Второто поколение на Toyota Mirai вече може да се купи в родната Япония. Водородният модел, построен на платформата TNGA GA-L (Lexus LC и Lexus LS), струва 7.1 млн. йени (€56 324).
Новият Mirai е значително по-голям от предшественика си. Междуосието е нараснало със 140 мм до 2 920 мм, широчината - до 1 885 (+70 мм), а дължината и височината са съответно 4 975 и 1 470 мм.
Със смяната на поколенията мощността на електромотора, захранван от горивни клетки, се е увеличила до 174 к.с. - с 22 повече, отколкото в първата генерация. Инженерите на Toyota са намерили място за още един резервоар, с който Mirai вече може да зареди до 5.6 кг водород, а пробегът с едно зареждане достига внушителните 850 км срещу 650 преди.
Базовото оборудване на модела включва комплекса Toyota Safety Sense със системи за разпознаване на пешеходци в завой и мониторинг на умората на водача, цифров приборен панел, мултимедия с 12.3-инчов екран и безжично зарядно за телефон. Предвидени са също полуавтопилот и паркинг помощник.
От 2014 г. Toyota досега е успяла да продаде около 10 000 бройки от водородния си автомобил. Повечето от тях - около 6 000 - са пласирани в САЩ, а 3 500 - в Япония. В Щатите първото поколение Mirai струва $58 600 (€48 396).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фен на Рено и всичко Френско
Коментиран от #4, #5, #13
15:41 09.12.2020
2 СССР
15:42 09.12.2020
3 Амммм
Коментиран от #6
15:43 09.12.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Франкоффон
До коментар #1 от "Фен на Рено и всичко Френско":
Е кой би купил тоя бклук азиатски.Нема толко луфи.15:53 09.12.2020
6 Гражданин
До коментар #3 от "Амммм":
Водородните коли са електрически ако не знаеш :)Във водордните "горивни" клетки протича химичен процес, при който от водород се получава електричество и колата се задвижва от ел. двигател с произведения ток.
Коментиран от #10, #12
15:54 09.12.2020
7 Кимоното
Коментиран от #11
15:56 09.12.2020
8 Мунчо
15:56 09.12.2020
9 Рено Фен
Коментиран от #15
15:58 09.12.2020
10 Амммм
До коментар #6 от "Гражданин":
Знам много добре, какви са и как работят! Като е електрическа, защо не и зареждаш ток, а и пълниш водород?Коментиран от #21
15:58 09.12.2020
11 Японеца
До коментар #7 от "Кимоното":
Браво бе дизайнерче! Това е кола извън представите и възможностите ти! Карай гоуф, печка за 2009лв. и трай!16:02 09.12.2020
12 Амммм
До коментар #6 от "Гражданин":
По твоята логика, Мицубиши Оутландер ПХЕВ - плъгин хибрида, даже и да не се зарежда от мрежата, е електрически, защото се задвижва само с ел. двигатели, нищо че бензинов мотор, му произвежда тока! При другите Плъгин, системата на задвижване, не е като при Мицубиши!16:03 09.12.2020
13 Жaлkap
До коментар #1 от "Фен на Рено и всичко Френско":
Пфффффффффффффф...16:14 09.12.2020
14 Румен
Коментиран от #24
16:15 09.12.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Фен на Рено и всичко Френско
Коментиран от #17
16:30 09.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 jар
До коментар #15 от "Въпросче":
Саждите от TDI-та,CDI-та,HDI-та и т.н убиват милиони хора всяка година като не малко от тях умират по онкологиите в страшни мъки молейки се за морфин.Досега не съм чул при инцидент с автомобил задвижван от водород да са загинали хора.Коментиран от #27
16:39 09.12.2020
19 Фен на Рено и всичко Френско
До коментар #17 от "Френска любов":
тези просташки подвиквания са характерни за хора живеещи извън софия16:41 09.12.2020
20 Ситроенов
Коментиран от #25
16:54 09.12.2020
21 1234578
До коментар #10 от "Амммм":
Като знаеш, вероятно знаеш също, че има едновременно и горивна клетка и малка батерия. Която поема когато е необходимо излишния ток от горивната клетка и помага, когато е недостатъчен. Много е лесно да се махне горивната клетка и на мястото на водородните резервоари и в пода да се сложат батерии. Но идеята тук е да заменят тежките, неекологични, с нисък капацитет батерии с горивни клетки и водород, който се зарежда толкова бързо колкото бензина и дизела. А не да стои по един час на бързите зарядни станции, а у дома по 10-12 часа на заряд.Коментиран от #23, #37, #39
16:57 09.12.2020
22 Рено Фен
До коментар #15 от "Въпросче":
правя даже и тромпети...16:59 09.12.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 jар
До коментар #14 от "Румен":
18-ти е до теб17:01 09.12.2020
25 Фен на Рено и всичко Френско
До коментар #20 от "Ситроенов":
Трудно се постига когато си нормален но когато си кривоглед японец не е невъзможно.Коментиран от #29
17:02 09.12.2020
26 Киро
Коментиран от #28
17:03 09.12.2020
27 1234578
До коментар #18 от "jар":
Само да те питам откъде ще дойде електричеството за зареждане на огромния брой бъдещи електромобили. Явно не сте наясно, че сажди и СО2 идват и от ТЕЦ на въглища и на газ. Вероятно много повече хора са умрели от рак причинен от АЕЦ отколкото са умрели от болести причинени от фини прахово частици.Коментиран от #30
17:04 09.12.2020
28 Хо хо хо
До коментар #26 от "Киро":
Тоя вярел ли е бъдещето.СмеехКоментиран от #31
17:04 09.12.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 jар
До коментар #27 от "1234578":
Автомобила в статията се зарежда с водород а не с ток от контакта.Електрическата енергия се получава при сложен синтез а през ауспуха излиза водна пара.17:11 09.12.2020
31 Киро
До коментар #28 от "Хо хо хо":
Не самата кола,а технологията.Коментиран от #33, #47
17:21 09.12.2020
32 Хайде всички антиелектрици
Тази година само Тесла ще продаде 500 хиляди броя, значи се падат по 1370 БРОЯ ВСЕКИ ДЕН.
Толкова за бъдещето на водорода и твърденията, че електрическите нямат бъдеще.
Коментиран от #34
17:32 09.12.2020
33 А ти ще си купиш ли?
До коментар #31 от "Киро":
Да речем че ти е скъпа да си я купиш, ако някой ти подари една такава кола и ти дава по 10000 лева годишно за да си я караш, колко километра ще можеш да изминеш с нея в България? Егати прехвалената технология.Само не мога да ви разбера, как имате голям проблем с електромобилите, защото се зареждали бавно, но нямате никакъв проблем с водородните автомобили ЗА КОИТО Е НЕВЪЗМОЖНО ДА СЕ ЗАРЕДЯТ за колкото и да е време.
Тотална липса на логика и вяра в дядо Коледа и мармотите, които завиват шоколада в станиол. Пораснете!
Коментиран от #35
17:37 09.12.2020
34 Японеца
До коментар #32 от "Хайде всички антиелектрици":
500 000 тесли?Продадени 318350 коли до 30.09.2020! Другите 180 000 как ще ги продаде до 31.12? Говориш наизуст!Коментиран от #38
17:42 09.12.2020
35 Киро
До коментар #33 от "А ти ще си купиш ли?":
А бе ти не четеш ли?Написах бъдещето.Коментиран от #36
17:48 09.12.2020
36 Кое бъдеще?
До коментар #35 от "Киро":
За кой век говориш?Този век определено няма да е за водородните леки автомобили! Гарантирано.
Коментиран от #43
18:10 09.12.2020
37 Амммм
До коментар #21 от "1234578":
Токсични и всякакъв тип батерии? А ти знаеш ли колко е голяма батерията на водородните? Знаеш ли, че тя си е доста голяма и можеше да си е направо електрическа кола, а не водородна? Батерията на водородните е почти 10 кВч! Един стар модел Лийф е с 24 кВч!Коментиран от #40
18:11 09.12.2020
38 Изпадаш в подробности
До коментар #34 от "Японеца":
Какво значение има колко са точно? Хайде за девет месеца 318350 са по 1180 автомобила на ден, което пак е горе-долу колкото водородни автомобила toyota продава на година.Ако искаш сметни обратното. С това темпо за колко години toyota ще продаде само това, което Тесла е произвела до септември месец? По мои сметки ще и трябват около 223 години. На това ли му викате бъдещето на автомобилите? По твоите сметки колко са?
18:20 09.12.2020
39 оня с магарето
До коментар #21 от "1234578":
колко енергия е необходима за да се добие водород да се сгъсти, транспортира...?18:22 09.12.2020
40 Зарежи батериите
До коментар #37 от "Амммм":
Батериите така или иначе се произвеждат веднъж, а чак след милион километра трябва да ги рециклираш, което вече е доста по-чист процес, отколкото първоначалното производство. Много по-чист процес, отколкото рециклирането на водородните клетки през няма и 200 хиляди километра, колкото им е живота.А една водородна клетка още сега струва повече, отколкото батерията.
Другата любима теория на антиелектриците, любители на водорода е, че ако зареждаш от българския микс, на километър отделяш почти толкова колкото от съвременен автомобил с ДВГ. Но пък много удобно пропускат факта, че за производство на водород за изминаване на същите километри, е необходим три пъти повече ток, което прави замърсяването също три пъти повече. Тоест много по-мръсно отколкото да караш дизел.
Коментиран от #42
18:26 09.12.2020
41 оня с коня
Коментиран от #45
18:30 09.12.2020
42 Амммм
До коментар #40 от "Зарежи батериите":
Знам го това и това се опитвам да обясня! Колата е доста красива, но с грешно гориво! Трябваше да си е само електрическа! Но Тойота се приготвят да пускат и електрически СУВ в размера на РАВ 4! Там поне са се усетили, към истината! Нашите смятат водорода, ама незнаят че цената на водорода е висока, а и вече няколко водородни станции по света гръмнаха!18:31 09.12.2020
43 Киро
До коментар #36 от "Кое бъдеще?":
Ще видим.Проблема е със станциите за водород.Щети пиша пак,когато ги отворя;)18:46 09.12.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Пешо
До коментар #41 от "оня с коня":
1 кг. Водород струва между 5 и 9 €.В случая с 5,6кг изминаваш 850км.Като тенденцията е цената на Водорода да падне с увеличаване на потреблението и усъвършенстване на начина на добиване.Коментиран от #46
20:07 09.12.2020
46 Амммм
До коментар #45 от "Пешо":
В случая ти дават, да изминеш до 850! Както знаете всички, това е Ел. кола с водородна клетка! Колкото повече настъпваш, пробега пада и то доста. Така, че сметките рядко са такива!Коментиран от #49
20:23 09.12.2020
47 Амммм
До коментар #31 от "Киро":
Технологията я има отдавна! Мирай, предния модел се продаваше много години, също и Хюндай имат водородна! Виж колко са продадени! Ти купи ли си?10:17 10.12.2020
48 Ввв
10:23 10.12.2020
49 123457
До коментар #46 от "Амммм":
При всички коли, колкото повече настъпваш и колкото повече си я натоварил толкова повече пробега пада. Не е само при електрическите, при бензиновите и при дизеловите е същото.Коментиран от #50
12:20 10.12.2020
50 Амммм
До коментар #49 от "123457":
Точно така е! Това съм го писал много пъти тук!15:15 10.12.2020
51 Драгон
Коментиран от #52
15:40 10.12.2020
52 Добре че са toyota
До коментар #51 от "Драгон":
Ако не беше toyota, сега никой нямаше да продава чисти електромобили на батерии. От toyota напълно владеят и този пазар. Другите нямат шансове.Упс, всъщност за последния век са продали точно нула електромобила. Дали пък са толкова сериозни колкото ги изкарваш?
16:33 10.12.2020