Last news in Fakti

28 Юли, 2013 10:15 59 299 121

Скандален краш тест на BMW 3er (E36)

  • bmw-
  • 3er-
  • e36-
  • euro ncap

 

Всички автомобилни производители са надпреварват да изтъкват своите достижения по отношение на безопасността. Всеки от тях има обаче и моменти, за които не желае да си спомня, като това с пълна сила важи и за немските премиум марки.
 
Сега ще спрем вниманието ви на един модел на BMW, който е доста популярен у нас. Става дума за третата серия на баварците в изпълнение E36 - един автомобил, който е хит за голяма част от младите хора у нас.
 
Именно BMW 3er (E36) е колата, която през 1997 година дава изключително слаб резултат на тестовете на Euro NCAP. Серията се произвежда в периода 1990 - 1998 година и след проведения краш тест се установява, че съвсем не е надеждна.
Баварската тройка получава само звезда и половина, като експертите от Euro NCAP излизат със заключението, че т.нар. кокпит на колата и по-конкретно неговата конструкция е изключително нестабилна и е заплаха за живота на пътуващите.
 
Резултатите от страничен удар не са по-обнадеждаващи и в крайна сметка E36 получава звезда и половина и само 10 точки. По същото време Volvo S40 получава от Euro NCAP четири звезди и цели 26 точки.
 

Цените на BMW 3er (E36) можете да видите ТУК.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Anna Mircheva

    6 19 Отговор
    Карайте си Волвата и не се занимавайте с истински коли. Като си купувах кола не питах колко звезди има на юроандкъп теста.

    Коментиран от #3, #14, #16

  • 2 Shmeker

    8 13 Отговор
    Тъй тъй ама не е баш тъй. Е36 излиза 91-ва година, а Волво S40 излиза 98-ма година.

    Значи S40 трябва да се сравнява с E46, a не с E36!!!! Не забравяйте, че Е39, което излиза 96-та година има 4 звезди, никоя кола по това време няма 4 звезди!

    Да не говорим за Мерцедес Е-клас, който чак 2001ва получава 4 звезди, а ауди А6 до 2003-та е с 3 звезди. Ауди А6 чак поколение C6 минава на повече от 3 звезди.

    Тая статия ми прилича на заяждане с БМВ, за сметка на Волво, причините си ги знаете вие.

    Коментиран от #4, #9, #12

  • 3 George Radkov

    11 9 Отговор

    До коментар #1 от "Anna Mircheva":

    Не мога да повярвам как нарече бмв истинска кола.... нищо, момиче си, разбираемо е.
  • 4 skier

    14 6 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Това са факти, колата е зле. Другите баварци са си ок но тази е зле, няма как да се оспори този факт. Да имат едно на ум келешите от Люлин, които дават газ до ламарината, точно на такива Е36-ци

    Коментиран от #25

  • 5 Товарно Корабче

    4 1 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=DOmrBEP26vo
    Приятели погледнете видеото на краш теста на бмв 7 серия която е произведена 87г. толкова добре е направена колата че сигуно повече от 5-6 звези може да получи за годините си ...
  • 6 Станимир Илиев

    11 8 Отговор
    Тази кола е пълен провал за мен от всякъде.
    Толкова грозен волан и табло няма дори в тико. Корите на вратите са супер паянтови, а седалките са едни тъъъъънички. Такова нещо не бих си купил никога. Собственици и фенове на Е36 да не считат за нужно да ми отговарят.
  • 7 Valentin Trifonov

    5 9 Отговор
    В БГ сега това е един от мн.добре продаваните коли от среден клас,за цена от 3000 лв. всеки по разумен (ч...) би си купил БМВ е36 а не Волво (каквото и да е било) има си много причини. и тези тестове са си просто тестове ,по нашите пътища почти няма значение какво караш ,защото при катастрофа с над 100 км/ч става страшно,така че карайте изправни автомобили и бъдете внимателни http://www.youtube.com/watch?v=7XVSo8ffREg http://www.youtube.com/watch?v=MnupjN_WJ9g , а какво ли ще стане ,ако се срещнат тези двете
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Росен Димитров

    14 5 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Само да ти кажа колега,че s40 се прави от 1995г и как няма да се заяждат с BMW като собствениците му с най дразнещи те типове.
  • 10 Dr. Dick

    3 10 Отговор
    Иначе по темата: колата много добре си се справя с краш-теста особено за годините, в които е произведена. Купето се запазва цяло, за рзлика от някои боклуци като този: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA[/youtube]

    Коментиран от #11

  • 11 skier

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "Dr. Dick":

    Добре се справя, само дето от 10 коли е на предпоследно място, като под Е36 остава само Ситроена. Пълен Лаик си. Прочети малко повече преди да се изказваш
  • 12 Александър Винчев

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Теста е правен 1997 година, 2 години след като S40 е на пазара, а защо BMW не са си обновили модела цели 8 години, не знам...

    Коментиран от #15

  • 13 Petar Simeonov

    6 8 Отговор
    Рено ЕСПЕЙС се представя идеално на краш теста за годините си. Защо всички не си купите АВТОБУСИ?
    Колата си е издънка... всеки който кара и разбира от БМВ-та си го знае. Обаче пак е по-добра от всеки ГОЛФ и Опел произвеждан в същите години. Защото макар, че си има недостатъци съвсем не е толкова лоша. Волвото е скучно, вози по-лошо с по-скъпи части е (не знам защо) и харчи стабилно. Освен това никак не е толкова надеждно колкото се опитват да го изкарат собствениците му.

    Коментиран от #17, #44

  • 14 Стар Българин

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "Anna Mircheva":

    ХАьаьаАХАХха, смях в залата! У Варна им викаме циганските БМВ-та. Цялата циганска махала е пълна с такива. Ти, госпожичке си от ония пичове и п...ки, които са назубрили една марка, която се счита от тях за най-най , щот нали БМВ карали богатите чичковци. Всъщност нищо не разбирате! Всички говорите едно и също, като развалено радио. "МНОГО ГОЛЕМИ РАЗБИРАЧИ СТЕ!"

    Коментиран от #27

  • 15 Petar Simeonov

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "Александър Винчев":

    Факт е обаче, че следващия модел е доста по-добър.
  • 16 Димитър Иванчев

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Anna Mircheva":

    Малко факти:
    1. s40 e първата, кола постигнала 4 звезди, както е според официалната история на euncap
    2. е39 може да излиза 96, но краштеста е правен 1998, след като бмв добавят странични въздушни възглавници за главата и странични въздушни възглавници отзад.
    3. s40 получава 4 звезди през 97 без да има странични въздушни възглавници за глава и странични отзад, освен това няма въздушна възглавница за пасажера. Тези неща стават серийни за Волво-то чак след фейслифта от 2000.
    4. Дори при това съотношение бмв то има 25, а волвото 26 точки. Като едното е луксозна кола от средния клас, а другото най-евтиното и малко Волво на пазара и за да са равни нещата би трябвало да сравняваме със S60
    5. Прав си че не е коректно е36 да се сравнява с s40. Нека го сравним с Пежо 306. Пежо - 3 звезди и 18 точки, срещу звезда и половина и 10 точки.

    Специално за др.Дик
    6. Хондата има две звезди и 18 точки - т.е. по-добра е от БМВ, освен нея по-добре се представят А4, C класата, laguna и всяка друга кола от началото на 90те тествана от EUNCAP.
    7. През 2008 има нова издънка този път с 5 цата - виж тук и тук
    8. Никой който си купува БМВ не се интересува от сигурността на колата.

    Коментиран от #19

  • 17 Stefan Dimitrov

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Petar Simeonov":

    pi4 ti si lud 4estno golf 2-kata e mn po zdrava ot bmw taka 4e ne mi govori na men vijdal sum kakvi li ne nagunati lamarini i ne govori 4e espeisa bil po dobur 6tot e ot plastmasa pove4eto po nego

    Коментиран от #18, #45

  • 18 Petar Simeonov

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Stefan Dimitrov":

    И аз съм имал 2-ка. Да си жив и здрав да си я караш и дано не се удряш с нея... Само че тук говорим за кола която е аналогична година а това не е голф 2-ка а 3-ка. Освен това са малко хората, които гледат КРАШ тестовете преди да си купят даден модел.
    Иначе следващата 3-ка се справя много по-добре на въпросните тестове.
    http://www.youtube.com/watch?v=JNvrpA6mlSo
    А ето го и волвото http://www.youtube.com/watch?v=V5ybi9quH2w
  • 19 Димитър Иванчев

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Димитър Иванчев":

    Да внеса малко уточнения
    1. Коментарът ми беше на сочен към шмекер т.е. коментар №2, а не №1. Не знам как се е объркало.
    2.Всъщност бмвто не е най-зле представилият се автомобил от началото на 90те.

    При тестовете преди 2000 година има общо 8 коли с една звезда, всички (включително fiat seicento) имат повече точки от бмв-то. Най-зле представилият се автомобил обаче е Ситроен Ксантиа - има 9 точки срещу 10 на бмв.
  • 20 Николай Христов

    2 7 Отговор
    Абе вие нормални ли сте....
    1. BMW е кола за истински шофиори, Волво за улегнали чичковци.
    2. АБСОЛЮТНО НИКОГА не разчитайте на еърбеци, колани, колко звезди имала колата и тем подобни глупости, бъдете винаги внимателни, толерантни на пътя и карайте премерено и със мисъл !!! Също така си поддържайте автомобилите и винаги със хубави гуми подходящи за сезона !!!

    3. ИЗБИИТЕ СИ ОТ ГЛАВИТЕ че като карате "сигурен" автомобил ви е позволено да не сте толкова концентрирани и да си позволите грешка НЕ ВИ Е ПОЗВОЛЕНО !!!

    Коментиран от #23

  • 21 ДАН ДАН

    7 1 Отговор
    аз карам SUV с доста асистиращи системи постоянно 4 по 4 и т. н. никито под мен е прав че въпреки напредъка на техниката трябва да се ВНИМАВА. НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН ЗА BMW Е КОЛА ЗА ИСТИСКИ ШОФЬОРИ 90 % СА ТРОШКИ ОТ ТАЗА МАРКА В БГ.
  • 22 Valentin Georgiev

    9 1 Отговор
    Toзи модел на БМВ няма нищо общо с предишната тройка тук е спестено от абсолютно всички страни,казвам го от личен опит. През 1997 имах такава кола тогава беше 5 годишна първо се разлепиха тапицериите на вратите,след това увисна тавана,седалките бяха направени от плат, който наподобяваше тоалетна хартия при докосване а и на здравина ,по-таблото копчета скърцаха, изкачаха същите на стъклоповдигачите отделно от това дадох една шапка пари за климатроника който тотално се побъркваше и правеше каквото си поиска далеч това не беше всичко ,но спирам до тук защото мога да пиша много а ми омръзна ,пиша всичко това за 16 годишните ,които сега се сдобиват с подобно возило за 1000 лв. и карат като безсмъртни застрашавайки безценният живот и на останалите участници в движението лъжейки се в собствените си убеждения ,че карат страхотен автомобил ,но той и като нов не беше такъв а какво остава за сега след 20 години купчина ламарини, затова първо мислете после спортувайте по-улиците решавайки ,че сте Шумахер или Райконен или който и да било те го правят на пистите не по -улиците !!!!!!!!
  • 23 Христо Шуманов

    9 4 Отговор

    До коментар #20 от "Николай Христов":

    (М_SUX)
    Не съм очаквал, че ще има толкова негативни коментари, като видях статията очаквах бмв маниаците да се развихрят - е явно не всички са джигити с Е36ци.
    Някой като ми каже, че бмв е за карачи и почва да ми се ходи до тоалетна по голяма нужда.
    Като валне малко дъжд или сняг и ми карате с 50 и рейсовете ви минават ама иначе сте карачи.... пътя, Самоков - София щом завали винаги има по 2 катастрофи и главно от расата на "карачите". Не съм против задното предаване дори аз карам със задно, но да ми говорите тука глупости, не мога да ви слушам. Поне тия от БМВ като ви пускат опасни коли, да се бяха погрижили малко и за здравето ви.

    Коментиран от #26

  • 24 Валентин Трифонов

    3 11 Отговор
    поредните смешни истории , извода какъв е ?????- много мразещи БМВ хахахахаахах ,аз получих -9 ,хахахаах и - 109 да получа сещате се че ма б..... к...... ,аз си имам БМВ Е36 320 м купе и съм си супер доволен и Волво няма да карам

    Коментиран от #37

  • 25 Shmeker

    4 5 Отговор

    До коментар #4 от "skier":

    Никой не оспорва факта, просто сравнението е тъпо. Трябва да се сравняват модели създадени по едно и също време, не 7-8 години преди това.

    По тая логика що не написаха статия за E39 и неговите 4 звезди още през 96 година и да видим колко са били колите с 4 звезди по онова време, ами пишат статия за стар модел БМВ, в края на моделиния си живот и го сравняват с Волво в началото на моделния си живот???? Или не може да схванеш за какво се оплаквам?
  • 26 Dimitar Rupanov

    10 2 Отговор

    До коментар #23 от "Христо Шуманов":

    Сигурно е най-коментираната марка в България. Пише ли някой БМВ и се почва една... Караш със задно, а говориш глупости. Защо не кажете, че голяма част карат бмв със летни гуми през зимата, а останалите със втора употреба. Затова и стават катастрофи и се кара бавно. А не защото колата е БМВ. И аз имам Бмв и не съм закъсвал зимно време! Или моето е специална версия. И на пътя съм виждал много коли да карат бавно зимно време, не е геройство да бързаш. Колата виновна, чета и се смея...

    Коментиран от #28, #30

  • 27 Станимир Илиев

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Стар Българин":

    Каза ли го! Само че никога няма да те разбере, щото и е толкова сивото вещество. бмв си е бмв, мерцедес си е мерцедес, мерцедес и всички останали - стига клишета вече, аз с тия марки се занимавам всекидневно и понякога се учудвам колко тъпи решения има при някой коли, направете малко ремонти и ще го осъзнаете и вие. А колко били здрави... това също съм проверил дали е достоверно. По-здрави от форд ескорт, опел астра и т.н но в никакъв случай нещо повече от КОЛИТЕ. Няма да споменавам кои марки намирам за КОЛИ, че ще стане един спор с БМВистите.
  • 28 Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Dimitar Rupanov":

    Ще се съглася с теб. Освен това с блокаж и хубави гуми не е никава драма зимата, напротив много приятно се кара. Само дълбоките коловози са проблем
  • 30 Христо Шуманов

    9 0 Отговор

    До коментар #26 от "Dimitar Rupanov":

    Казвам просто, че "карачите" (вече така ще им викам) ще мине покрай мене със 100-120 в завоя ще ме накара да натискам спирачка за да не ми тежи на съвестта.... а на връщане като падне малко дъжд и стават по-ниски от тревата. А ще ми обясниш ли какъв е тоя човек дето си дава последните парички за Бмв и после няма пари да си смени гумите, да си сипе бензин.... обаче напира да кара БМВ..... има една точна дума и се казва КОМПЛЕКСАРЩИНА.
  • 31 Easy ryder

    5 4 Отговор
    О ужас,мечтата на българския цървул Е36 се оказва опасна за живота.
    Това отдавна се знае,но е ясно на хората,които разбират от автомобили и се интересуват.
    Много глупаци не са между живите именно защото повярваха в мита за баварските бараки.
    Четете момчета и не само рекламни материали на БМВ за да не се изненадвате лошо.

    Коментиран от #33, #35, #36, #39, #40

  • 32 Валентин Трифонов

    1 5 Отговор
    анти рекламка направи някой, , само интриганти в таз държавица се завъдиха
  • 33 mtlb

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Easy ryder":

    Хахаха евала за кометара!
  • 34 Валентин Трифонов

    1 3 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=HO2cQAfoCsc
  • 35 Валентин Трифонов

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "Easy ryder":

    i kakvo kara ne curvula????????????????????
  • 36 Dr. Dick

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "Easy ryder":

    Да, бе верно! Какво кара не-цървула? Ако караш Е36 автоматически ставаш цървул. А какво трябва да караш, за да може човек да се определи като разумен и свестен?

    Коментиран от #43, #72

  • 37 Росен Димитров

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "Валентин Трифонов":

    А бе бате какво това 320M cupe ,че не мога да се сетя? модела не е ли М3 или забравих ,че от фирмата BMW всички с М даже и 316,ей това беемвистите сте луди хора направо беемвист си е чиста диагноза.
  • 38 Таня Сталева

    4 6 Отговор
    Виждал съм коли с много по големи смачквания.За мен тази се държи добре,да не забравяме,че има 5-та и 7-ма серия.
  • 39 Dr. Dick

    4 6 Отговор

    До коментар #31 от "Easy ryder":

    От много марки (вкл и японски) има келеши. Например, една от най-масово изпозваните резачки по българските пътища, карана предимно от кешчета със свлечени дънки и рапЕрски шапки, гледащи лошо с ръка (обиколката, на която е около 16 см) на спортния волан "МОМО" или "SPARCO", гърне за драгстер (нищо, че е 1.3 или в най-лошия случай 1.6), е именно Хонда Сивик от 90-те години, която толкова много впечатлява, че оборотомера и е до 9000, че можеш настръхнеш само от мисълта, колко к.с. дава това отгоре. Въпросната хонда, както е упоменато в youtube е deathtrap или иначе казано капан на смъртта, ако не дай си Боже се удари в нещо. Сами преценете: http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA
    Истината е, че през 90-те не се е държало на сигурността на колите, така както се държи сега. Сетихте се да изнамерите клипче за кола от преди 20 години и да направите сензация.

    Само че има една "малка" разлика от преди и сега. Така както се провалят днешно време японските коли на краш тестовете (говорим за пълен провал), никоя немска не може да стигне до там. Не казвам, че всички японски коли се провалят. Повечето си се справят добре. Визирам последната Тойота RAV4, за която има статия преди 2-3 седмици и тази нова Тойота Camry от 2012 година: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ByPAhoeU6UQ&t=83

    Коментиран от #41, #46, #47, #48

  • 40 Dr. Dick

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Easy ryder":

    От много марки (вкл и японски) има келеши. Например, една от най-масово изпозваните резачки по българските пътища, карана предимно от кешчета със свлечени дънки и рапЕрски шапки, гледащи лошо с ръка (обиколката, на която е около 16 см) на спортния волан "МОМО" или "SPARCO", гърне за драгстер (нищо, че е 1.3 или в най-лошия случай 1.6), е именно Хонда Сивик от 90-те години, която толкова много впечатлява, че оборотомера и е до 9000, че можеш настръхнеш само от мисълта, колко к.с. дава това отгоре. Въпросната хонда, както е упоменато в youtube е deathtrap или иначе казано капан на смъртта, ако не дай си Боже се удари в нещо. Сами преценете: http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA
    Истината е, че през 90-те не се е държало на сигурността на колите, така както се държи сега. Сетихте се да изнамерите клипче за кола от преди 20 години и да направите сензация.

    Само че има една "малка" разлика от преди и сега. Така както се провалят днешно време японските коли на краш тестовете (говорим за пълен провал), никоя немска не може да стигне до там. Не казвам, че всички японски коли се провалят. Повечето си се справят добре. Визирам последната Тойота RAV4, за която има статия преди 2-3 седмици и тази нова Тойота Camry от 2012 година: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ByPAhoeU6UQ&t=83

    Коментиран от #42

  • 41 Христо Шуманов

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Dr. Dick":

    Имам 2 тежки катастрофи и слава богу всичко се размина със смачкани ламарани , като вината и за 2те не е била моя, първо се вряза една ибиза в мене, после се вряза фиат темпра... Ц класата ми не мръдна, докато другите 2 коли се бракуваха, в едната катастрофа и педалите се прибраха за да не ми затиснат краката. Това дето казваш, че не са държали през 90те години на сигурността е малко съмнителено.
  • 42 nevermind

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "Dr. Dick":

    Докторе, вече няколко пъти е писано, че е36 е най-зле, включително сравнено с въпросната Хонда, освен това също по-долу ти беше посочено, че през 2008 бмв отново е последно в класация по сигурност - значи им се случва да се дънят като на всички.

    Е36 просто не е сигурна кола, дори сравнена със Сивик-а и други коли от същото време, когато "не се е държало на сигурността". И е важно да се знае особено, когато изглежда, че в голям процент от случаите това е първата кола за младите шофьори в България.

    Списание форбс класира БМВ като най-престижна марка сред автомобилите - за съжаление това освен всичко друго означава, че "за 60% от потребителите, покупката е заради имиджа на марката, а не заради качествата на продукта". Хубаво е от време на време да се стъпва на земята.
  • 43 Easy ryder

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Dr. Dick":

    Ами ако прочетеш статията може да видиш,че "не цървула" кара например Волво.Има и други марки,които се купуват от хората заради здравина и надеждност,а не заради някакъв псевдо имидж и келешлък.
  • 44 iiiiiii!!!!!!!!

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Petar Simeonov":

    Ти въобще не си се качвал на БМВ за да кажеш , че има по-добра возия от която и да е марка.
  • 45 iiiiiii!!!!!!!!

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Stefan Dimitrov":

    Не е важна пластмасата или ламарината . Важни са вътрешните брони...
  • 46 Easy ryder

    4 6 Отговор

    До коментар #39 от "Dr. Dick":

    Не знам защо точно Хонда Сивик даваш за пример.Единствения конкурент на Е36 по простотии на пътя може да бъде Голф в някой известни негови версии.Хонда се среща много по рядко и профила на хората които я ползват е тотално различен от тези с БМВ.
    Авто ентусиастите не само в България ползват Хонда заради чисто технически качества като здрав лек,мощен мотор,леко купе и добро окачванеСъщото може да се каже и за Супра и Скайлайн например.За тях не е важен имиджа както при БМВ.Ползвателите на БМВ се интересуват предимно от евтина показност.

    Що се отнася до сигурност Хонда се оказва по добра от БМВ на същия тест за който говориш че Тойота се е провалила.
    Явно за БМв е традиция да има проблеми на такива тестове.
  • 47 Easy ryder

    3 4 Отговор

    До коментар #39 от "Dr. Dick":

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=458

    Това е за БМВ3 2013 година.Представянето е слабо.

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=757

    Това е за Акорд 2013 и е отлично.

    Ето ти и за Сивик който бил "death trap''.
    Има доста по добри показатели от БМВ също.
    А не забравяй че е два пъти по евтин.

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=300
  • 48 Easy ryder

    3 4 Отговор

    До коментар #39 от "Dr. Dick":

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=459

    Я виж и тук петиците 2008-ма 2010-та имат сериозен проблем при страничен удар.

    А това се води кола от луксозния сегмент и струва много пари.Когато купуваш такава кола очакваш всичко по сигурността да е перфектно. Както е при Волво и Акура да кажем.

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=436

    Коментиран от #52, #53

  • 49 триста итридесети

    7 5 Отговор
    Искам да направят краш тест на хонда сивик 1.6 с Е36 325 -- да ги засилят на по стотина км/ч и да ги ударят челно, та тогава да ги питам жапан паурр коя е по-сигурна

    Коментиран от #54, #55, #58

  • 50 Бай Радо Рома

    1 1 Отговор
    www.euroncap.com - истината лъсва
  • 51 Виктор Христов

    1 4 Отговор
    само VOLVO
  • 52 Dr. Dick

    3 2 Отговор

    До коментар #48 от "Easy ryder":

    А тук нещата са още по-зле със страничния удар, направо оценка Poor са им дали. Голяма издънка. И в двата случая става въпрос за оборудване без странични въздушни възглавници. От което става ясно, че при равни условия пасивната сигурност в едно бмв е на по-високо ниво, отколкото в хонда.
    А тук:
    http://www.euroncap.com/results/honda/accord/2009/351.aspx

    http://www.euroncap.com/results/bmw/3_series/476.aspx

    Съжалявам, ама 95% все ми се виждат повече от 86 ;)

    Както и 35 е повече от 33:

    http://www.euroncap.com/tests/lexus_is_2006/271.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx

    Явно проблемът с изоставането остава за Якудза.

    А пък няма да говоря за кола като Е46:
    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=16&seriesid=458

    сравнена с Хонда, която се води от същия клас и същите години: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=91&seriesid=757

    Коментиран от #59, #61

  • 53 Dr. Dick

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "Easy ryder":

    За пасивната сигурност при този крайно злощастен страничен удар става въпрос: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=300&seriesId=757

    Коментиран от #56, #57

  • 54 дидо

    5 2 Отговор

    До коментар #49 от "триста итридесети":

    Дали е 325 или 316 няма значение ....хората ти казват че кокпита е един и същ......Така , че примера ти издиша !

    Коментиран от #71

  • 55 Easy ryder

    4 3 Отговор

    До коментар #49 от "триста итридесети":

    Абе ти можеш ли да четеш?някъде да пише в статията ?
    БМВ Е36 е супер зле от всички тествани коли по това време е на дъното.
    Истината боли но това са фактите така че внимавай с твоя кош колко бързо караш защото шанса ти за оцеляване не е много голям при удар.
  • 56 Easy ryder

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Dr. Dick":

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=866&seriesId=757

    Да ето точно за това става въпрос.Хонда Акорд,която по принцип е от класа на БМВ 3 е по сигурна от 5 серия.

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=831&seriesId=459
  • 57 Easy ryder

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Dr. Dick":

    А тук виж и за Тойота която много плюеш.Направо разбива на пух и прах баварците по сигурност.

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=686&seriesId=291

    хайде да не търся и други ,че съвсем ще се отчаяш от баварските бараки.
  • 58 Easy ryder

    2 4 Отговор

    До коментар #49 от "триста итридесети":

    Абе ти можеш ли да четеш?някъде да пише в статията "хонда със скандален краш тест"?
    БМВ Е36 е супер зле от всички тествани коли по това време е на дъното.
    Истината боли но това са фактите така че внимавай с твоя кош колко бързо караш защото шанса ти за оцеляване не е много голям при удар.
  • 59 Easy ryder

    2 4 Отговор

    До коментар #52 от "Dr. Dick":

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=166&seriesid=757

    Ето това ти е сравнението за Е46 не ми сравнявай стари хонди с по нови БМВ та.

    Коментиран от #60

  • 60 Dr. Dick

    4 4 Отговор

    До коментар #59 от "Easy ryder":

    По-скоро в отчаянието си се опитваш да кажеш на черното бяло.
    Производството на Е46 започва края на 98-ма година, а не 2003-2004-та! Такъв Сивик 2000-2001 няма!

    А по другия въпрос - ти пак искаш да кажеш на черното бяло?! Както реши, че Хонда Сивик, която се смачка като консерва на паздер се справила по-добре от Е36, на която купето й поне остана цяло сега се опитваш да кажеш, че това:
    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=300&seriesId=757

    е по-добре от това:
    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=831&seriesId=459

    С други думи искаш да кажеш, че "Marginal" е по-зле от "POOR"?! Е тва, ако не е да кажеш на черното бяло. Типично за почитател на японски автомобили. По-същия начин (чрез лъжи, измами и плагиатство) якудзите се опитват да се набутат в А група без топка.
    И като за финал можеш да видиш видео, което показва какво се случва в реални условия с японските ламарини, които се взимат от същото място от където и тия за Кока Кола. Видеото се казва Worst Crash Test Compilation, където познай колко пъти се среща марката Honda

    Коментиран от #62

  • 61 Easy ryder

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Dr. Dick":

    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/honda_civic_1998/35.aspx

    Ей това ти е сравнението.Сивик от същите години по нисък клас от тройката е по сигурен.А за следващия Е46 Акорд 2000 е с 4 звезди както него.Така че БМВ не блести с кой знае каква сигурност. А да не говорим ако сравняваме с Волво там баварците са просто смешни.

    Ей това ти е по темата не да ми търсиш RAV 4 че при 25% отпред е зле както и тройката на БМВ от същата година.Това го знаем.
  • 62 Easy ryder

    2 4 Отговор

    До коментар #60 от "Dr. Dick":

    Отчаян си ти.Що не коментираш за тойотата сравнена с БМВ.Нали била зле.На кое казвам черно?Хонда от едно и също поколение е по здрава от БМВ какви глупости ми говориш?

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1675&seriesid=458

    Marginal BMW.

    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1734&seriesid=757

    good Honda

    айде кажи сега на черното бяло.

    Коментиран от #63

  • 63 Dr. Dick

    4 3 Отговор

    До коментар #62 от "Easy ryder":

    Заповядай: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1671&seriesid=759
    Това е "премиум" конкурента на бмв.
    И тук също:
    http://www.euroncap.com/results/bmw/3_series/476.aspx
    http://www.euroncap.com/results/honda/accord/2009/351.aspx

    Можеш да видиш щетите по така наречения dummy. Колко зелено и колко жълто вижаш при тройката и при Акорд?

    Коментиран от #65

  • 64 Dr. Dick

    5 4 Отговор
    Времето ми да се занимавам с глупости изтече.
    Виждам, че почти под всяка тема влизаш в спор с линкове, което пак ми говори, че разполагаш с доста свободно време, а пък което от своя страна ми говори, че е време да спреш да седиш пред компютъра по цял ден и да натрупаш малко истински не-виртуален опит Хайде чао от мен

    Коментиран от #66, #67

  • 65 Easy ryder

    2 6 Отговор

    До коментар #63 от "Dr. Dick":

    Първо двете коли имат 5 звезди по теста.

    Второ не ми сравнявай по стара Акура с по ново БМВ.

    Коментирай Акорд и БМВ 3 от една и съща генерация.Давай нали БМв то било много здраво трябва значи категорично да е по добре от хондата.
    Май не ти хареса резултата и взе да се ровиш някъде няма ли да намериш по стара Хонда по зле от БМВ то.Ам даже и старата е поне на нивото на по ново БМВ.
    Кофти резултат за баварците които уж били лидери.
  • 66 Владислав Димитров

    3 2 Отговор

    До коментар #64 от "Dr. Dick":

    Браво докторе ! Е те тоя коментар ти е най- точен.
  • 67 Easy ryder

    1 5 Отговор

    До коментар #64 от "Dr. Dick":

    Ти освен глупости друго не каза.Сравняваш БМВ 2012 с Хонда 2009 и откриваш,че и двете са с 5 звезди.Гениално направо.А за моя опит не бери грижа доста по голям е от твоя и отдавна съм развенчал мита БМВ.
    Ако се потрудиш малко и пробваш и други неща може и ти да успееш.Все пак ти дадох няколко жокера.Почети малко,хората за такива като теб са ги правили тестовете да не си чупите главите.
  • 68 طلا شکوه

    0 6 Отговор
    az vinagi sam go kazval che bmw stavat samo da proizvejdat kolela ili samoleti za koli nestavat osven za dizaina po tiah
  • 69 Branimir Balchev

    4 1 Отговор
    Ае Easy ryder ти не роботиш ли нещо, че ми писна след толкова време пак да ти чета глупостите.
  • 70 Тодор Димитров

    3 4 Отговор
    Статията въобще не ме учудва .... Тия тройки са пълна боза !!!
  • 71 триста итридесети

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "дидо":

    по-тежката кола е по-сигурна, не само кокпита ами всичко има значение,
    предполагам че ЗИЛ 130 ще покаже отчайващи краш тестове, значи да сивика е по-сигурен от него нали? :) :) ;)

    Коментиран от #83

  • 72 Eitoz Eituka

    2 5 Отговор

    До коментар #36 от "Dr. Dick":

    AUDI ;)
  • 73 Vladislav Qkov

    4 3 Отговор
    e 36 ne bila zdrava ..... tva edna ot nai zdravite troiki ako e bilo kat pi6i e naimalo da se proizvejdat 10godini ....

    Коментиран от #78

  • 74 Easy ryder

    0 4 Отговор
    "Баварската тройка получава само звезда и половина, като експертите от Euro NCAP излизат със заключението, че т.нар. кокпит на колата и по-конкретно неговата конструкция е изключително нестабилна и е заплаха за живота на пътуващите."

    Това са фактите ако нечий зомбиран мозък не ги възприема си е негов проблем.

    Коментиран от #77

  • 75 Vladislav Qkov

    2 2 Отговор
    bmw be6e izbrano za nai avtoriten avtobil taka4e nima ko da sporim iasno koi e avtobila a kolkoto do sigornosta nemcite sa go izmislisli dostat4no zdravo a tia ot euro ncap da si testvat tam tehnite si parodi na koli da ne davat ocenka na giganta BMW

    Коментиран от #79

  • 76 Vladislav Qkov

    2 2 Отговор
    ima edin bog na nebeto i edna kola na 6oseto bmw
  • 77 Владислав Димитров

    2 2 Отговор

    До коментар #74 от "Easy ryder":

    Ако нечий зомбиран мозък...мале , мале )) Аз така като чета твоите коментари по тая статия ( и не само по тая) по зомбиран хейтърски мозък от твоя , едва ли ще се намери на тоя форум ! Егаси сайдера !
  • 78 D0kT0pA

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "Vladislav Qkov":

    Ааа МНОГО ме кефиш колко си селски пич :))))) А относно темата не мога да разбера какво има да се спори??? Хората са си го показали... От там нататък не мисля че има какво повече да се коментира... За Хонда маняците и БМВистите само мога да кажа да не се женят за една марка, ами да покарат и да си поразширят кръгозора, защото съм минал през доста фирми и националности и всички имат предимства и недостатъци. Хората не сме роботи и всеки има някакви предпочитания за дизайн, мощност, надеждност, концепция. С времето нуждите ни се променят и съответно, ако някой БМВист се нуждае от ван защото има семейство - губи, също както някой съвременен хондаджия който желае автомобил за събота и неделя да го изкара из планината - или купува С2000 или губи и той! Ама както и да е... Любопитно ми е дали тема за случващото се в България в момента ще събере такъв рейтинг? (НЕ мисля... или поне вместо роял пред парламента трябваше да сложат някое е36 и сивик 6-та генерация да се посъберем и да поспорим...)
  • 79 D0kT0pA

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Vladislav Qkov":

    Пич, на хора като теб с отрицателно IQ не са им необходими звезди от н-кап... Стига ти да можеш да оперираш с един вестибуларен апарат и до там... (ако искаш да ме разбереш можеш да копираш коментара ми в един световен сайт/търсачка, който за жалост не мога да потвърдя, че може да го преведе на твоя роден език...)
  • 80 7777

    1 2 Отговор
    Аналога на Bmw 3-та серия по онова време - Volvo 850(след това S70, V70), който тежи 1.9 тона, и е правено със замисъл, както за безопасност така и за екстремно каране ( 2.5 Т5 240 к.с), а зимата не е проблем както е при Bmw. Така че всеки да си знае к'во кара.
  • 81 Vladislav Qkov

    2 1 Отговор
    bmw mom4eta si4ko drugo se prai po trud i tehnika
  • 82 Vladislav Qkov

    2 1 Отговор
    volvo da hodi da si priam kamioni ne koli v tva po gi biva
  • 83 дидо

    3 2 Отговор

    До коментар #71 от "триста итридесети":

    По твоята логика ако напълниш багажника с тежести автомобила ти ще стане по-безопасен ли ?
    Това е нелепо и глупаво !
    Ще пострадаш още повече тъй като увеличаваш масата и от там енергията на удара , което при лошо обезопасен автомобил (като БМВ Е36 ) ще доведе до още по големи поражения

    Коментиран от #84

  • 84 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "дидо":

    става! само дето ще преместя тежестите отпред във вид на броня, естествено за баланс ще има навсякъде, вземи две детски колички едната да е два пъти по-тежка от другата, засили ги с еднаква скорост една срещу друга и наблюдавай, сивика 1.4, 1.6 около тон даже по-малко, 325 - над 1.4 тона - без тежести
  • 85 дидо

    0 3 Отговор
    Абе ...човек ...слушай сега !
    325 и 316 са един и същ автомобил с разлики в двигателя и минимални разлики в другите системи , които не са съществени и не водят до по- голяма безопасност. Това , че е с някое друго кило в повече не го прави по безопасен , затова хората ти говорят за "ниво на безопасност на Е36".... и не ги разделят на подгрупи . На 318, 318 , 320 и 325...и т.н.
    И не се кефи какво щяло да стане ако се ударят със Сивика , защото това е малко вероятно ами гледай последствията за БМВ-то при удар със статична преграда колко са трагични !

    Коментиран от #86

  • 86 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "дидо":

    когато масата е по-голяма, енергията е повече, от там метала поема по-тежък удар отколкото при по-лекия, --- да не би ламарината на бмв-то да по-тънка или вратата като цяло, точно обратно - нали това е една от причините вътре да е по-тясна тройката -- вратите и са по-дебели, но когато тежиш половин път повече - енергията е половин път повече, хондите са с такава нежна ламарина, олекотени, енергията е много по-малка,
    сигурно баба волга и тя ще се провали на тестовете, но повярвай че е по-сигурна от сивика при удар с него

    Коментиран от #87, #88, #91

  • 87 сасаа

    0 1 Отговор

    До коментар #86 от "триста итридесети":

    Тоя па...хаха. Ламарините каква част от удара поемат бре? те са само за оптекаемост и естетика! Я погледни тест на челен сблъсък между танка волво 940 и пластмасовата играчка рено модус. Кой кого мачка според тебе?
  • 88 сасаа

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "триста итридесети":

    http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
  • 89 Vladislav Qkov

    1 1 Отговор
    udarihsme predi vreme s honda sivik ima nema s 40kilometra padnai cialata prednica pa ako se blusne sivik s bmw sigorno hondata 6a stane kub4e

    Коментиран от #90, #92

  • 90 Енцо Енцо

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "Vladislav Qkov":

    С каква скорост мислиш че го блъскат това бмв? Със 100- 200- 300?
  • 91 nevermind

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "триста итридесети":

    По принцип по-голямата маса е предимство при удар - т.е. ако се сблъскат по-тежка и по-лека кола, повечето щети ще са върху по-леката, но има и други фактори. Както е видно от по-долното видео съвременна кола с достатъчно усилена конструкция би съхранила пътниците по-добре от стара кола, която разчита само на ламарините си или е с по-слаба конструкция, дори и ако старата е по-тежка.

    Разбира се разликата в теглото трябва да е в определени граници. В случая с Модуса и Волвото разликата е 850 кг или 1135 кг срещу 1985 кг в полза на шведа, за това и Модуса отскача така. Което си е много сериозно - от EUNCAP препоръчват да се сравняват коли с разлика +-150 кг

    Освен това други изключения, при които теглото не е от значение са удар отстрани и преобръщане, като във втория случай теглото не само, че не ви помага, но може и да навреди.

  • 92 nevermind

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "Vladislav Qkov":

    Зависи от Хондата, зависи и от Бмв-то.

    Е36 като тегло варира от 1140 до 1560 кг ако е М3 кабриолет. Защо кабриото е най-тежко не съм наясно, но предполагам, че системите за автоматично вдигане и сваляне на покрива тежат.

    Тестваният от EUNCAP Сивик от същия период, варира от 1030 до 1195 кг.

    Извод: ако Хондата се удари челно с е36, което е в рамките на около 150 кг от теглото й, ще е по-добре да сте Хондата. Дебелината на вратите както е видно от тестовете няма да е от значение.

    Коментиран от #94

  • 93 Vladislav Qkov

    1 1 Отговор
    ne6to ne mi e iasno na4i sivika e dosta pa malka kola ot bmw i pri udar sivika e po dobrata kola niama logika katko kazah udarihmese s sivik za 6statie niam6e postradali mi da ti kaja niama6e prednica otpred i to s oklo 40kilometra koe mu e zdravoto na civicite
  • 94 Владислав Димитров

    2 1 Отговор

    До коментар #92 от "nevermind":

    Не пиши глупости ! Колко може да тежи , едно копче с един електро-мотор и 1-2 м . кабел ? ! Разбира се не тая "система" е виновна , че кабриолета е по-тежък . Ако помислиш малко може и сам да се сетиш , защо наистина е така...

    Коментиран от #95

  • 95 nevermind

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "Владислав Димитров":

    Сам подчертах, че не съм наясно - просто не разбирам от кабриолети. Сега се сетих, че в топ гиър обясняваха, че са усилени за да не се усукват.

    до коментар #93 от Vladislav Qkov

    При удар между две коли е по-важно теглото (при равни други условия). Освен това най-малкия сивик е около една педя - 25 см по-къс от най-дългото е36, не е чак толкова по-малък. А версията седан и купе на сивика е дори малко по-голяма от бмв-то.

    Краш теста на EUNCAP симулира удар между коли със сходно тегло +-150 кг. Така, че четеш данните за краш теста на сивика, четеш тези за е36 и ти става ясно.

    На кратко според данните от тестовете кокпита на хондата е останал стабилен, а коланите еърбега са си свършили работата. Минусите са свързани с това, че има твърди елементи от колата, които могат да наранят пътниците.
    От друга старана за бмв-то освен споменатата в статия нестабилност на кокпита, възглавниците се отварят твърде късно, а кормилото и педалите се изместват твърде много и биха наранили шофьора, който се удря във волана и го изкривява. Предните колони са слаби, а коланите също не са оценени добре.

    Коментиран от #98

  • 96 Vladislav Qkov

    1 1 Отговор
    po princip ako se udari6 s 200 niama honda naima bmw si4ko stava na marmalad neznam za ko sporim a i koi gleda zdravina vajno e viziata vurveno i luksa koeto bmw go ima predostata4no za tova ne naprazno go vodat za nai avtoriten avtobil
  • 97 Vladislav Qkov

    1 0 Отговор
    otvori prednia kapak na edno e36 i otvori kapaka na edin sivik i vij na bmw lamirana kolko e po dabela i vij 4e se oguva mnogo po malko ot kolkoto pri sivika tva dokazva 4e bmw e s po debela lamarina

    Коментиран от #99

  • 98 Владислав Димитров

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "nevermind":

  • 99 nevermind

    1 0 Отговор

    До коментар #97 от "Vladislav Qkov":

    Хубаво, значи ако го занесеш на вторични ще ти дадат повече пари.
    При катастрофа обаче е важна каросерията на колата, а не ламарините, като капаци и врати, които се закачат по нея. Ето една статия.
    За това и състезателните автомобили осигуряват добра защита на пилота, въпреки, че капаците са им от "станиол", здравината идва от другаде.

    Коментиран от #100

  • 100 Vladislav Qkov

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "nevermind":

    dobre kajimi koe na sivika to4no mu e po zdravo v kupeto ot tova na e36
  • 101 триста итридесети

    1 1 Отговор
    хондата сивик 1.6 е под тон, 325 е над 1400 кг, не ми извъртайте нещата, двете коли са заводски, та въпроса е при челен или какъв да е сблъсък между двете къде е по-сигурно?
    иначе и 316 да е, пак ще има разлика над 200 кила

    Коментиран от #102

  • 102 дидо

    0 2 Отговор

    До коментар #101 от "триста итридесети":

    Само не разбрах защо говориш за удар в Сивик !
    Ще доказваш колко е по-безопасно БМВ- Е36 ли ?
    Хората ти казват , че кокпита и неговата конструкция са изключително нестабилни при удар.
    Резултата от краш теста е слаб ! Сиреч манекените вътре са на сол ! Демек автомобила е ташак от към безопасност.
    Какво има да се спори !
    Какво те топли че при удар със Сивик е по добре да си в Бавареца ако се цапнеш в дърво , стена или камион !

    Коментиран от #106

  • 103 Vladislav Qkov

    1 0 Отговор
    m da 6te interesno sivik sre6tu e 36 4elno ne misla 4e sivika ima kakvito da bilo 6ansove za uceliavane
  • 104 nevermind

    0 1 Отговор
    Ми не знам бе, човек, при краштстовете се получават сума данни, които ако някой инженер ги прочете сигурно ще може да ти отговори с точност.

    Основната разлика ти я казах и го пише в статията "неговата конструкция е изключително нестабилна".
    Писах ти и според EUNCAP накратко къде са проблемите.
    Дали проблема идва от конкретен детайл, от материалите или е в цялостното изпълнение не зная. Аз съм любител, не специалист, а автомобилен инженер съм виждал само на снимка.

    До коментар #101 от триста итридесети

    Какво съм извъртал. Казах, че ако бмв е36 се удари със сивик с разлика в теглото +- 150 кг е по-добре да си в сивика. Това, че най-тежкото е36 е в по-добра позиция от най-лекия сивик при удар е хубаво, но не нищо за качеството на колата всички карат най-тежкото е36. Най-лекия сивик е 1030, а най-лекото бмв е 1140. Разлика само 110.

    Освен това японците са способни да направят по-тежка кола има сивици, които тежат по 1221 кг А аз 325i, го намирам 1330кг, сигурно има и по-тежки.

    Идеята ми е, че има сивици и бмв-та, които са сравними. А статията говори именно за това, че в сравнение със сравнимите коли от същия период е36 е най-зле заедно със ситроена.

    Ако смятате, че да си по-тежък от най-малките модели, на кола от по-нисък клас е постижение ви го признавам.

    Коментиран от #105

  • 105 nevermind

    0 1 Отговор

    До коментар #104 от "nevermind":

    исках да кажа, че теглото не говори, за качеството на колата и не всички карат най-тежко е36,
  • 106 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #102 от "дидо":

    за мен тия тестове са та..к в големия процент. Споменах сивик, защото е по-лек и то доста от 325, по-тежката кола е по-сигурна -- лично мнение, дебелата ламарина има и недостатък естествено -- не поглъща удара -- но пък пази хората, и ако си с колан - шанса е по-голям, няма как да се движиш в заводска кола 1 тон с отлични резултати от краш тест и да се удариш в баба волга например, и да си по-сигурен в малката кола
  • 107 Jang1r

    5 0 Отговор
    Какво му е скандалното на краш теста?е36 е кола проектирана 88ма,като 1вите бройки са произведени Декември 89та.Нима очаквате колата да покрие стандарт за сигурност 10 години по-късно?

    Изпускате и другия момент при краш-тестовете,че скоростите на тестовете са различни през годините ;) Преди 97ма и съществуването на европейското подразделение тестовете са провеждани при 56км/ч,а не 64.За времето и стандартите по времето на проектирането е36 се е представяла достатъчно добре ;)

    Някой писа за сблъсък м/у Сивик и е36..не,че нещо но еквивалента на е36 е Сивик 4ген-5ген...5ген се мачка повече от кутиика от бира..определенно аз бих избрал да съм в е36цата.Не натоварвам никой с мнението си.

    Коментиран от #108, #109, #110, #111, #114

  • 108 Vladislav Qkov

    4 0 Отговор

    До коментар #107 от "Jang1r":

    evala e tva be6e iz4erpatelen otgovor s dve dumi e36 po dobria avtobil
  • 109 Vladislav Qkov

    3 0 Отговор

    До коментар #107 от "Jang1r":

    nima6e nujda da se spori tolkova bmw N1
  • 110 Владислав Димитров

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "Jang1r":

    А ве пич ! Ти къде беше по-рано ? Що букви се изписаха и колко линкове се изгледаха... В цяла епопея се превърна тоя краш-тест !
  • 111 nevermind

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Jang1r":

    Прав си, че бмв не може да отговори на изискванията зададени през 1997. Само, че не това е проблема. В сайта на EUNCAP пише (в някой от линковете по-долу), че в началото са си мислели, че дори 4 звезди са непостижими, т.е., че никой не може да отговори на тези изисквания.

    Проблема на бмв-то е, че изостава от другите, коли на пазара през 1997, а не че не покрива изискванията. Т.е. като искаш даси купиш кола от 1997 ти предлагат е36, а то не е на ниво.

    "Нима очаквате колата да покрие стандарт за сигурност 10 години по-късно?"

    Ми да. Искаш ли примери с такива коли.

    Колите от 80те 90те са ми любима тема - като малък все тях съм гледал. Ама айде утре ще ви разкажа кога започват да се правят краштестове и къде е е36 в цялата тая работа.

    Димитров, буквите и линковете сега започват

    Коментиран от #112

  • 112 Vladislav Qkov

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "nevermind":

    dobre neto ne6to ne te razbiram em vika6 4e bmw se predstava zle na kra6 testa sega vika6 4e pokrilavo izkvania a problema bil v prodajbi kvo ob6to imat prodajbite tuk

    Коментиран от #113

  • 113 nevermind

    0 2 Отговор

    До коментар #112 от "Vladislav Qkov":

    Не съм казал, че покрива изискванията, казах, че никой не покрива изискванията.

    Не съм казвал, че проблема е в продажбите - казах, че през 1997 е36 се е продавало като нова кола. Затова и теста изненадва и разочарова ("скандален" на журналистически език) много хора. БМВ е от голямата немска тройка, хората не са свикнали да го гледат в дъното на класациите.
  • 114 nevermind

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Jang1r":

    Краштестове се правят от началото на 80те от NHTSA, за разлика от EUNCAP и IHHS, при техните тестове, колите се блъскат със 100% от повърхността си - при челния удар и така ударът се разпределя по-равномерно. Естествено и изискванията се променят през годините.

    Нека сравним няколко краштеста от началото на 90те, между сравними (тежащи +-150кила) коли. Точно по това време са въведени звездите за оценка и сравнение на колите.
    Ей ги на тук

    Не обръщай внимание на годините, това не са годините на производство, а на тестване.
    Хондата е с официална година на пускане 1990 (както е и самото бмв), маздата-1991.

    По-интересни са Сааб и Ауди, те са пуснати в началото на 80те, а волвото и преди това.


    Passat 1995, реално е фейслифт на този от 1988, няма нищо революционно променено, само са сложили въздушни възглавници - значи конструкцията е била прилична.

    Както виждаш, е напълно възможно, една кола да се справи достойно в краштест проведен 10ина години след създаването й, а пък и бмв-то не изпъква с нещо особено сред съвременниците си.

    Коментиран от #115, #116, #117, #119

  • 115 Владислав Димитров

    2 0 Отговор

    До коментар #114 от "nevermind":

    Неее брато , букФите са малко ! Линковете също ! Това още не може да ме убеди в твоята правота Виж там драсни още нещо , но гледай да е по-същественно..

    Коментиран от #118

  • 116 Vladislav Qkov

    2 0 Отговор

    До коментар #114 от "nevermind":

    prestani da plu6 bmw
  • 117 Vladislav Qkov

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "nevermind":

    to ako be6e katko govori6 niama6e da sa go priznali za nai avtoriten avtobil tva kvo ozna4va 4e bavarcite sa n1 niama smisal da se spori
  • 118 nevermind

    0 4 Отговор

    До коментар #115 от "Владислав Димитров":

    По същество

    10 годишен модел спокойно може да се представи достойно на краш тест.

    е36 - не може.

    Хората не са свикнали премиум марките да са най-зле.

    Qkov, признали са БМВ за най-авторитетна марка, а не е36 за най-авторитетен автомобил.
  • 119 Vladislav Qkov

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "nevermind":

    ta v vruzka s tia pasiti koi i zdravo kat si kusat zadni mostove su6to stava i pri opelite ne sum vijdal bmw sus skusan most ozad osvn ako neko brutalen udar v burdur
  • 120 Anzhel Mutafov

    0 1 Отговор
  • 121 alexa

    1 0 Отговор
    Може и да не е най-надеждният автомобил, но като някой каже BMW сигурно 80% от хората си представят E36... Накратко E36 е най-голямата издънка на марката, но и най-култовия модел
  • 122 Учителя

    3 0 Отговор
    А защо сравняват кола, която е конструирана 90та година с кола по-нова с около 10г.
    А защо не казват за останалите автомобили от 90те години как са се представили?
    Като чета коментарите ви... всички явно сте назказвани жестоко от БМВ и сега мразите марката, защото ви боли, когато си спомняте за униженията си! Боли ли ви? Ще ви боли и още, като се понапълни с новите БМВта... ще видите тогава как боли! БМВ са с най-добрата система 4Х4 за момета (XDrive) зимно време ще ги гледате от автобуса, как ви минават докато отивате на работа, защото вашата колица с неправило задвижване, като това на Трабант :D си седи пред дома ви! Не знаете какви иновации са патентовали от БМВ и какви са новите им автомобили! Нокой не им стъпва на малкият пръст!
    А за 36цата, защо като е толкова лошо... още се движи по улиците и е мечта за всеки?! 25 год. след пускането си за пръв път в производство още я има и е желана кола!
    А къде е 190ката на Мерцедес? - последните останали гният в депотои за скрап, ами с Ауди 80, какво стана...а???
    Къде е? Аудито от онези години?
    Нали са най-добрите марки? Защо ги няма по улиците ни?
    За японските и френските да не говорим :D
    За останалите... за Форд...аааа. Волвото де, което made in china :D няма да го коментирам
    Гледайте царя на пътя и се дразнете, защото само това ви остава... вие сте комплексарите, а не онези хора, които са мераклий за добра кола!