядно устройство, което преобразува променливотоковото захранване от битовата мрежа в постоянен ток за батерията, не се отчита. Но е известно, че то ще бъде двустранно. С други думи, електрическите превозни средства могат да бъдат източници на енергия за битови електрически уреди.

Hyundai казва, че ще бъде първата компания, която ще започне масово производство на компактна ос, която комбинира електрически двигател, скоростна кутия и управляваща електроника в едно устройство. Самите двигатели обещават да бъдат много високоскоростни. Техните ротори ще могат да работят с 20 хиляди оборота в минута.

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen?

Корейците също твърдят, че тяхното иновативно задвижване е с 5% по-икономично от това на конкурентите, като използват силициев карбид в инверторните полупроводници. (Честно казано, от описанието на дизайна не е напълно ясно как задвижването на Hyundai се различава от електрическите задвижвания, използвани от конкурентите - бел. ред.)

Допълнителният преден електрически мотор ще бъде сдвоен със скоростна кутия, която има и неутрална предавка. С други думи, задвижването на всички колела ще има възможност за механично изключване, което също трябва да има положителен ефект върху консумацията на енергия.

Минималният капацитет на батерията за електрически превозни средства на e-GMP ще бъде 50 киловатчаса. Максимумът ще надвиши 100 киловатчаса. При създаването на архитектурата дизайнерите се фокусираха върху обхват от 500 километра с едно зареждане според цикъла WLTP.

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen?

Най-добрите електрически превозни средства, базирани на e-GMP, ще могат да ускорят до 100 километра в час за 3,5 секунди. Максималната мощност не се отчита, но тя трябва да бъде значително по-висока от тази на колите на платформата на Volkswagen MEB (306 к.с.). Максималната скорост на електрическите превозни средства Hyundai и Kia ще бъде 260 километра в час.

Първите серийни автомобили на e-GMP платформата ще се появят в края на 2021 година. До 2025 г. концернът Hyundai обещава да произведе 23 електрически автомобила. Новата платформа ще се използва не само в масово произвежданите електрически превозни средства на марките Hyundai и Kia, но и в премиум марката Genesis.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 737274637829274647289

    10 6 Отговор
    фолксваген и технологии в сферата на електромобилите 💩💩💩💩👈🏿😕😕😕😕🤮👩🏿‍🦲👩🏿‍🦲👩🏿‍🦲👩🏿‍🦲👩🏿‍🦲👩🏿‍🦲👍

    Коментиран от #4

  • 2 Различава се по това

    6 9 Отговор
    Че е миксер !
  • 3 DrivingPleasure

    13 15 Отговор
    Даже друсаното афро онзи ден рече, че нема ток за толкоз електро-простотия. Второ само за европа трябват няколко трилиона евраци да се потрошат за нова електропреносна мрежа, дето на всеки паркинг трябва да има по една 5 мегаватова подстанция. И трето мисля че е повече от многократно доказвано, че хване ли се политически кретен да налага нещо - то това нещо по дефиниция е безсмислен боклук.
    Та кво ще прави хюндай ми е точно толкова интересно колкото трафик новините за Вануату ;)

    Коментиран от #14

  • 4 jар

    15 7 Отговор

    До коментар #1 от "737274637829274647289":

    VAG освен да кичат с турбокомпресори TDI-та разработени преди 15 години,друго не могат.
  • 5 Коментара

    9 1 Отговор
    Нека обещаят, че няма да се самозапалват .... това е едно добро начало!

    Коментиран от #9

  • 6 Японеца

    5 3 Отговор
    Какво ще прави Мъск? Киа, ФВ, Хонда,Тойота, всички китайчета, Гили, Волво, бълват платформи ел.коли, хибриди !

    Коментиран от #8

  • 7 натюрал швед

    2 0 Отговор
    Ох тея отдоле как ги туграт - с винтоверта пред блока иайде с коня влачи към Факултето берекет :)
  • 8 смях

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "Японеца":

    То и до сега бълваха. На Ауди E-tron като ти светне лампата за смяна на масло как да си купиш после друг кенеф на "премиум" марката. А Поршето което струва колкото 2 тесли минава едва 300 километра, Model S прекрачи 600 вече и то само със софтуерни ъпдейти.

    Коментиран от #16

  • 9 Братко при тия волтажииии 800 волта

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Коментара":

    Ввиждал сьм кьсо от трифазен ток _380 волта гьрми и гори чудо стопи 100 метра кабел докьт ти мигне окото. Тока е удобна нооо и мноооого опасна работа.
  • 10 СУПЕР!!

    7 1 Отговор
    Голямото напрежение за сметка на по-малък ток, по-тънки кабели в самата кола и малко съпротивление е вярната посока. Неслучайно Тайкан е на 800 волта. И по-бързо зареждане освен всичко останало. Само и единствено Корейците могат да конkyрират американците по параметри. В момента Коната е с най-нисък разход на масовия пазар и стига най-далече след теслата.

    Коментиран от #11

  • 11 Мальк ток акумулатор не зарежда

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "СУПЕР!!":

    А ако зарежда ша брадясаш докьт са зареди. С тва си изкарвам ляба мойто момченце.Само при пренос се дига волтажа за по малки загуби но почне ли работа да се вьрши тя се вьрши с Ампераж. По голям ампераж- по голяма мощност
  • 12 Васил

    5 3 Отговор
    VAG от доста време назад са произвежда кенефи никакви иновации залагат на стари технологии ако продължават в този дух в скоро време Немските авто марки ще принадлежат на Китайците.
  • 13 Covid

    3 0 Отговор
    А по-яко ли ще горят от тези на Фолскваген и Тесла или със същата температура, скорост и мощ?

    Коментиран от #15

  • 14 брбрбе

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    твойте тиради си вървят, а все повече електрички се продават. Да не останеш с един непродаваем дарак пред вас накрая, докато агитираш така разпалено, за печките.
  • 15 с новите батерии вече не горят.

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Covid":

    Можеш да смениш темата. Виж носачите и покривите още са актуални. Можеш да ги ползваш, докато не ги оправят и тях. А после е време ти да бъдеш ореваван.
  • 16 новата плейд е с 865 км.

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "смях":

    Лусид е с 850 км., а роудстър 2 с 1000 км обсег с едно зареждане. и това са супер бързи и комфортни автомобили. Не някакви олекотени, със седалки корита, и без никакъв комфорт, или обратното-суперлукс, но без никаква динамика. Тук се съчетават двете, с почти никаква поддръжка, лев и педесе на 100 км разход и бързината на чирон