Двойно подсигуряване
Пазарът на суперавтомобили не посреща особено дружелюбно дебютантите. Марки като Koenigsegg и Pagani успяха да се наложат въпреки зловещата конкуренция в бранша, но те са по-скоро изключение от правилото, което ограничава живота на подобни компании до не повече от няколко години. Ето защо вестта за нов суперкар на фирма, чието име никой не е чувал, поражда основателно недоверие. Ръс Уикс, основател и шеф на Kepler Motors, обаче не се тревожи особено от мрачните перспективи. Човекът не е случаен играч. Фигурира в справочниците като единствения жив рекордьор с постижения над 200 мили/ч едновременно по суша и вода, пробвал се е в практически всички моторни спортове и се смята за един от най-тежко пристрастените към високите скорости представители на своето поколение. Ако се съди по безкрайната състезателна биография, публикувана на уебсайта му, разполага с предостатъчно знания и опит да подготви цивилен болид от най-висока класа, а за амбициите зад проекта MOTION и целевата клиентела говори красноречиво изборът на мястото за премиерата - десетия автосалон в Дубай.
Макар и само на книга, обявените технически параметри на новия суперкар потвърждават потенциала на бутиковия производител от Коста Меса, Калифорния. Налице са всички задължителни продукти за забъркването на елитна рецепта - шаси и мококок от въглеродни нишки, активна аеродинамика и окачване с компоненти от титан, седемстепенен трансаксъл с двоен съединител и керамични спирачки StopTech AeroRotors C3. Ключова характеристика и едновременно с това балсам за екологичната съвест обаче си остава комбинираното задвижване на колата, което в Kepler са окичили с гръмкото DPT (от Dual Powertrain Technology). Благодарение на нея MOTION не само може да разчита на мощност от цели 800 к.с., а и да се възползва от предимствата на двойното предаване. Модифициран V-образен шестак Ford EcoBoost с обем 3.5 литра и два турбокомпресора захранва с 550 коня задния мост, а електромотор с още 250 върти предните колела. Захранват го литиево-йонни батерии, а въртящият му момент се оползотворява доста по-ефективно благодарение на двустепенна автоматична трансмисия. Резултатът се измерва с ускорение до 100 км/ч “за по-малко от 2.5 секунди” и максимална скорост от “над 200 мили/ч” (321.8 км/ч). С подобни цифри Kepler Motors като нищо може да пласира планираната серия от 50 автомобила, първият от които трябва да бъде доставен на собственика в началото на 2011 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 MOTION
12:38 25.12.2009
2 fat
15:45 26.12.2009
3 МоСкВиЧ
23:15 26.12.2009
4 mackata656
01:21 02.01.2010
5 mackata656
01:25 02.01.2010
6 mackata656
01:28 02.01.2010
7 mackata656
01:36 02.01.2010
8 mercedesa
16:44 02.01.2010
9 mackata656
21:37 02.01.2010
10 mackata656
21:38 02.01.2010