7 Май, 2021 10:49, обновена 8 Май, 2021 00:45 28 881 111

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Dacia Sandero ECO-G 100 е една от най-оптималните версии на субкомпактен автомобил, особено за българския пазар

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Независимо дали ни харесва или не, времената, когато имаше нови автомобили с цена под 20 000 лева, постепенно изчезват завинаги. Новата Dacia Sandero с началната цена от 19 600 лв. е един от онези автомобили, които все още могат да се нарекат достъпни за средностатистическия българин.

Новото Sandero обаче също е поскъпнало, което логично води до големия въпрос - дали колата ще оправдае новия си ценови етикет? Опитахме се да разберем дали наистина най-евтината нова кола у нас си заслужава парите. Ето и впечатленията ни, при това от най-желаната версия - тази с фабрична АГУ.

Екстериор

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

До този момент Sandero беше кола във възможно най-елементарна форма - тоест кола, която ви отведе от точка А до точка Б. Сега, още от пръв поглед се вижда, че иновацията е далеч по-изискана и модерна. Външно Sandero се е променила до неузнаваемост, особено във версията Stepway, която добавя малко "офроуд привкус" към цялостния дизайн и за която вече ви разказахме.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Впечатленията ни от Stepway версията можете да видите ТУК, а за външния вид на стандартното Sandero достатъчно добре говорят снимките. Фарове с Y-образен светлинен подпис в стил Lambo, модерна странична линия и пропорции неотстъпващи на нито един от автомобилите от B сегмента, превръщат Sandero в един от бестселърите в сегмента.

Интериор

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Въпреки всички промени, може да се каже, че екстериорът е еволюция, но що се отнася до интериора, смело можем да заявим, че най-малката Dacia е претърпяла революция в салона, при това в най-добрия смисъл на думата. Да, все още се вижда евтината пластмаса и не трябва да очаквате лукс, но за парите, които са в порядъка на 20 000 лв. ще получите много приятно оборудване и интериор, с които румънците с гордост преминават в двадесет и първи век.

Информационно-развлекателният дисплей стърчи от таблото и изглежда като таблет, но работи задоволително бързо. Навигацията не е в него, но наличната връзка със смартфон прави нещата лесни и удобни. В по-ниските нива пък екранът е заменен от личният ви телефон, който се разполага в удобен и ефектен държач с USB контакт непосредствено до него.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Ефектният дизайн на салона идва под формата на плат с който е тапицирано таблото и корите на вратите и това решение също заслужава похвала. Решението отлично прикрива сивата твърда пластмаса. Не на последно място, трябва да се отбележи и класическите прибори пред водача, които са силно информативни.

Позицията зад волана е удобна, а подложката на седалките е доста мека, което Dacia наследява от Renault. Креслата са комфортни и единствено по-слабата странична поддръжка е минус в иначе удобният и практичен салон. Задните седалки са по-подходящи за деца и юноши, но спокойно Sandero може да се разглежда като пълноценна семейна кола.

Комфортът по време на шофиране е доста приятен. Шасито е тихо и приятно, а возията - мека. Както при всички модели на Dacia и тук кормилното управление е леко неинформативно, но в сравнение с предишното поколение, напредъкът е осезаем.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Един от най-спорните въпроси в съвременния автомобилен свят несъмнено е малкият трицилиндров мотор, който замени по-стария четирицилиндров в точно такива автомобили като Sandero. Не търсете четири цилиндъра под капака на новото Sandero, както тук няма да намерите и дизелови двигатели.

Предлага се само трицилиндров еднолитров двигател, или във версия без компресор с мощност от 65 к.с., или във версия с компресор с мощност от 90 к.с., или 100 к.с. с пропан-бутан. Това, което виждате на снимките всъщност е топ версията с мощност от 100 конски сили, комбинираща бензин и пропан-бутан, като газовата уредба е фабрична. Двигателят е сдвоен с шестстепенна механична трансмисия и се представя като типичен трицилиндров мотор със своите плюсове и минуси.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Нека започнем с това, с което двигателят не се справя много добре. Това е основно липсата на достатъчно мощност при ниски скорости. По-конкретно, стартовете, при които не е възможно да се „облегнете“ на въртящия момент, изискват практика и е невъзможно да не забележите, че през първата 1/3 на оборотомера трицилиндровият мотор няма да осигури перфектна динамика.

Необходимо е също така да се приеме фактът, че много ниски обороти не са препоръчителни за шофиране, дори и с ниска скорост. Абсолютният минимум е 1 500 оборота. Когато дроселът е "натиснат" под тези стойности, двигателят просто вибрира и не работи добре, цялото ускорение се извършва над две хиляди оборота. С други думи тази кола трябва да се държи в обороти.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Но тук стигаме до другата страна на медала - плюсовете. Защото, въпреки че трицилиндровият мотор има определени специфики, може просто да се каже, че „върви и не харчи“. Благодарение на турбото, неговите 170 Нм са достъпни практически по всяко време от 2000 оборота нагоре. Просто натиснете газта и малкият двигател ще ви изненада. Разбира се, неговото ускорение не е ослепително, но пък от нула до сто за 11.9 секунди, при това на газ е абсолютно приемлив показател.

Трицилиндровите двигатели с компресор са по-шумни, но от друга имат приятно представяне и относително нисък разход. По въпроса за потреблението, разбира се, с LPG нещата в парични стойности са впечатляващи. 50-литровата бутилка (и 50 литров основен бензинов резервоар) са достатъчни да изминете доста над 1000 километра, без да се налага да зареждате. Резервоарът на АГУ-то е разположен на мястото на резервната гума под пода на багажника и не отнема от товарното пространство.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

На газ Dacia-та отчете разход от 7.5 литра на сто, при това в комбиниран цикъл, което все още е много изгодно по отношение на цената на пропан-бутана, която, както всеки знае, е наполовина от тази на бензина. Sandero-то превключва на LPG самостоятелно и в по-голямата част от случаите ще карате на газ. След това, когато пропан-бутанът свърши, отново автоматично системата преминава неусетно на бензин.

Тогава мощността пада от 100 конски сили на 90, а въртящият момент от 170 на 160 (разликата е почти незабележима) и разходът в нашия случай беше около седем литра бензин на сто километра пробег. Данните за ниво на газ и бензин в резервоарите се изобразяват на дисплей пред погледа на водача, а зареждането и на двата вида гориво става от съседни отвори на задния десен калник, покрити от голям капак.

Цена

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Новото Sandero ECO-G 100 на газ има своите недостатъци, разбира се, но всички те са напълно нищожни, имайки предвид цената му. А тя е 22 250 лв. с ДДС, като за тези пари получавате много по-модерна, усъвършенствана и по-приятна кола, отколкото беше в предишното поколение. Тази Dacia не отстъпва по нищо на останалите автомобили от класа, като ги превъзхожда с цена, а с АГУ-то и с разход на гориво, преизчислен във финикийски знаци.

Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 59 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Рено ентусиаст

    133 32 Отговор
    Колата на Източна Европа.

    Коментиран от #71

  • 2 сектант

    134 72 Отговор
    а, ей това е кола вече. всички немски и американски коли да се учат какво е здрав и модерен автомобил на добра цена.

    Коментиран от #16

  • 3 Дъстър

    166 60 Отговор
    много по-добро от 10-12 годишно алди

    Коментиран от #13, #18, #19, #29, #41

  • 4 Гост

    124 38 Отговор
    Евала на Румънците,колата си е супер.Смених 2 Дачии и съм много доволен

    Коментиран от #9, #24, #78

  • 5 Ачо

    137 22 Отговор
    Ако говорим за нови коли, то това е българският народен автомобил. Добре изглеждащ, постижим ценово за много хора и евтин откъм гориво и поддръжка. Много добро ревю, браво!!!

    Коментиран от #94

  • 6 Към автора

    75 31 Отговор
    Виждам че автора хвали тапицирано таблото в плат. Нека обаче да каже какво ще стане с този плат след години когато се просмуче с мръсотия и ще започне ли да се разлепва от слънцето? (както сме виждали до момента от тези опити в други коли)

    Коментиран от #15, #37


  • 7 Турбо

    39 72 Отговор
    Екоджендъромобил.
  • 8 Читател

    67 29 Отговор
    Харесва ми. Малко над 3000 оборота за почти 150 км/ч. Хондата ми, със своите 150 к.с., 2.0 и 5 скорости, на тези обороти е със 110 км/ч; При 150 км. вече съм на 4500 оборота...

    Коментиран от #10, #77

  • 9 Ими

    60 12 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Евала на Рено искаш да кажещ
  • 10 Чукча

    80 19 Отговор

    До коментар #8 от "Читател":

    Ти не пропускаш под всяка статия да си хвалиш изгнилата хонда. Още ли не можеш да я продадеш?

    Коментиран от #73

  • 11 Турбо

    63 58 Отговор
    Заслепените от този имитиращ продукт да се прегледат.
  • 12 VIKIЛЕКСЪС

    64 18 Отговор
    Айде пак лъжи! Еко Джи пропан 100 коня при 4500 об. и 3 цл. е 26 650 лева - това на снимката! Всеки може да отвори листа на Омни кар - вносителя на Рено за София и да види че за 26 500 лв. се предлага дори големия Рено Меган Комби 1.3 турбо бензин със 130 коня от 2018 г. с 12 месеца гаранция или 25 000 км. или 18 месеца....един далеч по престижен - много по-голям и гаранционен автомобил за същите пари!!!

    Коментиран от #33

  • 13 Борис

    48 28 Отговор

    До коментар #3 от "Дъстър":

    Защо правиш смях алди викаш а?не ауди дачия дъстър мъстър пълен боклук с най-евтините материали като се почне от пластмасата вътре мокета и се завърши с ламарините отвън
  • 14 Хмм

    53 24 Отговор
    Всичко щеше да е супер, ако не беше само с 2 звезди на краш-теста. Недопустимо е кола 2021 г да е толкова опасна.

    Коментиран от #17

  • 15 Случаен

    30 3 Отговор

    До коментар #6 от "Към автора":

    Ще стане на г*з
  • 16 куку руку ку

    84 12 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    А снимката в двигателният отсек? Аз виждам хаос, какъвто сътворява само некадърен газаджия при монтаж на ГИ. Преплетени маркучи, тръби и кабели, нищо подредено.

    Коментиран от #30, #87

  • 17 Случаен

    34 7 Отговор

    До коментар #14 от "Хмм":

    70-72% защита на пътниците не е лош резултат като се има впредвид цената. Естествено едно Поло или Ибиза е по-безопасно, ама и цената е...
  • 18 Случаен

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "Дъстър":

    Еми 2008-2010 някъде още бяха с дефектните ЕА888 ген 1 и 2, 2012 и насам са с ген 3 които са здрави, а 2001-2005 още имаше 1.9 и са здрави
  • 19 факт

    37 24 Отговор

    До коментар #3 от "Дъстър":

    Къде сравни нова Дачия с трета ръка кнеф.Както и да го смяташ стара кола излиза скъпо.

    Коментиран от #23, #52

  • 20 Недялков

    41 27 Отговор
    От прочетеното в статията и описанието на автора ми стана ясно, че тази дачия е пълен кошник. Никога няма да купя такава

    Коментиран от #21

  • 21 Смех

    18 20 Отговор

    До коментар #20 от "Недялков":

    Ми ако щеш един бан за колите по стари от 5 години в София Пловдив и Варна и ще минеш на пеши транспорт
  • 22 джамбаз кире

    57 19 Отговор
    Три цилиндъра? Сто хиляди пробег и ЧАО.

    Коментиран от #107

  • 23 Будала

    82 19 Отговор

    До коментар #19 от "факт":

    Както и да го смяташ нова дачия е... Набутвация! Даваш 25 000лв... Минаваш вратата на представителството и си минус 5000 минимум! За 20 години притежаване на употребявани коли НИКОГА не съм давал дори малко доближаваща се цифра за ремонти за целият период за който съм притежавал дадена кола! После на 8-9 години (кой мал$#@ник) ще издържи подобно недоразумение толкова време?!) познай колко ще и вземеш?! А... И все ще си в десно, ма то си се знае!😆 Ps качи 4 човека и багаж и тръгни да изпреварваш... Брадата ми расте по бързо!

    Коментиран от #26

  • 24 Фолдан

    29 11 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Дано да не си сменил 2 дачии за 2 години
  • 25 бамбино

    47 15 Отговор
    Честно казано има доста по-добър дизайн от VW Polo.

    Коментиран от #32

  • 26 факт

    21 17 Отговор

    До коментар #23 от "Будала":

    и колко даде за части на тия клзети бе.

    Коментиран от #28, #40

  • 27 Кристиян

    44 10 Отговор
    За тия пари толкова, за некапризни хора искащи чисто нова компактна кола с малък данък е супер. Определено се забелязва еволюция при Дачия, след 5 години ще е повече към някакво средно ниво от към визия и оборудване и ще става все по-търсена.
  • 28 Будала

    33 41 Отговор

    До коментар #26 от "факт":

    Клозет е недоразумението на снимката! Това първо, второ написал съм го (ма чукча писател...) - специално за теб ще повторя - НИКОГА парите за ремонти ( части и труд) за поддръжката на която и да е от колите които съм притежавал за 20 години не са дори и близко САМО от моменталната обезценка на к@#$фа на снимката само щото си го изкарал от шоурума! Колата която карам в момента я имам от 2016, на 6-та 150км/ч са и 2500об/мин, 6.8 нафта по борд, никога не ме е оставяла на пътя и ми струва тотал за 5 години в ПЪТИ по малко от клозета на снимката! За екстри и динамика няма да говоря, щото съвсем ще се комплексираш! И дръж по в дясно! Хахаха....

    Коментиран от #31, #36, #42

  • 29 Лупи

    33 6 Отговор

    До коментар #3 от "Дъстър":

    Дам и един мармот завива шоколада в станиол... ти влизал ли си в Ауди на 10 години?
  • 30 перничанин

    43 5 Отговор

    До коментар #16 от "куку руку ку":

    Да не мислиш, че газовата я слагат на поточната линия. Слагат я допълнително в някой сервиз за газови, заради това е такава каша. Подписват договор със сервиза за поддръжка и гаранция и всички са доволни. Жена ми, служебната кола я взе чисто нова, Пежо 107 с фабрична газова уредба Фобос. За сведение Фобос е българска марка до колкото знам, та и при тия сигурно е същото.

    Коментиран от #35

  • 31 Хо хо хо

    19 36 Отговор

    До коментар #28 от "Будала":

    Само Фандъкова да каже от утре в София само коли под 5 години и ще се изплезиш яко ама иначе много ти знае човката

    Коментиран от #45, #55

  • 32 перничанин

    9 19 Отговор

    До коментар #25 от "бамбино":

    Да, прав си, само уточни, че на тая Дачия дизайна е по-добър от дизайна на Поло от 1994г.:)))))
  • 33 За сведение

    25 1 Отговор

    До коментар #12 от "VIKIЛЕКСЪС":

    Омникар са само един от дилърите на РЕНО в България...Вносителя е друг.
  • 34 Име

    24 11 Отговор
    Поредното много обективно ревю на мобиле за кола, която въпреки всичките си недостатъци е идеалната нова за БГ.

    Коментиран от #43

  • 35 Еме

    16 6 Отговор

    До коментар #30 от "перничанин":

    Така е. Всички коли в България водещи се с фабрична газова са с поставени допълнително уредби тук
  • 36 Дфен

    14 12 Отговор

    До коментар #28 от "Будала":

    Значи ти е време да те остави и много яко име си избрал и съм сигурен че ти отива

    Коментиран от #46

  • 37 по бързо

    22 13 Отговор

    До коментар #6 от "Към автора":

    Какви години? След няколко месеца тоя плат е станал на парцал
  • 38 Jet

    17 17 Отговор
    Харесва ли ни или не...никой няма да ни пита.Данъците ще се вдигат яко ,и много по скоро отколкото очакваме ще стане много неизгодно да се кара стара и много мощна кола.А дойдат ли много ограничения ще се сринат цените им и тогава единствения начин да се отървеш като я бракуваш също ще ти струва пари.Доколкото вече дочух от приятел му отказват да отидат и да вземат бракувана кола пред дома му

    Коментиран от #39

  • 39 Клетият той...

    14 9 Отговор

    До коментар #38 от "Jet":

    Вервай си
  • 40 Случаен

    11 3 Отговор

    До коментар #26 от "факт":

    И като е дал? Негови са си парите, негова си е колата, ще си дава колкото иска.

    Коментиран от #59

  • 41 Случаен

    9 4 Отговор

    До коментар #3 от "Дъстър":

    С какво? Щото освен разход, друго не се сещам.
  • 42 Тарикат

    29 6 Отговор

    До коментар #28 от "Будала":

    Кенефа който караш, да не би който е имал парите да го купи нов, да не е казал чао на поне 5000 лв, само защото колата е излязла от шоурума ? Това е за всяка нова кола и колкото по скъпа е в магазина, толкова повече се обезценява още от първото и припалване .

    Коментиран от #47

  • 43 Греда

    15 20 Отговор

    До коментар #34 от "Име":

    Обективно..обективно, ама според договореното. "Рено" е марката която плаща най-много за реклама, от което се получават подобни хвалебствеи статии. Дачия са замислени и все още са еФтини автомобили, от всякъде. За таксиметров или служебен - не е голям проблем, изкарват си гаранцията и...каквото дойде. За личен и още повече - семеен автомобил, трябва купувача ясно да знае, че купува нещо евтино. Друг е въпроса, че Дъстър във високото им ниво на оборудване - с добрия 1,5 дци + 4х4 + елементарни "екстри" (климатик, например) струва 41 000 лева! Това евтино ли е?! За цена 35 - 40 000 лв. има огромен избор от автомобили с добро 4х4, обаче с много по-добро съотношение качество / цена, и с много по-малко обезценяване в годините.

    Коментиран от #44, #61

  • 44 Греда

    10 12 Отговор

    До коментар #43 от "Греда":

    Имам предвид автомобили втора употреба за 35-40 000 лева - като голям избор!
  • 45 Будала

    24 13 Отговор

    До коментар #31 от "Хо хо хо":

    От къде се люпите такива капацитети бе?! Нъли първо Фъндъка ще изхвърчи. После тази дачия вечно ли ще е нова?! Тя и сега зверски се обезценява, то тогава на 6-та година ще ги бракуват направо! Айде сега си сметни на ква далавера си за 5год 25000лв в канала?! Хахаха.... То за 5000 на година ще се возя на такси!!! Хаха....

    Коментиран от #62

  • 46 Будала

    15 17 Отговор

    До коментар #36 от "Дфен":

    Да, ника може би ми отива... Ама като ви чета бисерите и някакси не намирам подходящ за вас! Просто няма дума за такава интелектуална нищета! И да ме остави колата (интересно как пък да стане след като се обслужва редовно и се поддържа качествено), за части ще и взема повече от колкото ще се продаде горепосочената тоалетна на 8-10 си година! Дори и в язовир да си хвърля колата, купувам за 8-12к следващата и вие пак ще сте "тарикатите" с бавната постна консерва... Беги в десно и гледайте си огледалата! Да не казвам, че 8години сме в семейството с 2 коли та.... Хаха... Бегайте за 2 нови дачии!!!
  • 47 Будала

    9 10 Отговор

    До коментар #42 от "Тарикат":

    Е па може и 10000 да са изхвърчали, ма не от моя джоб! Хем викате, че била за финансово слаби като българите за съжаление, хем сте ОК да хвърляте пари на вятъра?!? Още в първия пост съм писал - набутвация! Къде съм казал, че не важи за всички нови?!

    Коментиран от #60

  • 48 Гост

    23 16 Отговор
    От много време карам нови коли,и разни мизерници се ме убеждават колко техните трошки са по добри и евтини.Кеф цена няма.
  • 49 Яяя

    19 16 Отговор
    За 24000 взех една Хонда црв 2013 г. на 100 хил реални км. и е като нова. За качество и удобство няма камво да говориме
  • 50 Иван

    14 4 Отговор
    Евала на Французите,Дачия от 16.г.е собственост на РЕНО.
  • 51 Муха

    15 27 Отговор
    2018 купих 2009 w211 320cdi 4 matic. За мое учудване колкото пъти се засека с разни с нови пежа, рена, шкоди, дачии, кии, хюндаи и т.н. нискобюджетни но нови кокошарници, все се напъваха да ми(си) доказват нещо! И накрая все едно и също - наакани. @48 къв кеф в 💯 коня кенцеф бе батко?! Като се обади 6-кът и всички отиват където им е мястото. Най отзад! Кеф, а? Мухаха....ах!

    Коментиран от #53

  • 52 Дачия

    25 10 Отговор

    До коментар #19 от "факт":

    Ти какви нови коли визираш? Дачия? Имал ли си дачия? Работя с сектор, който е по-добре платен от останалите(за жалост), познавам хора, които си купиха дачии, беше станало модерно, да парадираш, че си над нещата... Ииии ги продадоха, бързо - бързо. Повече няма да обяснявам, не е необходимо.

    Коментиран от #70

  • 53 V70 T5 '03

    21 3 Отговор

    До коментар #51 от "Муха":

    Същата работа, няма такива комплексари, често ги пускам, че качили жени, деца и се пънат. Иначе най-ме кефи такъ като ме изпреварва, на затворени прозорци му чувам двигателя в 5500 оборота, смях)))
  • 54 666

    13 17 Отговор
    Екстра си е Дачията. Можеше и да е с 5000 лв надолу, ама какво да се прави. Хора с немски, 20 годишни, дизелови змейове дето харчат 15 /100 нафта и адекватното им годишно обслужване е 500 лв да не се обаждат.

    Коментиран от #56

  • 55 Всъщност

    15 4 Отговор

    До коментар #31 от "Хо хо хо":

    ако Фандъкова направи тази глупост, ще я изметат от кметството на секундата.

    Коментиран от #74

  • 56 666

    8 5 Отговор

    До коментар #54 от "666":

    Уточнение. Масла, филтри, накладки, нищо повече за 500. Ремонти след неизбежните откази на кола внесена на 250000 минимум км по скапаните ни пътища въобще не ги коментирам.
  • 57 Алфа Ромео

    27 3 Отговор
    Не е лоша колата но за мен Фиат Типо 1.4 120 коня за 28 000 лв. е по-добър избор, четири цилиндъра по голяма кола.

    Коментиран от #64

  • 58 Васил

    9 8 Отговор
    Само едно са забравили Румънците че у нас карането на коли на газ не е екологично.
  • 59 Дфен

    9 7 Отговор

    До коментар #40 от "Случаен":

    Аз като съм дал него какво го интересува м/у другото Дачия губи най-малко от цената си на вторичния пазар.
  • 60 Тарикат

    17 1 Отговор

    До коментар #47 от "Будала":

    За мен е не просто набутвация, а направо невъзможно ... Но който за който има парите, при тази набутвацията е най-малка от първоначалната обезценка. Нека не се присмиваме на хората които купуват новите коли, благодарение на тях и ние караме ... Покупката на каквото и да е било е набутвация, харчат се пари, но няма как, няма безплатни неща.
  • 61 А бе ръб

    8 7 Отговор

    До коментар #43 от "Греда":

    Иди се прегледай точно цитираните от теб губят повече от половината пари които си дал .Ще дадеш 40 хил. лв. за кола която току що е изтекла гаранцията и айде честито бръснене.
  • 62 Дфен

    8 8 Отговор

    До коментар #45 от "Будала":

    Верно си глупав за 2 години губи м/у 2 и 3 хил.лв. виж премиюмите губят 30/40 хил.лв.

    Коментиран от #68, #89

  • 63 Не е така

    10 4 Отговор
    Цената на самоизолация е 26 500 , че и 27 500 а навигация. За същите пари има и фиат тип нов и сузуки и пежо 301
  • 64 Ало

    7 7 Отговор

    До коментар #57 от "Алфа Ромео":

    Знаеш ли колко масло гори типото бедна ти е фантазията

    Коментиран от #69

  • 65 гост

    22 7 Отговор
    Визия има ама откъм двигател е много зле. Става само за градски автомобил, тествах го определено не ми хареса. 3 цилиндъра с турбо 90 кс. този EKO G-100 е същият двигател, но като се приравни октановото число на газта ставал близо 100 кс. А и за 22500 екстрите са мигачите и страничните огледала, даже климатик няма.

    Коментиран от #82

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Пешо Бедняка

    24 12 Отговор
    Хора моля ви спрете прекалено да възхвалявате тези малки ламаринени ковчези на колела. Евро Енкап му дават 2 звезди за безопасност, но тестовете им са леко субективни. Какво се случва когато това се срещне с нещо доста по-тежко от него (демек 80% от колите на пътя)? Ако сте фирма и ви трябват автомобили движещи 100% градско - ДА, става. Но някой да качи семеиството си в това и да тръгне за море...Не! Далеч по-добре е да се вземе нещо за 7-8000 лв. - "старо", но здраво, по-безопасно, по-комфортно и динамично и от гледна точка на обезценяването доста по-изгодно. Моля не подценявайте старите автомобили, а ремонтите на такъв автомобил за 5-7 години експлоатация никога няма да са толкова, колкото ще е поевтиняването на въпросната Дачия. Ако вие/семеиството ви ще притежава само един автомобил, това определено не е правилният избор. В заключение ще кажа : Да се похвалите пред колеги и комшии, че сте си закупили ЧИСТО НОВ автомобил, не е достатъчно добра причина да се излатате на ненужни рискове. Аз лично притежавам 3 автомобила (и трите са "стари" и са на газ, но всеки има своето предназначение) - малък японец с който се движа градско, голям немски джип за ходене навсякъде извън София и голям великобритански джип за Офроуд забавления, лов и риболов.

    Коментиран от #81

  • 68 123

    19 2 Отговор

    До коментар #62 от "Дфен":

    Виж цените на премиумите, които са в гаранция, и тогава "ръси мозък" и сравнявай с бюджетни коли. Проблемът е, че такива почти не се продават, а да имаш премиум след гаранционен може само в бедняшка страна да се ремонтира и подържа, "там" цените са луди за труд и части, плюс същите неграмотници по сервизите.
  • 69 未来日記

    6 6 Отговор

    До коментар #64 от "Ало":

    И какво като гори масло? Доливаш масло и готово, пък ако ще да пуши.

    Коментиран от #97, #100

  • 70 факт

    7 13 Отговор

    До коментар #52 от "Дачия":

    Каква стара кола ти уред ли си Още като купиш премиума на 15 години и си се набутал яко. Скоро и части дори няма да има за тия талиги Никой няма да ги произвежда щото ще е нерентабилно освен някакви китайски копия които ще превръщат колата ти в ковчег. Кой луд купува втора ръка кола на повече от 5 години и от непознат човек или от самият шоурум на производителя с пълна сервизна история ама в тоя случай се набутваш още повече щото и цената е солена.
  • 71 Виждам един натруфен Голф

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Рено ентусиаст":

    Скопен и груб. Така беше и с Оня модел Роман... Мани!
  • 72 Гнида

    10 7 Отговор
    7 литра разход на газ ми прави 30 годишния Сеат в смесен цикъл . Тука поне дано има климатик .
  • 73 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Чукча":

    Не си разбрал какво е написал читател.
  • 74 Даянъчен

    3 6 Отговор

    До коментар #55 от "Всъщност":

    Фандък-ханъм ще си подаде оставката и ще имаме извънредни кметски избори заедно с президентските!
  • 75 Асен

    5 8 Отговор
    Имах клио 5 с този мотор 100 КС на 25000км започна да пуши. Моторите са с фабричен дефект.
  • 76 гост

    9 2 Отговор
    .,,....до този момент беше обикновен автомобил,служещ да те заведе от т.А до т.Б ...... " странно умозаключение на автора,имайки в предвид че всяко превозно средство е създадено само и единствено за това да ти занесе д-то от едно място до друго.
  • 77 Писател

    7 5 Отговор

    До коментар #8 от "Читател":

    Недей гледа оборотите, туй чудо вероятно е ограничено на 5000 оборота, а хондата!? BTW, никак не ми се вижда много икономично туй Сандеро, 3 цилиндъра и градско около 10 газ вероятно. С нетърпение очаквам най-новата Дачия-Рикша, само там ги виждам ЕкОномично!
  • 78 КОРОЛА

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Защо си ги сменил като си много доволен?
  • 79 МХМ

    11 7 Отговор
    АКО ГО ОПЪНА НА ДЪЛГО РАЗТОЯНИЕ НАД 3000КМ ЗА 28 ЧАСА И ЩЕ ИЗДЪХЕ С ТЕЗ 3 ЦИЛИНДЪРА.МНОГО КОНЕ В МАЛКИ ДВИГАТЕЛИ СИ Е ГАВРА.ЯПОНЕЦА СИ ЗНАЕ РАБОТАТА ЕВРОПЕЕЦА ОЩЕ СЕ УЧИ ШВАБИТЕ КОПИРАТ ОТ ЯПОНЦИТЕ.
  • 80 СРЪЧКО

    19 5 Отговор
    ТОТАЛЕН ХАОС Е В ДВИГАТЕЛНОТО ОТДЕЛЕНИЕ, ПЛЕТЕНИЦА ОТ МАРКУЧИ И КАБЕЛИ. СЯКАШ Е ПРАВЕНА В ЧАС ПО ТРУДОВО. ЯВНО Е МНОГО НЕОБМИСЛЕНО , ЛОША РАБОТА , ТОТАЛНО НЕКАЧЕСТВЕНА И ГРОЗНА КАРТИНА. КОЛАТА НЕ Е РЕМОНТНО ПРИГОДНА. И ТОВА Е ГАВРА ДА НЯМА ТЕРМОМЕТЪР ЗА ВОДАТА. С ДВЕ ДУМИ, ТОТАЛЕН БОКЛУК.
  • 81 ДЕДО ВИ КРАЧУН

    14 3 Отговор

    До коментар #67 от "Пешо Бедняка":

    Я ПА ЧЕКАМ ЕДНОЦИЛИНДРОВА ДАЧИЯ С БИ ТУРБО И ,ЧЕ Я КУПИМ ВЕДНАГА ЩОТО ЩЕ Е ЕВРО20 !
  • 82 ЧЕРВЯСЪЛ ШОП

    12 4 Отговор

    До коментар #65 от "гост":

    Е ПА НА ТРИ ЦИЛИНДЪРА ГА СЛОЖЕШ КЛИМАТИК И ОНА КЛЯКА И ПОЧВА ДА СЕ ДВИЖИ САМО НА ПЪРВА И ВТОРА СКОРОСТ.
  • 83 Welcome to Vratza, bace

    19 1 Отговор
    Доста е скъпа за това което предлага! Говоря за цена от 26 000 лева! А и сигурно има още разходи, плюс липсата на отстъпки от дилъра, който сякаш продава Ролс, а не Дачия! За сигурността няма да коментираме, вече сме го правили, има какво да се желае! Ама и коментарите половината са комплексарски, обяснявайки как 10 годишен премиум е по добър! Принципно да, но ако е в техническа кондиция за модела си, а не с накладки за 30 лева и гуми Мяу Бау!
  • 84 Смешно

    5 4 Отговор
    Тенеке
  • 85 номад

    9 2 Отговор
    едно мое ви кажем тоя двигател е горе доле ок за митоциклет къде рамката му е 50 кг со мотоциклет 90-100 коня мое си обелиш колената
  • 86 Анонимен

    15 4 Отговор
    Дачия започна да произвежда скъпи боклуци много отдавна със старта на 16 клапановият двигател, защото си повярваха че хората винаги ще избират тях. На всичкото отгоре започнаха да вдигат цената като за компенсация на това в автомобилите монтираха разни безсмислени глезотии без смисъл. Върхът на простотията беше 3 цилиндровият двигател който харчи масло като 1.2 16v. Следващият модел ще е с двигател от косачка с две турбини.
  • 87 незнайко

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "куку руку ку":

    Абсолютно сте прав. Това е голям БЪРКОЧ !!!
  • 88 РЕАЛИСТА

    10 5 Отговор
    ТРИЦИЛИНДРОВИ УМРЕЛИ СЕНОКОСАЧКИ НЕ КУПУВАМ

    Коментиран от #91

  • 89 Будала

    8 7 Отговор

    До коментар #62 от "Дфен":

    Я да видя дали съм разбрал правилно (щот съм глупав;) - купуваш горепосоченото недоразумение за 25-26000, караш го 2 години (30-40000км) и го продаваш за 22-24000?! Успех! Хахаха... Некой от двамата ни е не глупав, а направо тъп! Жокер, аз съм глупав! Хахаха ... И накрая сериозно: официалната световна статистика е, че колите (всички!) се обезценяват на 3-та година между 40 и 60%! 2000-3000 за 2 години?! Мда... Чети бе, чети.... Не е страшно!

    Коментиран от #98

  • 90 АВТОЕКСПЕРТ

    15 5 Отговор
    Румънска бракма използваща моралноостаряли двигатели ,технологии в комбинация с отвратетелна пасивна и активна безопасност ! Всеки който е виждал малко по сериозен удар с Дачия знае за какво говоря - купе изработено все едно от картон в случая долнопробна нисък клас ламарина огъваща се като хартия ! Най циничното от тяхна страна в конкретния случай е къде отиде ценовата им политика с която пробиха и която е в основата на марката ? 27000 - лева (ПОЧТИ 30 000 ) за Сандеро на Газ е БЕЗУМИЕ ! Безумие е и също базовата цена за 3 цилиндров мотор под 70кс ВЪШКА от 21000 лева ! А не много далеч беше времето ,когато ЛОГАН струваше 15000 лева а нова Лада под тези пари !

    Коментиран от #92

  • 91 требе стригане

    10 0 Отговор

    До коментар #88 от "РЕАЛИСТА":

    СКоро и Ес класите ще са такива.Няма как с нещо голямо да покриваш еко изисквания.
  • 92 Хе хе

    7 2 Отговор

    До коментар #90 от "АВТОЕКСПЕРТ":

    А чКията каква е да не е по-кола освен че струва повече?
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 И що да не си купя опел зафира на метан

    1 9 Отговор

    До коментар #5 от "Ачо":

    За 5 бона и на 14 години?а да зема тог кош?зафирката е много голема става за дичко ефтина обезценена на метан 5лв минаваш 100км ефтино и е сичко

    Коментиран от #95

  • 95 Много просто

    8 3 Отговор

    До коментар #94 от "И що да не си купя опел зафира на метан":

    Щото е втора ръка демек през ден си в сервиза
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Дфен

    8 1 Отговор

    До коментар #69 от "未来日記":

    Дачия на 300 000 не пипа масло от фиат казват гледай маслото защото няма даже лампа да те предупреди че е останала без масло
  • 98 Дфен

    4 3 Отговор

    До коментар #89 от "Будала":

    Голям гъзар си МБ нов 120 хил.лв на 3 година 50 хил.лв. И с мотор на дачия което е още добре. Очаквайте скоро с мотор от Geely на по-скоро цена верно си БУ ДАЛА

    Коментиран от #104

  • 99 В е л и к и я

    8 6 Отговор
    Няма лошо да си купуваш нова кола , но желаещите трябва да са наясно че от тук насетне след като и изтече гаранцията никой няма да им даде и пукнат цент за нея .. Не е като едно време с предишни модели на брандове , направете си добре сметката колко ще ви струва годишно возенето щото после е хвъргате , то и от вторични може нищо да ви не дадат .. и се молете да не се е разпаднала до края на гаранцията ...! Успех !
  • 100 Морски

    5 0 Отговор

    До коментар #69 от "未来日記":

    90%от автопарка е 2ра,ръка значи 90%луди купуват.
  • 101 Три бутала

    6 7 Отговор
    и един будала . Това моторче за сенокосачка трудно ще изкара повече от 100 000 километра . Еееех, къде останаха истинските корави мотори милионници от края на 20 век.

    Коментиран от #103

  • 102 Аууу

    3 6 Отговор
    Пе ски румнски боклук. като го запалиш тропат сединители твърда возия няма серво абе боклук.
  • 103 Немска мъка

    4 1 Отговор

    До коментар #101 от "Три бутала":

    Ти кво 5.0 v12 ли караш

  • 104 Будала

    2 1 Отговор

    До коментар #98 от "Дфен":

    Чети ти се каза, чети! Ръсиш простотия след простотия и сам се окачествяваш колко ти е празно междоушното пространство! На рено в мерцедес БЯХА единствено дизеловите малколитражни мотори в разни А-класи, лекотоварни цитани и т.н. талиги далеч от представата за премиум и още по далеч от 100000 лв цена като нови! И дори от тях мерцедес се отказаха! Що ли?! Хаха.... Дфен...Звучи като фен на некачественото, евтиното, имитацията....клошарска работа!

    Коментиран от #105

  • 105 Дфен

    0 1 Отговор

    До коментар #104 от "Будала":

    Затова бяха партньори 15 години защото общо правеха некачествени коли шемет небесен . Последния мотор 1.33-150 коня пак е общ и не е дизелов пак шемет

    Коментиран от #106

  • 106 Будала

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Дфен":

    Др@#$ък, занимавай децата пред блока с простотията си....

    Коментиран от #108

  • 107 Глупости

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "джамбаз кире":

    Глупости... Повече от 10 години имаме C1, 108 и Айго с 3-цилиндров мотор и повярвай ми, че е много надежден! Виждал съм подобни на над 350 000км при ПРАВИЛНА употреба, експлоатация и поддръжка.
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Шоп от СО

    4 0 Отговор
    Що толко хейтите Дачийката? Има хота дето си мечтаят да карат нова кола - благодарение на Дачия това е възможно. Има жени/ младежи дето грам не разбират от авто механика, защо им е някаква талига нов внос - та да ги дерат в сервизите и да губят ценно време и нерви? В заключение спрете да спорите каква е Дачията, а помислете ЗА КОГО е Дачията.
  • 110 Bulava

    1 1 Отговор
    Майко мила под капака като е отворен е пълен хаос как може такава инжинерна немърливост.И 3 цилиндъра двигател е излагация няма сила и тресе .И за тези пари няма да ви хареса сигурен съм.
  • 111 Ха.

    0 0 Отговор
    Какво искате от кола за три месечни заплати (12000паунда/евро)? Караш 5 години, изтича гаранцията. Ако е бъгава я хвърляш. Вземаш нова. Ако държи, караш колко издържи.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.