Last news in Fakti

8 Февруари, 2022 16:07 7 867 11

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

  • alfa romeo-
  • alfa-
  • tonale-
  • stelvio

Вторият "джип" в гамата на италианците предлага три хибридни варианта

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили  - 1

След дълго чакане и рекламна кампания, която започна още през 2019 година, Alfa Romeo най-после представи вторият кросоувър в своята гама – Tonale. По-малкият брат на Stelvio дебютира преди броени минути онлайн и представи новата стратегия на италианците с първият електрифициран модел в историята на Alfa Romeo.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Визията на Tonale не се различава особено от тази на концепта, който видяхме преди две години с типичната за Alfa Romeo решетка в средата на предната част и броня с голям отвор под нея. Впечатление правят и два въздуховода от двете страни на бронята, които тепърва ще разберем дали са истински.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Цялостната линия на Tonale напомня много на тази на Stelvio, но с умалени размери. Дължината на новият „джип“ е 4.53 метра, височината е 1.4 метра и ширина от 1.84 метра. Светлините в задната част са със специфични графики, подобни на тези в предната, а двата стопа са разделени от кръглата емблема на Alfa Romeo.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Интериорът е нов за марката с променени форми в сравнение с Giulia и Stelvio. Пред водача откриваме дигитален километраж с няколко изгледа, волан със старт бутон в дясната му част, а в средата на таблото е поставен екран с диагонал от 10.25 инча, където работи инфотеймънт системата на италианците, заедно с интелигентният асистент на Amazon - Alexa. Впечатление правят и физическите бутони за климатика, които стават все по-редки в последно време.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Въпреки, че италианците винаги са се славили с дръзката визия на автомобилите си, то тук най-интересното се крие под капака, където plug-in хибридна конфигурация дебютира за марката с мощност от 275 конски сили и задвижване на четирите колела. Освен 1.3-литровият бензинов двигател, тази мощност се дължи и на електромотор, работещ в комбинация с 15.5кВч батерия, достатъчна за близо 60 км пробег само на ток в смесен цикъл. Трансмисията е автоматична с хидротрансформатор и 6 предавки, а ускорението до 100км/ч отнема 6.2 секунди.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Две други хибридни опции също са налични, те са със съответно 130 и 160 конски сили и разчитат на бензинов мотор с обем от 1.5 литра и 48-волтов електромотор, който добавя 20 конски сили при нужда. Тук предаването е единствено предно, а трансмисията е автоматична със 7 предавки и двоен съединител.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

За феновете на „чистите“ бензинови и дизелови двигатели има 1.6-литров дизел със 130 конски сили и предно предаване, както и 2.0-литров бензинов мотор с 256 конски сили, задвижване на четирите колела и 9 предавки.

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

Очаква се продажбите да започнат по-късно тази година с първи доставки през това лято в Европа, като цените ще станат ясни на по-късен етап.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    27 12 Отговор
    Това е кола а не недоразуменията на ФВ като Амарок забранени от Австралииските влясти за продажба поради производвтвени дефекти застрашаващи живота на пътниците.
  • 2 Димчи

    36 3 Отговор
    Супер е ……
  • 3 хаха

    13 40 Отговор
    след 4, 5 години ще дебютира в сервизите масово
  • 4 Бай Ганьо

    8 24 Отговор
    Нищо отличаващо се от редови японски или друг масов таралясник за СЪЖАЛЕНИЕ!!! Жалко, че са заложили на масовизацията и те вече!!! Няма го ДУХА и ВИЗИЯТА на АЛФИТЕ ОТ ЕДНО ВРЕМЕ!!!!
  • 5 jap

    34 3 Отговор
    По принцип съм доста предубеден спрямо италианските модели но не мога да скрия възхищението си от дизайна на повечето от тази марка.
  • 6 Глей ти

    12 1 Отговор
    В статията май са пропуснали да споменат, че чистите бензинов 256к.с. и дизелов 130к.с. двигатели са само за щатите и средния изток.
  • 7 така е

    9 9 Отговор
    СУВ/джип и хубав дизайн са несъвместими неща.Големите автодизайнери казват,че само седанът може да е красив автомобил и отговарящ на пропорциите, които човешкия мозък приема като приятни за гледане.Но масовото налагане на тези грозотии за съжаление изместват красивите форми при автомобилите.Последните Х5 Х7 на БМВ приличат на ван.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 макак така

    10 7 Отговор

    До коментар #7 от "така е":

    Ти го изкара че всички Ферари-та и Поршета са грозни коли по тая логика. Нещо не ми се връзва
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Дедо

    3 0 Отговор
    като всяка нова, е по-убава от всички дърти и употребявани таралясници
  • 11 Трифонов

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "така е":

    Купетата с две врати, приятелю, купетата с две врати. Не седаните. И даже не "купетата с четири врати". Няма как да е красиво нещо, дето, като го погледнеш отстрани, виждаш само едно нещо - врати!!! За СУВ-тата си прав. Това са всъщност комбита с увеличен клиренс. Демек по-грозни и от комбита. Но, като оставим настрани купетата с две врати, където единствено автомобилният дизайн би могъл да се разгърне в изкуство, седаните са на следващо място. Трудно, но биха могли да бъдат... ако не красиви, то поне приятни.