Няма изненада, че новото BMW M4, съответно и BMW М3, което разполага със същите технически характеристики показва по-висока мощност при проведен дино тест. Както беше и в случая с М5-цата и други модели на марката в предишни години, така и последните M-Performance модели показват разминаване в положителна посока със заводските данни.
Според германската марка, 3.0-литровият бензинов шестак с код S58 генерира максимална мощност от 480к.с. при стандартното М3/М4 и 510 к.с. при Competition версията, съответно с въртящ момент от 550н.м. и 650н.м. за по-мощната версия. Това разбира са данни измерени на двигател, което означава че тези на колела, както се измерват при дино тестовете трябва да са с около 15% по-малко.
В реалност нещата не стоят съвсем така, показва експеримент на IND Distribution. Те взимат обикновено М4, което показва резултат от почти 465 конски сили и 554 нютон метра на колела. Пресмятайки загубите от 15%, това показва че новата М4-ка генерира около 547 конски сили и 651 нютон метра на мотор.
Разбира се резултатите варират според мястото на което са направени тестовете и от температурата, надморската височина и влажността, а някои дори твърдят, че загубите при новите автомобили са около 10% при предаване на мощността и въртящият момент, но въпреки това разлика от 77 конски сили звучи наистина много. При всички случаи, едва ли клиентите на BMW ще са недоволни от това и със сигурност ще получат обещаните данни, а дори и повече.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цецо
14:44 18.03.2021
2 Радан
Коментиран от #4
15:05 18.03.2021
3 Сектант
15:20 18.03.2021
4 Ставри
До коментар #2 от "Радан":
Ти като си големия гражданин какво караш бе Мунчо?15:23 18.03.2021
5 Шекел
15:40 18.03.2021
6 Така правят
Коментиран от #8
16:16 18.03.2021
7 TRABANT GTI QUATRO Legend
Коментиран от #10
17:29 18.03.2021
8 Знайко
До коментар #6 от "Така правят":
Защото тези политици, които пишат как да се изчислява данъка на колите са технически неграмотни. Особено пишещите законите у нас. Според мен данъка трябва да зависи от кубатурата, вида гориво, дали има турбо, брой цилиндри ... За 5 и 6 цилиндровште двигатели данъка трябва да е двоен спрямо 4-ри цилиндровите. За 8 цилиндровите коли данъка трябва да е четворен спрямо 4-ри цилиндровите. За над 10 цилиндровите данъка трябва да е десеторен спрямо 4-ри цилиндровите. Ако има данък за мощност трабва да е стъпаловидно до 150 к.с. до 200 к.с. до 250 к.с. до 300 к.с. Над 300 к.с. трабва да се умножи по 3. Над 500 к.с. по 5 и над 700к.с. по 20.Коментиран от #9, #11
17:43 18.03.2021
9 Случаен
До коментар #8 от "Знайко":
Скрий се някъде с тия глупости17:59 18.03.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Русенец
До коментар #8 от "Знайко":
Данъкът на колата е данък лукс. Няма нищо общо нито с мощност, нито с цилиндри. Трябва да се изчислява спрямо пазарната цена на нов автомобил, с приспаднати коефициенти за годините й, и за кой поред собственик си.20:30 18.03.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 John Doe
21:05 19.03.2021